Jo kokeneempia ivf/icsi-kävijöitä

Sarma
No en tiedä sittenkään päästäänkö ens viikolla vielä lääkäriin kun en ole saanut meidän potilastietoja vaikka olen pyytänyt. Sanoivat, et postitse voivat lähettää heti kun saavat pyynnön kirjallisena, mutta eipä näy.. Kaikki laskut sieltä on tullut aina pikana perään, mutta nyt eivät viitsi sitten pitää mitään kiirettä.. Vähän kyl ottaa pannuun jos sen takia täytyy perua ens viikon aika ja odottaa taas muutama viikko ensikäyntiaikaa.. :(
 
Joo, menkat suvaitsi alkaa vihdoin, kp33 ! -> kp1..(tai eihän ton kuurin aikana mitään kiertoja ookaan) ..ihan liikaahan se olikin toivottu että niin suuren ihmeen kun 2 viivaa ois ensviikolla synttärilahjaks saanu :ashamed: :'( No, eipä tarvi paniikissa miettiä ainakaan enää mitään procren-juttuja..

*muok* Muistin nyt vielä että viime yönä näin unta että olin tehny useemmankin testin jossa 2 viivaa oli vahvistunu.. just joo,..V**UT!! :headwall:
 
Annamaria83: Oletko vielä täällä? Yksi helppo kysymys olisi! Miten sait tilattua nuo potilaspaperisi oysista? Riittikö soitto ivf-hoitajalle? Vai pitikö Lähettää kirj. pyyntö? Ja mites se tehdään ja mihin osoitteeseen? Saa toki muutkin vastata jos asiasta tietää.
 
Sarma
plasebo: Kannattaa varmaan soittaa sinne ihan ja kysyä. Mä olen saanut kerran siirrettyä paperit keskussairaalasta toiseen ihan soittamalla, mutta nyt kun tahdoin itselle paperit niin kirjallisena täytyi hoitaa. Mikä on tietty ihan ymmärrettävää, pitäähän heillä olla todiste, että niitä on pyydetty ja mihin on pyydetty toimittamaan.

Sain siis tänään ne omat tietoni postissa, vihdoin ja viimein! :)
 
Huomenna taas vuoden ehkä masentavin päivä... JÄLLEEN lisää ikää mittariin, eikä edelleenkään mee yhtään ilosemmissa merkeissä kun niin monena aiempana kertana jo.. viime vuodet on tuntunu valuvan pelkästään hukkaan enkä voi sille mitään/mikään ei hyödytä. No, se hyvä (?) puoli ettei ainakaan kuoleminen vituta läheskään niin paljoo jos ja kun koko loppuelämä menee tällein kituessa... jotain syysmasennusta kenties? No ei se mulla mitään vuodenaikoja enää katokaan. Sori tällänen tosi "pirtee" pätkä tähän väliin :ashamed: :'(

(muok 14.45) *huh* ompas tullu synkähköö tekstiä aamusta... :ashamed: nyt ehkä vähä parempi olo.. (ainakin jos tota ^ ei mieti..:p)
 
Risupesä Onneittelut kuitenkin syntymäpäivän johdosta, myöhässä, mutta kuitenkin :flower: Ja ymmärrän sun turhautumisen aivan täysin. Kun tavallaan ei ole mitään minkä takia haluais vanhentua tai viettää synttäreitä. Mutta vielä me näytetään! :hug:

Täällä pinossa on vielä aika hiljaista. Mutta eiköhän tämäkin piristy kun päästään tositoimiin. Kaikille kovasti halauksia ja voimia. Valo näkyy jo tunnelin päässä ja toivo on taas alkanut heräileen. Toivottavasti se myös säilyy.

