Jo kokeneempia ivf/icsi-kävijöitä

Sarma
Sebulle onnea! :flower:

Pitkästä aikaa tuli taas kirjoiteltua kun on tässä ollu vähän hiljaista näiden hoitojen suhteen.. Perjantaina menen lääkäriin sen lapalähetteen vuoksi ja ens viikolla sit taas klinikalle kuulemaan ne meidän uudet verikoe ja simppatestitulokset.. Toivottavasti ei oo tulokset huonontunu.. Pelkään sitä ihan älyttömästi, enkä mm. sen takia ole saanut aikaiseksi edes soittaa ja kysyä niitä tuloksia, vaikka valmiit ne on olleet jo vaikka ja kuinka kauan, joskus on helpompi olla kun ei tiedä.. Luulin, et ne tulokset tulee postissa kotiin, mutta ei kai ne sit tuu, vai eikö ne lähetä sen takia jos joku on pahasti pielessä..

Aika jännä juttu kun ennen hoitoja en ovuloinut ja lääkäri pisti syyksi ovuloimattomuuden ja ensin hoidettiin pelkästään sitä. Nyt hoidon jälkeen 3 kiertoa on mennyt jo niin, että olen saanu ovistestiin ihan selkeän plussan ja ovistuntemukset on olleet niin selkeät, että vaan 1-2 ovistestiä on menny per kierto kun on ite tienny sen ajankohdan niin hyvin että on osannu tehä testin oikeaan aikaan.
 
Miisamari: Mentiin nyt pitkällä kaavalla eli synarela + puregon + pregnyl vs lyhyen kaavan puregon + orgalutran + pregnyl. tosin puregonin annostus nousi 125 -> 300 / pv. Felicitaksessa pelkäsivät hyperiä kun mulla on pco-tyyppiset munasarjat ja siksi niin pieni annostus. NKL sanoi että koska niistä kahdesta tuli niin vähän folleja niin ei ole mitään vaaraa hyperistä, eli annosta nostettiin reilusti. Onneksi. Toivotaan nyt vielä että hedelmöittymis- ja jakautumis % on ollut hyvä.
 
Sebu Hurjan paljon onnea! :heart: :flower: Aivan mahtava juttu. :)

Meillä on vasta joulukuussa aika lääkärille, jolloin selviää milloin pääsemme yrittämään PASia. Toivottavasti se onnistuu joulukuussa ja kaikki alkiot (6 kpl) ei kuukahda sulatuksessa.

Välillä tulee tosi kärsimätön olo, että jotain pitäis tehdä. Kun ei vauvaa ala kuulua, niin oon yrittänyt puhua miehelle, että otetaan kissa tai koira. Yks kissa meillä jo on, joten hän saisi sitten kaverin :).

Mä olisin menossa adoptiojonoon, mutta mies ei ainakaan vielä halua. Jostain luin, että tällä hetkellä ulkomaan adoptiotonotkin voi olla 4-6 vuoden luokkaa. Se on kyllä tosi pitkä aika. Ehkä kuitenkin ennen adptiota yrittäisimme luovutetuilla munasoluilla. Kohta alkaa jo pelkäämään sitäkin, että jos ei onnistuisi niidenkään avulla. Sori epätoivo, nyt unohdan moiset jutut. Tämäkin helpotti, kun kirjoitin tänne. Yritän pitää positiivista ajattelua yllä, niin uskon, että se auttaa ja onnistuminen on vielä tulossa :).

Jaksamista kaikille!

 
Hei Dreamer ja Sebu, ihan mahtavaa! Muistan teidät aiemmista ketjuista, joten tuntuu tosi hyvältä, että teillä on nyt tärpännyt.
).( Eilen oli punktio, ja tulos oli ihan hyvä - 13 follikkelia joissa kaikissa oli solu. Nyt vaan pidetään sormet ristissä että jos vaikka kaikki hedelmöittyisivät, tai ainakin suurin osa, ja päästäisiin huomenna sitten siirtoon. Itse punktio meni paljon paremmin kuin viimekertainen painajainen, toiveeni erilaisesta lääkityksestä otettiin vastaan enkä tuntenutkaan sitten juuri mitään.
Toivossa eläen ja kohta piinaillen
eevi-antero
 
Kaikille piinailijoille paljon kärsivällisyyttä ja plussatoivotukset! Mari-Anne: adoptio on kyllä iso päätös, meidän ei "tarvitse" sitä edes harkita koska mies on 46-v, eli liian vanha kai sitten, ei vaikuta vaikka minä olen 37. Aika epistä mun mielestä, tosi kovat kriteerit on adoptiovanhemmille asetettu. Osa niistä varmaankin aiheellisia ja hyviä mutta osa kyllä liian tiukkoja. eevi-antero: samoissa mennään siis, mullakin huomenna siirto, ei ole mitään kuulunut NKL lta joten huomenna sitten sinne mennään, toivottavasti siellä on sitkeitä sissejä odottamassa, olis niiiiiiiiin kiva saada jotain pakkaseenkin.
 
Meillä myös (kv) adoptio on poissuljettu vaihtoehto.. virallisestihan oon yh ja vieläpä työtön.. Tosin on kyllä myönnettävä etten ehkä jaksais niin pitkälliseen ja muutenkin vaativaan prosessiin lähteä :ashamed: hatunnosto niille jotka pystyy!
Sijaislapset vois olla yks kaukana siintävä ajatus, tosin en tiedä oisko sekään tässä tilanteessa mahdollista. Haluisin toisaalta itekin että sillon asuttais jälleen yhdessä. Siinä on sitten vaan se mutta, jos siitä/niistä joutus sitten kuitenkin joskus luopuun kun sijotetaan takasin biokotiin. Vaikka onhan niitä kai sellasia lopullisiakin sijotuksia..
 
