Johan pomppas taas (omasta äidistäni) *sensur*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Panthera leo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Panthera leo

Aktiivinen jäsen
05.12.2006
5 202
0
36
Mutsi tossa käväs kahvilla, mikä on siis ihan ookoo, mutta mun jakeluun ei mene, miks sen pitää joka hemmetin kerta alkaa arvostelemaan ja pilkkaamaan kuopuksen (6v7kk) puhetta! Poika ei osaa vielä siis ärrää sanoa (no, kaksosilla on myös r-vika, kurkkuärrä)

Poika puhu mummilleen, että hänen (pojan siis) pitäs pyölä koljat että pääsee ajamaan. Tämä ihanan ystävällinen mummipas siihen, että "Mikä ihme on pyölä tai mikä on koljata? Sulla on kuule hirvee homma kesällä opetella se ärrä oikein!" Siis pilkallisella äänellä! :o \|O

Poiak siihen oikeen englantilais-ärrällä, että "no pyörä ja korjata!"

Ja joka asiaa mitä kuopus puhu, niin mutsi pilkkaa sen ärrää kun se tulee ällänä. Raivostuttavaa!!!

Poika siihen nokkavasti, että "no mä en osaa vielä sanoo ärrää (taas englantilaisittain), sou vat!" - ja läks omiin puuhiinsa.

Tässä kohtaa jo kaksoset (8v11kk) puolustamaan veljeään, että "No eihän mekään osata ärrää sanoo, kuuntele vaikka!" Ja sitten kauheet kurkkuärräpärinät päälle. :kieh: Nokkelia ipanoita - siihen loppu pilkkaaminen.

Raivostuttavaa kertakaikkiaan! Ei tuo r ole meinaan ainoa asia, mistä se jaksaa vaahdota.
\|O :(

Kyl sun täytyy kahen kesken puhua äitilles. ei toi todellakaan ole oikein et lasta noin kohtelee. Minkä laps sille voi ettei osaa viel sanoa ärrää oikein. typerää käytöstä kertakaikkiaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 16:31 Haarahius kirjoitti:
Kyl sun täytyy kahen kesken puhua äitilles. ei toi todellakaan ole oikein et lasta noin kohtelee. Minkä laps sille voi ettei osaa viel sanoa ärrää oikein. typerää käytöstä kertakaikkiaan.

Olen sanonut - monta monituisen kertaa, mutta kun ei me sille jakeluun niin ei mee. Kerran oikeen pimahdin sille jostain asiasta. Ai niin! Tais olla siitä kun se sano joskus likalle, tyyliin että "voi onko se äiti taas tyhmä kun komentaa..." :/

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 16:31 Timotei kirjoitti:
Inhotavaa kun oma mummo tarttuu joonkin r:n puuttumiseen,tai kukaan yleensäkkään ivallisessa mielessä.Ei varmasti auta oppimisessa :/

Ei todellakaan.

Hetki sitten kuopus kysy multa, että "pilkkasiko mummi sun ärrävikaa kun sä olit lapsi?" Mä olin että ei muistaakseni, niin kuopus siihen vähän surullisesti tuumimaan, "no, se varmaan tykkää susta enemmän ku sä oot sen lapsi. Jos se ei lapsenlapsista tykkää" :( Silloin annoin pojalle ison halin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 16:33 Panthera leo kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 16:31 Haarahius kirjoitti:

Olen sanonut - monta monituisen kertaa, mutta kun ei me sille jakeluun niin ei mee. Kerran oikeen pimahdin sille jostain asiasta. Ai niin! Tais olla siitä kun se sano joskus likalle, tyyliin että "voi onko se äiti taas tyhmä kun komentaa..." :/
Meidän äiteelle ei kans mene jotkut asiat kalloon ei sit millään.
Ens kerralla ku äitees sanoo lapselles jotain tollasta nii karjase samantien et SUUS KII.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 16:35 Panthera leo kirjoitti:
\
Inhotavaa kun oma mummo tarttuu joonkin r:n puuttumiseen,tai kukaan yleensäkkään ivallisessa mielessä.Ei varmasti auta oppimisessa :/

Ei todellakaan.

Hetki sitten kuopus kysy multa, että "pilkkasiko mummi sun ärrävikaa kun sä olit lapsi?" Mä olin että ei muistaakseni, niin kuopus siihen vähän surullisesti tuumimaan, "no, se varmaan tykkää susta enemmän ku sä oot sen lapsi. Jos se ei lapsenlapsista tykkää" :( Silloin annoin pojalle ison halin.
Mä pimahtasin kyllä lopullisesti ja sanoisin ettei ole asiaa nähdä lapsenlapsiaan ennekun tuollainen loppuu,tekee hallaa itsetunnollekkin.Tosi kamalaa käytöstä :/

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 16:39 Timotei kirjoitti:
\
\

Ei todellakaan.

Mä pimahtasin kyllä lopullisesti ja sanoisin ettei ole asiaa nähdä lapsenlapsiaan ennekun tuollainen loppuu,tekee hallaa itsetunnollekkin.Tosi kamalaa käytöstä :/

On.

