Jokainen joka oikeasti palelee 15-20 asteen pakkasessa

  • Viestiketjun aloittaja Mia
  • Ensimmäinen viesti
-Jonttu-
Mä oon vanhemmiten ruvennu vihaamaan talvea... Palelen pihalla ja töissä. Kotona sentään tarkenee, ja voi vetää viltin niskaan. Mulla on lisäksi huono ääreisverenkierto.
 
...
No varmaan joo noi lämmittää, ja voihan sitä vaikka vetää samantien pilkkihaalarin niskaan!

Mä oon kuitenkin toimistotöissä ja meillä on työpaikalla pikkiriikkinen naulakko. En viitsi joka aamu pukeutua toppahousuihin ja villakalsareihin ja sitten käydä niitä pikku vessakopissa vaihtamassa mukaan raahattuihin työvaatteisiin... Menee aika hankalaksi.

Siispä palelen aamuseitsemältä bussipysäkillä, jalassa on kyllä pitkät kalsarit mutta ne ei paljoa suorien housujan alla lämmitä, kuten ei myöskään toppatakki.
 
villeviluinen
Kyllä täällä mantereisemmalla ilmastoalueella kärsii ulos mennä vaikka - 35 asteessa (ku ei tuule), ihan tavallisissa talvivaatteissa. Kerrospukeutuminen ja mikään ei saa olla liian tiukkaa, että ilmaa mahtuu väliin. Jos pysyy liikkeessä niin ei jäädy ku naama, paikalleen vaan ei passaa jäädä. Sen verta vilukissa oon, etten yleensä pakkasella huvikseen ulos tunge. Mut jos tarttee ni onnistuu se. Nassu on pentuna pakkasella paleltunu, niin se ei tuota kylmyyttä kestä ja onhan se tommonen ilma vähän raakaa hengitellä. Parissa kymmenessä pakkasasteessa tulee ihan lämmin, jos tekee reippaasti tuulen suojassa hommia. Mut tää sisämaan ilma onkin niin kuivaa. Jossain rannikolla jäädyn nollakelillä...
 
minä
Se oli viuhahdus ;)
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1891488
Paljastelija piinaa VR:n lähijunia
27.01.2010 07:29
Keski-ikäinen vaaleaihoinen kantasuomalainen mies. Yläpää verhottu Hankkijan lippiksellä. Siinä tuntomerkkejä itsensäpaljastajalle, joka on piinannut VR:n pääkaupunkiseudun lähijunaliikennettä jo kymmenen vuotta...

Paukkupakkaset ovat pidätelleet itsensäpaljastajaa pari viikkoa. Normaali talvikeli ei siihen pysty...

Kas kun munat ei palellu
 

Yhteistyössä