Joillakin facebookissa satoja "ystäviä"?

  • Viestiketjun aloittaja Kiireinen
  • Ensimmäinen viesti
Kiireinen
Voiko jollakin olla muka niin paljon ystäviä? Itse en kyllä muistaisi edes puoltakaan jos sellainen määrä olisi. Tosin kyllä itsellenikin saisin ainakin yli sata jos haalin mukaan työpaikan henkilökunnat ja entiset, koulukaverit päiväkodista alk, serkkun serkku, kaverin kaverit ja tottakai mummi ja pappakin saa luvan laittaa profiilinsa sinne.
 
Kai sitä aina ystävien profiileista löytää uusia ja uusia, joita ei ole muistanu. :D Ei mullakaan ole ko muutamia, en kyllä siellä kovin usein ees käy. Enkä ole ite ettiny ystäviä, monet on minut unohtanukki ko olen mikä olen ja ne tietää sen. Kuka tämmösen sekopään kaveriksi tahtoo tunnustautua :LOL:
 
Mulla ehti tulla 60 kaveria..kunnes jouduin poistumaan sieltä, kun en enää jaksanut entisen luokkatoverini ahdistelua.Poistin hänet jo kavereista, mutta ahdistelu jatkui.En vaan osaa poistaa tietojani kokonaan, vaikka käyttäjätilini lopetettu, niin nimeni vielä sielä.Ei tosin enää kavereita..ei kuvia.. :'(
 
vieras
Eihän ole homma eikä mikään muistaa jokusta sataa ihmistä. Katsoin juuri puhelimestani, ja siellä on tallessa n. 650 ihmisen numerot. Näistä on toki työyhteyksiä suurin osa, mutta silti väittäisin, että muistan ihan hyvin heistä noin 500. Ja nämä ovat siis lähes kaikki sellaisia, joihin olen ollut yhteyksissä puhelimitse muutaman vuoden sisään.

Lisäksi on tietenkin vanhoja tuttuja, kavereiden puolisoja, entisiä opiskelu- ja työkavereita. lapsuuden kavereita, sukulaisia, nykyisiä ja entisiä naapureita jne, jotka muistan hyvinkin, mutta joiden numeroa minulla ei ole. Eli väittäisin, että ihmisen päässä pysyy helposti muistissa tuhansia ihmisiä.

Jos olisin Facebookissa, en tiedä kuinka monta noista olisi siellä kavereina, mutta ei minusta ole mitenkään outona, että jollakin on satoja kavereita. Ei kai Facebookin idea ole vain läheisimpiä kavereita ottaa kavereiksi?
 
vieras
Niin meitä on moneksi. Mulla on alle 100 kaveria siellä, joista voisin helposti poistaa puolet.. jotain entisiä koulukavereita, keiden kanssa en ees vaihda siellä mitään kuulumisiakaan.

Itsekään en ihan ymmärrä sellasta kavereiden keräämistä, pyydetään veljen kummin kaimat yms. kaveriksi.

Tosin olen aina ollut itse sellanen antikaikkienkaveri. Mulla aina muutama hyvä ystävä, joiden kanssa vietän aikaa. Oon kai aika valikoiva kavereiden suhteen muutenkin, harvemmin löytyy uusia, kun ei meinata päästä samoille aaltopituuksille.
 
mamma 30 v.
Kyllä niitä kavereita kertyy helposti useampi sata jos on opiskeluaikana ja harrastuspiireissä sekä järjestötoiminnassa aktiivinen. itse opiskelin yliopistossa 7 vuotta joista useamman vuoden olin mukana ainejärjestötoiminnassa, vapaa-ajallani olen hyvin sosiaalinen tyyppi ja olen työskennellyt ja matkustellut ulkomailla paljon. Kavereita minulla on facebookissa 420 ja kyllä, voin sanoa tuntevani heidät kaikki. Eivät tietenkään kaikki ole sydänystäviä, mutta eri elämnvaiheissa kaikki kuitenkin olleet hyviä kavereitani.
 
hmm...
Minulla on 350 kaveria facebookissa. Monilla kavereistani on paljon enemmän, joten en oikein tajua ap:n ihmettelyä. Ainakin pk-seudulla asuvilla aktiivisilla ja sosiaalisilla tyypeillä on usein satoja kavereita facebookissa.
 
joopa
Niin musta tuntuu että aloituksessa ei ollutkaan kyse siitä etteikö tuntisi kaikkia facebook-ystäviään mutta mä en itsekään usko että kenelläkään on ystäviä monia satoja, tuttuja kyllä.
Jos kerran ryypätään samoissa bileissä, ollaan heti facebook-ystäviä. Mä en oikein ymmärrä sellasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja joopa:
Niin musta tuntuu että aloituksessa ei ollutkaan kyse siitä etteikö tuntisi kaikkia facebook-ystäviään mutta mä en itsekään usko että kenelläkään on ystäviä monia satoja, tuttuja kyllä.
Jos kerran ryypätään samoissa bileissä, ollaan heti facebook-ystäviä. Mä en oikein ymmärrä sellasta.
no mut eihän se nyt sitä tarkoita et vaan sydänystävät / ystävät sinne vois kelpuuttaa, kyllä mulla on siellä sukulaisia ja tuttaviakin, ei yhtäkään sellasta jonka kanssa en jossain tekemisissä olis tai muuten tuntis hyvin :)
 
vieras
Mitä järkeä koko Facebookissa olisi, jos siinä hyväksyisi kaverikseen vain oikeat ystävät. Läheisten ystävienhän kanssa ollaan muutenkin tekemisissä läheisesti, joten eihän Facebookia sellaiseen yhteydenpitoon tarvitse. Musta paljon järkevämpää, että siellä on nimenomaan kaverit joihin tykkää pitää yhteyttä.
 

Yhteistyössä