Mutta onneks muksuilla on yks ihana mummi, meinaan anoppi.

\
\

Ei todellakaan.

Tuo kannattaisi pistää tekstarina äidillesi, hieman ajattelemisen aihetta.

Ihan kuin mun Mamma eli isoäitini. En osannut sanoa s-kirjainta 4-5 vanhana ja sitten poka mamma jaksoi mainita asiasta ja sano aina että sano s-sika, sitä se hoki ja hoki sitä s-sikaa mutta kerrampas sitten opein sen kahvipöydässä s-kirjaimen ja sen jälkeen hoin sitä s-sikaa joka puolella...

Kerran olimmme äitini kanssa puheterapeutilla käymässä joka oli isokokoinen ja kun näin hänet huusin heti s-sika...äitini häpesi silmät päästään :D

No onpa todella ajattelematon mummo. Onneksi lapset tuntuvat osaavan sanoa takaisin asiasta.

Minä muistan omasta lapsuudestani kaverin äidin, joka aina pilkkasi ja nauroi tyttönsä kavereille. Minusta hän kerran kuulutti pitkin pihoja, et onko sulla lättäjalat, katsoppas meidän tytön nättejä jalkoja! Hänellä oli myös tapana kysyä jotain tosi noloa isossa porukassa. Esimerkiksi et onko sua itikat syöny noin paljon naamasta? (ties aivan varmasti että oli aika paha akne) Vieläkään en tuosta naisesta tykkää yhtään.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 16:57 Vieras kirjoitti:
No onpa todella ajattelematon mummo. Onneksi lapset tuntuvat osaavan sanoa takaisin asiasta.

Minä muistan omasta lapsuudestani kaverin äidin, joka aina pilkkasi ja nauroi tyttönsä kavereille. Minusta hän kerran kuulutti pitkin pihoja, et onko sulla lättäjalat, katsoppas meidän tytön nättejä jalkoja! Hänellä oli myös tapana kysyä jotain tosi noloa isossa porukassa. Esimerkiksi et onko sua itikat syöny noin paljon naamasta? (ties aivan varmasti että oli aika paha akne) Vieläkään en tuosta naisesta tykkää yhtään.

ihan kamala tyyppi! Ihan ku mun äiti, tosin minust se ei ole koskaan hyvää sanottavaa löytänyt, ei ikinä kehuja eikä mitään. Negatiiviset asiat kyllä laukoo tosta noin vaan. :/

Hah, tuli mieleen kun kaksosten nimet kerrottiin ennen ristiäisiä, Tommi ja Anu, niin äitee siihen tosi fiksuna, " kas kun ei Tommi ja Annika" Kuopusta odottaessa kysy, että tuleeko siitä Peppi, jos se on tyttö - ja pilkaten taas. :/

Todella inhottavaa mummolta tuolla tavalla mollata \|O Se olis eri asia jos aina välillä asiasta keskusteltaisiin nätisti. Ei se mistään ole kotoisin, että siitä ruvetaan ivailemaan.
Meillä muuten poika oppi ärrän sanomaan oikein juuri ennen koulun alkua. Sanoi myös ällä ärrän tilalle. Kyllä meidänkin pojalle siitä huomautettiin sekä aikuiset että lapset :/ Ei kuitenkaan ivailtu tuolla tavalla.<br><br>

Voi jestas...

:hug:

Jos mun äiti olis yhtä ilkeenä lapsia kiusaamassa, antaisin takaisin samalla mitalla. Arvostelisin hänen vaatteitaan vaikka jos en muuta siihen hätään keksi.

Hellyyttävää, kun sisaruksensa tuli ja puolusti :heart:

Kaikki ei vaan opi sitä ärrää sanomaan. Ja mitä sitten? Onko sillä lopulta edes väliä. Itse opin ärrän sanomaan vasta joskus 8- vuotiaana. Multa olisi voinut päästä MUUTAMA rumahko sana kyllä tohon kohtaan, minkä se lapsi sille voi, jos ei ärrä onnistu.. Luulis nyt aikusen ihmisen ymmärtävän. Ja vaikka lapselle kuinka sanoisi, että älä välitä, niin kyllä se mummun kommenteista aina välittää, edes jonkin verran, eli tosi tuhoisaa itsetunnolle.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 17:10 NaRikka kirjoitti:
Kaikki ei vaan opi sitä ärrää sanomaan. Ja mitä sitten? Onko sillä lopulta edes väliä. Itse opin ärrän sanomaan vasta joskus 8- vuotiaana. Multa olisi voinut päästä MUUTAMA rumahko sana kyllä tohon kohtaan, minkä se lapsi sille voi, jos ei ärrä onnistu.. Luulis nyt aikusen ihmisen ymmärtävän. Ja vaikka lapselle kuinka sanoisi, että älä välitä, niin kyllä se mummun kommenteista aina välittää, edes jonkin verran, eli tosi tuhoisaa itsetunnolle.

