Joensuun (ja lähiympäristö) odottajat

Oli tosi kiva joo vaihtaa edes ne muutamat sanat ;) otetaan uusiksi heti kun vaan teidän vauva-arki sen sallii:)

jjaiks oletko käyttänyt muualla tuota samaa tai saman tapaista nimimerkkiä?:) mietin vaan kun muistelen törmänneeni sellaiseen ennenkin:)
 
mii-tu-81:Meillä on "pieni" tytöntylleröinen, joka oli ihan vasta äsken tuhiseva vauva. Asutaan Kontiolahden puolella, mutta käytännössä Joensuussa. Joensuun keskustaan matkaa alle 10km.

mammy-: Samaa mietin sinusta, että varmaan ollaan Gallerian miitissä nähtykin? Silloin HopLopissa?
 
Mihinkäs kaikki ovat taas hävinneet? Täällä jo odotellaan kovasti, että vauva tulisi maailmaan. Viikkoja on jo 38+2, joten hyvin saisi jo syntyä. Ei vaan näy mitään merkkejä, että syntyisi pian, mutta kaikki aikanaan. Odottavan aika vaan on pitkä. Kaikki on valmiina vauvan tuloon, mites muilla valmistelut?
 
pian teillä on nyytti sylissä :)

Mie olen hankkinu vaatteita ja kestovaippoja jo jonkin verran...odottelen ylihuomista rakenneultraa jos selviis sukupuoli ;) tuplarattaat ostettiin käytettynä jo kun edullisesti saatiin. Ajateltiin et jos jotain sattuu saadaan varmasti samalla hinnalle menemään eteenpäin. Auton vaihto olis ajankohtainen, ei mahdu esikoinen,turvakaukalo ja turvaistuin meidän takapenkille+koirat ja rattaat jne vaikka farmari onkin. Jotenka sit ko selvii millanen auto tulee täytyy alkaa selvittää käykö siihen kaverin turvakaukalo vai tarviiko sekin ostaa uusi. onneks tässä on vielä 4 kuukautta aikaa :)
 
Eea
Varsinaiset valmistelut uskallan aloittaa vasta rakenneultran jälkeen. Täällä on vielä viikkoja hurja määrä jäljellä. :) Esikoiselta on kyllä paljon tavaraa/vaatetta jäljellä, joten kauheasti ei hankintoja tarvitse tehdä. Uusi turvakaukalo ostettiin jo, kun kohdalle sattui edullisesti. Jotain vaatteita olen myös hankkinut. Sitteri ja kantoreppu löytyvät ostoslistalta.

Rakenneultra on 13.4.. Vielä muutama viikko.

Eea & Urkki 18+5
 
No niinhän siinä kävi, etten mie sinne tapaamiseen ehtinytkään. Olin nimittäin unohtanut täysin, että poijalla oli neuvola sinä aamuna :ashamed: Vasta edellisenä iltana kalenteria katoin ja tajusin tuplabuukkauksen!!!

Mukava että tännekin on uusia tullut =) saataiskos myö kehitettyä tapaamista vaikka joku ilta kahvittelun/teen merkeissä, niin että useampikin pääsis mukaan? Ja sitten miun pitää se kalenteri muistaa kunnolla katsoa :stick:

Mie olen kamppaillut vaatteitten kanssa viime viikot :headwall: minen tunnu mistään löytävän silmää miellyttäviä äitiysvaatteita, saati sitten housuja joita ei tarvitse kiskoa mahanpäälle. Tai oonhan mie löytäny, mutta ne maksaa maltaita, enkä todellakaan aio laittaa yli 60 euroa vaatteeseen jonka käyttäaika on todella pieni. Pitänee siirtyä isännän paitoja käyttämään...

