Jo kokeneempia ivf/icsi-kävijöitä

Avaudun nyt tännekin kun tuntuu että kaikki kaatuu niskaan, jotenkin ei jaksa enää, vaikka ei osaa luovuttaakaan. :'(
Tänään pp10 ja aloitin testauksen varautuakseni tulevaan negaan... ja sehän se tulos olikin. Kärsin jo tuntuvista menkkakivuista ja olen aivan varma että tämä kerta meni taas pieleen.. niin samat oireet kun viimeisessä kolmessa negassa. Kuluisipa päivät niin että vuoto alkaisi ja pääsisin seuraavan IVF:n suunnitteluun.
 
sebu :'( :hug: ..mutta hyvä kun oot jo paremmalla mielin (luin syksyn ketjusta) :)

Samaahan sitä täälläkin aattelee välillä että en tiedä kuinka jaksan taas uudestaan koko homman,..ja etenkin jos TAAS käy yhtä heikosti alkioiden kanssa kun viimeksin.. ei oo paljoo luottoo enää näihinkään oljenkorsiin että lopulta tulis näilläkään mitään, kun aiemmin ajatteli jotenkin liiankin selvyytenä että kyllä näillä nyt varmaan jotain saadaan. Ehkä oon tässä ootellessa ruvennu jo hiljalleen jossain syvimmissä mielen sopukoissa varautuun siihenkin että senkin joutuu jossain vaiheessa toteen että mulle/meille ei koskaan vaan enempää ja yhteisiä lapsia tule. Onhan ne tulevat pettymyksetkin sitten edes jotenkin helpompaa kestää niillä ajatuksin.
 
Keskiviikko 30. syyskuuta 2009



risupesä..............2.IVF...................tammikuu
Kukka77..............3.ICSI/pas...........tulossa
Duffy....................2.ICSI.................joulukuussa
dream09..............4.IVF..................vuodenvaihteessa
dreamer78..........2.ICSI..................loka-marraskuu
sebu08...............3.IVF....................tulossa
palsebo..............2.IVF....................helmikuussa?
Merisiili...............5.ICSI...................lisätutkimuksia?
Amelie80.............2.ICSI..................marraskuu
SuzyQ69.............3.IVF...................syys-lokakuu
Sarma.................2.IVF....................tänä vuonna?
annamaria83......3.ICSI..................joulukuussa?


Haamut


Plussat

[/quote]

pohtijatar............2.IVF...................22.9.09 :heart: :heart:
Hope79..............4.IVF/ICSI............24.9.09 :heart: :heart:
Sannuli-81...........3.IVF...................24.9.09 :heart: :heart:
Tao74.................3.IVF....................24.9.09 :heart: :heart:

 
VOI EI annamaria :'( :'( :hug: ..aiotteko yrittää vielä..pääsittehän siirtoon kuitenkin sillon ekan kerran..., vai haluatko kokonaan pois täältä?
Kovasti jaksamista,..ajan kanssa se jotenkin helpottaa...ei kyllä osaa nyt muuta sanoa.
 
No joo..meikäläinen sitten varovasti kolkuttelee tänne :ashamed:
Hoitohistoria löytyy profiilista ja kolmas ivf on tulossa toivottavasti vielä tälle vuodelle. Kunhan nyt tämä toinen selvitetään loppuun asti, pp11 menossa, mutta varmana siitä, ettei vieläkään onnistuttu.

Lähinnä siksi kurkin tänne, että olisi kysymyksiä teille kokeneemmille. Kun meillä ei olla kummallakaan edellisellä kerralla päästy pas:iin asti: eka ivf: 9 solua-> 6 hedelmöittynyttä-> 5 alkiota -> 3 lähti jakaantumaan, yksi siirrettiin-> nega, pas:issa molemmat sulatetut kuoli. 2.ivf: 8 solua-> 7 hedelmöittynyttä-> 2 alkiota -> molemmat siirrettiin. Niin voidaanko tehdä jotakin alkioiden laadun parantamiseksi? Kun ilmeisesti meillä vikaa on siinä, kato kun on niin kova. Voinko minä itse tehdä jotakin? Poppakonsteihin en usko, mutta kun kerran oli se amerikkalainen dokumentti, missä miehet laitettiin hedelmäkuureille ja siittiöiden laatu parani sillä hurjasti, niin eikö tosiaan ruokavaliolla ole mitään merkitystä munasoluihin?

