Joko joku voisi kertoa, miksi tämä talo on laadutonta p*skaa, kun niin väitätte?

  • Viestiketjun aloittaja Heli.A
  • Ensimmäinen viesti
ajat muuttuvat
[QUOTE="Mies";29005152]Perus palstamammameininkiä. 2000l perustalo on jo ihan eri termi, kuin se, että keskikokoinen talo on X neliötä ja kaikki muut ovat pienempiä. Jos suomalaiset rupeaisivat rakentamaan 800m2 taloja, niin muuttuisiko silloin kaikki 300m2 talot pieniksi? [/QUOTE]

Ööh, jos kerran kaikki alkaisivat rakentaa 800m2 taloja, niin eikös siinä kävisi juuri noin kun kuvasit? Tuskin tänä päivänä kukaan pitää enää normaalikokoisina niitä isovanhempiemme aikaisia 50m2 luukkuja, joissa asui kahdeksanlapsinen perhe.
 
"Tuulia"
Ööh, jos kerran kaikki alkaisivat rakentaa 800m2 taloja, niin eikös siinä kävisi juuri noin kun kuvasit? Tuskin tänä päivänä kukaan pitää enää normaalikokoisina niitä isovanhempiemme aikaisia 50m2 luukkuja, joissa asui kahdeksanlapsinen perhe.
Mun vanhemmillani on 108m2 omakotitalo. Olen 20 vuotias, joten nyt ei puhuta mistään pula-ajasta. Mulla ja siskolla oli kummallakin oma huone, jossa oli kyllä tilaa leikkiä kavereiden kanssa. Vanhemmillani oli oma makuuhuone, jonka yhteydessä oli poikkeuksellisen tilava vaatehuone. Oli normaalikokoinen vessa, tilava kylppäri, keittiö, jossa oli 6hlö ruokailuryhmä, eikä keittiö silti ollut ahdas. Olohuoneemme oli mielestäni ihanan tilava ja siellä oli monta ikkunaa. Meillä oli aina avaraa ja siistiä. EN IKINÄ kokenut, että meillä olisi ollut pieni talo. Tilaa oli juuri sen verran, mitä piti olla. Itseasiassa mielestäni oli jopa väljääkin.
 
..
Aika kallis,paljonkohan nillä on mennyt rakentamiseen..oliko tuolla muita jääviä kaappeja kuin kodinhoitohuoneessa olevat ja eteinen. Perusjuttu, kun kuvittelee tuon ilman huonekaluja
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";29005158]Kuka se täällä yrittää saada taloaan kaupaksi, pitämällä sitä täällä jatkuvasti esillä?[/QUOTE]

No samaa tulin ihmettelemään. Ap, ne tosiostajat pyörivät ihan muualla :D
 
Aika kallis,paljonkohan nillä on mennyt rakentamiseen..oliko tuolla muita jääviä kaappeja kuin kodinhoitohuoneessa olevat ja eteinen. Perusjuttu, kun kuvittelee tuon ilman huonekaluja
Mun mielestä taas aika edullinen. Meillä on 2013 rakennettu 133,5m + käyttöullakko 20m2 talo. Pohja on ihan eri mallinen, mutta tavallaan talot ovat monella tapaa saman tyylisiä. Meillä on oma tontti 3000m2, mutta toisaalta tontti ei maksanut meille mitään muuta, kuin lahjaveron verran. Tuossakin on kuitenkin autotalli valmiina yms.
Meillä rakennusprojekti söi noin 300 000.

Oman paikkakuntani talotarjontaa seurailen jatkuvasti. Nyt myynnissä ei näytä uudehkoja taloja juuri olevan. Jopa 400 000 pyydetään ns. perustaloista ja niillä hinnoilla ne näyttää menevän kaupaksi.
 
"vieras"
Mun mielestä taas aika edullinen. Meillä on 2013 rakennettu 133,5m + käyttöullakko 20m2 talo. Pohja on ihan eri mallinen, mutta tavallaan talot ovat monella tapaa saman tyylisiä. Meillä on oma tontti 3000m2, mutta toisaalta tontti ei maksanut meille mitään muuta, kuin lahjaveron verran. Tuossakin on kuitenkin autotalli valmiina yms.
Meillä rakennusprojekti söi noin 300 000.

Oman paikkakuntani talotarjontaa seurailen jatkuvasti. Nyt myynnissä ei näytä uudehkoja taloja juuri olevan. Jopa 400 000 pyydetään ns. perustaloista ja niillä hinnoilla ne näyttää menevän kaupaksi.
Sori vaan, ei tuo kyllä edullinen ole.
 
