Jos koulu ei ole tehnyt tapaturmailmoitusta, niin voiko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja metsänpeitto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

metsänpeitto

Vieras
asialle tehdä mitään enää myöhemmin?

Ei varmaankaan.

Mua ottaa aika lujaa päähän se, että koulussa tapahtuneen tapaturman vuoksi mulla on purentavika. Tänään sain kuulla, että koulun olisi aikoinaan kuulunut tehdä tapaturmailmoitus, mutta eihän sieltä mitään tietenkään tehty enkä mä silloin tiennyt, että sellainen edes tarvitsisi tehdä.

Juttu tapahtui siis mun ollessa 8- tai 9-luokalla. Pikkusen ottaa päähän, kun tänään mulle sanottiin, että jos koulu olisi tehnyt asianmukaisen ilmoituksen tapahtumasta, minun purentavikani ja muut tapauksesta tulleet haitat korjattaisiin ilman että minun tarvitsisi maksaa niitä \|O \|O

Mutta kiitos vaan yläasteen liikunnanopettajan ja terveydenhoitajan, saan itse maksaa kiskot sun muut, leikkaukseen en varmaan edes lähde kun se on niin hemmetin kallista.

rikoksena toi noiden menettely on varmasti valitettavasti vanhentunut mutta ainahan voi asiaa kysästä poliisilta?
mullekkin sanottiin eräässä jutussa että en itse joudu maksumieheksi kun hammas meni mutta toisin kävi. onneksi pystyin vielä korjaamaan asian tekemällä rikosilmoituksen koska asia ei ollut vanhentunut...

Jos kyseessä on ollut koulutapaturma niin asia on vanhentunut. Jos koulu ei ole tehnyt asiassa mitään vahinkoilmoitusta niin sehän ei ole rikos.

Olen itse töissä joutunut tekemään noita vahinkoilmoituksia ja aika paljon oli juuri noita hammasjuttuja. Vaikka sillä hetkellä lääkäri ei huomannut vahinkoja lähetin vahinkoilmoituksen vakuutusyhtiöön jos myöhemmin niitä ilmaantuu. Hammashommissa ne voi tulla vasta kymmenien vuosien päästä.

Lääkärintodistuksista sen verran että niitä ei säilytetä kuin tietyn ajan. Eli tokkopa ennää löytyy

Jos kyseessä on ollut koulutapaturma niin asia on vanhentunut. Jos koulu ei ole tehnyt asiassa mitään vahinkoilmoitusta niin sehän ei ole rikos.

Olen itse töissä joutunut tekemään noita vahinkoilmoituksia ja aika paljon oli juuri noita hammasjuttuja. Vaikka sillä hetkellä lääkäri ei huomannut vahinkoja lähetin vahinkoilmoituksen vakuutusyhtiöön jos myöhemmin niitä ilmaantuu. Hammashommissa ne voi tulla vasta kymmenien vuosien päästä.

Lääkärintodistuksista sen verran että niitä ei säilytetä kuin tietyn ajan. Eli tokkopa ennää löytyy

kyllä koulun olis se (tapaturmailmotus) pitäny tehdä vaikka ei mitään olisi muuten tehtykään (siis hoitotoimenpiteitä tms.) en tiedä kuinka kauan sun tapauksesta on aikaa, mutta mun mielestä näissä jutuissa ollaan nykyään aika tarkkoja ja tietysti jokaisen jolla on lapsi koulussa ja jos siellä jotain sattuu kannattaa vanhempana olla tarkkana. ja mitä tulee koulujen vakuutuksiin, niihin ei kannata sokeaasti luottaa, ja varsinkin jos tulee kielteinen korvauspäätös, aina kannattaa valittaa, vaikka kuinka tuntuis kurjalle alkaa rustata selvitystä selvityksen perään. toi meni vähän ot, sori.

On varmaan aika harvinaista, että tapaturma aiheuttaa purentavian ilman, että välittömästi tarvittaisiin hoitoa. Yleeensä kyllä hampaita irtoaa, jos noin isolle sattuu vahinko, joka muuttaa purentaa. Mitä tapahtui, ja mista tiedetään asioiden yhteys?

Yhteistyössä