Entäs kiinnittyminen, onko olemassa mitään muuta tukihoitoa loppukierrolle kuin luget?

Kuinka yleistä on, että tutkitaan vasta-aineita tms. tai voidaanko tutkia vielä jotakin muuta, vai onko kaikki tarvittava tieto jo saatu tässä vaiheessa, kun 2 hoitoa tehty? Me kun olemme selittämättömiä ja luomuraskauksia on kaksi, lääkärit ovat pitäneet itsestään selvyytenä, että ennen pitkää tulen kyllä raskaaksi. Mutta tässä sitä mennään :'(

Tehdäänkö kolmaskin ivf vielä samalla kaavalla, samoilla lääkkeillä?
Meillä molemmat lyhyellä+puregon 150iu. Ja lääkärit ovat olleet tyytyväisiä tuohon solumäärään mitä olen kasvattanut.

Toivottavasti joku viitsi kirjoitella omia kokemuksiaan näistä minun kysymyksistäni:wave:

risupesä, elä laita minua vielä listoille, jään nyt aktiiviseksi taustalukijaksi siihen asti kun hoito taas alkaa.
 
Risupesä, niin sitä ihmeellisesti aina nousee tuolta maanraosta, vaikka kuinka syvällä olisikin. Toivotaan kuitenkin että teillä onnistaisi paremmin seuraavalla kerralla!!

Kirma, "mukava" törmätä sinuun täälläkin, vaikka mukavampaa olisi että tuloksia olisi tullut edellisestä hoidosta. Meilläkin alkaa tuo kolmas IVF. kuten jo varmasti tiedät. Itse olen myös miettinyt noita vasta-aineita ja meinaan kysyä niitä heti parin viikon päästä kun meillä on suunnittelukäynti. Toinen mitä mietin on tuo blastokysti-viljely, jos siinä tulokset kuitenkin paremmat. Ymmärsin että sillä tekniikalla voidaan valita parhaiten kehittyvä alkio siirtoon. Olen myös miettinyt alkionkuoren avausta, jospa sekin tuottaisi jotain tulosta. Olen kuitenkin omasta tilanteesta ymmärtänyt että kiinnittyminen ei ole ongelma, kun raskaus on kerran onnistunut. Ongelma taitaa olla heikot munasolut.
 
kirma Varmaan seuraava hoito kannattais kokeilla menopurilla, monilla tulee sillä parempaa laatua, vaikkei ehkä yhtä montaa solua kuin muilla aineilla. Mullahan tosin ei tullu edes silläkään yhtään hyvää eikä siks oikein uskaltais muitakaan kokeilla, että edes yhteen siirtoon pääsis :ashamed: Kaavan pituudella ei käsittääkseni niinkään väliä ole, jollei sitten ole esim. endoa jota lamautuksella yritetään kuihduttaa ennen hoitoa.
Kiinnittymiseen en oikein muita apuja tiedä kun kortisonin, jonka saaminen on melko nihkeessä ainakin julkisella puolen, jollei sitten jotain vasta-aineita ole. Ajattelin että yritän kuitenkin kinuta sitä (taas) seuraavaan hoitoon josko tällä kertaa irtois.. yks aiemmin tutkittu kilpirauhasen vasta-aine oli viitearvon ylärajoilla, mutta toinen, hiljattain mitattu normaali. Saapa nähdä..
Ameriikassa kuulema kortisonia käytetään ihan rutiinisti kaikissa ivf-hoidoissa tukena, en ymmärrä miksei täällä voitas tehdä samoin kun ei kai sitten mitään haittaakaan oo..
 
