Jokainen joka oikeasti palelee 15-20 asteen pakkasessa

  • Viestiketjun aloittaja Mia
  • Ensimmäinen viesti
Mia
voin sanoa ihan suoraan, että vaatetta ei ole tarpeeksi.

Kun on pitkät kalsarit, toppathousut ja kunnon lämpökerrasto ja toppatakki ym. niin minä ainakaan en ymmärrä miten voi palella. Itselläni ainakin tulee hiki jo 15 asteen pakkasessa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mia:
voin sanoa ihan suoraan, että vaatetta ei ole tarpeeksi.

Kun on pitkät kalsarit, toppathousut ja kunnon lämpökerrasto ja toppatakki ym. niin minä ainakaan en ymmärrä miten voi palella. Itselläni ainakin tulee hiki jo 15 asteen pakkasessa.
Totta. Mulle tuli hiki yksi päivä vaikka mittari näyttä -24 kun olin ulkoilemassa
 
toisen ap
Alkuperäinen kirjoittaja Mia:
voin sanoa ihan suoraan, että vaatetta ei ole tarpeeksi.

Kun on pitkät kalsarit, toppathousut ja kunnon lämpökerrasto ja toppatakki ym. niin minä ainakaan en ymmärrä miten voi palella. Itselläni ainakin tulee hiki jo 15 asteen pakkasessa.
no vaikka mulla on miten paljon vaatetta päällä, naama jäätyy silti. Samoin sormet ja reidet. Ihan sama paljonko on housuja jalassa niin reidet jäätyy
 
Ja koska sinä et palele, niin kukaan muu ei voi palella, koska ihmisethän ei voi olla erilaisia!
Hyvä, hyvä. Tätä mä kohta taas vakuuttelen itselleni, kun lähden kuskaamaan tota vettä tonne.
Kun palelen vaikka päällä on pitkät kalsarit ja paita, pari lämpökerrastoa, toppapuku, termohanskat, rukkaset, kauluri ja pipo....
 
Sen jälkeen kun olen ostanut Canada Goosen untuvatakin, untuvahanskat (suosittelen kaikille jääsormille), Sorelin lämpökengät, Ruskovillan villavaatteet, niin ei kyllä hirvittävän kylmä tule. Canada Goosen untuvatoppahousut varmaan ostan ensi vuonna (ne maksaa 500e....). Kunnon huppu on sellainen, että naamakaan ei näy, joten nenä ei palellu. Ruskovillalla on aikuisten kokoja muuten kypärähuppuja...
 
vieras
Sormensa palelluttaneelle osta ns. lasketteluhanskat esimerkiksi. Mulla on ja ne on todella lämpimät, vähän liiankin. Kengissä vika jos varpaat paleltuu. Uusien kenkien ostoon siis.
 
vieras
Kyllä mua vaan paleleet 15 asteen pakkasessa. Ja päällä on silloin laadukas hupullinen untuvatakki, mokkahanskat + Thinsulate-lapaset, karvavuorelliset laadukkaat talvikengät ja niissä vielä alumiinipohjalliset. Ja palelemisen lisäksi henkeä alkaa ahdistaa lähempänä kahtakymppiä.
 
ROLLO
Alkuperäinen kirjoittaja toisen ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Mia:
voin sanoa ihan suoraan, että vaatetta ei ole tarpeeksi.

Kun on pitkät kalsarit, toppathousut ja kunnon lämpökerrasto ja toppatakki ym. niin minä ainakaan en ymmärrä miten voi palella. Itselläni ainakin tulee hiki jo 15 asteen pakkasessa.
no vaikka mulla on miten paljon vaatetta päällä, naama jäätyy silti. Samoin sormet ja reidet. Ihan sama paljonko on housuja jalassa niin reidet jäätyy
kypärämyssyllä jossa näkyy silmät ei palele, voivaikka pyöräillä!!!
 
Hohhoijaa. Mä oon täällä sisällä, 2 trikoopaitaa, villapaita ja villatakki päällä ja mulla on kylmä, ikkunoista vetää kylmää ilmaa sisälle! Mä oon vilukissa ja mä vihaan kylmää ilmaa. Eikä ole ulkona kiva liikkua kun päässä on 2 pipoa, 2 talvitakkia ja liuta paitoja. Naamaa ei voi peittää ulkona!

Mä taas tykkään lämpimistä ilmoista eikä ikinä voi olla liian kuuma ulkona!

