johan oli taas alet..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chrissy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei se niin aina ole että joku tietty kauppa on halpa- siellä ei saa palvelua. Palvelun tekee ne myyjät, oon saanu esim.Hgin Sokoksessa ja Stockalla surkeeta palvelua, siinä missä henkassa aivan mahtavaa palvelua nuorelta myyjätytöltä.

Tietty palveluun kuuluu sitten kaikki muukin, esim. just esillepanot, myymälän siisteys, yms. Mutta sitten kun mietitään niin stockalla panostetaan varmasti just noihin, henkkamaukassa pelataan työtehoilla. Ja myyjärassut nääntyy työtaakan alle kun saikkuja ei paikata ja vedetään aletkin läpi alimiehityksellä. Ja silti moni jaksaa hymyillä.

Niin ja usein just pikkukaupassa myyjä voi näyttää tosi nyrpeetä naamaa... Se on vaan niin ihmisestä kiinni. Vaikka kaikki muu ois päin honkia kaupassa niin ystävällinen kassaneiti voi pelastaa pvän.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Kyllä se esitteillepano ja se kuinka helposti asiakas pystyy saman harjoittelematta tekemään perässä on ihan firman "vika".

Oli henkkamaukalla allekirjoittaneella kerran mennä hermo, kun vähän katsoi rekissä vaatteita (oikeaa kokoa), niin puolet tavaroista oli lattialla. No niitä sitten kokoamaan sieltä ja taas survomaan sinne ylitäytettyyn rekkiin, jne. Sitten kun sait kokeiltua ja piti löytää se oikea paikka... Ihan puhdas mahdottomuus.

Mutta toki me asiakkaat voimme ihan itse päättää, millaiseen kauppaan ropomme viemme. Henkkamaukalla on halpaa ja palvelua ei ole. Pikkuliikkeessä kallista, mutta palvelua toki saa. Se on sellaista tasapainottelua. Toki kaupassa kaupan tavalla. Ei niitä vaatteita tahallaan saa kuralammikkoon heitellä ja hyppiä päällä.

H&M on itsepalvelumyymälä joten painotetaan itsepalveluun, mutta toki autetaan tarvittaessa kun vaan menee kysymään.

Olen viettänyt muutamiakin kertoja reilut 30min palvellessani asiakasta ja etsiessäni hänelle asukokonaisuutta.

eräänkin kerran eräs nainen tahallaan talloi monta kertaa erästä paitaa joka oli lattialla. Meidän op meni sit ja pyys et " anteeks voisitteko nostaa sen paidan siitä minulle" vastaus oli kovan äänen kera " ja kukas sä kuvittelet oikein olevas"...

Alkuperäinen kirjoittaja Brezhnev:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Chrissy, onko ne vastanneet museosta mitään? SIitä vanhasta kirjasta?

ei oo vastannu mitää |O oli tullu nytki 15 mailia mut ei sieltä mitään..

Oon utelias... Mistä vanhasta kirjasta? Ties vaikka osaisin auttaa.

mulla on sellanen 1782 vuodelta oleva rukouskirja.

öö ehei! mä en kyl saa täst mitenkään meidän vikaa sorryt vaan! Se et rekit on täynnä tavaraa johtuu ihan tilan puutteesta ja meil on tarkat säädökset mitä tuee ja mihin ja mitkä värit minkäkin kanssa.

Ei se asiakkaankaan vika taida olla, jos kaupassa on liikaa tavaraa, joka on jo valmiiksi rytättynä rekkeihin. Ikävä kyllä me asiakkaat emme voi tietää, kuka missäkin liikkeessä on päättävässä asemassa ja kuka "vaan töissä".

Nostan toki kaiken pudottamani ja vien sovitetut vaatteet paikoilleen. Mutta pyrin myös valitsemaan kauppoja, joissa henkilökunta on ystävällistä ja paikat siistejä. Ja joiden henkilökunta ei ainakaan päin naamaa sano mistään epäkohdasta, että "tästä ei kyl saa meidän vikaa mitenkään sorryt vaan".

Löysinkin sen toisen ketjun. Upea teos! Yksi paikka, missä tietävät kaiken vanhoista kirjoista on Kansalliskirjasto.

Löysinkin sen toisen ketjun. Upea teos! Yksi paikka, missä tietävät kaiken vanhoista kirjoista on Kansalliskirjasto.

haahaa! joo tonne vois kans laittaa kyselyä.

kiitti vinkistä!!

Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
öö ehei! mä en kyl saa täst mitenkään meidän vikaa sorryt vaan! Se et rekit on täynnä tavaraa johtuu ihan tilan puutteesta ja meil on tarkat säädökset mitä tuee ja mihin ja mitkä värit minkäkin kanssa.