Risupesä, mulle määrättiin toissa hoidosta lähtien kortisonia aina ovispäivästä lähtien. Luulen että se liittyi Endon aiheuttamaan tulehdusreaktioon, mutta käytetäänkö sitä mihin muuhun? Tiedätkö miten kortisoni vaikuttaa kiinnittymiseen, vai hoitaako se vaan limakalvot kuntoon ja kohdun sienämän suotuisammiksi kiinnittymistä ajatellen?
 
annamaria Jaksamisia :hug:

kirma Mulla on ollu tukihoitona muistaakseni edellisessä ivf-hoidossa lugen lisäksi zumenonit. Tällä kertaa pelkästään luget. Meillä kaikki ivf-hoidot tehty puregonilla ja inssi menopurilla.
 
sebu En tiedä tarkemmin miten se vaikuttaa mutta kaipa se vähentää niitä kilpirauhasvasta-aineita jotka muuten voi vaikuttaa epäsuotusasti kiinnittymiseen. Vasta-ainetasotkin ilmeisesti paranee ajan kanssa kun tsh saadaan lääkityksellä kohdilleen. Mutta tosta endoon vaikuttamisesta en tiennykään =)

).( Järkyttäviä menkkajomotuksia.. alkaa varmaan huomenna. Eipä tarvi näissä kipristelyissä suotta ylläripylläri-luomuihmeitä kuvitella :LOL: miten edes viittiikään enää.. :ashamed: typerää :headwall:
 
Täällä on taas tapahtunut!! =)

Oikein hurjan isot ja lihavat :LOL: onnittelut Sannuli -81 ja Tao74 :heart:

sebu08 ja annamaria83 olen tosi pahoillani. :'( Muuta en osaa sanoa kuin, että vielä TE näytätte ja onnistutte! Uskoa vaan tulevaisuuteen, vaikka tiedän, se tuntuu aivan turhalta tässä vaiheessa. Mutta älkää luopuko toivosta!

).( TAYS:sta sain mukaani hyviä uutisia. :) Pääsen jo viikolla 42 tositoimiin, eli sumut alkaa 13.10 ja 3.11 olis punktio näillä näkymin. Huh huh kun taas alkaa nopeasti hommelit. Onneksi! Olin niin varautunut tosiaan viikkoon 48. Hyvä näin. Eli hoitomuoto muuttui lyhyestä pitkäksi. TAYS:n hoitotulosten mukaan pitkä kaava tuo paremmat mahdollisuudet onnistua ICSI:ssä. Se sopii meille. =)
 
Olin eilen jo valmis hautaamaan vauva-haaveet iäksi. Mutta illalla jo elämä näytti valoisammalta. Olemme päättäneet jatkaa yrittämistä, mutta piämme taukoa ainakin jouluun asti. Ongelma on että muutama vaan hedelmöittyy, mutta nekin menee sitten pieleen. Ekalla kerralla saatiin siirrettyä yksi, joten mun ON pakko uskoa että SE onnistuminenkin on mahdollista. Siihen vaan tarvitaan tavallista enemmän tahtoa ja yritystä.
Nyt alkaa kuntokuuri ja itsensä hoitaminen ja parisuhteen hoitaminen. Ja onhan tässä arjessakin pyörittämistä. Onnea syksyn hoitoihin, jään taustailemaan. Aloitamme ehkä joulu-tammikuussa. Kiitos tuesta teille
 
annamaria, hyvä että jaksat ajatella jo tulevaa! Keräilehän voimia tauolla ja käy kertomassa kuulumisia aina kun siltä tuntuu :wave:

Kyllähän sitä itekin ajatteli sen ekan hoidon jälkeen kun jäi pelkkään tuoresiirtoon että onko tässä oikeesti mitään järkee,..mutta joku voima takaraivossa vaan pakottaa jatkaan.. eihän sitä koskaan tiedä vaikka seuraava kerta ois just SE niin kauan odotettu...

