Joko kuolen nauruun tai menetän toivoni kun kaupunkijuntit taas tulee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Maalla On Mukavaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä maalla voi ihan kysyä naapurilta vaikka oisko osaavaa miestä talossa, ei todellakaan mitään palomiestä siihen soiteta. Siis toki tollasta voi kysyä, ei siihen moottorisahaan kannata tarttua jos ei osaa käyttää.

Elämäni ensimmäiset vuodet eli puolet tämän hetkisestä elämästäni olen asunut maalla ja sittemmin kaupunkilaistunut, joten ei mene sormi suuhun...tosin kerrostaloasukkaaksi minua ei saa, asun kaupungissa mutta mieluiten omakotitalossa lähellä palveluita :/

Ei siis yleistetä ja laiteta kaikkia kaupunkilaisia/maalaisia samaan nippuun ;)

[QUOTE="aloittaja";23739359]Koitan aina vastailla toki, mutta pitäisi sinne navettaan tulevienkin miettiä etukäteen kuinka siellä käyttäydytään.[/QUOTE]

no mites siellä navetassa pitäisi oikeaoppisesti sitten käyttäytyä? että sinullekin kelpaisi? ja mistäs luulet kaupunkilaislasten näitä käytösmalleja oppivan muuten kuin tulemalla sinne sinun pyhään navettaasi opettelemaan?

liikutko muuten itse sujuvasti bussilla, metrolla ja ratikalla? osaat reitin helsingin rautatieasemalta kaupunginteatterille? kuinka sinulta sujuu kehätiezumba ruuhka-aikaan? ja kuinka olet nämä kyseiset asiat opetellut häiritsemättä meitä vittumaisia ja kiukkuisia kaupunkilaisia ja ethän vaan kitise ääneen meidän kuultemme ko. asioiden epämukavuudesta?

[QUOTE="aloittaja";23739389]Meillä maalla voi ihan kysyä naapurilta vaikka oisko osaavaa miestä talossa, ei todellakaan mitään palomiestä siihen soiteta. Siis toki tollasta voi kysyä, ei siihen moottorisahaan kannata tarttua jos ei osaa käyttää.[/QUOTE]

sinä ja muut tämän ketjun maalaiset vaikutatte kyllä niin itteänne täynnä olevilta kusipäiltä että soitan jatkossakin ystävälliset palomiehet paikalle kun puu kaatuu mökkitieni poikki.

[QUOTE="aloittaja";23739389]Meillä maalla voi ihan kysyä naapurilta vaikka oisko osaavaa miestä talossa, ei todellakaan mitään palomiestä siihen soiteta. Siis toki tollasta voi kysyä, ei siihen moottorisahaan kannata tarttua jos ei osaa käyttää.[/QUOTE]

No eipä näytä voivan, kun vastaukseksi saa vain räkäistä naurua kaltaisiltasi ylimielisiltä maalaisilta. :D

[QUOTE="tiiliataalia";23739424]no mites siellä navetassa pitäisi oikeaoppisesti sitten käyttäytyä? että sinullekin kelpaisi? ja mistäs luulet kaupunkilaislasten näitä käytösmalleja oppivan muuten kuin tulemalla sinne sinun pyhään navettaasi opettelemaan?

liikutko muuten itse sujuvasti bussilla, metrolla ja ratikalla? osaat reitin helsingin rautatieasemalta kaupunginteatterille? kuinka sinulta sujuu kehätiezumba ruuhka-aikaan? ja kuinka olet nämä kyseiset asiat opetellut häiritsemättä meitä vittumaisia ja kiukkuisia kaupunkilaisia ja ethän vaan kitise ääneen meidän kuultemme ko. asioiden epämukavuudesta?[/QUOTE]

Minun maalaisjärkeni ainakin sanoo sen, että siellä käyttäydytään samalla tavalla kuin kenen tahansa muun työpaikalla. Ja sen tulen opettamaan myös omille lapsilleni, jotka ovat kaupungissa kasvaneet. Tosin tietävät (kiitos maalaisjunttimutsin) että mistä maito ja potut tulevat :)

Ja vaikka kaupunkilainen olen, en osaisi yksin liikkua Helsingissä metrolla/ratikalla, mutta osaan kyllä kysyä miten pitää toimia...

