kassalla jonottamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oddball
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Minähän en kesken kaiken pakkaile. Lappaan ostokset hihnalle, odotan että kassa valmis, maksan ja sitten pakkaan. Jaksa montaa kertaa hypätä pakkaamaan ja pois.:arg:

Näin juuri. Muuten siinä saa sitten olla koko ajan kyttäämässä, että joko kaikki meni vai ei, että onko aika mennä maksamaan vai ei. Koskaan ei oo jono mun takiani seissyt, vaikka välillä käynkin vain kerran viikossa kaupassa.

Mie käyn pakkaamassa jos sattuu niin että mun tavarat tulee siihen reitin puolelle hihnaa ei siis sille mikä on siellä kauempana. Olis tosi hankalaa juosta sinne pitkälle, joku toinen pakkaa siinä vieressä mahdollisesti kärry poikittain siinä päässä, siitä sitte koukit ja samalla kyttäät et tuleeko jo vimpot tavarat ja juoksis takas :/
Eli jos kamat tulee siihen lähemmäs niin silloin meen pakkaamaan jos ei niin sitte pakkaan rauhassa ja jos on jonoo niin siitä vaan =)
Ammattitaitoinen kassa osaa vetää niitä kamoja vähän hitaammin jos on hihna tukkeessa. Ja jos vielä sattuu empaattisia ihmisiä siihen jonoon niin ne ei hötkyile =)

Se on kuule niin että jos myyjä tekee omaa henkilökohtaista viivakoodinlukuennätystään siinä hiki otsalla niin en kiusallanikaan mene pakkaamaan. Voisi ottaa ne asiakkaatkin huomioon eikä vain lapata sata lasissa menemään niitä ostoksia.

Mä en mee laittamaan omia ostoksiani vaan odotan et saan maksaa ensin. Mä monesti mietin, et menisinkö mut jää AINA mietinnän asteelle. Tuntuu et jos nyt sit meenkin niin en kerkiäkään laittamaan kun leipäpaketin ja kahvinpurut ja sitten tulee maksamisen aika tai jtn :D. Liian tottunut tekee niinkun teen. En pääse tavasta irti.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
tjah... itse teen niin et meen pakkaamaan tavarat jo heti ja kun huomaan et muutama ostos enää skannaamatta niin kipasen kassaneidin eteen maksamaan. Helppoa kuin mikä!

moni vaan tässäkin ketjussa tuntuu tekevän siit asiasta niin pirun vaikeeta, vaikkei se oikeesti ole.

jep ei se niin saamarin vaikeata voi olla :D suomalaisilla vaan on joku hemmetin ihme asenne kaupassa, seistään typerän näköisenä ja tuijotetaan hikikarpalot niskassa myyjää kun se mättää tavaroita lukijaan. :attn: ei se lasku pienene yhtään vaikka kuinka siinä asennossa törötätte ja tuijotatte.
hankaloittaa vaan kaikkien asiointia. mä kaivan kortit valmiiks kun lähestyn kassaa ja meen pakkaan tavaroita sit kätevästi saa kortit annettua kassalle ja homma toimii joustavasti. joskus nakkaan kortit siihen kassalle jo mennessäni pakkaamaan B)

Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Mä en mee laittamaan omia ostoksiani vaan odotan et saan maksaa ensin. Mä monesti mietin, et menisinkö mut jää AINA mietinnän asteelle. Tuntuu et jos nyt sit meenkin niin en kerkiäkään laittamaan kun leipäpaketin ja kahvinpurut ja sitten tulee maksamisen aika tai jtn :D. Liian tottunut tekee niinkun teen. En pääse tavasta irti.

Samat mietteet täällä.

Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Se on kuule niin että jos myyjä tekee omaa henkilökohtaista viivakoodinlukuennätystään siinä hiki otsalla niin en kiusallanikaan mene pakkaamaan. Voisi ottaa ne asiakkaatkin huomioon eikä vain lapata sata lasissa menemään niitä ostoksia.

eiköhän se ota asiakkaat huomioon juuri sillä että sais teidät pois töröttämästä ja tukkimasta koko linjaa :D joustavuutta kannattais meidänkin opetella....

Ja hei oikeesti on tosi rasittavaa se että JOS menee pakkaamaan niitä tavaroita ennku on maksanu niin siinä kassaneidin edessä pönöttää jo seuraava asiakas kärryineen, että sitte pitää joko koukkia sen yli tai koko jonon peruuttaa =)

Alkuperäinen kirjoittaja mi:
Taitaa urpo asua jossaki perähikiällä =) eipä tulis mieleen jättää kortteja kassalle joku (ei myyjä ) korjais ne parempaan talteen aika äkkiä.