Kaveri josta oon siis sattuneesta syystä nykyään melko etääntyny, ilmotti tänään jälkeenpäin että oli kuopuksen ristiäiset.. samalla ne oli menny kaikkien yllätykseks naimisiinkin. No enhän mä toisaalta ihmettele ettei aiemmin ilmotellu, arvas kai etten kuitenkaan ois kyenny meneen, mutta silti.. ois kai voinu edes periaatteen vuoks kutsuakin. Toisaalta nytpä ei tarvi arpoo meniskö vaiko ei (tai siis hävetä etukäteen ettei pysty ja miten sen sanos).. Onhan se hienoo että joillain vaan ne kaikki suunnitelmat menee niin kivasti just nappiin..toisin ku eräällä |O kauhee katkera vali vali -ämmä taas!! :ashamed:
 
Risupesä:
).( Järkyttäviä menkkajomotuksia.. alkaa varmaan huomenna. Eipä tarvi näissä kipristelyissä suotta ylläripylläri-luomuihmeitä kuvitella :LOL: miten edes viittiikään enää.. :ashamed: typerää :headwall:
Sitten täälläkin ollaan typeriä. :) Itsekin odotan aina luomuylläriä, vaikka todennäkyys että niin kävisi on häviävän pieni. :ashamed:

Niin ja tuosta ystävästäsi.. tänne saa valittaa ja purkaa mieltä. Tuollaiset tilanteet ei todellakaan ole helppoja, ja oishan se varmasti kuitenkin ollut mukava saada kutsu. Kyllähän se pahalta tuntuu kun muilla elämä näyttää järjestyvän omalla painollaan.

Kiitos Amelie80, onneksi sitä toivoa on vielä. Vaikka välillä ihmettelenkin että mistä sitä oikein toivoa ammentaa.. kai se on se suuri kaipuu sitä pientä tuhisevaa nyyttiä kohtaan.
Hienoa että te pääsette jo niin pian tositoimiin. Virkistätkö vielä minun muistia, että missä vaiheessa kiertoa sumuttelut alkaa ja kauanko siitä suurinpiirtein kestää punktioon??

Annamaria, hienoa että päätitte jatkaa yrittämistä. Pieni taukokin on varmasti aina välillä kohallaan, saa ainakin voimia kerättyä tulevaa varten. Eikä tuo parisuhteen hoitaminenkaan huono asia ole, välillä tuntuukin että se jää kaiken muun keskellä taka-alalle. :ashamed:
 
sebu08 ja annamaria83 Ihanaa kun olette löytänyt toivonkipinän ja oikean asenteen. :) Vaikka kuinka meidät lyödään suohon ja vuodatetaan tuhannet ja taas tuhannet kyyneleet, niin silti me kuitenkin saadaan aina siitä pienestä toivonrippeestä voimaa ja uskoa. Ja aina vaan enemmän rakastetaan sitä tulevaa vauvaa/vauvoja, joka saadaan painaa vasten kultaista ja rakkainta sydäntä, Äidin sydäntä. :heart: Paljon voimia!

sebu08 Ja takaisin hoitoihin.. Eli mulla sumut alkaa kp 21 (13.10) ja menkkojen pitäis tulla 20-21.10 eli kp 28? Pistot aloitetaan sit kai 22.10, onko se sit kp 2. Punktio 3.11. Sumuista punktioon menee aikaa noin kolme viikkoa, mikäli kaikki pelittää. =)
 
Heippa pitkästä aikaa!

annamarialle jaksamisia :'(

Tervetuloa uudet!

Onnea plussanneille! :flower:

risis, päivitätkö mulle sitten kun jaksat että 2. ICSI joulukuussa. Kiitti :)

Minä olen tarkotuksella ollu poissa palstalta. Kaamea ahdistus valtas olon ja mielen viime viikolla ja jotenki oli niin epäonnistunu olo. Sanoinki äidille, että jos istusin rahakirstun päällä, niin ei mua masentas niin paljon ku hoitoja vois jatkaa sen 3 jälkeenki, mut nyt jos joka hoidossa tulee vaan 2 alkioita, joista toinen on vielä jotenki surkee, niin aika heikolta näyttää :ashamed:
Mietin, että ehdottaakohan ne jo meille tässä vaiheessa lahjasoluja, vai uutta icsiä? Onko kellään kokemusta? Ite nyt ainaki yhden icsin haluaisin kokeilla, että jos seuraavalla kerralla tulis parmepi "saalis" tai jos tulee vaan se kaks, niin tarrais ainaki toinen kiinni.
On mulla mieli jo parempi, eikä sillai ahdista enää, mutta tietty näitä asioita tulee pyöriteltyä päässä. Oon miettiny, että jos menis käymään väestöliiton psykologilla.
 