Niin ja se meri ja tuuli voi vaikuttaa lisää pakkasen kylmyyttä!!
 
vieras
täään pakkasta oli -20 ja odotettiin lasten kanssa bussia 45 minuuttia. Kyllä tuli kymä, vaikka päällä oli enemmänkin kuin nuo ap: mainitsemat vaatteet. Naama oli ihan jäässä ja yritettiin hyppiä siinä odotelleessa. En ole aikaisemmin tänä talvena palellut niin.
 
Herra Majuri
No, oma hyvä huomioni on seuraava:

Keravalla 13 astetta pakkasta ja palelen ulkona perkeleesti, mutta ajettuani 150 km pohjoisemmaksi ulkona pakkasta 24 astetta, eikä tunnu läheskään yhtä kylmältä, päinvastoin lämpöisemmältä.
 
joopajoo
Mua ei v***ta se että mua itteeni palelee, vaan se että lapsi ei nuku kunnolla kuin ulkona ja on sitten kiukkunen kun mikä puolen tunnin sisäpäikkäreiden jälkeen ja se että lapset hyppii muutenkin seinille kun ei pääse ulos. Saan ne kyllä puettua kunnolla mutta niiden posket on paleltuvaa sorttia enkä viitti niitä tahallaan palelluttaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä mua vaan paleleet 15 asteen pakkasessa. Ja päällä on silloin laadukas hupullinen untuvatakki, mokkahanskat + Thinsulate-lapaset, karvavuorelliset laadukkaat talvikengät ja niissä vielä alumiinipohjalliset. Ja palelemisen lisäksi henkeä alkaa ahdistaa lähempänä kahtakymppiä.
Thinsulete ei ole nähnyt mitään oikeasti lämpöistä. Vaihta pohjalliset tai osta akkukäyttöiset lämmittimet...
 
Olin noin 1,5 tuntia ratsastamassa, mittari näyttää -14 astetta ja jonkun verran tuulee. Näpit jäässä muuten oli kyllä hiki :)
Mut ei voi laittaa montaa kerrosta hanskaa muuten ohjaus kärsii ja tumput ei toimi
 
jadal
Alkuperäinen kirjoittaja Mia:
voin sanoa ihan suoraan, että vaatetta ei ole tarpeeksi.

Kun on pitkät kalsarit, toppathousut ja kunnon lämpökerrasto ja toppatakki ym. niin minä ainakaan en ymmärrä miten voi palella. Itselläni ainakin tulee hiki jo 15 asteen pakkasessa.
Se ei poskipäitä lämmitä, ne kun on kerran oikeasti palelluttanut, niin ne on muuten kylmänarat. korvat samoin, mutta ne saa pipon alle :/
Ja jo vetää kaulaliinan ja pipon niin, että näkyy vaan silmät, alkaa ihan fyysisetsi ahistamaan kun on niin sidottu olo :$
 
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
Alkuperäinen kirjoittaja Mia:
voin sanoa ihan suoraan, että vaatetta ei ole tarpeeksi.

Kun on pitkät kalsarit, toppathousut ja kunnon lämpökerrasto ja toppatakki ym. niin minä ainakaan en ymmärrä miten voi palella. Itselläni ainakin tulee hiki jo 15 asteen pakkasessa.
Se ei poskipäitä lämmitä, ne kun on kerran oikeasti palelluttanut, niin ne on muuten kylmänarat. korvat samoin, mutta ne saa pipon alle :/
Ja jo vetää kaulaliinan ja pipon niin, että näkyy vaan silmät, alkaa ihan fyysisetsi ahistamaan kun on niin sidottu olo :$
Huppu päähän. Ja kannattaa ostaa sellainen takki, jossa pää menee ihan täydellisesti sisään.

http://www.partioaitta.fi/product_info.php?cPath=1_2_311&products_id=7006
 
Mä en tykkää käyttää rahaa turhuuksiin. Ja koska mä VIHAAN VIHAAN VIHAAN talvea ja pakkasta, niin mä en todellakaan käytä omaisuutta toppatöppösiin, teknisiin kalsareihin ja akkukäyttöisiin kengänpohjiin. Mun iho ei myöskään tykkää talvesta yhtään sen enempää, vaikka mulla olisi vaatekaupallinen kledjuja niskassa. Siksipä ulkoilen päivittäin vain pakollisen n. 15 min koiran kanssa ja mahdollisen kauppareissun siihen päälle ja kiroilen samalla paskaa keliä.
 

Yhteistyössä