öö ei ole vielä ollut niin elämäänsä kyllästynyttä joka olis yrittäny napata kortteja :D jkl.n kaupoissakin tullut tehtyä se ja aina on säilynyt B)

Mä en ikinä mene pakkaamaan ostoksia ennen kuin olen maksanut ne. Olen siis se kyttääjä, enkä ole ikinä tiennyt olevani kyttääjä.

Mä olen asiakas ja mä menen pakkaamaan ostokseni, kun olen ne maksanut. Ihme marmatusta.

Alkuperäinen kirjoittaja helmeilevä urpo:
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:

eiköhän se ota asiakkaat huomioon juuri sillä että sais teidät pois töröttämästä ja tukkimasta koko linjaa :D joustavuutta kannattais meidänkin opetella....

Mitä mä olen huomannut niin yleensä ihmisten pakkausvauhdissa ei ole mitään vikaa vaan siinä että niitä kamoja vedetään hampaat irvessä lukulaitteeseen. Sitten kun joku mummo jumittaa sen seitipakettinsa kanssa siinä päässä niin kaikilla palaa päreet välittömästi vaikka olisi kassaneitikin voinut vähän himmata tahtia.

Mä juoksen heti pakkaamaan, että saan edes pari ehjää tavaraa mukaani. Täällä päin kassahenkilöt runnovat vaan kaiken menemään yhtenä putkena kohti takaseinää. Salaatit murskaantuu, jugurtit hajoilee hihnan pyörittässä ne mullin mallin.
Yritän ehkäistä runnoutumista laittamalla painavat aina ensin hihnalle, mutta siltikään en aina ehdi pelastamaan kaikkia ostoksia B)

Ja hei oikeesti on tosi rasittavaa se että JOS menee pakkaamaan niitä tavaroita ennku on maksanu niin siinä kassaneidin edessä pönöttää jo seuraava asiakas kärryineen, että sitte pitää joko koukkia sen yli tai koko jonon peruuttaa =)

mulla ei ainakaan ole ollut tollaista ongelmaa koskaan :xmas:

B) Mä olin oikein kunnon kotiäiti tukkenaa tänään :kieh: Ladoin viikon ostokset vauva sylissä ja maksoin ennen pakkamista, koska olin hitaampi latomaan tavaraa hihnalle kuin myyjä hommissaan. Maksamisen jälkeen vielä sidoin vauvan kärryyn ja sillä välillä oli seuraava asiakas jo pakannut omat tavaransa :ashamed: Sitten vihdoin yritin reippaasti saada kamat pussiin ja veke. Mutta tosiaan tuli tämä palsta ja nämä ketjut mieleeni siinä vauvaa sitoessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kassaihmisten kyttääjä:
Mä en ikinä mene pakkaamaan ostoksia ennen kuin olen maksanut ne. Olen siis se kyttääjä, enkä ole ikinä tiennyt olevani kyttääjä.

Mä olen asiakas ja mä menen pakkaamaan ostokseni, kun olen ne maksanut. Ihme marmatusta.

juu niimpä tosiaan voiskin olla sit et alan kahdeksan hengen ruokaostokset ostaan just tolla systeemillä ja sit kaivan kaikki hemmetin alennus ja pullopalautuskuitit ym vasta sit kun viimeinenkin tavara on pysähtynyt hihnan toiseen päähän :attn: eikä aikaa kulu yhtään kun seison siinä yrmeän näköisenä kuin omistaisin koko puodin :laugh: :laugh:

Taitaa urpo asua jossaki perähikiällä =) eipä tulis mieleen jättää kortteja kassalle joku (ei myyjä ) korjais ne parempaan talteen aika äkkiä.