Raportoin nyt tännekin vähän kuulumisia..
Tänään virallinen testipäivä ja testi oli kuten odottaa saattoi negatiivinen. Soittelin jo tulosta klinikalle ja hoitosuunnittelu varattu kahden viikon päähän. JOS kaikki etenee kuten pitäisi niin punktio osuu viikoille 45-46. Toisaalta hienoa että uusi koitos on jo tiedossa, mutta toisaalta pelottaa taas mahdollinen epäonnistuminen. Olin niin kuvitellut että yhdestätoista pakastetusta alkiosta edes yksi olisi matkassa mukana, mutta yksikään ei edes yrittänyt kiinnittyä.. pelon sekaisin tuntein siis uutta ivf:ää kohden.
:|
 
Sarma
Voi paska sebu.. :( Jotenki sitä toivoo vielä enemmän plussaa juuri niille joilla on jo monta siirtoa takana..

Meillä olis ens viikolla aika ja katotaan sit millä aikataululla mennään..

Mut sit mä haluaisin teidän mielipiteen sellaiseen asiaan kun mulle tarjottiin tänään työtä yhdestä entisestä työpaikasta, juuri sellaista työtä mitä oikeasti haluan tehdä ja mihin mulla on juuri oikea koulutus.

Työn tarjoaja oli mulle hyvä tuttu ja asia olis ihan selvää pässilihaa muuten, mutta tää tuttava sitten sano lopuksi, että sittenhän sun ei ehkä kannata harkita tulemista siihen työhön, jos teillä on tarkoitus lähi aikoina (vuoden sisään) alkaa TEKEMÄÄN lapsia. Tämä tietty ihan ymmärrettävää kun tiettyä projektinkaltaisuutta tässä työssä tulisi olemaan.Tämä tuttava ei siis tiedä mitään tästä meidän jutusta, enkä tule koskaan kertomaan tästä missään työpaikassa.

Teenkö mä nyt teidän mielestä hel*etillisen moraalisen vääryyden tätä tuttavaa kohtaan jos otan tän työn vastaan, vaikka meillä on hoidot päällä? Vai voinko itsekkäästi ottaa työn vastaan? Jotenkin tuntuu, että mua harmittais jopa vieläkin enemmän, jos me ei sitä lasta saada ja sen vuoksi meni hyvä työmahdollisuuskin ohi suun.. Toisaalta jos niin onnellinen ihme tapahtuisi, että tulisinkin raskaaksi, niin siinä ei kyllä sit paljoa painais se, et on jättänyt jotain kertomatta..

Vaikee juttu, mut jos joku jakso lukea loppuun saakka niin mielipiteitä otan mielellään vastaan!
 
Sarma:
Voi paska sebu.. :( Jotenki sitä toivoo vielä enemmän plussaa juuri niille joilla on jo monta siirtoa takana..
Et usko miten tuo ensmmäinen lausahdus piristi mieltä, taisit saada aikaan tämän päivän ensimmäiset naurut. Jotenkin vaan sanoit NIIN osuvasti. Pakko siis repiä huumoria näistä epäonnistumisistakin. :LOL:

Ja työasiaasi, ota ihmeessä vastaan se työtarjous!!!!! Siihen on niin monta hyvää syytä. Ensinnäkin, jos sinulla on mahdollisuus edetä urallasi niin tee se, kukaan ei tee sitä puolestasi. Toiseksi, tämän rumban keskellä on ainoastaan hyvä jos elämässä on uusia tuulia ja muuta ajateltavaa. Kolmanneksi, jos niin hyvin kävisi, mitä tietysti toivotaan että raskaudut vuoden sisällä, niin odotusaikahan on kuitenkin yhdeksän kuukautta.