Ei se asiakkaankaan vika taida olla, jos kaupassa on liikaa tavaraa, joka on jo valmiiksi rytättynä rekkeihin. Ikävä kyllä me asiakkaat emme voi tietää, kuka missäkin liikkeessä on päättävässä asemassa ja kuka "vaan töissä".

Nostan toki kaiken pudottamani ja vien sovitetut vaatteet paikoilleen. Mutta pyrin myös valitsemaan kauppoja, joissa henkilökunta on ystävällistä ja paikat siistejä. Ja joiden henkilökunta ei ainakaan päin naamaa sano mistään epäkohdasta, että "tästä ei kyl saa meidän vikaa mitenkään sorryt vaan".

Minunkin mielestäni kyllä tursuavat rekit on kaupan vika. Ei toki MYYJÄN henkilökohtainen vika...

No luuletko tosiaan et me sanotaan asiakkaille noin. Mut koittakaa tekin ymmärtää se et me tehdään kaikkemme siellä ja niiden sääntöjen puitteissa mitä meille on asetettu. Me ei voida soveltaa ihan miten sattuu vaikka mieli tekis.

välillä tuleva tuotemäärä on vaan niin iso et seistään ja raavitaan päätä ja mietitään et miten pirussa me saadaan noi kaikki fiksusti mahtumaan. ja ei aina saadakkaan ja siitä tulee se tungos. Ei se ole meidänkään kannalta hienoa, koska se siivous on aika tuskaa. Ymmärrän kyllä asiakkaankin nökäkulman.

varastoon ei laiteta mitään vaan kaikki esille. Välillä loppuu ideat totaalisesti mut pakko vaan yrittää.

Meilläkin on tietty määrä telineitä ja seinämetrejä ja joskus vaan ei meinaa mielikuvitus riittää.

No luuletko tosiaan et me sanotaan asiakkaille noin. Mut koittakaa tekin ymmärtää se et me tehdään kaikkemme siellä ja niiden sääntöjen puitteissa mitä meille on asetettu. Me ei voida soveltaa ihan miten sattuu vaikka mieli tekis.

No joidenkin vaateketjujen myyjiltä olen kuullut juuri näitä "mä oon täällä vaan töissä" -vastauksia, vaikka asia ei koskisikaan mitään suurta periaatelinjausta vaan vaikkapa repsottavaa sovituskopin ovea. Enimmäkseen toki myyjät ovat ystävällistä ja ammattitaitoista väkeä.

Mutta kerrotko, että mikä olisi järkevä tapa antaa palautetta. Kannattaako myyjille sanoa yhtään mitään sellaisista asioista, joista he eivät voi päättää, vaan pitäisikö jostakin vain aina kaivaa esille päälliköiden yhteystiedot? Tarkoitan, että jos asiakas pyytää myyjää välittämään ylemmilleen jonkin kehitysehdotuksen, meneekö se koskaan perille? Ja joutuuko myyjä tilanteessa ikävään välikäteen?

Kerran henkkamaukalla pyysin myyjää välittämään esimiehelleen positiivista palautetta eräästä kyseisen kaupan (luontoystävällisestä) valinnasta, ja tyttö katsoi minua kuin lehmä uutta navettaa. Mietin, teinkö jonkin etikettirikoksen vai ovatko kehut oikeasti niin mykistävä asia.

No joidenkin vaateketjujen myyjiltä olen kuullut juuri näitä "mä oon täällä vaan töissä" -vastauksia, vaikka asia ei koskisikaan mitään suurta periaatelinjausta vaan vaikkapa repsottavaa sovituskopin ovea. Enimmäkseen toki myyjät ovat ystävällistä ja ammattitaitoista väkeä.

Mutta kerrotko, että mikä olisi järkevä tapa antaa palautetta. Kannattaako myyjille sanoa yhtään mitään sellaisista asioista, joista he eivät voi päättää, vaan pitäisikö jostakin vain aina kaivaa esille päälliköiden yhteystiedot? Tarkoitan, että jos asiakas pyytää myyjää välittämään ylemmilleen jonkin kehitysehdotuksen, meneekö se koskaan perille? Ja joutuuko myyjä tilanteessa ikävään välikäteen?

Kerran henkkamaukalla pyysin myyjää välittämään esimiehelleen positiivista palautetta eräästä kyseisen kaupan (luontoystävällisestä) valinnasta, ja tyttö katsoi minua kuin lehmä uutta navettaa. Mietin, teinkö jonkin etikettirikoksen vai ovatko kehut oikeasti niin mykistävä asia.

