***Jo pidempään yrittäneiden höpinöitä***

Tunturihilla kerro ihmeessä lisää, minua ainakin kiinnostaa ja varmasti monia muitakin :) Tietty jos on aikaa, halua ja jaksamista niin oma ketjuki olis kiinnostava.. En ite nimittäin edes tajunnu että ne kapselit on parempia.. Olen syöny vaan pureskeltavia D-vitamiineja :ashamed: ne on varmaan kaiken huippu..

Kuten Nefertartar jo mainitsi, jotain valmistenimiäkin otetaan innolla vastaan :) Ah, kun oliskin helppoa jos kaikilla olis samat oireet yms. Täällä kun ne raskausoireet voi olla ja onkin ihan samoja ku menkkoja edeltävät oireet.. Arg.
 
Tunturihilla: mitäs sanot mun vitamiini yhdistelmästä, aamusin otan möllerin kapselin, monivitamiini-tabletin ja kalkki-d-vitsku tabletin. Päivällä/illalla koitan muistaa ottaa rautalitkua ruokien välissä. Oon kasvissyöjä (käytän maitoa, munaa ja kalaa), tarvisko sen takia ottaa/käyttää jotain muuta? Kiva jos tää lapsettomuus johtuukin vaan vitamiini puutoksista :/

Miipeli: Aloita vaan uus ketju. MUlle voi laittaa ne samat eli ikä 28, endometrioosi, tutkimuksissa ei löytynyt 2008 mitään erityistä vikaa, yritys aloitettu joulukuussa 2005.

Ens viikon lopussa taas piinailut, huh huh. Onneks koulu vie vauva ajatukset edes hetkeksi pois päivisin.
 
MarZ Vastaan nyt vielä tänne, niin näen tuosta yläpuolelta siun päivittäisen koktailin :D

tuo möller kannattaa vaihtaa (tai ylipääns "normi" kalaöljy) e-epaan, ja syitä on ainakin 2: niissä se kalaöljy on parhaiten imeytyvässä muodossa, ja toiseks se öljy on suodatettu, koska vaikka kalassa on tosi paljon hyviä rasvoja niin myös raskasmetalleja on tosi paljon. bioteekilla ja tri tolosella ainakin on hyvät ja sopuhintaiset tuotteet, pääasia että on tuo e- alussa, pelkkä epa siis voi olla heikompaa laatua myös. hinta vähän nousee, mut suosittelen satsaamaan jos kalaöljyä syö. ja sehän taas vaikuttaa moneen,muistista ja limakalvojen kunnosta jaksamiseen... joku 60tbl keskihinta taitaa olla 25e. Eka kuukaus kannattaa popsia 2tbl/päivä, sitten voi tiputtaa yhteen kapseliin.

D-vitamiinissa kannattaa huomioida että se on D3-muoto, imeytyy parhaiten, ja sekin kannattais ottaa omana tablettina niin sitä saa riittävästi (50mikrogrammaakin voi ottaa ihan turvallisesti/pvä) tai sitten ton kalkki-d-vitskuvalmisteen lisäksi vaikka 1tbl 25mikrogrammasta d-vitamiinia päivässä.

Monivitamiinissa kannattaa kattoa että siinä on myös sinkkiä, seleeniä ja foolihappoa.

Rauta on myös varsinki kasvissyöjälle hyväksi, ja muutenkin jos on esim. runsaat kuukautiset.
Miekään en syö lihaa, enkä munaa/maitotuott. juurikaan, kalaa kyllä mutta e-epaa otan lisänä silti.
Niin ja soijaa kannattaa syödä, maitona-jugurttina-rouheena, ihan sekasyöjäkin. Se on hormonitoimintaa tasoittava kasvi. Proteiinin saantia kannattaa tarkkailla myös ja lisätä (pavut,linssit hyviä) se tekee hyvää varsinkin hedelmällisessä iässä oleville, mutta muillekin :)

Ite siis otan päivittäin e-epan, vahvan d-vitamiinin, vahvan e:n ja monivitamiinin, ja sillä pärjää kyllä jo ihan hyvin. parempi ottaa laadukkaita tuotteita pari päivässä kuin monesta purkista mahollisesti niitä halvempia jotka ei sitten tehoa. :)
Ja toinen juttu, monet aineet tarvitsee toisiaan sopivassa suhteessa, eli ei kannata olettaa yhellä olevan huippuvaikutuksia jos muuten on suppea ravinnonsaanti. Eli joku laadukas monivitamiini olis hyvä olla aina, ja siihen päälle muutama lisä, riippuu tietysti aina ihmisestä. :)

Tulipa pitkä sepostus, toivottavasti jotain apua ja selvyyttä siitä oli :) en usko että sie oot kamalan "puutteessa" :D mutta noita pieniä muutoksia voi tietty harkita :)
 
Tunturihilla: Kiitos tosi paljon kun jaksoit perusteellisesti selostaa :) Kattelen seuraavalla kerralla noita kun menen kaupoille päin. Soijaa syön/juon päivittäin, pavut ja linssit kuuluu myös ruokavalioon mutta viimeaikoina liian harvoin olen niitä muistanut käyttää joten hyvä että muistutit! :) Tämän jälkeen mäkin siirryn uuteen ketjuun.
 

Yhteistyössä