Joensuun (ja lähiympäristö) odottajat

Moikkis :)
Kiva ko perustit tään pinon :)

Meillä odotetaan kolmatta, tosin varhaisultra vasta 30.12 joten varmuutta asiasta ei vielä täysin ole...

Ikävää kipuilua ollu mul muutaman päivän toisen nivusen tietämillä ja diabeetikkona insuliini tullu jo kuvioon mukaan,,,muita vaivoja ei oo ilmestyny viel ainakaan :)

Meillä siis vasta 5+0 tänään...
 
mammy ja tuuti Kiva, kun löysitte tänne pinoon.

tuuti Kuulostaapa hyvältä sinun vointi, toivottavasti jatkuu samanlaisena loppuun asti. Mullakin esikoisesta raskaus sujui oikein hyvin ja pystyin lenkkeilemään loppuun asti. Vielä päivällä kävin viiden kilometrin kävelylenkillä, kun sitten illalla tuli lähtö sairaalaan synnyttämään. Nyt tässä toisessa raskaudessa taas tuntuu, että pienikin kävelylenkki saa selän vihoittelemaan ja illalla kävely on sellaista vaappumista vaan. Hetkeksi jos pysähtyy vaikka sohvalle istumaan niin tuntuu, ettei ylös siitä enää pääse. Mitenkäs sulla mammy selkä tai muut paikat kremppaa, kun jo muutama raskaus takana.

Tiiättekö tuuti sukupuolta kumpi teille olis tulossa? Meille veikattiin aika vahvasti poikaa eli siis meidän taloudessa vaan ukkovalta kasvaa :) Ootteko jo vaunut ja muut suuremmat hankinnat tehneet? Meillä on onneksi kaikki valmiina, kun edellisestäkin odotuksesta on niin lyhyt aika niin hyvin vielä kelpaavat. Vielä jos toinen poika saadaan niin vaatteetkin käy samat. Tytölle olisin tietysti ostanut niitä hempeitä vaaleanpunaisia vaatteita.
 
Mä voisin hypätä mukaan, en kyllä ihan jns asu, mutta siellä suunnalla kuitenkin. Toinen lapsi tulossa, la ois 19.6.

Rakenneultra on helmikuun alussa, kerrotaanko PKKS:ssä sukupuoli jos kysyy?

Bre ja pikku 13+6
 
Sukupuolesta: Meille ainakin kerrottiin PKKS:ssa rakenneultrassa arvaus sukupuolesta, kun kysyttiin. Tyttöä meille ultraaja uumoili, mutta sanoi et voi se kyllä olla poikakin jolla ei ole vielä kivekset laskeutuneet, joten tiedäpää näitä :D

Hankinnat: Lähes kaikki hankinnat on saatu tehtyä, mitäänhän meillä ei ollut etukäteen eikä lähipiirissäkään satu olemaan perheitä, joilla olisi ollut ylimääräistä vauvatavaraa. Vaunut saadaan tammikuussa, hoiropöytä ja sänky odottavat vielä hakemistaan tulevissa mummoloissa, kun meillä ei hirveesti tuota ylimääräistä tilaa ole kaksiossa. Jos sitä sitten äitiyslomalle jäädessä alkaisi laittamaan paikkoja valmiiksi vauvaa varten.
 
Ei ainkaan vielä ole selkäkipuja ollu mulla:D tosin eipä ole varmuutta vauvaastakaa ko ei ole sitä varhaisultraakaan vielä ollu :)

sukupuolta kysyttiin kuopuksen aikaan eka kerran viikolla 20,lääkäri veikkasi tyttöä...seuraavan kerran taidettiin asiaa kysellä viikolla 24 kun itsellä ei ollu yhtää tyttöolo :D ja poikahan sieltä löyty ihan selkeesti :) Nytkin oletan odottavani poikaa,kun ei taaskaan ainakaan vielä ole mitään pahoinvointia tms ollut, niinkun ei aiemminkaan :D Mie siis ramppan diabetekseni takia ultrassa puolenvälin jälkeen aika tiheästi. Molemmat pojat on leikattu rv 37 ahtaan lantion takia. En siis saa koskaan synnyttää alakautta :( ja vauva menee teholle ensimmäisiksi vuorokausiksi...sitä pelkään jo nyt valmiiks...se on ihan kamalaa,mutta siitä on vaan selvittävä...
 