Pelottaa kuitenkin jo valmiiksi, että jos kaikki kuitenkin menee taas v..uiksi. :eek:
 
Kiitos Amelie :heart: joo, kai se tästä taas lähtee.. nyt on taas vuodeks eteenpäin se päivä lusittu =) eihän sitä koskaan tiedä missä merkeissä seuraava menee.. jospa vaikka paksuissa...vielä ei oo alkanu pelkään tammikuuta mutta eiköhän se siinä joulun-uusvuosi aikoihin ala mullakin.
Onhan täällä vähän hiljasta kun kuitenkin pienempi ryhmä ja hoitojen välillä ei kellään oikein tapahdu mitään.. tervetuloa edelleen kirjotteleen, kaikki "kokeneemmat" :wave:

*muok* Laitoin tota listaa nyt ajalliseen järjestykseen, kellä seuraavana jotain toimintaa tulossa.. Ilmotelkaahan 'plussat' vielä onko kyydissä yks vai molemmat, ja voidaanhan tonne perään lisätä vaikka vielä LA..
 
Maanantai 19. lokakuuta 2009




SuzyQ69.............3.IVF...................siirto (2) 15.10.!
dreamer78..........2.ICSI..................loka-marraskuu
Amelie80.............2.ICSI..................marraskuu
Duffy....................2.ICSI.................joulukuussa
annamaria83......3.ICSI..................joulukuussa?
dream09..............4.IVF..................vuodenvaihteessa
Sarma.................2.IVF....................tänä vuonna?
risupesä..............2.IVF...................tammikuu
palsebo..............2.IVF....................helmikuussa?
Merisiili...............5.ICSI...................lisätutkimuksia?
Kukka77..............3.ICSI/pas...........tulossa
sebu08...............3.IVF....................tulossa
Sannuli-81...........3.IVF/pas.............tulossa


Haamut


Plussat

[/quote]

pohtijatar............2.IVF...................22.9.09 :heart: :heart:
Hope79..............4.IVF/ICSI............24.9.09 :heart: :heart:
Tao74.................3.IVF....................24.9.09 :heart: :heart:

 
Risupesä Kiitokset listan päivittämisestä. Ja kyllä ensi vuonna menet jo paksuissa merkeissä! Tai sit saat syntymäpäivälahjaksi maailman parhaan lahjan. :heart: Mä en ihan kai ehdi paksuuntua mun 30:lle kun ne on jo tammikuussa. :LOL: Kauhea luotto onnistumiseen :ashamed:
 
Voi Sannuli-81 olen niin pahoillani. :hug: Niin epäreilua. Mutta onneksi on vielä mahdollisuuksia. Ja paljon voimia tähän hetkeen, jotta jaksaisit taas kaivaa sen toivonrippeen jostakin. Ja jos on löydettävä jotain positiivista, niin raskaus alkoi, joten kiinnittyminen on tapahtunut. Kaikki on siis mahdollista. :heart:
 
EIKÄ Sannuli :hug: :'( tää on vaan niin väärin ja epäreilua.. eipä kyllä muuta osaa sanoo.. Mut tosiaan, vaikka ei nyt varmaan paljo lohduta, niin tieto siitä että kiinnittyy ja raskaus on siis mahdollinen, antaa varmaan toivoa! Ensi kerralla voi olla mukana se vahva pikkuinen joka pitää kiinni 9 kuukautta! Hyvä että pääsette pakkassiirtoon seuraavaks eikä tarvi alkaa hommaa alusta.. jaksamista, ja kirjoittele vaan aina jos ja kun siltä tuntuu!

Amelie Voithan sä hyvinkin olla tammikuussa jo hyvää vauhtia paksuuntumassa, vaikka ei varmaan ulospäin ehdikään tosiaan sillon vielä näkyä ;)

Sitä vaan pelkää että tammikuulle kasautuu itellä taas ihan liian suuret toiveet, kun sit se la osuis niin ihanasti samoille ajoille just oman synttärin kans :ashamed: tuskin mulle mahdollista..
 
Nat
Moi, kaikille.

kysymystä kokeneille olisi.
nyt minulla on menossa toinen ivf-hoitokierros, ja olen pistoksien vaiheessa, eli puregon. ja viiden pistospäivien jälkeen ei munulla ollut ultraäänitutkimusta, vaan verikokeet. Olosiko kenellä sama? eli ei mitään ultratutkimusta, vaan pelkään verikoe?
ensimmäisessä hoidossa saattiin vain 4 munasolua. luulen, että koska minun elimistön vaste puregonille on niin huono, ei sitten jopa tehdä ultraäänitutkimusta, vaan hormonitaustakoe... 5 päivä meni 300 ui ja tästä päivästä nostettiin 350...
oliko kenellä muilla sama tilanne, väli-ultraäänitutkimus korvattu pelkään verikokeella?
olenko ainoa?

kiitos

ps. julkisilla hoidossa
 
Kiitos dream :flower:

Mäkin ihmettelen tota pelkkää verikoetta.. kyllähän yleensä joka kerta kun käy gynellä, tarkistetaan tilanne myös ultralla, ainakin julkisella. Ja siis 2 ultraa oli kasvatteluvaiheessa, ennen punktioo.

