Joko olette miettineet lasten talvivaatteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "iri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"iri"

Vieras
Kun nyt näyttää kauppoihin tulleen lasten talvivaatteita. Yhtään ei innostaisi vielä ostaa mutta sitten sitä panikoi, että loppuuko koot ym. Joko olette ostaneet tai harkinneet, mitä haluatte?

meille on hankittu jo aivan kaikki talvivermeet mitä oli tarkoitus hankkia..
mitä sitä odotteleen,saa ainakin sitä mallia ja väriä kun haluaa kun on ajoissa liikkeellä : ))
eikä tarvi sitten harmitella,kun tyytyy siihen mitä saa..

sen mitä olen mallistoja katsonut, niin ei harmita yhtään että vaatteet on jo hankittu alesta. Viime vuotinen cupcaken oranssi takki tuntuu kauden tarjonnan suhteen oikein jees. Toinen puku on vieläkin vanhempi ostos, tickettiä turkoosi&mustaa... Kolmantena viime vuonna käytetty molon sateenkaaritakki, onneksi vielä tuntuu mahtuvan ainakin hetken.

Meille hankittu Ticketin haalari ja ReimaTecin 2 osainen puku. Talvikengiksi olemassa Salomonin ja Merrelin pakkaskengät ja ReimaTecin goretex- saappaat. Lisäksi jotkut nahkaiset talvisaappaat.

Hanskoina ReimaTec+ -rukkaset x 2, hattuina Ticketin villainen tuulelta suojaava kypärärämyssy, 2x Ticketin päähineet, 2 x ReimaTecin päähineet ja villapipoja. Lämpökerrastoina Kivat- villahaalari ja fleecepuku.

Jopa ensi kevään vaatteet ja ensi kesän kengät on hankittu. Ostan aleista etukäteen.

Minä ostin jo viime vuonna -40% alennuksella pojalle Ticketin haalarin ensi talveksi. Sen lisäksi huusin huutiksesta tässä juuri lähipäivinä uuden Lassien kaksiosaisen toppapuvun, sekä käytetyn Lassien haalarin.

Päähineet ja kengätkin on jo hankittu, ainoastaan parit lämpimät käsineet puuttuu.

Alkuperäinen kirjoittaja hyvissä ajoin;24400230:
Meille hankittu Ticketin haalari ja ReimaTecin 2 osainen puku. Talvikengiksi olemassa Salomonin ja Merrelin pakkaskengät ja ReimaTecin goretex- saappaat. Lisäksi jotkut nahkaiset talvisaappaat.

Hanskoina ReimaTec+ -rukkaset x 2, hattuina Ticketin villainen tuulelta suojaava kypärärämyssy, 2x Ticketin päähineet, 2 x ReimaTecin päähineet ja villapipoja. Lämpökerrastoina Kivat- villahaalari ja fleecepuku.

Jopa ensi kevään vaatteet ja ensi kesän kengät on hankittu. Ostan aleista etukäteen.

Miten voit tietää, meneekö kengät talvella? Lapsen jalka saattaa kasvaa yllättäen..
Ihmettelen vaan, kun itse taidan olla vähän liiankin tarkka kenkien sopivuuden suhteen. =)

[QUOTE="vieras";24400252]Miten voit tietää, meneekö kengät talvella? Lapsen jalka saattaa kasvaa yllättäen..
Ihmettelen vaan, kun itse taidan olla vähän liiankin tarkka kenkien sopivuuden suhteen. =)[/QUOTE]

Minä vastaan tähän, kun olen myös hankkinut talvikengät jo.

Olen ostanut kengät alesta, ja myyn ne uusina huutiksessa, jos jäävät pieniksi ennenkuin niille tulee käyttöä. :)

[QUOTE="vieras";24400252]Miten voit tietää, meneekö kengät talvella? Lapsen jalka saattaa kasvaa yllättäen..
Ihmettelen vaan, kun itse taidan olla vähän liiankin tarkka kenkien sopivuuden suhteen. =)[/QUOTE]

Hyvin on onnistunut arviointi tähän asti. Jotkut ovat kysyneet samaa kuin sinäkin. Mutta mitään ongelmaa ei ikinä ole ollut:)

Niin, siis minäkin myisin huuto.netissä vääränkokoiset uutena pois. Mutta eipäolenäiden vuosien aikana tarvinnut, ja olen TODELLA TODELLA tarkka lapsen kengistä. Sekä koosta että merkistä.