~tottis
 
Eea
Itse asiassa en tähän mennessä ollut koko Liekusta kuullut. :) Ajateltiin kuitenkin ostaa kantoreppu ihan omaksi, tulevaisuudessa toivottavasti meitä siunattaisiin useammallakin lapsella. Hyvä kuitenkin tietää, että lähellä toimii tuollainen yhdistys. Jospa vaikka liittyisi jäseneksi.
 
juu mienasin vaan sitä että sieltä saa reppuja ja liinoja erilaisia testiin ennen osto päätöstä jos haluu vertailla:) suosittelen liittymään :) ja ryhmiinhän voi toki tulla ilman liittymistäkin...ite koen kuromikkaat aivan ihanaksi ryhmäksi jossa voi jutella kaikesta odotukseen liittyvästä:) täällä kun ei sitä perhevalmennusta ole...
 
mammy Teillä on edessä sitten aika iso hankinta, jos autoa joudutte vaihtamaan. Vieläkö muuten pidät turvaistuinta selkä menosuuntaan? Meillä ainakin poika istuu vielä selkä menosuuntaan, mutta monet tutut, joilla samanikäinen lapsi niin ovat kääntäneet tuolin toisinpäin. Juurikin sen takia, että mahtuisi istuin autoon ja kuulemma lapsikin viihtyy paremmin. Mutta itse en ole uskaltanut vielä kääntää.

totinen torvensoittaja Äitiysvaatteet ovat todellakin hintavia. Itse ostin h&m:ltä muutamat housut, mutta ei ne oikein istuneet jalkaan. Koko ajan sai olla kiskomassa ylöspäin ja sen takia jäivät käyttämättä, kun tuntuivat epämukavilta päällä. Minä olenkin kulkenut sitten loppuajan trikoopöksyissä, jotka ovat olleet todella mukavia päällä. Ei ehkä niin muodikkaita, mutta pääasia että itse on niissä viihtynyt.

Liekusta Kävin siellä pari kertaa, kun esikoista odotin. Mutta sitten vauvan kanssa en enää sinne "osannut" lähteä. Nytkin olin aikeissa pariinkin kertaan sinne lähteä, kun oli sopiva teema, mutta oli sitten muuta niin jäi.

Kantoreppu itse hankin nyt manducan, esikoisella ei ollut mitään. Tai oli kyllä kantoliina, jonka sain tutulta, mutta ikinä en oppinut sitä käyttämään. Eikä meidän esikoinen siinä kyllä viihtynytkään. Nyt ajattelin, että jos vauva suinkin viihtyy manducassa niin se helpottaisi elämää aika lailla.

tapaamisesta Olisi kyllä mukava nähdä isommallakin porukalla. Kahvittelu kuulostaa mukavalta. Saataisko tapaaminen järkättyä jo ensi viikolle joku ilta, siten ehkä minäkin vielä pääsisin mukaan.
 
Eea
Täällä keskustelu taaas hiljentynyt. Miten olette voineet? :)

Täällä kaikki etenee normaalisti. Eilen kävin miehen kanssa reippaalla iltalenkillä ja uskaltauduin hieman hölkkäämäänkin. Oletteko muut muuttaneet miten liikuntatapojanne raskausaikana? Itse olen melko satunnainen liikkuja. Välillä on pitkiäkin liikkumattomia aikoja. Nyt olen kuitenkin joka päivä yritän käydä edes hieman kävelemässä, kun vielä pääsen. Sitä kun ei tiedä milloin maha alkaa aiheuttaa ongelmia liikunnan suhteen. Eilen tosiaan huomasin, että pystyin vielä hölkkäämäänkin kevyesti, eikä se aiheuttanut mitään ikäviä tun temuksia tms.

Ihanaa kun lumet sulaa. Saisi vaan tuo keli muuttua hieman kuivemmaksi. Olisi mukavampi olla esikoisen kanssa ulkona.

Eea & Urkki 19+5 Kohta puoliväli paukkuu :D
 
Heippa! Uus odottaja ilmottautuu! =) Ikää 31 vuotta, opiskelija ja osa-aikatyöläinen, rv 15 menossa. Väsymystä ja pientä etomista lukuunottamatta täällä menny hienosti. Esikoinen kyseessä, 1,5 vuoden yrityksen tulos.:heart:
 
marsvin Tervetuloa mukaan. Tämä ketju on ollut vähän hiljainen, mutta jospa se tästä piristyisi.