Sanotaan näin et painavempi arvo palautteella ylemmälle taholle on ku se tulee suoraan asiakkaalta. Me tai ainakin mä annan kyllä kaikki palautteet eteenpäin päälliköille jos pyydetään, niin pos. kuin negat.

palautteiden pitäis aina myyjltä mennä esimiehille ja siitä eteenpäin.

No jo oli kumma myyjätär jos ei osannu positiivista palautetta antaa eteenpäin!!

:o et tehny mitään väärää, myyjä ei vissii oikein tajunnu :D

Mä olin eilen Jesper Juniorissa käymässä ja oikein ihmettelin, että kuin myyjät jaksoi olla niin hyvällä tuulella, vaikka osa asiakkaista oli kun persaukseen ammuttuja karhuja. Mulla oli kädessä jo valittuna molemmille lapsille ensi talven haalarit ja olin jo lakkeja valkkaamassa, kun joku frouva tuli kaksostenrattaiden kanssa, ajoi rattaat mun kantapäille (vaikka tilaa ohittaa olis ollu reilusti) ja alkoi repimään toista mun kädessä olevista haalareista hokien, että mitä kokoa tämä on. Sanoin rauhallisesti, että minun poikani kokoa ja että haalari on jo minulla. Ei päästänyt tämä leidi heti haalarista irti, joten jatkoin rauhallisesti, että kysypä myyjältä onko niitä vielä varastossa. Hetken päästä näin kun tämä leidi sätti myyjää kun hänen haluamaansa haalaria ei enää ollut... Niin myyjän vikahan se tietysti on, jos alesta loppuu koot |O . Olis hakenut haluamansa jo ennen alennusmyyntejä!

Alkuperäinen kirjoittaja ompus:
Mä olin eilen Jesper Juniorissa käymässä ja oikein ihmettelin, että kuin myyjät jaksoi olla niin hyvällä tuulella, vaikka osa asiakkaista oli kun persaukseen ammuttuja karhuja. Mulla oli kädessä jo valittuna molemmille lapsille ensi talven haalarit ja olin jo lakkeja valkkaamassa, kun joku frouva tuli kaksostenrattaiden kanssa, ajoi rattaat mun kantapäille (vaikka tilaa ohittaa olis ollu reilusti) ja alkoi repimään toista mun kädessä olevista haalareista hokien, että mitä kokoa tämä on. Sanoin rauhallisesti, että minun poikani kokoa ja että haalari on jo minulla. Ei päästänyt tämä leidi heti haalarista irti, joten jatkoin rauhallisesti, että kysypä myyjältä onko niitä vielä varastossa. Hetken päästä näin kun tämä leidi sätti myyjää kun hänen haluamaansa haalaria ei enää ollut... Niin myyjän vikahan se tietysti on, jos alesta loppuu koot |O . Olis hakenut haluamansa jo ennen alennusmyyntejä!

:o Hui, en mä taidakaan uskaltaa lähteä ostoksille.

Sanotaan näin et painavempi arvo palautteella ylemmälle taholle on ku se tulee suoraan asiakkaalta. Me tai ainakin mä annan kyllä kaikki palautteet eteenpäin päälliköille jos pyydetään, niin pos. kuin negat.

Juuri tuota tarkoitin.

Kuvitellaan, että mä olisin myyjä, ja meidän kaupassa olisi vaikka sovituskopissa tosi ruma valaistus. Olisin siitä omistajalle sanonut, ja hän olisi todennut vastaukseksi että pääasia että luxeja riittää.

Sitten tulisi asiakas, ja "haukkuisi" minulle sovituskopin valaistuksen. Olisinko velvollinen viemään viestin eteenpäin pomolleni, sillä uhallakin, että että joutuisin jankuttajan maineeseen? Vai voisinko vaieta? Tuntuisi epäkohteliaalta sekin, että pyytäisin asiakasta ottamaan suoraan yhteyttä omistajaan. Koska asiakkaan näkökulmastahan kaikki kaupassa töissä olevat ovat tavallaan "syypäitä" tilanteeseen.

Mulla on tässä ihan liikaa aikaa, niin kuin huomaatte.

Alkuperäinen kirjoittaja Muffa:
Alkuperäinen kirjoittaja ompus:

:o Hui, en mä taidakaan uskaltaa lähteä ostoksille.

No oli siellä ihan kivojakin asiakkaita, mutta harmi vaan, että aina äkäpusseja mahtuu joukkoon! Yksikin tiputti koko rivistön ticketin rukkasia, mutta ei tehnyt elettäkään niitä nostaakseen.

Yhteistyössä