Joensuun (ja lähiympäristö) odottajat

Mulla menny ihan ohi tää ketju nyt jonkun aikaa!!

mii-tu-81 huomenna on eka neuvola :) samalla pojan 2v neuvolan kanssa..Toki mua kiinnostais live-tapaaminen :)

danita mulla kans ens viikolla np-ultra,keskiviikkona. sillo siis viikkoja tasan 12. jännittää kyl mua...Miten sul oli jo nyt neuvolalääkäri? mulle ei oo mitää semmosista mainittu ollenkaan...

sydänäänet kuulin eka kerran rv 10+0 ja sen jälkeen on hyvin kuulunu joka kerta kun olen kuunnellu,vaikka rasvaa mahalla onkin vaikka naapurin tarpeiks :D

mammy&mato 10+6
 
Päivitystä tännekin pitkästä aikaa. Nyt alkaa taas tuntumaan hyvälle niin jaksaa ottaa kontaktia ulkomaailmaankin =)

Mie tosiaan aloin "kärsimään" 24/7 pahoinvoinnista jota kolmisen viikkoa kesti, samalla myös olin todella väsynyt joten täällä ei oo oikein muuta tehty kun jätskiä syöty ja nukuttu viimeiset kolme viikkoa...eilen alkoi sitten helpottamaan olo aja nyt alkaa tuntua siltä, että kyllä tästä vielä eteenpäin mennään :D

Eilen kävin neuvolassa eikä tuo täti suostunut etes kokeilemaan kuuluisko sydänäänet :mad: Tekis mieli ostaa kotidobleri, mutta kun ne on niin kalliita ja jotenkin aattelen että tämän pään saa muutenkin huolesta sekaisin niin lisäiskö sen olemassaolo sitten sitä huolta...Toisaalta miulla on kahen viikon päästä ultra niin siellähän se sitten selviää onko kaikki varmasti ok.

Mitäs teette työksenne? Sillä kyselen, kun mie just vaihoin työpaikkaa ja nyt alkais 3-vuorotyö. Pikkasen minuu huolestuttaa, miten se rytmi tämän mahankasvatusprojektin kanssa oikein sopii. Toisaalta mie ihan ootan, että saan taas pitkilleen kokeilla vuorotyön "ihanuutta".

~Tottis

Unohin tuohon tapaamiseen vastata, että mukana ollaan :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Mammy kuulemma täällä kontiolahdella kuuluu kaikille tuo alkuraskauden neuvolalääkäri. Tietääkseni joensuussa ei, koska kaverini ei ainakaan käynyt..

Sydänäänistä mulla oli ensimmäinen neuvola tasan rv 10 ja silloin neuvolantäti sai sydänäänet hyvin kuuluviin. Tosin varmisteli ensin, että enhän panikoi jos ei vaikka kuulukaan. En sitten viitsinyt mainita, että olin jo viisi päivää sitten löytänyt ne kotidopplerilla :)

Tapaamisesta mielelläni voin osallistua. En ole kuitenkaan mikään innokas organisoija, että jos joku muu toimii pääjärjestelijänä niin mikä ettei.. :)

Työstä Mie teen lähihoitajana kolmivuorotyötä, oon tehnyt jo muutamia vuosia. Alkuraskaudessa on kyllä välillä ollut tiukkaa nuo yövuorot kestää hereillä, mutta nyt tosiaan alkaa helpottaa, onneksi. Töissä en oo vielä kertonut mitään, kerron aikaisintaan np ultran jälkeen.
Neuvolantäti sanoi, että raskausviikon 28 jälkeen ei saa tehdä ollenkaan yövuoroja. Ei selittänyt, että miksi. Pitääkin ensi kerran kysyä syytä.. Mulla tuo ei nyt sinänsä ole ongelma, koska meidän työpaikalla näitä halukkaita yövuorojen tekijöitä riittää. Mutta sitä vaan mietin, että voipi alkaa väsyttää tehdä pelkkää aamua ja iltaa..
 
mammy Sullako oli tänään eka neuvola, miten meni? Oliko sulla poika mukana neuvolassa? Minä jouduin kerran ottamaan meidän 1,5-vuotiaan pojan viikarin mukaan niin selvittiin kerrankin neuvolasta varttitunnissa. Eihän tuon ikäisen hermot kestä paikallaan oloa ja se yksi ainoa kuorma-auto oli nopeasti katsottu.

danita Mulla on viikkoja tällä hetkellä 29+3.