Totta.

Kaksoset ei osaa ärrää, likka oli viime vuonna puheterapiassa koulun puolesta, mutta ei oppinut silti. Eikä välttämättä opikaan. Mun serkkuni, aikunen mies, ei osaa ärrää (kurkkuärrä). Ite en oikeen hyvin osaa ärrää, tulee välillä kummasti ällän ja ärrän sekotuksena.

Ei sillä nykymaailmassa ole niin väliä mun mielestä.

Meillä ei tytöllä tule r vielä myöskään. olen ottanut sen linjan, että jos siitä joku huomauttaa, niin sanon tytön kuullen, että ei ole vielä mikään pakko tullakaan. Tosin meillä huomauttajat on tehneet sen ihan ajattelemattomuuttaan, ei ilkeästi niin kuin ap:n äiti. :'( Ittellä tulee joskus kiusallisia tilanteita, kun tyttö jotain selostaa ja mä en millään meinaa ymmärtää kun l ja r menee mun korvissa sekaisin... Silloin kyllä pyytelen kovasti anteeksi kun olen niin mäntti.. ;)

Mie oon kyllä niin ikävä ihminen että jos joku, kuka tahansa, käy mun lapselle ilkkumaan jostain, johon se ei voi ite vaikuttaa (kuten esim ärrävika) ni sanon kyllä suoraa päin näköä:
"ja sinun ajattelemattomat puheesi aiheuttavat mun lapselle vielä huonon itsetunnonkin kaupan päälle! Miettisit vähän mitä sanot!"

Mä en vaan voi sietää pienempien kiusaamista :headwall:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 17:23 Smartass kirjoitti:
Meillä ei tytöllä tule r vielä myöskään. olen ottanut sen linjan, että jos siitä joku huomauttaa, niin sanon tytön kuullen, että ei ole vielä mikään pakko tullakaan. Tosin meillä huomauttajat on tehneet sen ihan ajattelemattomuuttaan, ei ilkeästi niin kuin ap:n äiti. :'( Ittellä tulee joskus kiusallisia tilanteita, kun tyttö jotain selostaa ja mä en millään meinaa ymmärtää kun l ja r menee mun korvissa sekaisin... Silloin kyllä pyytelen kovasti anteeksi kun olen niin mäntti.. ;)

Joudun minäkin pyytää toistamaan joskus, varsinkin jos poika nopeesti selittää jotain asiaa. Poiak on tosin alkanut korvaamaan ärrän sellasena jännänä englantilais-ärränä. :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 16:28 Panthera leo kirjoitti:
Mutsi tossa käväs kahvilla, mikä on siis ihan ookoo, mutta mun jakeluun ei mene, miks sen pitää joka hemmetin kerta alkaa arvostelemaan ja pilkkaamaan kuopuksen (6v7kk) puhetta! Poika ei osaa vielä siis ärrää sanoa (no, kaksosilla on myös r-vika, kurkkuärrä)

Poika puhu mummilleen, että hänen (pojan siis) pitäs pyölä koljat että pääsee ajamaan. Tämä ihanan ystävällinen mummipas siihen, että "Mikä ihme on pyölä tai mikä on koljata? Sulla on kuule hirvee homma kesällä opetella se ärrä oikein!" Siis pilkallisella äänellä! :o \|O

Ja joka asiaa mitä kuopus puhu, niin mutsi pilkkaa sen ärrää kun se tulee ällänä. Raivostuttavaa!!!

Poika siihen nokkavasti, että "no mä en osaa vielä sanoo ärrää (taas englantilaisittain), sou vat!" - ja läks omiin puuhiinsa.

Tässä kohtaa jo kaksoset (8v11kk) puolustamaan veljeään, että "No eihän mekään osata ärrää sanoo, kuuntele vaikka!" Ja sitten kauheet kurkkuärräpärinät päälle. :kieh: Nokkelia ipanoita - siihen loppu pilkkaaminen.

Raivostuttavaa kertakaikkiaan! Ei tuo r ole meinaan ainoa asia, mistä se jaksaa vaahdota.

Onko niin, että sinun kuopus on vähän pilalle hemmoteltu, ja tämä ottaa päähän sekä miestäsi että äitiäsi ym. ihmisiä? Aiemminhan sanoit, että mieskin sanoo kuopukselle, että "kyllä tuon ikäisen on jo osattava pyl.ly pyyhkiä".

Oletko töissä vai passaatko kotona isoja poikia pilalle?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 17:28 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 16:28 Panthera leo kirjoitti:

Onko niin, että sinun kuopus on vähän pilalle hemmoteltu, ja tämä ottaa päähän sekä miestäsi että äitiäsi ym. ihmisiä? Aiemminhan sanoit, että mieskin sanoo kuopukselle, että "kyllä tuon ikäisen on jo osattava pyl.ly pyyhkiä".

Oletko töissä vai passaatko kotona isoja poikia pilalle?

Tarkoitan, että jos huvikseen puhuu kuin vauva?

Yhteistyössä