Meillä LA on ylihuomenna, mutta enpä usko, että tämä vauva vielä siihen syntyisi. Eiköhän mene yliaikaiseksi niinkuin veljensäkin aikoinaan. No tulee kun on valmis, mutta odottavan aika vaan on tunnetusti piiiitkä.
 
marsvin tervetuloa :)

tää ketju tosiaan on hiljainen,niin moni kirjoittelee oman kk ketjussa enemmänkin :)

miitulle tsemppiä odotteluun!!mul ei riittäs kärsivällisyys ;) onneks ei tarvi yli 38 viikon kärvistellä :D
 
Tervetuloa uusille.

Tämä on tosiaan ollu välillä hyvinkin hiljanen ketju, mutta jospa tuo lisääntyvä valonmäärä piristäis tätäkin ketjua :) Mie jäin nyt sairaslomalle kaheks viikoks, joten varmaan tulee enempi täälläkin pörrättyä. Ja tapaamista jos saadaan aikaiseks niin nyt tosiaan käy mihin aikaan päivästä vaan :D

4D ultrasta ei oo tietoa, eilen viimeks asiaa mietin kun kampaajalla istuin. Toisaalta olis mukava käydä, mutta sitten taas...siitä näkee liikaa ;)

Liikkumisesta mie olen viime vuosina liikkunut suht huonosti, pitkä lenkki/viikko ja arkiliikunta päälle. Mutta nyt en oo voinnu viikon 14 jälkeen tehdä pitkiä lenkkejä, kun kovottaa vatsan. Myöskin lyhyet alkaneet nyt parin viikon aikana tekemään samaa vaikka tukivyö onkin ollut käytössä. Myös työ on sopivasti rajoittanut liikkumista eli todella vähäistä on ollut. Vielä kun inhoan jumppia ja venyttelyjä yli kaiken niin tosi huonolla mallilla ollaan siinä suhteessa :ashamed: Kätilön kanssa juttelin eilen että tunnen jopa huonoa omaa tuntoa siitä etten ole päässyt liikkumaan edes sitä muutamaa kertaa viikossa.

Hui kauhistus, just huomasin että tuossa lammenjäällä vielä joku kävellä lompsii...
 
Eea
Tervetuloa marsvin! :wave:

Täällä tuli puoliväli täyteen torstaina. Vointonpuolella ollaan, ainakin toivottavasti. :) Vauvalle olen neulonut pikkuista keltaista villatakkia. Jospa saisin sen elokuuksi valmiiksi. Yleensä miun neulomuksilla on vaan tapana jäädä kesken. ;) Muutamia muitakin käsityöjuttuja olis vauvalle suunnitteilla. Kun vaan sais aikaseks.

Vointi on pysynyt edelleen suht hyvänä. Ainoastaan lonkat tai iskias on alkanut lenkkeilyn jälkeen pikkasen vaivaamaan. Ilmeisesti tuo kovalla kävely ei tee kauheen hyvää. Vauveli on alkanut monottelemaan oikein kunnolla. Liikkeet alkanu myös jaksottumaan selkeesti. Aamulla ja päivällä on hiljasempaa ja illalla alkaa riehuminen. :D Liikkuvaisempi tapaus on kun esikoinen.

Eea & Urkki 20+2
 
Mitä jos reffattais vaikka ensi viikolla?:)

tottis mie selvitin sen asian ja tosiaan ite on ainut joka nyt tekee ja sieltä saa sen dvd:n mukaan missä on kuvia ja lyhyitä pätkiä liikkuvaa kuvaa..me ollaan menossa ens kuussa..halusin jo edellisessä raskaudessa,en menny ja harmitti..nyt kun tää meidän viimeinen lapsi hyvin todennäköisesti niin haluan mennä:) käytetään siihen sit äitiysavustus kun pakkausta ei oteta..tosin jäähän siitä vielä satanen itsellekkin maksettavaa..tyyristä lystiä..


Mammy&piiperoinen 21+3
 
Sitä kansalaisopiston jumppaa miekin kaihoten katselin sillon kun se alko, kun katsoin myös työvuorojani että joka keskiviikko iltavuorossa :( ei olis ollut mitään mahdollisuuksia. Nyt kun on niin taitaavat kaikki loppua kesäksi.

Pitänee sitten syksyllä mennä taas siihen synnyttäneiden jumppaan :D

~tottis
 

Yhteistyössä