Tapaaminen olisi tosiaan kiva, yritetään sellainen järjestää. Itse olen töissä, mutta teen lyhennettyä työaikaa, joten pääsen jo kahdelta töistä pois. Ja kohtahan se äitiyslomakin alkaa, maaliskuun alussa.
 
mii-tu joo oli eka neuvola ja hyvin meni...ei löytäny sydänääniä ko etsi häpykummulta vaikka sanoin et aamulla kuulin paaaaljon ylempää :D sano kyl et kohtu on noussu jo vähä navan alapuolelle mikä on kuulemma normaalia kun on jo kolmas raskaus ja 2v vasta edellisestä aikaa. Kotiin tulin ja löysin pienen etsinnän jälkeen omalla vehkeellä :D verenpainemittarin sain kotiin taas :D mul neuvolassa alapaine 100 aina...ja kotona siel 70-80 :D Poika oli mukana kun hänellä oli samalla 2v neuvola,hirmu hienosti jaksoi vaikka meillä meni tunti :D leikki autoilla,rakensi palikoita ja välillä heiteltiin palloa...ihmeissään kuunteli ko yritettiin sydänääniä saada kuulumaan...seuraava neuvola on sit kk päästä eli rv 15...
kysyin neuvolalääkäreistä,ei ole ollenkaan jos ei ole tarvetta sairaslomaan tai muuta erityistä :) muahan ultraa lääkäri sairaalalla loppu vaiheessa aika tiheään ja eka ultranki keskiviikkona tekee lääkäri..
 
Heippa,

Joensuussa myöskin odottelee kakkosta saapuvaksi heinäkuussa (23. pvä) 25-vuotias tyttönen perheineen :)
Perheeseeni kuuluu siis 1,2 v. pojan viikari, avomies sekä koiruli.

Olisi kiva kenties tavata muitakin odottavia ja ehkä jo perheen saaneita äitejä täältäpäin, kuitenkin tuo kaveripiiri rajoittuu lähinnä työporukkaan joten uudet tuttavuudet ei olisi pahitteeksi.
 
pikkuihra Tervetuloa mukaan, kiva kun vielä löytyy uusia tänne.

Me asutaan lähellä keskustaa. Mites oisitte kiinnostuneita tapaamisesta vaikka jo ensi viikolla? Miekin pääsisin silloin jo aamupävästä, kun olen lomalla. Tietysti iltapäiväkin käy. Mikäs olisi sopiva paikka tavata? Miten olisi esim. carelicumin kahvila ja sen jälkeen mukulakatu, ainakin jos kaikilla on lapsi/lapset mukana. Ei meidän pikku mies ainakaan kauan jaksa missään kahvilla istua. Tai olisiko täällä jotain muuta paikkaa, missä lapsetkin viihtyisivät edes hetken verran?
 
pikkuihra tervetuloa mukaan, miul on h-hetki sitten kuukauden päästä siun h-hetkestä :D

mammy minäkään en kanta Joensuun alueella asu vaan täällä 30 kilometrin päässä.

mii-tu mie olen ens viikolla aamuvuorossa joten miullen kävis klo 15 jälkeen parhaiten. Meiän ipanaa mie en kehtaa mukaan ottaa, kun hää jo sen verta iso...Carelicum sopii miullen.
 
Viimeksi muokattu:
meille kävis aamupäivä taas parhaiten...meilä on iltaisin sit päiväunien jälkeen ruoanlaittoa,harkkoihin kuskaamista yms niin vähä hankala järjestää :/ carelicum ja mukulakatu olis passeli paikka :)

Joko teil jotka ottee suht pienillä viikoilla näkyy maha?mulla ei..itelle se näyttää kyl et on muotoosa muuttanu mutta ko mulla on vauvamaha jo valmiiks niin ei varmasti kukaan kiinnitä mitää huomioo :D (=läskimaha)
 
Tapaamisesta mulla on kyllä ens viikko sellanen töiden puolesta, että ei oo yhtään vapaapäivää. Voitte kuitenkin huoletta suunnitella tapaamista. Ilmoittaudun mukaan sitten, jos sopimanne aika käy minulle. :)