Mietin sellasta, kun oon lukenu että monellakaan ei sitten pakastesiirroissa (eli kun ei oo tehty varsinaista hoitoo) oo siirron jälkeen ollenkaan niin paljoo kaikkia jomotuksia ym. mahan tuntemuksia, niin jollen koskaan pääse muihin kun tuoresiirtoihin, niin voiko tästä ikinä tullakaan mitään, kun mulla oli heti siirron jälkeen inhottavat selän vihlonnat ja ne jatku melko tasaseen tahtiin sinne veriseen loppuun saakka :( että eihän sinne oo mitään mahdollisuutta kiinnittyäkään koskaan jos aina ne yrityskierrot supistelee pahiten! Onkohan mitään tehokkaampaa kohdun rentouttajaa kun luget? Tarvis varmaan jonkun lihaslamautuspiikin suoraa kohtuun, ettei pystys ainakaan siltä osin estään kiinnittymistä... :LOL: oisko suun kautta otettavat progesteronit tehokkaampia? Mullahan ei luget pitäny yhtään menkkojakaan poissa, niin mietin että onko niillä edes mitään tehoo muhun...
 
Sarma
Mulla on kans ollu siirtojen jälkeen tota mahajomotusta ja ihan samaa oon miettiny ku risupesä.. Mulla sitä jomotusta on ollu kyllä sekä tuore- että pakastesiirroissa..

Sain tänään ajan naistentautien pkl, mutta se oli tosiaan vaan vastaanottoaika. Kai ne sitten haluaa tutkia vielä sielläkin ennen sitä lapaa.. Mä ku luulin, että saan vaan suoraan ajan sinne leikkaukseen. mutta ei kai se 6kk hoitotakuu tarkoita, että se 6kk alkaa juoksemaan vasta siitä lääkäriajasta..?? Voikohan se pkl lääkäri ollakkin sitä mieltä, et sitä lapaa ei tehdäkään vaikka mulla lähete on? aattelin vaan kun sen lähetteen saaminenkin oli siinä ja siinä..

On tää kans yhtä odotuksen odotusta..
 
Sarma Riippuu varmaan vähän paikkakunnasta minkälaiset leikkausjonot on.. Taysissa oli nelisen kuukautta viime keväänä. Kun ilmotin peruutuspaikkavalmiuden, niin pääsin siihen kuukautta aiemmin.. tosin älysin ilmottaa tosta vasta kun olin jo pari kuukautta ootellu. Varmaan siellä vastaanotolla kuulet mikä on jonotilanne ja arvioitu aika. En tiedä miten toi hoitotakuu menee, mutta paha aavistus on, että ensin on otettava polille asiakkaaks 6kk sisään ja sitten hoidettava 6kk kuluessa :/ Mulla myös leikkauslähetteen teki naistentautipolin lääkäri, eikä siihen lapsettomuuspuolella kellään lääkärillä ollu mitään vastaan sanomista :) päinvastoin, oli sitä mieltä että hoitoja on parempi tehdä sen "siivouksen" jälkeen!

Nykyäänhän sitä on pikemminkin ns. triplaaja, kun odottelee vaan sitä odotuksen odotusta... :kieh: kotikeinoilla odotuksen odotuksia kun ei enää liiemmin oo.
 
Heippa kaikille. Olen yrittänyt pysyä hieman loitommalla näistä sivuista mutta nyt taitaa olla taas aika palata kehiin..

