Jo olikin! Eilinen siirtopalaveri eskari - koulu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Panthera leo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Panthera leo

Aktiivinen jäsen
05.12.2006
5 202
0
36
Johan olikin taas! Mä en kertakaikkiaan voi käsittää, minkä ihmeen takia eskariopen pitää puhua pojasta niin hemmetin alentuvaan sävyyn!! \|O

"Kun se on niin pieni, kun sillä on äännevirheitä, kun se ei jaksa keskittyä, kun se sitä ja kun se tota" \|O \|O \|O

Psyko alko jo huomaamaan mun tuskastuneet ilmeet, kun ei kertakaikkiaan minkäänlaista hyvää sanottavaa eskariopella ollut! Psykologi yritti kääntää kaikki positiivisiks, mutta paha mieli tuli silti e-open sanomisista. :(

Ja mikä hemmetin into sillä oli verrata poikaa muihin samanikäsiin?! Kun tuo ei tee sitä, ei se oikeen ole innostunut samalla lailla ku muut, ei se oikein osaa tehdä sitä ja tätä samalla lailla ku muut! Muut sitä muut tätä, tuo ei mittään. Raivostuttavaa! \|O \|O \|O

Psykologi kysy multa, että onko poika kotonakin sellainen, että esme passuttaa, mä pudistin päätäni vaan. Poika ottaa itse kaapista syötävää jos hiukoo, pukee itse, keksii tekemistä koko ajan, ei tosiaan ole sellanen ku e-ope kuvaili!

Mä kysyin eilen aamulla e-opelta kun eskarit oli retkellä, että jos mie haen sen dösäasemalta ja otan mukaan sinne palaveriin, niin vastaus oli ylimielinen: "En kyl suosittele, kun siellä tulee kuitenkin sellasta juttua mikä ei sovi pojan korville" - Ookoo, ymmärrän, mutta ulosanti ja sanajärjestys olis voinu olla toisenlainen.

No, palaveriin taasen. Kun e-ope taas kerran -ties kuin monennen kerran- jakso muistuttaa "kuin pieni poika on", mulla palo hermo ja sanoin kylmän rauhallisesti, että "No, ei siitä kyllä kauhean isoa voi tullakaan, minä en ole edes 160 cm ja mieskin on vain himpun reilu 170 senttinen" - No sen kerran se meni hiljaseks.

Mutta no, palaveri oli muuten ihan onnistunut ja ookoo, kunhan pojan e-ope olis valinnu sanansa toisella lailla.

Että sellasta tällä kertaa. Pahoilla mielin eilen illalla ja silleen, nyt hieman paha mieli alkaa laantumaankin, kun sain purkaa tämän!

Kiitos jos jaksoit lukea!

Mikä eskariope! :headwall:

Olisit paukauttanut päin naamaa, kysyny keksiikö mitään positiivista. Ois varmasti tehnyt hyvää palauttaa tuollainen maan pinnalle, ammattitaidotonta tuollainen käytös!

Onnea pojalle koulun alkuun! :hug:

Meillä oli eilen viimeinen eskaripäivä! Pari viikkoa sitten oli palautekeskustelu open kanssa; ihanaa, että meillä on asiallinen ja tahdikas ope. Positiivisella tavalla hän toi esiin myös ne asiat, joissa lapsella on eniten kasvamista eli hän innostuu kertomaan asioista esim. ruokailussa niin, ettei tahdo ehtiä syömään (ei höpötä tyhjää, vaan hänellä on vain niin paljon kerrottavaa, ja ruokailussa pääikkärin aikuiset ovat kiireettä läsnä, joten kuuntelijoita on) ja toinen juttu on se, että poika hätääntyy komentamisesta ja siitä, jos tekee tai vastaa väärin;vesi kiertää heti silmissä. Puheessa on sen verran puutetta, ettei r äänny oikein.

Kyllähän se niin on, että me äidit ollaan todella herkällä mielellä, kun lapsen asioita pohditaan, niin että saattaa tuntua pahalta sellainenkin, mikä on vain ihan faktaa. Se hyvä tuossa eskarissa on, että siellä näkee. miten lapsi toimii samankaltaisissa oloissa kuin koulussa. Koti on niin erilainen ympäristö, että siellä käyttäytyminen ja selviytyminen poikkeaa täysin koulusta ja isosta ryhmästä. Se, ettei lapsi oikein selviä eskarissa, on usein enne siitä, että koulussakin on ongelmaa.

Meillä asia on niin puolin, että kotona joskus mietin, että mitenhän tuo lapsi pärjää koulussa, kun ei ole kovin ripeä ja omatoiminen, mutta eskarissa toimii aivan toisin ja osaa huolehtia asioistaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 08:17 Wilma-73 kirjoitti:
Mikä eskariope! :headwall:

Olisit paukauttanut päin naamaa, kysyny keksiikö mitään positiivista. Ois varmasti tehnyt hyvää palauttaa tuollainen maan pinnalle, ammattitaidotonta tuollainen käytös!

Onnea pojalle koulun alkuun! :hug:

Meinasinkin sanoa, mutta mä olen sellanen että en oikeen sanaa suustani saa, märehdin niitä sitten miehelle.

Mutta kiitos! Kyllä mä uskon, että tuo pärjää koulussa siinä missä muutkin. :)

Hyvä kun täällä saa purkaa ja tulee parempi mieli :hug:

Mulla aikoinaan vähän saman suuntainen kokemus, kun esikoinen oli eskarissa. Mulle ehdotettiin, että otan yhteyttä kolupsykologiin, kun kysyin syytä niin vastaus oli ylimalkainen "Kun poikasi on niin pieni". No minä olin sitä mieltä, että johan se psykologi nauraa minulle jos varaan aikaa sillä periaatteella, että lapseni on niin pieni! Niin asiapa käännettiin, että "Enkö ole valmis ottamaan apua vastaan" !?

No en ottanut "apua" vastaan ja poika menee yläasteelle ensi vuonna :) On pärjännyt keskimääräistä paremmin koulussa. Olenkin sitä mieltä, että vaikka vanhemmat ei välttämättä koulumaailmaa tunne niin oman lapsensa kyllä.

Yhteistyössä