Tämä jotenkin vahvistaa mielikuvaani maalaisista varsin v-mäisinä jurottajina, joiden ainoa elämänilo on naapureiden kyttääminen ja siitä kateellisena mäkättäminen.

Jos selvisin pariisissa metroilla, niin pärjäisin helsingissäkin. Bussissa kyllä pärjään ja käytän julkisia aina kun on mahdollista.

Ne ystävälliset palomiehet ovat hyvin todennäköisesti myös sieltä maalta, meillä ainakin tulis ihan oman kylän palomiehet ja ne ne vasta kärkkäitä ovatkin jos heille viikonloppuna soitat ja käsket jotain puuta siirtämään, joka nyt pitäisi omalla porukalla saada hoidettua tai ainakin naapureitten kanssa jos ei muuten ja joka kylästä tasan löytyy metsuri.

Navetassa kuuluisi olla rauhallisesti, ei ole tapana komentaa toisten lapsia. Hoidan työkseni eläimiä, en lapsia.

Olen ollut lomittaja aika monta vuotta, olen aika monet kersat kestänyt ja aika monet pellot kyntänyt naapurin kaupunkilaisille, kun eivät osaa peltoo möyhiä itse! Olen auttanut ja opastanut esim.marjojen ja sienten kanssa sekä niiden eläinten, minusta ette v-mäistä saa. Välillä tarttee vaan päästellä höyryjä ulos, kun on niin paljon toisten eteen tehnyt ja minä muuten käyn ne roskat laittamassa monesti oikein ja keräilen ne arvon kaupunkilaisten maalipurkit sun muut peräkärrille ja vien oikeaan paikkaan.

kyllä pitää olla idootit vanhemmat jos eivät osaa selvittää lapselleen, ettei navetassa huudeta tai juosta. annatteko lastenne juosta jokaisessa uudessa paikassa, että oppiivat? voi pyhä jysäys..

navetta on näiden eläinten koti, ihmisten elinkeino ja työrauhaa vaadin minäkin. jos joku kiljuu korvan juuressa, ja käytät siinä vieressä lypsykonetta, kyllä se keskittyminen herpaantuu.

siinä tyypillinen landepaukku ap.
Meillä on kaksi mökkiä ja AINA pienestä pitäen on osattu toimia luonnossa ja maalla aivan moitteettomasti. En tiedä kuinka paljon vaikuttaa se, että isä on luontotutkija ja aina on kalastettu ja metsästetty. Varmasti löytyy sellaisia whitetrash kaupunkilaisia jotka lähtee möksälle ryyppää, grillaa ja sotkemaan mutta älä jumalauta yleistä asioita! Sitä on nähty kyllä sellasta "luontoystävällisyyttä" landepaukuilta ettei paremmasta väliä!

Jos mulle joku tulee tommosta yleistysskeidaa latomaan päin naamaa niin saa talikon perseeseen.

[QUOTE="mii";23739450]No eipä näytä voivan, kun vastaukseksi saa vain räkäistä naurua kaltaisiltasi ylimielisiltä maalaisilta. :D[/QUOTE]

Ymmärrän ettei moottorisahaan tartuta jos ei sillä osata mitään tehdä, mutta tiedän senkin paikallisia palomiehiä tuntien ettei ne nyt kauheen mielellään lähde jotain puuta viemään pois kun on ihan niitä mm metrureita olemassa. Ja kannattasko sitten jättää se ruohonleikkurikin parempiin hoiviin ja tilata vaikka joku puutarhuri.

[QUOTE="heh";23739452]Tämä jotenkin vahvistaa mielikuvaani maalaisista varsin v-mäisinä jurottajina, joiden ainoa elämänilo on naapureiden kyttääminen ja siitä kateellisena mäkättäminen.[/QUOTE]

Komps. Mutta eiköhän me fiksut immeiset osata nousta tommosten yläpuolelle ;)

Hyvää alkanutta kesää vaan kaikille ja ap:lle toivottavasti iloisempaa elämää :)

No ehkä yleistin liikaa, mutta valtaosa ja minä olen oikeasti näitä nähnyt ja passannut ja meinannut perustaa ihan oman erillisen firman tähän tarkotukseen. Ilmaseksi teen useamman tunnin kesässä muitten hommia, ihan ku ei omia ois tarpeeksi, toki mielelläni autan toisaalta, tuleehan siitä hyvä mieli.