Mammy mulla kyllä maha näkyy jo aika selvästi. Töissä kun on suht muodottomat työjakut niin oon onnistunut vielä peittelee. Viime päivinä jotkut kyllä tuijotelleet vatsan seutua, joten luulen että ovat huomanneet, mutta eivät kehtaa sanoa. Tuon työtakin alta ei kuitenkaan näe vatsan muotoa, joten vois olla lihomistakin...
Nyt on muutaman päivän ajan sängyssä mahalleen maaten tuntunut "möykky" eli ilmeisesti kohtu. Ja mahalleen oleminen ei näin ollen tunnu enää kovin kivalta. Hyvästi mahalleen nukkuminen :)

Huomenna sitten np ultra, vähän jännittää. Saadaan myös ilmeisesti tietää se riskiluku, ja se jännittää myös.. Niin ja jännittää myös Mammyn ultra. :)

Danita ja pikkuinen 12+6
 
Ultra takana. Kaikki hyvin. Turvotusta oli 1.9mm. Vastasi viikkoja 13+2. Pituutta oli 7cm.
Sitä riskilukua ei saatu tietää. Aika omituista, että jos saadaan vasta seuraavan kerran neuvolassa se tietää, siihen on vielä monta viikkoa. Vai onko se niin, että jos luku on hälyttävä niin sitten soittavat??

Danita ja pikkuinen 13+0
 
Ultrassa käyty ja kaikki oli hyvin pää-perämitta oli 5.8cm,pään halkaisija 2cm,ja niskaturvotus 0.7cm eli normaali ja nenäluukin näkyi vauva oli vilkas ja heitti kuperkeikkoja jne Hän oli karannu tosi ylös joten sauvalla oli tosi hankala katsoa,(sattui kun joutui työntämään niin syvälle ja koetti samalla painaa vauvaa alemmas) mutta ei näkyny oikein vielä mahan päältäkään kunnolla,joten rakenteiden näkyvyys oli huono. Päästään siis jo rv 16 seuraavan kerran tsekkailemaan niitä :) kaksi kättä ja kaksi jalkaa löyty..samoin virtaukset oli hyvät...Kyl helpotti!!!!!!!

Mammy&mato 12+0
 
Viimeksi muokattu:
mammy ja danita Onnea hienoista ultrakuulumisista. Nyt sitten vain nauttimaan raskaudesta.

tapaamisesta Yritetäänkö järjestää ensi viikolle vai siirretäänkö? Ensi viikolla mulle käy tosiaan jo aamupäivästäkin, mutta sitten olen vielä kolme viikkoa töissä ennen äitiyslomalle jäämistä. Mutta jos mammy ja totinen torvensoittaja liikutte ensi viikolla keskustassa niin voidaan kyllä tavata. Meillä ei pojan kanssa ole mitään erikoisempaa ohjelmaa ja kun helposti keskustaan päästään niin voidaan nähdä. Ainoastaan ti iltapäivä ja to aamupäivä eivät käy.
 
Miitu mulle passais esim maanantai tai tiistai aamu,,,mites totinen torvensoittaja? tosin voisin järjestää esim maanantai tai keskiviikko illastakin aikaa jos Danita tulis mielellään ja muille kävis? :)

Olettekos muuten kuullu että Liekku ry:ssä on ryhmä nimeltä kuormikkaat? ootte kaikki tervetulleita sinne tänään klo 16.30-18.30 välisenä aikana...loppuun asti ei tarvi olla eikä oo kamalaa jos ei heti klo 16.30 oo paikalla :) Mie olen apukäsinä siinä ryhmässä..laitan linkin Liekun sivuille jos jollekulle on vieras :) tänään aiheena "Matka äidiksi ja kuinka nauttia maisemista" ja siis ihan vapaata jutustelua,ei mitään luentoa tms :)

Ryhmien aikataulut
 
Mie oon rantakylästä tarkemmin :) Tapaaminen ei täällä(kään) onnistu ainakaan viikolla, kun töissä olen viikot päivät ja poitsukin on tarhassa :( Kävin noin tunti sitten viisaudenhampaanpoitossa ja nyt ne kivut sitten vasta alkokin :/
 
Mie oon rantakylästä tarkemmin :) Tapaaminen ei täällä(kään) onnistu ainakaan viikolla, kun töissä olen viikot päivät ja poitsukin on tarhassa :( Kävin noin tunti sitten viisaudenhampaanpoistossa ja nyt ne kivut sitten vasta alkokin :/
 

Yhteistyössä