Joko olet jo alkanut "rukkaamaan" lasten unirytmiä kohti koulua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ov

Vieras
Minä ajattelin, että jospa sen jo nyt aloitan. Nämä seuraavat 2 viikkoa yritän saada lapsen nukkumaan noin kymmenen aikaan illalla. Sitten sen jälkeen seuraavat 2 viikkoa jo yhdeksän maissa nukkumaan. Siitä sitten koulun alkaessa nukkumaan mennään jo puoli yhdeksän maissa nukkumaan. Jaksaapahan lapsi paremmin koulussa, kun on nukkunut kunnon yöunet.

Kun eihän koulun alkamiseen ole enää kuin 26 päivää. 9.8 (ti) alkaa jo koulu.

Mutta minä olen antanut lapsen valvoa tavallista myöhempään eli yhteentoista - kahteentoista asti yöllä. Joskus pitempäänkin. Aamulla lapsi nukkuu noin yhdeksään asti.

Ja samaa olen kuullut tuttavaperheiltäkin, että heilläkin lapset saavat kesällä valvoa normaalia myöhempään.

Eipä tuo juuri kannata kun lähdetään ens viikon alusta mökille ja siel sit valvotaan yömyöhään. Kun jostain syystä sinne kalaan pitää aina yöllä lähteä.

Ei mulle tulis mieleenkään laittaa kesällä lapsia petiin kaheksalta..hellepäivinä siihen aikaan on vasta semmonen hyvä ulkonaoloilma! Toki ne nukkuu aamulla sitten ysiin, mutta mitä sitten? Lomahan niillä on. Talvella mennään 20,30 petiin ja 6,30 ylös.

Ei mulle tulis mieleenkään laittaa kesällä lapsia petiin kaheksalta..hellepäivinä siihen aikaan on vasta semmonen hyvä ulkonaoloilma! Toki ne nukkuu aamulla sitten ysiin, mutta mitä sitten? Lomahan niillä on. Talvella mennään 20,30 petiin ja 6,30 ylös.

Niinpä tuo hieno ilma on aamullakin kun herää ajoissa. Ja en itse saa unta kuin joskus 2 aikaan yöllä jos en pääse 10 mennessä nukkumaan. Saadaampahan rauhaa illalla tosin kun naapuri jossa lapset mölyy 11 aikaan illalla, ketuttaa niin kerpeleesti kyllä välillä kun haluis pihalla rauhassa joskus nauttia kesäillasta niin hirvee taistelu, huuto ja itku raikaa monta tuntia.

No en, aattelin alottaa vasta edellisenä viikkona tuollasen. Täällä koulu alkaa 16pv.Nyt kesällä lapset rupee nukkumaan 22-23 aikaan ja nukkuvat yhdeksään, välillä kymmeneenkin.

No en ole alkanut- ihan täytttä lomaa vietetään vielä =)
Sitten kaksi viikkoa ennen koulun alkua ruvetaan hilaamaan nukkumaanmenoaikoja.
Täällä koulut jatkuvat vasta 16.8. joten siihen on vielä kuukausi.

En. Ei parin tunnin heitto aikatauluissa suuntaan tai toiseen ole kouluikäisillä enää niin suuri ongelma. Ainakaan meidän muksuille. Koulun alettuakin nukutaan viikonloppuna pidempään eikä murehdita seuraavan viikon aikatauluista..

Meillä ei tyttö ole valvonut kotona ainakaan sen pidämpään kuin koulu aikaan, e vaan yksinkertaisesti jaksa valvoa myöhään, olisko kerran pari valvonut pidempään kuin 21 saakka.
Mutta kun herää aamuisin kuitenkin kukonlaulun aikoihin niin uni tulee väkisin illallakin aikaisin. Meillä kun tuohon aamuheräämiseen ei vaikuta se monelta on mennyt nukkumaan.

Yhteistyössä