Hei, oltiin tiputtu jo toiselle sivulle.
Onkos kaikilla jo joululahjat hankittu? Käytiin tänään viimesiä ostelemassa ja sitten fiksuina kolmen jälkeen prismaan ruokaostoksille :) Arvatkaapa meinasko sieltä neljän aikaan päästä pois :kieh:
No eipä enää tällä viikolla tarvii mennä, onneks.

Huomenna ultraan, jännittää aika paljon.

Danita 6+6
 
Danita Tulehan sitten kertomaan ultrakuulumiset. Hyvin varmasti kaikki on, täällä pidetään ainakin peukut pystyssä sen puolesta. Sitten pääsetkin jo varaamaan ekaa neuvola-aikaa.

Meillä ollaan kipeitä. Mies aloitti ja oli koko viime viikon kuumeessa. Nyt sitten tauti on minussa ja pojassa. Toivottavasti jouluksi parannuttaisiin.
Varmasti on kaupat täynnä porukkaa, meidänkin pitäisi joku päivä uskaltautua prismaan ruokaostoksille. Meillä on onneksi etuna se, että asutaan tässä prisman lähellä, joten voidaan mennä ostoksille kävellen. Ei tarvitse sietää sitä autoruuhkaa. Joululahjat ollaan kyllä jo hankittu. Tai mies on tapansa mukaan jättänyt ostokset viimetinkaan, joten saa nähdä onnistuuko löytämään minulle sitten minkäänlaista lahjaa. Mutta kyllä se jouluilo tulee tänä jouluna siitä, kun katselee tuon pienen miehen tohinaa ja kun tämä toinen vilperi vielä mahassa potkii.
 
Voi Danita kovasti tsemppii huomiselle...toivottavasti kaikki on hyvin <3 Minun olis odoteltava vielä viikko ja kolme päivää...mulla ultra on viikoilla 6+6 eli päivää aiemmin kun sulla..Päänsärky is päk!ei oo kivaa,,,

Joululahjat on suurimmaksi osaksi hankittu,jotain pientä ajattelin aamulla isommalle käydä vielä ajankuluksi ostamassa,kun mies menee hetkeksi töihin ja isompi on koulussa :) Pienelle on kaamee kasa paketteja kummeilta ja mummeilta jne...huoh..miel teksi laittaa osa kaappiin ja antaa pitkin vuotta..hänellä on vielä 9.1 synttärit eli tavaran paljoutta ei voi estää!!
 
Moi, mie oon kans Joensuun suunnalta. 30-vuotias ja odotan neljättä lasta. Nyt viikkoja 6+0 ja tänään kävin ultrassa. Vastaa viikkoja ja syke löytyi :heart: Neuvola on 3.1. Tästä se lähtee ja toivotaan, että meillä kaikilla menee kaikki hyvin loppuun asti :)
 
Kivaa, meitähän alkaa olla täällä jo aika paljon.

Tänään nähty ultrassa pikkuinen, jonka sydän sykki kovasti. Muutaman päivän pienempi mitä piti, mutta ei ilmeisesti ole mitenkään epätavallista. Tänään siis viikkoja 6+4. Nyt on olo aika onnellinen. Ja vieläkin silmät kostuu kun ajattelee sitä tilannetta siellä ultrassa.. :heart:

Danita ja pikkuinen 6+4 (meillähän on ollut siirtopäivästä asti tälle oikeakin työnimi, mutta en taida sitä täällä foorumilla ottaa käyttöön, ettei kaikki sukulaiset tunnista minua :)
 
Voi Danita ihanaa :heart: mie olen niin onnellinen teidän puolesta <3 se on ihan mahtava tunne ko näkee sen pienen sykkeen siellä,,,mie itkeny lähes joka kerta :) Toinen on ne esnimmäiset sykkeet neuvolassa...oi kamala miten ihana fiilis se on :heart: Voi kunpa meki nähtäis ensi viikolla et kaikki olis hyvin....* heittää toiveita ylöspäin*
 
Tervetuloa Danita, Tottis ja MiukuMauku! Ja Danitalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :) Palstailussa onkin tullu pidettyä vähän taukoa, kun on pitänyt metsästää joululahjoja, jotka olisi tietysti kannattanut hankkia hieman aiemmin..Jostain syystä miehen lahjojen hommaaminen aiheuttaa yleensä eniten päänvaivaa, koska haluaa ostaa mieleistä ja harvemminpa hän lahjatoiveita esittää. Mutta pääasia, että kaikki on nyt hommattuna joten eipä tarvitse enää niistä stressailla ja voi keskittyä joulusta nautiskeluun.
Oletteko te toivoneet pukilta jotain tiettyä :)?