öö ei ole vielä ollut niin elämäänsä kyllästynyttä joka olis yrittäny napata kortteja :D jkl.n kaupoissakin tullut tehtyä se ja aina on säilynyt B)

Se on kuule täällä rajanpinnassa pikkusen erilaista =) velivenäläinen tulee ja korjaa kaiken irtonaisen mukaansa.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
tjah... itse teen niin et meen pakkaamaan tavarat jo heti ja kun huomaan et muutama ostos enää skannaamatta niin kipasen kassaneidin eteen maksamaan. Helppoa kuin mikä!

moni vaan tässäkin ketjussa tuntuu tekevän siit asiasta niin pirun vaikeeta, vaikkei se oikeesti ole.

jep ei se niin saamarin vaikeata voi olla :D suomalaisilla vaan on joku hemmetin ihme asenne kaupassa, seistään typerän näköisenä ja tuijotetaan hikikarpalot niskassa myyjää kun se mättää tavaroita lukijaan. :attn: ei se lasku pienene yhtään vaikka kuinka siinä asennossa törötätte ja tuijotatte.
hankaloittaa vaan kaikkien asiointia. mä kaivan kortit valmiiks kun lähestyn kassaa ja meen pakkaan tavaroita sit kätevästi saa kortit annettua kassalle ja homma toimii joustavasti. joskus nakkaan kortit siihen kassalle jo mennessäni pakkaamaan B)

WORD!!!!

Toimii kuin junan vessa!

Se on kuule täällä rajanpinnassa pikkusen erilaista =) velivenäläinen tulee ja korjaa kaiken irtonaisen mukaansa.

no eipä niistäkään ole mulle haittaa ollut :D

Mä olen ratkaissu sen niin jos ostan viikon ostoksen tähän seitsemän henkiseen perheeseen, et laitan jo maitohyllyllä maidot suoraan kassiin ja sanon ei kymmenen purkkia niitä. ;) jouduttaa muuten tosi paljon sitä pakkausta ja kassa hässäkkää.
Sit tilanteen mukaan menen pakkaamaan. Jos on ipanat matkassa niin voi olla parempi ku en edes takas juokse siinä, mut yleensä olen yksin ja kerkeen kyllä ihan hyvin pakata melkosen määrän sitä tavaraa.

Alkuperäinen kirjoittaja MintunKukka:
Mä olen ratkaissu sen niin jos ostan viikon ostoksen tähän seitsemän henkiseen perheeseen, et laitan jo maitohyllyllä maidot suoraan kassiin ja sanon ei kymmenen purkkia niitä. ;) jouduttaa muuten tosi paljon sitä pakkausta ja kassa hässäkkää.
Sit tilanteen mukaan menen pakkaamaan. Jos on ipanat matkassa niin voi olla parempi ku en edes takas juokse siinä, mut yleensä olen yksin ja kerkeen kyllä ihan hyvin pakata melkosen määrän sitä tavaraa.

jep ei niitä samoja tavaroita hyödytä kaikkia mättää siihen B)

Alkuperäinen kirjoittaja MintunKukka:

jep ei niitä samoja tavaroita hyödytä kaikkia mättää siihen B)

Minusta se on enempi ku turhaa hommaa :o ees ja taas ja ees ja taas...hikiä puskee ku ajatteleekin.

Se on oikeasti ärsyttävää kun menee välillä pakkaamaan niin seuraava jonottaja on jo vallannut tiskin ja saat töniä että mahdut allekirjoittamaan kuitin tai pyytää väistämään että pääsee lukulaitteelle. Näitä selkäänänkeejiä on aina, rasittavaa.

Kyllä munkin mielestä on kohteliasta aloittaa pakkaaminen ja seurata kun alkaa olla muutama tuote enää hihnalla niin mennä sitten norkoilemaan maksamista. Ärsyttää vain tosiaan nämä kassanvaltaajat.

Mä jo luulin olevani ihan yksin tän mielipiteeni kanssa, mutta on täällä näköjään muitakin jotka tajuaa saman asian. No, hauskoja ostosreissuja meille kaikille kuitenkin ja eteenkin joulun lähestyessä ja jonojen kasvaessa... :D

Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
Se on oikeasti ärsyttävää kun menee välillä pakkaamaan niin seuraava jonottaja on jo vallannut tiskin ja saat töniä että mahdut allekirjoittamaan kuitin tai pyytää väistämään että pääsee lukulaitteelle. Näitä selkäänänkeejiä on aina, rasittavaa.

Kyllä munkin mielestä on kohteliasta aloittaa pakkaaminen ja seurata kun alkaa olla muutama tuote enää hihnalla niin mennä sitten norkoilemaan maksamista. Ärsyttää vain tosiaan nämä kassanvaltaajat.

no se on joskus harmittavaa kun niitä siinä norkoilee mut mä kyl kiilaan sujuvasti yli jos eivät älyä siirtyä :xmas: