Jo kokeneempia ivf/icsi-kävijöitä

Nat
Alkuperäinen kirjoittaja SuzyQ69:
7 solua saatiin aikaiseksi, joista 5 hedelmöittyi ja lähti jakautumaan. 2 sirretty kyytiin 15.10, loppujen kolmen kohtalo on vielä epäselvä, niitä jatkoviljeltiin ja mahdollisesti jotain menee pakkaseenkin.
tuli mieleen tyhmä kysymys, minkäläiset alkiot suomessa siiretään? 3 tai 5 päiväset alkiot? riippuuko se lääkärin päätökstestä ? vai onko se yleinen praktiikka?

ulkomaalaisista läihteistä löysin tietoja että 5 päiväsillä alkioilla saadaan paremmat tulokset.
Siis ylipäänsä ei ole olemassa mitään tieteellistä todisteita mikä on parempi siirtä 3 tai 5 päiväiset mutta tuo tieto oli yhden lääkärin kokemuksen perusteella.
ja nyt kun SuzyQ69 sanoo noista jatkoviljelystä, tulin sekontuneeksi.

tietenkin kysyn itse lääkäriltä, mutta tuli vaan mieleen kysyä teiltäkin. millaisia kokemuksia teillä? 3 tai 5?

 
Mulla siirrettiin 2 päiväsinä, ja käsitin niin että jos loput 7 ois näyttäny hyviltä sillon niin ne ois pakastettu. Niitä viljeltiin kauemmin mutta 5 päivän jälkeen ne oli lopulta entistä heikompia :( käsittääkseni pitkä viljely karsii alkioita tosi rankasti, enkä ois antanu siihen lupaakaan (ei tosin kysyttykään), jos oisin perehtyny asiaan etukäteen jo enemmän.. siis että ne ois voitu pakastaa jo 2 päiväsinä jollonka niillä ois voinu olla kohdussa kenties vähän parempi mahdollisuus, ja jos ois selvinny sulatuksesta. Enskerran luvattiin tehdä toisin.
 
SuzyQ69 Isot tsemppihalit multakin viimeisiin päiviin. Ja enkeleitä kovasti vartioimaan sun pikkusia ja kuljettamaan oikealle tielle, Sinun, Rakkaan Äidin kohtuun nauttimaan elämän kauniista alusta. :heart:

).( Meillä hoito etenee suunnitelmien mukaan. Eilen alkoi Menopurin "tosi kiva pullottaminen" ja kyllä pelotti. Oli kyllä tosi helppoa sen Gonalin kanssa. Mutta kun se ei tuonut sitä toivottua tulosta, niin vaihdettiin tähän "kemistin ihmeeseen". Mutta totesin, että kyllä elämä on tämänkin kokemuksen jälkeen rikkaampi. :p

Isot halit kaikille ja kuulin, että tähän pinoon puhaltaa hurjat plussatuulet :xmas:

Oli pakko jo laittaa tuo ihana joulu-ukko. :LOL:
 
Tällä olikin tuttuja edellisistä ketjuista. Meillä tulossa 5. ICSI tammikuussa. Olimme eilen suunnittelukäynnillä kun nämä meidän hoidot ovat menneet niin metsään... vaikkakin yksi onnistunut raskaus takana joka meni kesken rv 10. Luulimme että suunnittelukäynnin syy olisi lähinnä se että lääkäri olisi suositellut luovutettuja munasoluja. Hän jo mainitsi siitä viime siirrossa kun tulos oli niin huono. Mutta, kuitenkin hän oli nyt sitä mieltä että omilla kannattaa vielä yrittää... kun nyt kuitenkin se yksi raskaus takana. Raskaus lähti luokan 4 alkiosta, muulloin ollaan saatu vain luokan 5 alkioita, eikä ikään mitään pakkaseen. Ekassa hoidossa ei päästy edes siirtoon. Alkiot ovat aina olleet kovin fragmentoituneet. 3 ekaa hoitoa mennyt lyhyellä kaavalla, edellinen hoito pitkällä kaavalla mutta tammikuussa taas mennään lyhyellä kaavalla. Eipä kovasti uskoa ole hoitoon, mutta haluamme kyllä vielä ainakin kerran omilla yrittää!

Kaikille onnea hoitoihin! :heart:
 
Maanantai 2. marraskuuta 2009




SuzyQ69.............3.IVF....................pas tulossa?
dreamer78..........2.ICSI..................loka-marraskuu
dream09..............4.IVF...................punktio 4.11.
Amelie80.............2.ICSI..................punktio 4.11.
Miisamari.............3.IVF....................marraskuu
sebu08...............3.IVF....................punktio vko46
Duffy....................2.ICSI.................joulukuu
annamaria83......3.ICSI..................joulukuu?
Sarma.................2.IVF....................tänä vuonna?
risupesä..............2.IVF...................tammikuu
Miimi78................5.ICSI.................tammikuu
palsebo..............2.IVF....................helmikuu?
Merisiili...............5.ICSI...................lisätutkimuksia?
Kukka77..............3.ICSI/pas...........tulossa
Sannuli-81...........3.IVF/pas............tulossa


Haamut


Plussat

[/quote]

pohtijatar............2.IVF...................22.9.09 :heart: :heart:
Hope79..............4.IVF/ICSI............24.9.09 :heart: :heart:
Tao74.................3.IVF....................24.9.09 :heart: :heart:



*******
Tervetuloa Miimi :wave: päästään mahdollisesti samoihin aikoihin jännäileen sitten tammikuun pakkasilla ;) Mulla on ollu myös usko hiukan pohjamudissa, jo ekan hoidon jälkeen kun täälläkään ei jääny mitään pakkaseen..

Millonkas SuzyQ meinaa testata? =)
 
Sarma
Nostellaanko tätäkin ketjua vähäsen.. :)

Pitkästä aikaa mäkin saan jotain kirjotettua.. Mikäs Suzyn tilanne on? Kattelin, et 15.pvä on ollu siirto..?

Meillä menee ainakin tammikuulle seuraava hoito ja ihan meidän omasta halusta, joulukuussakin olis onnistunu, mutta nyt ei jotenkin jaksa enää kiirehtiä.. Ihan kiva, et on sit näköjään piinistelykavereitakin.. :)

Verikokeet on nyt otettu ja vasta-ainekokeista ym. on tuloksetkin jo kuulemma tulleet, mutta itselleni en vielä saanut. Mies menee uusinta näytteen antamaan kanssa ja sitten joulukuun alussa kuullaan missä mennään ja ehkä saan jo siihen mennessä tietää millon se laparoskopiakin on, se pelottaa mua ihan sikana kun ei mua oo koskaan edes nukutettu..
 
Joo, en oo mäkään oikein saanu aikaseks kirjotella mitään, tosin eipä tässä tauoilla ihmeellisempää sanottavaa ookaan. Jonkinlaista unettomuutta on ollu, herään paria tuntia ennen kellon soittoo miettiin kaikkee,..miten surkeesti kaikki on menny ja kuinka toivoton tilanne on :( miten oikeesti jaksaa koota ittensä jos taas tääkin monen kuukauden odottelu on ollu täysin turhaa.. mitä jos menee vielä heikommin kun eka hoito? Oon lukenu ettei monellakaan oo toisessa hoidossa saatu edes yhtä paljoo soluja kun ekassa.. ja mitä jos ne on vielä paskempia! Pääsenkö edes tuoresiirtoonkaan...joo, tietäähän sen että ihan turha vatvoo etukäteen mutta eipä sille mitään voi :ashamed:
Oon kyllä jo ihan kypsänä odottaan sitä hoitoo, mutta toisaalta sen lähestyminen kammottaa ja sitä pettymystä haluis lykätä vaan.. kai sitä yrittää jo varautua ettei hommat etene kuitenkaan mihkään ja sit ei tippus niin korkeelta enää kun ekan hoidon jälkeen.

Sarma, pelko pois =) nukutus on ihanaa.... :D
 
Ajattelin uupumukseni ja väsymykseni keskellä kirjoitella tänne taas pitkästä aikaa..
Pieni tauko hoitojen välissä on tehnyt hyvää, niin kauan kunnes kuulin kälyni raskautuneen. Heillä meni yritykseen JOPA 3 kokonaista kiertoa, jonka aikana hän puhui niin kuin hän olisi ollut täysin samassa veneessä kuin me. Teki mieli välillä vaan huutaa että ette todellakaan voi tietää mitä tämä on jos teillä on kaksi kiertoa epäonnistunut. No, nyt saan sitten kuulla kaikista pahoinvoinneista ja muusta mukavasta.... pitäis varmasti olla iloinen heidän uutisestaan, toisaalta olenkin mutta omat epäonnistumiset konkretisoituu taas kerran toisten onnistumisten rinnalla. :headwall:

Sarma, turhaan pelkää sitä laparaskopiaa!!! Jos olet selvinnyt näistä hoidoista niin selviät kyllä siitäkin. Nukuttaminen/nukahtaminen oli minulle lähes taivaallinen kokemus eikä toimenpiteestä ole mitään kummempia jälkivaivoja. Itsekin odotan kutsua toiseen laparaskopiaan, ellen ihmeen kaupalla raskaudu ennen sitä. :)

Risupesä, meillä kävi niin että saatiin toisesta hoidosta 6 kertaa enemmän alkioita kuin ensimmäisestä hoidosta, että välillä voi käydä niinkin hyvin. :) Eka IVF toi mukanaan kaksi alkiota, toisella kerralla punktioitiin 52 rakkulaa, kerättiin 43 munasolua ja 12 alkiota hedelmöittyi aina jakaantumiseen asti. Meille lääkäri sanoi että ensimmäinen hoito on aina vähän suuntaa antava, jonka perusteella on helpompi suunnitella seuraava. Älä siis vielä turhaan masennu, kaikki voi mennä oikein hyvin!!!

Omaa napaa.. tänään alkoi vuoto ja hain apteekista kassillisen piikkejä, kortisonia ja särkylääkkeitä. Lauantaina alkaisi sitten piikitys.. vähän kyllä ahdistaa ja pelottaa. Viimeiset kolme epäonnistunutta passia on takaraivossa ja pelko siitä ettei tuoresiirtoon päästä, tai ettei koko hoito onnistu ollenkaan. :(

Jos jokuu jaksaa päivitellä niin mulle voi laittaa punktion viikolle 46.
 
Mulle voi päivittää punktion 4.11..aattelin pysyä taustoilla tän hoidon mut se oli taas helpommin ajateltu ku toteutettu käytännössä..perjantaina oli ultra ja molemmilla puolilla näky n.10 rakkulaa. Mulla ei oo koskaan ollu nuin suurta määrää...tähän hoitoon vaihdettiin lääkkeet ja kyllä kannatti. Tosin lopputulos ollu meillä aina heikko joten toiveet ei oo kovin korkeella nytkään.

sebu Onnea matkaan!! :heart:

SuzyQ69 Mites siellä voidaan?
 
Kiitos Dream. :) Onnea myös itsellesi jo kovasti lähenevään punktioon!!! :heart: Hienoa että tällä kertaa on enemmän rakkuloita kuin aikaisemmin!! :heart: Mitkä lääkkeet sinulla on käytössä?

Itse aloitin eilen Puregon-piikitykset ja oli siinä hommassa taas opettelemista ja kieli keskellä suuta. Tänään sujuu kaikki jo varmasti paremmin ja keskiviikkona olisi sitten ultra. Vähän kyllä jännittää että mitä tämä hoito tuo tullessaan..
 
sebu Mulla käytössä gonal-f ja pergoveris(tämä joku uus lääke)...aikasemmin mulla oli menopur ja sen pistäminen oli tosi helppoa mut tuon kynän kans säätäminen on menny vähän niin ja näin...ekalla kerralla pistin gonalia 75 ku piti pistää 187,5...ja tän möhläyksen huomasin vasta sitte ku viiettä kertaa jo pistin ku ihmettelin ettei ois pitäny lääkettä riittää enää viienteen samasta kynästä...Onneksi ei ollu käyny mitään vahinkoa. Toisessa kynässä kävi melkeen samoin...ja aloin jo miettimään et voiko olla että kynässä on enemmän ainetta ku mitä siihen on merkitty??..no kaikki ollu ultrissa kuitenki hyvin ja sehän on pääasia :D
Mehän jännätään nyt sitte samaa päivää!:D Onko sulla ollu aikasemmissa sama lääkitys?
 
dream mulla on ollut sama lääkitys jo kaksi kertaa, puregon ja orgalutran. Eka ivf meni lyhyen kaavan mukaan ja lopputulos oli huono. Toinen ivf meni pitkän kaavan mukaan ja lääkeannosta nostettiin. Nyt meillä on sitten lyhyt kaava, sama lääkitys ja toiveissa vähemmän mutta parempaa laatua. Tällä kertaa viljelläänkin alkioita sitten vähän pidempään.

On noitten pistosten laittaminen aina vähän niin ja näin, vaikka olisi kuinka tarkat ohjeet. :) Hyvä että teillä ei kuitenkaan käynyt mitään vahinkoa ja toivotaan että kaikki menisi loppuun asti hyvin!! Tule sitten kertomaan miten punktio sujui. :)
 
Heippa,

Olen lueskellut teidän ketjua jonkin aikaa, ja etenkin nuo alkupään keskustelut koskettivat tosi paljon ja ajatukset tuntuivat niin tutuilta. Todellakin tuntuu siltä että itse jää ihan jalkoihin kun muut plussaa oikealta ja vasemmalta.

Meillä on alkamassa kolmas ivf-hoito tässä piakkoin. Kaksi edellistä on mennyt aivan penkin alle (yhteensä niistä saatu yksi tuoresiirto 2-luokan alkiolla eikä mitään koskaan pakkaseen). Yritämme tässä nyt raapia kasaan toiveikkuutta seuraavaa hoitoa varten mutta aika vaikeaa on... Mielessä pyörii vain se että ehkä meidän solut on niin huonoja ettei niistä ikinä saada kunnon alkioita aikaseksi. Mutta tuntuu siltä että täytyy vaan yrittää kun lääkärikin on kuitenkin niin toiveikas ja kannustava (olisikin ihan hirveää jos hänkin olisi valmis heittämään pyyhkeen jo kehään).

Lääkitystä kai nyt vähän muutetaan (mulla ollut puregon 150 piikitykset) jotta saataisiin enemmän munasoluja. Siitä kysyisinkin teiltä että tiedättekö onko noissa menopurissa ja gonalilla jotain eroa puregoniin, eli kannattaisikohan pyytää ihan toista lääkettä? Vai pitäisikö vain kokeilla isompaa annosta samalla lääkkeellä?

Paljon tsemppiä ja plussatuulia kaikille, etenkin tämän hetkisille piinailijoille!
 
Eipä nuo siirretyt kaksi alkiota jaksaneet mun vauhdissa. Eli negaa tuli testissä. Rupesin miettimään, että ne alkiot oli 3 ja 2 soluiset, että mulla ei ilmeisesti ole kovin reippaita kasvamaan nuo alkiot. Muistan jostain lukeneeni, että jollain on ollut 7 ja 8 soluisia. Labrassa on kuulemma jotain viivettä, en vielä tiedä 3:n jatkokasvatukseen/pakastukseen menneen alkion kohtaloa, ei ole tullut epikriisiä kotiin eikä soittaessa polin puolella tiedetty myöskään mitään. Tää on niin tätä :/
 
SuzyQ :hug: :'( ..toivotaan että niissä kolmessa on vielä toivoa!

Miisamari :wave: gonal ja puregon on kai melko samanlaisia (synteettiset follitropiini alfa ja beeta, jompi kumpi oli hamsterista..! ) mutta menopur erilaisempaa, valmistettu vaihdevuosi-ikäisten virtsasta.. no ei kuulosta kovin houkuttelevalta, mutta onhan se luonnollisempaa ja siinä on mukana myös lh.ta fsh.n lisäks. Niinhän sitä usein kuulee että menopurilla tulis parempilaatusia soluja, tosin mulla oli just sitä ekassa hoidossa ja silti ei jääny mitään pakkaseen ja siirretyt samaa rupuluokkaa. En tiedä uskaltasinko edes kokeillakaan mitään muuta kun menopurillakin meni noin reisille. Mutta pakko kai yrittää aatella että hoito kerrallaan ja jokainen hoito voi olla erilainen...toivotaan että sulla se menopurin paremmuus pitää paikkaansa, jos päädyt sitä pyytään!

b :) d myös sebulle ja dreamille!
 
Miisamari

Tässä mitä mikäkin lääke sisältää... kuten huomaat vaikuttava aine on jokaisessa eri! Kuitenkin lääkärit usein sanovat ettei näillä ole eroa?! Olen lukenut tosi monta tapausta jossa ensin yritetty Puregonilla usempaan kertaan ilman tulosta ja sitten vaihdettu Menopuriin josta sitten raskaus tuloksena. Siksi pyysinkin itse saada Menopurin edelliseen hoitoon. Minun kohdallani tämä ei kuitenkaan auttanut... oli lääkärin mielestä oikestaan huonoin tulos. Joten nyt tähän viidenteen hoitoon otetaan taas Puregon käyttöön.

Joten vaikea sanoa.. joillekin tuo lääkkenvaihto voi tuottaa parempaa tulosta!

Mitä Puregon sisältää:
Vaikuttava aine on follitropiini beeta, follikkelia stimuloiva hormoni (FSH). Sen määrä yhdessä sylinteriampullissa on 833 IU/1,0 ml vesiliuosta.

Mitä Menopur sisältää:
Vaikuttava aine on pitkälle puhdistettu menotropiini (ihmisen menopausaalinen gonadotropiini HMG) vastaten 75 ky:ä follikkelia stimuloivaa hormonia (FSH) ja 75 ky:ä luteinisoivaa hormonia (LH).

Mitä GONAL-f sisältää:
Vaikuttava aine on follitropiini alfa. Follitropiini alfa on rekombinantti ihmisen follikkelia stimuloiva hormoni (FSH), joka on tuotettu yhdistelmä-DNA-tekniikalla kiinanhamsterin munasarjasoluissa (CHO). Millilitrassa on 600 IU:ta (vastaa 44 mikrogrammaa) follitropiini alfaa. Jokaisesta sylinteriampullista tulee 900 IU:ta (vastaa 66 mikrogrammaa) 1,5 ml:ssa.
 
SuzyQ Voi kurjuus. :hug: Olen niin pahoillani. Nyt vaan toivo niihin kolmeen sitkeään sissiin. Tosi paljon jaksamisia Sinulle. Ja hirmusesti voimahalauksia. Kyllä se ilo vielä voittaa!! :heart:

Miisamari Tervetuloa mukaan! :heart: Takapakkia on sullekin tullut, mutta nyt noustaan! Ja toivottavasti lääkevaihdos tuo mukanaan paremman tuloksen. Mullakin vaihdettiin Gonal Menopuriksi tähän hoitoon. Aikaisemmassa hoidossa mulla oli Gonal ja solujen määrässä ei ollut valittamista (19), mutta laatu ei ollut mitään priimaa. Eli oli epämuodostumia munasoluissa ja alkiot oli monitumaisia, joten noista 19 saatiin 4 alkiota. Joista ei sit mitään tulosta saatu :'( Ja nyt siis menossa Menopur, ja tuloksen kuulen keskiviikkona. Laatua lähdin hakemaan, mutta määräkin on ultran mukaan taas iso, noin 20. Pitää vaan toivoa parasta. Ja jokainen ihminen reagoi tietysti eri tavalla. Mulle ei sopinut Gonal ja katotaan nyt sopiiko Menopurikaan. :LOL: ja yhdyn tohon Sebun tekstiin, että ensimmäinen hoito on suuntaa-antava.

Risupesä Ihana kun jaksat olla meidän kanssa vaikka hoito ei ole ihan vielä käsillä. :heart: Sun toinen hoito menee paljon paremmin kuin ensimmäinen, ihan varmasti. Nyt lippu vaan korkealle ja tsemppi päälle. Huolehdit nyt tän tauon ajan itsestäsi, niin olet sitten iskussa tammikuussa.

dream09 Samoissa siis mennään. Mullakin punktio 4.11. ja rakkuloita noin 20. Tosi paljon tsemppiä keskiviikkoon. :hug:
 
Amelie, tätähän tää pahemman luokan palsta-addiktio on.. :D tiiviisti luen kyllä taustalla muitakin ivf-ketjuja, aina sitä vielä tässäkin vaiheessa voi kaikkee uutta oppia =)
Niin ja kiitos kannustuksesta :heart: muiden onistumisiin mulla kyllä riittää paljon enemmän uskoo kun omiin..
 
Hitsi kirjoitin teille pitkät tarinat ja ne katosi kaikki johonkin taivaan tuuliin. :(

No, uudestaan lyhyemmin.

Tosi hieno tietopankki teillä täällä on, kiitos kovasti noista lääketiedoista!! Meillä tilanne on sellainen että ekassa hoidossa puregon 150 annoksella kypsiä munasoluja tuli ihan ok määrä (10kpl), mutta ivfllä yksikään niistä ei hedelmöittynyt. Tokassa hoidossa jostain syystä tuli vain 4 kypsää munista, vaikka annos nostettiin kesken pistelyn kaksinkertaiseksi. Eli aika iso ero. Icsillä niistä neljästä hedelmöittyi kolme, joista lopulta tuli vain yksi kelvollinen alkio. Nyt sitten iso arvoitus mitä seuraa jos samalla tai isommalla annoksella kokeillaan... En oikein tiedä haluaisinko vaihtaa lääkettä vai kokeilla vielä tällä samalla. Luin että se Menopur on käytössä esim endometrioosipotilailla (jota mulla ei ole), mutta ehkä sitä muillekin käytetään? Gonal f taas vaikuttaa tosi samanlaiselta kuin puregon, voikohan siinä olla jotain eroa vaikutuksessa. Olisin valmis kokeilemaan ihan mitä vain jos sillä tulokset paranisivat. Mutta saa nähdä mitä lääkäri on nyt sitten mieltä. Ylihuomenna sinne mennään taas, suunnittelukäynnille.
 
SuzyQ RAskas taival...toivottavasti päättyy joskus!Voimia :heart:

Miisamari Meillä oli ekalla ja tokalla kerralla menopur lääkkeenä(mullakaan ei ole endoa..mut aivolisäkkeen vajaatoiminta on..)Ekalla kerralla soluja saatiin 9 ja tokalla 4....Nyt kolmannella kerralla vaihettiin lääkkeet gonal-f ja pergoveris ja nyt tilanne näyttää paremmalta ku koskaan...molemmilla puolilla viime ultrassa 10 rakkulaa....huomenna punktio että saa nähä kuin monessa on sitte solu...toivottavasti monessa!
Olin ite hirveen epäileväinen ku lääkäriltä tuli eri lääkkeiden reseptit..aattelin heti et entä jos nyt sitte ei vaikka tuu vastetta ollenkaan...onneks epäilin turhaan...tosin hoitohan on aivan kesken vielä...pelko on niin syvällä epäonnistumisista että raskaus tuntuu kaukaselta epätodelliselta haaveelta, jota on vaikea uskoa että se koskaan toteutuisi..
Sekavat tunnelmat täällä siis...

Amelie Tsempitykset ja onnenkantamoiset sinullekki matkaan huomiselle!Sitte sitä taas mentiin! B)
 
Sarma
Siitä laparoskopiasta vielä kun täällä tais olla pari jotka siinä on käyny..

Mietin tässä, että kun mulla on tässä kuussa poliklinikka-aika niin mitä siellä sit ekalla kerralla tehdään? Saakohan sen leikkausajan sitten? Ja kun saattaa olla niin, et menkat on just sillon samaan aikaan kun se aikakin on, niin vaikuttaako se jotenkin, et pitäis yrittää vaihtaa tota aikaa..? Tossa lapussa mikä tuli ei sanota yhtään mitään koko asiasta..
 
Mulla se laparoskopian aika tuli vähän puun takaa, kun sain peruutuspaikan, niin en tiedä miten paljon aiemmin ajan yleensä saa.. mulle soitettiin muistaakseni edellisenä perjantaina että pääsenkö leikkaukseen tiistaina, ja neuvottiin tuleen tarkastukseen edellisaamuna. Menin labran kautta gynelle ja sieltä kätilön/sairaanhoitajan esitietohaastatteluun. Sitten vielä joku leikkaussalin hoitajan kysely.. koko päivän siihen sai kyllä varata. Enin osa ajasta meni odottelussa.
Mulla on joskus ollu gynekäynnillä menkat eikä oo haitannu mitään. Jollain aiemmalla käynnillä (sillon kun lähete leikkaukseen laitettiin) otettiin myös papa, mutta en tiedä onko se mitenkään pakollinen/leikkaukseen liittyvä, vai otettiinko vaan kun edellisestä oli aikaa.
 

Yhteistyössä