Meillä oli tänään hoitosuunnittelu ja kolmas IVF alkaa seuraavasta kierrosta. Kaksi viikkoa pitäisi vielä pinnistellä ja odotella. Odottelu on tällä kertaa ollut hyväksi kolmen epäonnistuneen PASsin jälkeen. Muutenkin lääkärikäynti oli todella terapeuttinen. Istuin vastaanotolla tunnin ja sain yllätyksekseni purkaa tuntoja lääkärille.. Yllätti kyllä kovasti että kiireisellä lääkärillä oli aikaa suunnitella hoitoa, kysellä mielipiteitä ja vielä kuunnella tuntojakin.. saa nähdä millainen lasku käynnistä tuli?? Lisäksi sain vielä lähetteen laparaskopiaan. Hoitojen kannalta sillä ei ole merkitystä, mutta jos en raskaudu tässä puolen vuoden sisällä niin en kyllä jaksa näitä kovia kipujakaan enää..

Joka tapauksessa tällä kertaa IVF tehdään lyhyellä kaavalla. Viimeksi munarakkuloita oli 52, joista kerättiin 43 solua, joista hedelmöittyi jakaantumiseen asti 12 alkiota. Tällä kertaa toivotaan että saalis olisi pienempi, mutta sitäkin parempi. Tarkoitus on myös viljellä alkioita viisi vuorokautta ennen siirtoa. Vähän kyllä jännittää taas tämä 3. IVF, kaksi edellistä kun ollut toistensa äärilaitoja.

Voimia ja jaksamisia kaikille ja toivotaan että saadaan kovasti plussia tänne pinoon!!!
 
Kiitoksia kaikille ihanista lohdutuksen sanoista. Niitä kyllä on tarvinnut. Pikkuhiljaa toivuttu keskenmenosta ja eilen tehtiin vielä ultra ja kaikki oli ok ja hcg 3 eli hyvin tippunut viikossa. Nyt vain odotellaan seuraavia menkkoja alkavaksi n.1 viikon kuluttua ja sit passia kohti. Positiivista oli kyllä mitä risupesä ja amelie , sanoivat, että kiinnittyminen on tapahtunut ja raskaus alkoi, mutta loppui lyhyeen. Ikinä ennen ei olle tähän astikkaan päästy. Jospa se tästä..

Tähan pinoon jos johonkin niin toivotaan et tulee paljon plussia.
 
sebu Tosi hienoa, että homma lähtee taas käyntiin. Ja peukut pystyyn, että määrä olis pienempi ja laatu korvais määrän. :heart: Hirmusesti voimia ja jaksamista.

).( Tätiä odotellessa mennään, eli huomenna pitäis tulla kyläileen. Kerrankin sitä odottaa. :LOL: Mutta keskiviikkona olis käynti TAYS:ssa ja pistosten aloitus edessä, mikäli kaikki menee hyvin. Huh huh
 
Sannulille lohtuhali :hug: hyvä että pystyt jo katsomaan tulevaisuutta kohti.

on: voi paska mun tuuria! Meillähän siis pitäs kokeilla passia sillä yhdellä rupuska alkiolla, mikä siellä pakkasessa on, mutta siis nyt on kp11, eikä mulle oo vieläkään tullu ovislimoja, eli onkohan mulla just nyt sitten ovuloimaton kierto :headwall: Eipä silti, en oikein usko sen alkion sulatuksesta selviämiseen, siksi en haluakkaan tuohon listaan mitään passi-merkintöjä ku en usko että siihen päästään. Mut noin niin ku ajatuksen ja suunnittelun vuoksi se ovis sais kyllä tulla. Huomenna ultra, eiköhän siellä näy mitä tuolla alakerrassa on tapahtumassa.
Huh tulipa sekavaa tekstiä :D
 
Onneksi Tays:lla jonotus liittyy enemmänkin ennen ensimmäistä käyntiä olevaan ajan jaksoon. Omalla kohdallani on edetty sittemmin rivakasti.

Siis IVF nro 3: punktio 13.10, 7 solua saatiin aikaiseksi, joista 5 hedelmöittyi ja lähti jakautumaan. 2 sirretty kyytiin 15.10, loppujen kolmen kohtalo on vielä epäselvä, niitä jatkoviljeltiin ja mahdollisesti jotain menee pakkaseenkin.
 

Yhteistyössä