kassalla jonottamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oddball
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja marmatus:
Se on myyjän ammattitaidossa vikaa jos lappaa niitä tavaroita siinä hihnalla niin nopeeta että ruuhkautuu =)

Justjust, ja ihan älyttömän ammattitaidottomia ne on kun hidastelevat... :headwall:

Sinä olet kyllä selkeesti väärällä alalla tai muuten vaan vajakki :headwall. ei ne asiakkaat ole ammattitaidottomia vaan he ovat asiakkaita joita myyjä palvelee. Jos ei asiakkaita ei sulla työtä eika palkkaa :headwall:
Jos on myyjällä ammattitaitoa ei synny ruuhkaa kassan kumpaankaan päähän.

Ja säkö olet tässä nyt sitten ammattitaitonen päättelemään olenko ammattitaidoton vai vajakki? HOHOI, täällä on uus psykologi. :laugh: Tiedokseks niin ennemmin vajakki kun ammattitaidoton, mutta hän on hyvä ja menee ihan ite kokeilee alaa...tai mestarimyyjähän taidat jo olla kun kaikesta niin paljon tiedät, jossain perähikiän siwassa.

Ei toi nyt mun mielestä niin kamalaa ole meneekö joku pakkaamaan vai ei.. Monta kertaa nähnyt kun on ladattu niitä viikon ostoksia siihen hihnalle ja sitten on joko tajuttu että viili-purkki jäi ottamatta ja sitä lähdetään hakemaan sieltä toiselta puolen kauppaa tai sitten keräkaali on jäänyt punnittematta eikä ole hintalappua ja sitä lähdetään sitten hakemaan sieltä vaa'asta.. Voisi ehkä toimia sitenkin että jos jotain jäi puuttumaan niin käy sitten toisella kierroksella hakemassa kuin se että odotuttaa kaikkia muita sen takia.. Tietysti se että eihän kenelläkään ole kiire mutta kyllä se ainakin pistää ärsyttämään.. Toinen mikä on tullut eteen on se että tyyppi oli kassalla ja sanoi että noista tupakki-automaateista ei saanut tupakkia kun olivat keltaisella.. No kassahenkilö sitten otti ja lähti hakemaan tupakkia tälle tyypille toimivilta automaateilta.. Ei sitten voinut itse tämä asiakas mennä sellaiselle kassalle missä tuo automaatti toimi.. Että sellaista..

Mä en mee lappaan tavaroita pussiin vaan jään odottamaan. Yleensä kun käy niin et kun oon eka saanut kaikki tavarat lapattua hihnalle ja viimein siirryttyä toiseen päähän pistämään samaan tavaraa sitten pussiin on kassaneiti jo kerinnyt pistää kaikki koneelle ja on aika maksaa. Mä kyl olen nopee pakkaamaan ja oon kerinny kyl alta ennen kuin seuraavan asiakkaan tavaroiden pitää tulla siihen samaan loosiin.

Kyllä sun ammattitaidosta kertoo sekin että naputtelet täällä haukkumassa asiakkaita =) vai että ihan mestarimyyja :laugh: joopa joo täällä netin ihmemaassa voi kuka tahansa olla vaikkapa niin ni mestarimyyjä :laugh:
Ja edelleen on kassan ammattitaidosta kiinni syntyykö ruuhkaa kummassakaan päässä sitä kassalinjaa =)

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
:wave:

Mie oon kyllä ihan avoimesti toivonut, että se Lidlin kassa-malli tulis noihin muihinkin marketteihin. Se ois niin paljon kätevämpi.