"vieras"
En sanoisi moderniksi, nykyaikaiseksi kylläkin. Joku sanoi tusinatavaraksi, ja sama kävi mielessä (ei kylläkään haukkumisena; musta tuo on ihan kiva, väliäkö sillä vaikka muilla olisi samaa tyyliä) kun vertasin esimerkiksi omien tuttujen uusiin ok-taloihin: valkoista, rosteriset keittiökoneet, väritys harmaata, harmaanruskeaa, beigeä ja liitutauluseinäkin löytyy :D puuttuu vain joku räväkämpi tehostetapetti ;) )

Kaunis mielestäni, ja huolisin tuollaisen milloin vain ;)
 
"Leena"
[QUOTE="vieras";29005336]Sori vaan, ei tuo kyllä edullinen ole.[/QUOTE]

Onhan. Me rakennettiin tavallaan vastaava ja projekti maksoi 288.000. Meidän talo ei ehkä ole ihan noin hieno ja ns. krumeluurattu. Ei tuossa hinnassa yhtään ilmaa ole.
 
Hihihi! Kateudesta tietenkin haukuttu! :D Hieno talo. Tosin, mulle se on liian kliininen, en varmaan viihtyisi tuollaisessa ympäristössä.
 
hjhj
Mun mielestä aika perus ysäri talo.
Itse en ostaisi tuollaista, sillä jo pelkkään keittiö remppaan upottaa tonneja. Mitään modernia tuossa ei tosiaankaan ollut. Meidän mummilla on samanlainen "sisustus" :D

Todella tunkkainen kokonaisuus. Voihan se silti laadukas olla, mutta ei kyllä mitenkään kutsuva.
 
"vieras"
[QUOTE="Leena";29005348]Onhan. Me rakennettiin tavallaan vastaava ja projekti maksoi 288.000. Meidän talo ei ehkä ole ihan noin hieno ja ns. krumeluurattu. Ei tuossa hinnassa yhtään ilmaa ole.[/QUOTE]

Okei, oikeassa olet. Laatutalo hyvällä paikalla ja oikean hintainenkin vielä. Miksi ihmeessä siis edelleen myynnissä?

ps. vain yksi nimimerkki per keskustelu ;)
 
hjhj
Mitä ihmettä! ! Kun katsoin aiemmin kuvia, oli kuvissa ihan eri talo! Onko noi kuvat vaihdettu? Aiemmin kuvissa oli mm. Keltaiset seinät ja tosi tunkkainen kokonaisuus.
Tää talo on kiva! :)
 
nojaa
Mun mielestä aika perus ysäri talo.
Itse en ostaisi tuollaista, sillä jo pelkkään keittiö remppaan upottaa tonneja. Mitään modernia tuossa ei tosiaankaan ollut. Meidän mummilla on samanlainen "sisustus" :D

Todella tunkkainen kokonaisuus. Voihan se silti laadukas olla, mutta ei kyllä mitenkään kutsuva.
Puhutko nyt ketjun aloittajan linkittämästä talosta vai siitä toisesta, johon myös löytyy linkki ketjusta? Nimittäin jälkimmäiseen kuvauksesi sopisi hyvin, aloittajan linkittämään taloon taas ei mielestäni ollenkaan.
 
hjhj
Puhutko nyt ketjun aloittajan linkittämästä talosta vai siitä toisesta, johon myös löytyy linkki ketjusta? Nimittäin jälkimmäiseen kuvauksesi sopisi hyvin, aloittajan linkittämään taloon taas ei mielestäni ollenkaan.
Joo, siis ekalla kerralla katsoin väärää linkkiä :D

Ja ihan tosissani ihmettelin et miks kuvat oli vaihtuneet! :D
Pahoittelen hölmöyttäni!
 
"plaah"
Mun mielestä tuossa talossa ei ole kyllä liikaa hintaa. Meidän talo tulee maksamaan maatöineen 250.000. Tuohon hintaan ei saada vielä autotallia. Tontti oli meillä jo ennestää.
 
Oulussa ja Oulun seudulla on halpaa. Pari viikkoa sitten katsoin jotakin ohjelmaakin, missä kerrottiin, että Oulussa + lähiseudulla taloja myydään alle hankintahinnan.
Kyllähän talot maksaa. 259000 ei mun mielestä ole mikään kova hinta tuollaisesta talosta. No okei, olematon vuokratontti on iso miinus. Talosa on silti kauniita yksityiskohtia, huonekorkeus 3m, hieno keittiö, laadukkaan oloisia materiaaleja yms.
 
Ihan kiva talo ei siinä mitään mutta meillä on ainakin heti täystyrmäys jos on vuokratontti. Niissä kun saattaa tapahtua mitä vaan vaikka olis sopimukset kuinka pitkälle. Etpä sä sillä talolla mitään tee jos tontti lähtee alta.
 
"pälli"
Ihan kiva talo ei siinä mitään mutta meillä on ainakin heti täystyrmäys jos on vuokratontti. Niissä kun saattaa tapahtua mitä vaan vaikka olis sopimukset kuinka pitkälle. Etpä sä sillä talolla mitään tee jos tontti lähtee alta.
Jos tosissanne olette taloa ostamassa, niin kannattaa nyt edes perusasiat selvittää itselleen. Yksi niistä on se, että jos maanomistaja (käytännössä siis kaupunki) haluaa sen tontin johonkin muuhun käyttöön, niin se joutuu lunastamaan sillä olevat rakennukset TÄYTEEN ARVOONSA, ei siis esim. verotusarvoon tms.
 

Yhteistyössä