Mietitty on jo kovastikin, mutta ei vielä ostettu. Nyt olen kallistunut Ticketin suuntaan, enköhän laita puvut tässä pian tilaukseen. Lisäksi on jo molemmille lapsille pari viime talvista pukua, jotka menevät ainakin vielä alkutalven. Yhdet talvikengät olen molemmille tilannut, fleecepuvut on myös hankittu. Huutiksesta katselen vielä löytyisikö villahaalari kuopukselle, talvigoret pitää vielä molemmille ostaa sitten syksymmällä, samoin läjä hanskoja ja pipoja.

Hyvä kun nyt syysvaatteet on hankittuna... :D Ehkä sit syyskuussa saatan katsella talvivaatteita, vielä ei jaksa kyllä innostaa. Mut mä en ookkaan niin tietyn merkin perään, meillä aina ollut 4 lapsella Lassien haalarit/puvut, ja aina oon semmosen löytänyt, vaikkakin ilmeisesti matti myöhäisenä talvivaatteet hankin.

Ei meillä päin kyllä ole talvivaatteita vielä missään kaupoissa. Missä te olette niitä jo nähneet?

Molon haalari hankitaan varmasti tänäkin vuonna, viimetalven kokemukset oli todella hyvät. Muista kamoista ei vielä minkäänlaista ajatustakaan. Niin ja villahaalarin ostin kirpputorilta, kun onnistuin löytämään 3,5 eurolla priimakuntoisen.

Ostin lapselle cupcaken haalarin, vaikka hinta vähän hirvitti. No onneksi myöhemmin ilmestyneet reimat ja molot olivat vielä kalliimpia enkä tykännyt kuosista joten ei harmita ostos. On kyllä vielä aika reilun kokoinen joten saa nähdä onko liian iso alkutalveksi. Ostin myös mini a turen takin, mutta sekin on ainakin toistaiseksi sen verran iso että voi olla että joudun myymään ja ostamaan kokoa pienemmän. Onneksi molempien kuosit ovat sellaisia että menevät varmasti kaupaksi.

Meillä on jo keväällä ostettu -50 ja -70 prossan aleista kaikki talvivaatteet (ja kirpputorilta tullut monennäköistä ympäri vuotta). Kenkiä pitää ehkä hankkia, koska ostan sitten oikean kokoiset. Ne ostan ehkä Prismasta ja jotkut jalkaan sopivat. En kauhean kalliita.

Viime talven alennusmyynnistä on hankittu mini a turen takki ja housut. Lisäksi viime talven molon toppapuku mahtuu varmaan vielä. Molon haalarikin varmaan mahtuu, mutta kouluunmenevä ei varmaan paljon haalaria enää käytä.
Lisäksi on yksi musta takki, jonka merkkiä en muista.

Pipoja ja kaulahuiveja on isot kasat ja jotkut rukkasetkin, mutta niitä pitää ostaa vielä parit lisää.

Yhdet gorekengät löytyy. Olivat viime talvena isot. Toiset pitää ostaa ja sitten kunnon pakkaskengät.

Vaikea on valita noista merkeistä kun ei ole kokemusta.. Ois siis kunnon haalari hakusessa, viime talvena oli toiselta lapselta saatu, mutta nyt pitäis uutena ostaa kun en alejakaan tajunnut. Eli nyt olen miettinyt, mutta mitähän sitä oikein ostais.. blääh!

Olen miettinyt pääni puhki pärjääkö eskarilainen kahdella 2-osaisella toppa-asulla vai pitäisikö kuitenkin ostaa vielä se HAALARI? ;) Eskaritädit vakuuttelivat, että pärjää kyllä, mutta itse vielä vähän jahkaan... Eli periaatteessa on, mutta ei ehkä kuitenkaan sellaiset kuin ajattelin. Ostin viime kevään alesta ja nyt harmittaa kun en haalaria ottanut toiseksi asuksi.

Yhteistyössä