Joko on uusi Karppinen-leipä maistettu?

Mä ostin sitä eilen kun näin kaupassa.Ennen elin pelkällä leivällä ja nyt kun olen ollut vhh ruokavaliolla,on mieli tehnyt joskus leipää.
Eipä tuo niin hyvältä maistunut kun muistin leivän maistuneen mutta aina joskus sitä voi muutaman palan vetää jos iskee leivänhimo =)
 
"vieras"
Mitäs leipää tuo on?

Oon ostanut vaan RuisPro20-leipää, siinä on 40 % vähemmän hiilareita ja enemmän proteiineja. Tuossa taitaa olla hiilareita 25 kun tavallisessa ruisleivässä on 45. Onhan sekin vielä paljon, mutta mä en olekaan karppaaja :)
 
"Jenis"
On, ja paahdettuna meni aivan normileivästä :) Helpottaa aamuhässäkkää, kun ei tarvi laittaa-laittaa aamupalaa joka aamu. Noi siemen- ja mantelileivät on kans ihan jees, mutta enemmän oikealta leivältä Karppinen maistuu.
 
"mä"
Ei sitä nyt mahdottomia voi syödä mutta joskus aamupalana pari siivua kun on aina kiire ennen töihinlähtöä.Tai joskus iltapalana lämpiminä voileipinä.
Kohtuus kohtuus =)
Jos kohtuus kaikessa riittää, niin miksei kunnollinen ruisleipä (ei siis ruispalahöttö) käy ihan yhtä hyvin. Ei Jaakko Kolmonenkaan kovin lihavalta näytä, vaikka on koko elämänsä syönyt leipää. =)
 
karppaaja
Ainakin Vantaalta sai Citymarketista. Maistoin juuri, ja leipä oli ok. En usko, että tulee himo syödä koko paketti, mutta kyllä tätä odotettu on. Perinteisen leivän maku. Tässä on paljon vähemmän kaloreita kuin karppaajien mantelileivässä, eli ei voi oikein muuten vertailla siihen. Ostan ehdottomasti jatkossakin.
 
nams
Ostin ja maistoin, ja musta tää on todella hyvää! Menee ihan täysin tummasta paahtoleivästä. Ostan kyllä ehdottomasti jatkossakin, taidanpa siirtää lapsetkin tälle linjalle. Aivan loistavaa!
 
"minä"
[QUOTE="vieras";23994521]Paljoko siinä sitten on hiilareita 100g. Minä käytän leipänä hapankorppua ja siinä on yhdessä palassa 7g hiilaria.[/QUOTE]

Guugle kertoi, että 3 g hiilaria per siivu on Karppisessa.
 
"vieras"
[QUOTE="minä";23995078]Guugle kertoi, että 3 g hiilaria per siivu on Karppisessa.[/QUOTE]

Tarttenee ostaa jos kävelee vastaan. Pidän noita hapankorppujaki ihan hyvänä vaihtoehtona.
 
pitää kokeilla
Juuri aamuihin varmasti oiva tuote. Itse en ns karppaa mutta vähähiilihydraattisesti yritän syödä. Leipää olen syönyt ruispalan verran päivässä, muuten aika hiilihydraatittomalla linjalla
 
Esa M
[QUOTE="vieras";23994521]Paljoko siinä sitten on hiilareita 100g. Minä käytän leipänä hapankorppua ja siinä on yhdessä palassa 7g hiilaria.[/QUOTE]

7 g ei ole paljon, mutta se korppu on niin olematon painoltaan, että tuo 7 grammaa hämää. Niitä tulee helposti vedettyä useempikin levy. Jos otetaan Karppisen ja hapankorpun 100 gramman hiilarit vertailuun niin Karppinenhan on todellinen voittaja: 12g/100g, kun (Pirkka) hapankorppu on 60g/100g.
 
ei enää Karppista!
Taitaa olla melko lisäainepommi, kun säilysyysaikakin on n.viikko ja kerran unohdin leipäpussin vanhenemaan ja vielä viikonkaan jälkeen "parasta ennen"-merkintää ei leivässä ollut homeen hometta. Jotenkin epäilyttävää...Ja todella höttöä tuo leipä, alkoi sen hajukin tökkiä.
 
"tööt"
Alkuperäinen kirjoittaja ei enää Karppista!;24319150:
Taitaa olla melko lisäainepommi, kun säilysyysaikakin on n.viikko ja kerran unohdin leipäpussin vanhenemaan ja vielä viikonkaan jälkeen "parasta ennen"-merkintää ei leivässä ollut homeen hometta. Jotenkin epäilyttävää...Ja todella höttöä tuo leipä, alkoi sen hajukin tökkiä.
Heikko läppä. Ihan samat lisäaineet ja säilyvyys on muissakin leivissä.
 
ei enää Karppista!
[QUOTE="tööt";24319181]Heikko läppä. Ihan samat lisäaineet ja säilyvyys on muissakin leivissä.[/QUOTE]

Niin on, sama juttu monissa muissakin leivissä, etenkin vaaleat vuokaleivät.Esim. Vaasan kaikki paahtoleivät samanlaisia lisäainepommeja, säilyvyyttä luvataan jopa 1,5 viikkoa ja senkin jälkeen leivässä ei hometta ole. Jotain täytyy siis olla pielessä...

Tuore kotileipomoiden leipä on ainoa, jota tähän taloon ostan + itse leivon myös sämpylät, lapsille ja miehelle siis!
 

Yhteistyössä