Helppo minun tietysti sanoa täältä käsin.. Olen kuitenkin itsekin ollut aika vastaavasssa tilanteessa. Mietin pitkään että haenko yrityksen sisällä avointa työpaikkaa kun hoidot olivat kesken ja mietin itsekin että mitä jos tärpää?? Päätin kuitenkin hakea työpaikkaa, sain sen ja otin sen vastaan. Tein positiivisen raskaustestin kun olin ollut kolme kuukautta uudessa työssäni. Vauvauutisesta kerroin vasta ekan ultran jälkeen. Kaikki sujui suuremmitta ongelmitta ja sain ihan sydämmelliset onnittelut esimieheltäni. Tämä esimieheni sattui myös olemaan hyvä tuttava ja mietin itsekin että teenkö häntä kohtaan väärin. Loppujen lopuksi hommat taitaa kuitenkin mennä niin, että jokainen pelaa omaan pussiinsa, mutta vauvauutiset on kuitenkin aina iloinen asia. Ihme on jos joku esimies siitä olisi käärmeissään, ja vaikka olisikin niin huonoa käytöstä olisi se näyttää!!

Ilmoittelethan sitten että miten teidän hoitosuunnitelmat etenee. :)
 
sebu :hug: negan varmistumisesta..

Sarma Tottakai otat vastaan sen homman, eihän kukaan voi täysin varmuudella sanoo että seuraavan vuoden aikana tulee tai ei tuu raskaaks (ellei oo mies/vaihdevuodet ohittanu :p ) Sekin vois kuitenkin harmittaa jos sitä ei ota vastaan. Ja jos onnellisesti käy vuoden sisään niin onhan siinä tosiaan se 9 kuukautta ja jos kukaan ei tiedä miten on TEHTY niin vihjailla vaik suunnittelemattoman "vahingon" suuntaan ;)
 
SebuVoimia!*rutistus*ja muillekkin jotka ovat joutuneet taas kerran pettymään!

SarmaKyllä minäkin ottasin työn vastaan ja jos onnellisesti kävisi niin kertosin varmaan hoidoista ja vaikeasta tilanteesta suoraan...luulis inhimmillisten ihmisten ymmärtävän. Ja kuitenkin elämä on arvaamatonta. En todella usko että homma kaatuisi työnantajallakaan. Aivan hyvällä omalla tunnolla voit työn ottaa vastaan. Eihän työnantaja saisi edes moista asiaa tiedustella.Tsemppiä!=)
 
Näin taas unta jonkun vauvan hoidosta.. nykysin vaan ne unien vauvat on aina joidenkin muiden, eikä mun omia vauvoja.

Punasta ei oo vieläkään näkyny. Kp30/26-29, max tosin kerran ollu näiden vuosien aikana 32. Tylppiä jomotuksia ollu kuitenkin selässä ja kohtusärkyjäkin oli parina päivänä melko pahojakin, että olin jo aivan varma että nyt alkaa tippuun.
Joten eipä auta alkaa kuvitteleen mitään turhia...(eijjeijjei..!! ) :LOL:

Kellään kokemusta procrenista että kauanko voi viivyttää tyhjennysvuotoo? Tai onko hoitokiertoo seuraava ollu jotenkin sekasin/venyny?
 
Sarma, minulla sama tilanne. Haen uutta duunia, enkä kahta kertaa edes mieti, että kuinka eettistä se on tulevaa esimiestä kohtaan, kun samalla yritän raskautua. Ihmisellä on oikeus lisääntyä silloin, kun se ottaa tapahtuakseen. Työ vie kuitenkin alle 1/3 osaa ihmisen ajasta, kyllä täytyy elää sen 2/3 osan tarpeiden mukaan enimmäkseen. Näin raakasti ne yrityksissäkin laskee kannattavuuksia ja painotuksia :)

Ultrassa kävin tiistaina. Piikitykset alkaa tänään. Aikaisemmat IVF:t viety Gonalilla, nyt vaihtui Puregoniin. Onko kellään kokemusta tuosta Puregonista, kypsyvätkö munikset yhtä hyvässä määrässä/laadussa kuin Gonalilla?
 

Yhteistyössä