Aiemminkin on meillä ollut puhetta, mutta edelleenkään en tajua, miten toi lidlin malli on parempi. Mulla on jokusen kerran käynyt niin, että kassa on joutunut odottelemaan, kun ladon tavaraa hihnalle ja kun ei sielä toisessa päässä ole tilaa mihin voisi tavaroita laitta ennenkuin olen latonut tavarat ja painellut kärryineni pakkaamaan. Sitten vielä pakkamisen jälkeen on joutunut odottelemaan, kun kaivelen kukkaroa... kaiken lisäksi kun siihen on lisännyt vielä itkuisen vauvan, niin mä oon vain toivonut äkkiä pääseväni pois koko kaupasta, kun kaikki vain tuijottaa minua ja odottaa

:ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja tikitin:
Sillä että joku on maksava asiakas ei voi perustella mielestäni huonoa käytöstä. Se että maksat ruuasta ei tarkoita että voisit käyttäytyä miten vaan ottamatta muita huomioon juurikin siitä syystä että' ne mutkin asiakkaat on kyllä niitä maksavia ja meillä kaikilla on oikeus inhimillisiin työoloihin varsinkin myyjällä jonka palkkakaan ei kaksinen ole. Ja siinä kassalla on aivan hirveä olla kun se jono vaan venyy ja venyy, joten jos näen että takanani on pitkä jono yritän kyllä päästä kassalta pois mahdollisimman pian.

Vahva peesi tälle, että toiset ihmiset saa tosiaan ottaa huomioon kaikissa tilanteissa. Olen usein ajatellut että tää suomalaisten "mulla on oikeus" -ajattelu on juuri sitä mikä tekee elämän täällä joskus perin ikäväksi ja naapurit riitaisiksi ja tappaa ihmisiä liikenteessä (mullahan oli oikeus mennä, joku törttö vaan sattui eteen). Joo, pitkälle menevä esimerkki, mutta tiedätte mitä tarkoitan.

No ei kai tämä nyt sentään niin iso asia ole, että kenenkään kannattaa verenpainetta tällä nostaa. Kuulun niihin muita ihmisiä ilmeisesti ärsyttäviin asiakkaisiin, joka päivystää siinä kassalla. On se varmaankin ärsyttävää jos sattuu minun kanssa yhtäaikaa isommille ostoksille, onneksi näin ei tapahdu kuin ehkä kerran kuussa tai harvemmin.

Viikottaisostokset on meidän miniperheelle niin pienet, että se tuskin häiritsee ketään, että siinä maksamistani päivystän. Seuraava asiakas ei ehdi bonuskorttia sanoa, kun on minun ostokset pussissa ja vilahdan pihalle.

Kyllä se on niin, että ei ole asiakkaan mures huolehtia kertyvistä jonoista.... Ammattitaitoinen kauppias pitää oikeas ajankohdas oikean määrän hlökuntaa, että kassat toimii jouhevasti. Myös hlökunnan pelisilmä reagoida ruuhkatilanteisiin on tärkeää. Hlökunta on sitä varten töissä, että asiakkailla olisi mahdollisimman miellyttävä ostokokemus ja että hän tulisi uudeleen, ei sitä varten että saatais porukka mahdollisimman nopeesti mäkeen täältä.

Toki on ihanaa, jos asiakas ajattelee niin muita ostoksilla olijoita kuin henkilökuntaakin toiminnallaan, mutta ei sitä voi heiltä vaatia. Ja tuskin kukaan ruuhkaa tahallaan aiheuttaa.

Kyllä sun ammattitaidosta kertoo sekin että naputtelet täällä haukkumassa asiakkaita =) vai että ihan mestarimyyja :laugh: joopa joo täällä netin ihmemaassa voi kuka tahansa olla vaikkapa niin ni mestarimyyjä :laugh:
Ja edelleen on kassan ammattitaidosta kiinni syntyykö ruuhkaa kummassakaan päässä sitä kassalinjaa =)

Ja sä taidat olla kännissä tai sulla on tosi paha lukihäiriö. Missä kohtaa sanoin että olisin mestarimyyjä? Totesin että sinä taidat olla kun niin paljon asiasta tunnut tietävän. Ja tiedokses vaan että sunlaistes ääliöiden takia en myyjän töihin enää mene. Ei jaks sitä paskanjauhantaa. kiitti vaan ja öitä sulle törkymöykky.

Alkuperäinen kirjoittaja Salatiedettä:
Periaatteessa hyvin ajatetu ap, MUTTA:

Se on toisille (kuten minulle) erittäin tärkeää, missä järjestyksessä tavarat pakataan kasseihin ja mitkä menevät keskenään. Enhän VOI pakata salaatteja ensin alimmaiseksi ja sitten lopuksi tulevia maitopurkkeja, jäätelöitä jne siihen päälle.. Hihnalle tavarat taas menevät siinä järjestyksessä mikä on kärryssä päällimmäisenä, mihin taas vaikuttaa kaupan järjestys ja tavaroiden paino.