On ne kaupunkilaiset varmaan elämää pisentänytkin jos nauru pidentää ikää, koska oikeasti ei ole kerta tai kaks kun olen saanut nauraa ihmisen hölmöydelle makosat naurut.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23739358:
Sama juttu. Joka kesä systeri koittaa houkutella mua mökilleen edes viikonlopuksi, mutta aina olen onnistunut kiemurtelemaan kutsusta irti :D Lomalla pitää voida lomailla (= olla tekemättä mitään sellaista, mitä ei huvita tehdä) ja systerin mökillä odottaisi sellainen työleiri, että kotiin päästyä olisi väsyneempi kuin lomalle lähtiessään.

Mä taas olen suunnitellut, että mentääs likan kanssa mun paapan mökille jossa ei ole sähköä eikä vettä. Ei siellä kyllä mikään työleiri odota vaan ihan yhdessä oloa, grillaamista, uimista, kävelyä, löhöämistä.

[QUOTE="aloittaja";23739504]Ymmärrän ettei moottorisahaan tartuta jos ei sillä osata mitään tehdä, mutta tiedän senkin paikallisia palomiehiä tuntien ettei ne nyt kauheen mielellään lähde jotain puuta viemään pois kun on ihan niitä mm metrureita olemassa. Ja kannattasko sitten jättää se ruohonleikkurikin parempiin hoiviin ja tilata vaikka joku puutarhuri.[/QUOTE]

Voi HUOH. Sinä se olet varmasti osannut kaiken syntymästäsi asti. Totta kai, olethan MAALAINEN. :laugh:

Hei kamoon, nyt jotain tasoa noihin sun juttuihin.

Mä taas olen suunnitellut, että mentääs likan kanssa mun paapan mökille jossa ei ole sähköä eikä vettä. Ei siellä kyllä mikään työleiri odota vaan ihan yhdessä oloa, grillaamista, uimista, kävelyä, löhöämistä.
Sun paapalla lienee aikaa tehdä ne mökillä olevat hommat muulloin tai ei ainakaan odota, että sinä tekisit niitä? Mä tykkäsin olla lapsena kaikki kesät maalla, mutta silloin en vielä ollutkaan ilmaisena työvoimana siellä :D Nyt jos lähtisin systerin mökille, pitäisi kantaa vettä, pitäisi hakea ja pilkkoa puita, pitäisi lämmittää saunaa, pitäisi kitkeä kasvimaata, pitäisi tiskata jne jne jne Kotona pääsen paljon helpommalla.

[QUOTE="aloittaja";23739560]On ne kaupunkilaiset varmaan elämää pisentänytkin jos nauru pidentää ikää, koska oikeasti ei ole kerta tai kaks kun olen saanut nauraa ihmisen hölmöydelle makosat naurut.[/QUOTE]

No hieno homma. Toivotaan että nämä "juntit kaupunkilaiset" jatkavat sun piristämistä, että saat elämääsi iloa ja tarkoitusta, ehkäpä jopa sitä "pisennystä" :)

hehehheeh, pitäisikö ihan kaikkea tuota tehdä? Jaa minä nautin tuosta joka arkipäivä ihan omassa elämässäni. Mielummin eläin kuin shoppaan vaan kaupungilla tai tönööttelen jossain puistojen nurkilla tai vähän hengailen kavereiden kanssa.

[QUOTE="aloittaja";23739612]hehehheeh, pitäisikö ihan kaikkea tuota tehdä? Jaa minä nautin tuosta joka arkipäivä ihan omassa elämässäni. Mielummin eläin kuin shoppaan vaan kaupungilla tai tönööttelen jossain puistojen nurkilla tai vähän hengailen kavereiden kanssa.[/QUOTE]

et sinä kovin sivistynyt ole jos et käsitä, että ihmisillä on erilaisia elintapoja, toinen tykkää asua siellä kaupungissa ja nauttii siitä kun saa hengailla siellä puiston penkillä ja käydä ostoksilla, joku taas tykkää, että päivässä on paljon hoidettavia askareita, ei huono sekään.
joku käy siellä mökilllä kesäisin ja voi olla peukalo keskellä kämmentä ja opetella tekemään niitä asioita, joita ei vielä osaa.

Yhteistyössä