Ei, en halua alentaa sua tai ketään muutakaan, vaan herättää todellisuuteen. Usko pois, 44 ikävuoteni aikana olen kokeillut jos mitä kuureja, aina samalla menestyksellä....Kunnes ymmärsin mistä on kyse. Kuluttaa enemmän kuin syö, simppeliä. Helppoa laihtuminen on sitten, kun haluaa ymmärtää sen olevan sitä. Sulla ei tuo vaihe ole vielä tullut, eikä se, ikävä kyllä, kaikille koskaan tulekaan.
Mä en ole laskenut kaloreita, enkä muutenkaan liian tiukkapipoisesti elänyt. Olen suonut itselleni herkkuja silloin, kun niitä on tullut vastaan. Kaikenlainen rajoittaminen on vain huonoa pysyvän laihtumsien kannalta. Minä, entinen suklaa-addikti, saatan nyt syödä vain YHDEN palan suklaata ja olla onnellinen sen tuomasta hyvästä olosta. Kun en ole rajoittanut tätä nautintoa itseltäni. Mulla on siis kaikki herkuttelu käynyt vähiin, itsestään, ei-tiedostamatta, jotenkin vain ohimennen. Kun ymmärsin, miten laihtua, terveellisesti ja pysyvästi.
Tulee tässä taas vaan mieleen eräskin ystäväni, oikein isokokoinen nainen. Hän ei sitten millään laihdu. Tai näin hän yrittää itselleen uskotella. Ei syö pitkän työpäivän aikana lainkaan. kotiin tullessaan sitten jotain kasviksia ja salaattia pupeltaa...no joo, samainen ihminen leipoo harva se päivä suklaapaloja tms, tekee poppareita, pizzaa, yms, nii-i, miksköhä'n ei laihdu! Eikä muuten liikukaan yhtään ylimääräistä, ei voi, kun nivelet on kovilla erittäin suuren ylipainon vuoksi, mikä oravanpyörä.....