Mä kyllä pistän ne tavarat sinne kärryynkin tiettyyn järjestykseen. Maitopurkit ja muut kovat ja kulmikkaat ja laatikkomaiset tuotteet yhteen kohtaan jne. Ja sitten lappaan ne hihnalle siinä järkässä kun haluan pakata kasseihin ja meen heti pakkaan ku oon vaan saanu ne kaikki hihnalle ja eka tuote on menny pakkauspuolelle. Kyl se onnistuu ku on vaan tarpeeks järjestelmällinen ;)

Kaupassa maksan ostokseni ihan rauhassa ja pakkaan vasta sitten. Kyllä mä ehdin :whistle:
Tääl on yks sellanen kassa, suht isossa marketissa jonka valitsen aina mikäli mahdollista. Hän on h.id.a.s, siis mustavalkoista etanaakin hitaampi. Tavara siirtyy kassan läpi niiin rauhallisesti että ehtisin käydä autolla siinä välissä. Ja aina hymy huulilla tällä kassalla. Ihana!

Mutta se mistä mä sekoan, ihan oikeesti näen punaista on kun pakkaan niitä tavaroita ja pidän sitä ostoskassia siinä laudalla että jonkun noin 14v tulee siihen laudalle samaan aikaan seisomaan ja potkimaan mun ostoksia ja kurkottelemaan sitä karkkia/purkkaa mitä ei edes vielä ole hihnalle nostettu.
Siinä on hieno koittaa haalia ostoksiaan kasaan kun tämä kullannuppu makaa hihnalla ja saviset kintut heiluu naaman edessä.
|O

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
:wave:
Mie oon kyllä ihan avoimesti toivonut, että se Lidlin kassa-malli tulis noihin muihinkin marketteihin. Se ois niin paljon kätevämpi.
Aiemminkin on meillä ollut puhetta, mutta edelleenkään en tajua, miten toi lidlin malli on parempi. Mulla on jokusen kerran käynyt niin, että kassa on joutunut odottelemaan, kun ladon tavaraa hihnalle ja kun ei sielä toisessa päässä ole tilaa mihin voisi tavaroita laitta ennenkuin olen latonut tavarat ja painellut kärryineni pakkaamaan. Sitten vielä pakkamisen jälkeen on joutunut odottelemaan, kun kaivelen kukkaroa... kaiken lisäksi kun siihen on lisännyt vielä itkuisen vauvan, niin mä oon vain toivonut äkkiä pääseväni pois koko kaupasta, kun kaikki vain tuijottaa minua ja odottaa
:ashamed:

Siellä Lidlissä se ennen kassaa oleva hihna on riittävän pitkä isoillekin ostoksille, tosin kuin marketissa.
Ainakin täälläpäin se Lidlin kassa mielellään odottaa, että mie ladon tavarat hihnalle - ne jotka ladon siis - esim. maidot, mehut, jogurtit jne mie jätän kärryyn.
Sit mie lykkään kärryt kassan ohi sinne "tynkäosiolle", ja siinä nostelen kassalle käteen maidot, mehut, jogurtit jne. "12 näitä, 10 näitä, 3 näitä, 3 näitä" jne. Sit kun ne on käyty läpi, kassa latoo loput tuotteet hihnalta ja mie lapan ne kärryyn.
Sit mie maksan ne, ja menen sinne sivutasolle rauhassa pakkaamaan tavarani ilman, että kukaan tunkee siihen samalle "kassanpuoliskolle" kuten marketissa välillä käy, kun vieretysten osuu kaksi paljon ostavaa. Silloin sieltä äkkiä alkaa pukkaamaan "mun puolelle" jo kolmannen ihmisen tavaroita.

siten että ladon tavarat hihnalle ja menen sinne toiseen päähän, pussit asemiin ja pakkaan sitä mukaa kun tavaraa tulee, näin on kiva maksaa ja napata vain kassit käteen.