En voi uskoa, että tänään tuli 31 viikkoa täyteen! Pitänee pikkuhiljaa alkaa oikeasti keskittymään vauvaan tuloon, kun tämä aika menee niin nopeasti.
 
Voi kun olis ihana itsekki olla vaikka edes 15 viikolla jo...mulla hävinnu pahoinvointi ja muutki oireet vähentyny joten olen alkanu enemmän vaan pelätä ettei siel mitään kasvakkaan,vaan kyseessä kohsun ulkoinen tms :( vielä 8 yötä pitäs odottaa sitä alkuraskauden ultraa...huoh...Ihanaa joulun aikaa kaikille :))

Mammy+Pikkunen 5+6
 
mammy minul oli vähän samanmoisia aatoksia alkuviikosta kun tuntuivat oireet katoavan ja hätäpäissäni jo uuden testinkin tein :ashamed: eihän se mitään auta vaikka kuinka testais :headwall: Onneks siulla on ultra noinkin lähellä niin saat varmuuden eikä tarvii esim. tammikuun lopulle ootella.

Eipä tullu pukilta mitään toivottua :xmas: ai no joo, toivoinhan mie omaa työkalupakkia. Meillä on aina kaikki työkalut autotallissa tai sitten miehen jäljiltä ties missä ja ties missä öljyissä ym. niin toivoin että saisin oman pakin ja mieluiten lukollisen johon vaan miulla olis avain :saint:

Kuun viimenen päivä pitäis mennä käymään äitipolilla, elättelen toiveita jotta tuolloin ultraisvat myös...muuten onkin pitkä odottelu tiedossa, kun vasta tammikuun lopulla on ensimmäinen "kunnon" neuvolakäynti.

Rauhallista joulua!!

~Tottis ja napero rv 5+2
 
Yksi kolmatta odotusta aloitteleva ilmoittautuu varovaisesti mukaan...vkoja vasta 4+, takana km marraskuussa, joten viikoista ei tarkkaa tietoa ole. Joensuun kupeessa asustellaan, lapsosia on siis kaksittain toistaiseksi, pienen pelon kera tässä edetään.
 
Hiljaista on tosiaan, mutta ehkä tämä taas vilkastuu, kun arki palaa kuvioihin. Joulu meni hyvin, poika sai valtavan määrän lahjoja. Sairastettiin koko perheen voimin joulun alla ja itse vielä joulunkin olin nenä tukossa. Eipä siinä jouluruoista paljon päässyt nauttimaan.

mammy Sullahan on huomenna ultra, eikö vain? Tulehan kertomaan sitten kuulumiset, vaikka varmasti kaikki on hyvin ja pikkuinen oikeassa paikassa. Onnea huomiselle!

Tervetuloa kaikille uusille. Mitenkäs aiotte ottaa vastaan uuden vuoden? Meillä ei ole vielä mitään ihmeellistä suunniteltu, mennään ehkä pojan mummolaan. Tai jos ollaan kotona niin sitten tulee varmasti käytyä katsomassa lasten ilotulitus ja muuten päivä sujuu normaaliin tapaan. Kävittekös jo kiertämässä alennusmyynnit? Itse olin jo heti maanantai-aamuna kaupoilla ja tosi hyvin sieltä lähtikin mukaan tavaraa. Lähinnä vaatetta pojalle ja tälle tulevalle vauvalle. Vaikka esikoiselta onkin jäänyt iso pino vaatetta niin silti piti sortua ostamaan yhtä sun toista bodya ja housua, kun sattuivat tarjouksessa olemaan. Ja kun esikoiselta jäi paljon vaatteita, jotka on valkoisia tai beigejä (soveltuvat siis molemmille sukupuolille), mutta nyt kun tiedämme kumpaa tuleva on niin tottakai haluan sitten ostaa sinistä.
 

Yhteistyössä