Eevi-Antero: miten siirto? Meillä siirrettiin yksi hyvä alkio ja saatiin neljä pakkaseen, jotka nekin 7-8 soluisia! Ollaan tosi tyytyväisiä. Muuten, tänäänhän homma sujui NKL:lla, toimenpiteeseen pääsi jopa aikaisemmin kun piti ja oltiin jo ulkona ennen klo 11 kun klo 11 piti vasta siirtojen alkaa. no, lääkärihän vaikutti erittäin kokeneelta, puhuikin niin nopeasti että osa meni ohi....
 
Tännehän minä sitten maleksin..niin kuin tässä joskus aikaisemmin uhkailin. Risupesä voi laittaa listalle. Ei huvita nuo tavan pinot :ashamed: Pää alkaa olla jo niin kypsä kaikkien onnistumisista, että haluaisin vaan kuulla niistä kauan ja pitkään piinailleista. Tuntuu, että kun hoidot alkaa niin ensin toiset onnistuu heti clomeilla, sitten se toinen ryhmä joka onnistuu heti ekasta ivf:stä. Jäljelle jää (anteeks vaan kaikille) kaikki ruput. Haluan sitten tänne, jatkuvasti odottelevien sakkiin.

Meillä tulossa 3.ivf pitkällä kaavalla tammikuussa. Häikkänä on heikkolaatuiset alkiot. Ekassa hoidossa hyviä oli 3, toisessa 2, josta kemiallinen raskaus syyskuussa. Pas:iin meidän alkioilla ei päästä. Aikasemmat hoidot tehty lyhyellä, nyt tämä tuleva testataan pitkällä kaavalla.
Joulukuun lopulla pistän procrenin, sitten puregonia 225iu. Punktio+siirto arvioitu vko:lle 4.

Meillä on pian 3.5-vuotias muru jo täällä, sai aikoinaan alkunsa tosi helposti pillereitten jälkeen. Kakkonen on saanut tulla ihan heti perään (hah!), mutta aikaiseksi ollaan saatu vaan kohdunulkopuolinen kohdunkaulaan (joka on kuulemma tosi harvinainen) ja nyt tästä viimesimmästä hoidosta se kemiallinen.
Lääkäri valoi uskoa, meidän ennuste on tosi hyvä. Kummassakaan meissä ei mitään häikkää ole. Hyvillä alkiolla raskaus pitäisi onnistua.
Toistaiseksi maleksin täällä taustalla, seurailen tilanteitanne, että olen sitten kärryllä kun mullakin alkaa tapahtua :wave:

Hei muuten tietävät! Lääkäri sanoi, että procrenin jälkeen puregon aloitetaan kp7, onko tämä ihan yleinen käytäntö? Kuulostaa tooosi pitkälle ajalle odotella. Onko se varmaa, ettei johtofollia ehdi tulla?
Ja mites kun sain paketillisen zumenoneja, ne on kuulemma tukilääkkeenä sitten lugejen kanssa, onko tämäkin ihan normaali tapa? Ja vielä 3kpl/pvä! Jihaa mitkä sivuoireet:x (Mulla xumeista tulee huono-olo..)En muista lukeneeni mistään tästä, mutta en ole aikaisemmin pitkän kaavan vaiheisiin kovin tarkasti perehtynytkään.
 
Perjantai 27. marraskuuta 2009



toivorikas-72.......3.ICSI..................testi 8.12.
eevi-antero ........2.IVF....................testi 9.12.
Miisamari.............3.IVF...................testi 10.12.
Sannuli-81...........3.IVF/pas............ joulukuu
Duffy....................2.ICSI.................joulukuu
Kukka77..............3.ICSI/pas...........vko50/51
annamaria83......3.ICSI..................joulukuu?
MariAnne-S..........4.IVF/pas............joulukuu?
SuzyQ69.............3.IVF....................pas tulossa?
Sarma.................2.IVF....................tänä vuonna?
Alina79................2.ICSI..................tulossa
risupesä..............2.IVF....................vko2
kirma...................3.IVF....................vko 4
Amelie80.............2.ICSI/pas...........tammikuu
Miimi78................5.ICSI.................tammikuu
Merisiili...............5.ICSI..................tammi-helmikuu
palsebo..............2.IVF....................helmikuu?
Nat......................3.IVF...................tulossa
dream09..............4.IVF/pas............2010


Varmistuvat plussat


Plussat

[/quote]

pohtijatar............2.IVF...................22.9.09
Hope79..............4.IVF/ICSI............24.9.09
Tao74.................3.IVF....................24.9.09
dreamer78..........2.ICSI.................24.11.09
sebu08...............3.IVF...................27.11.09
 
kirma :wave: ei voi oikein sanoo että mukavaa kun tavataan nyt täälläkin.. no tiedät kyl ;)

Mä oon miettiny kans tota samaa että kuinkas hoito nyt lähtee käyntiin tän procrenin jälkeen. Siis varmaankin menkkojen on tultava että hoito voidaan alottaa? Laskeskelin että kun viimesimmän piikin vaikutus on ohi enskuun puolivälin paikkeilla, niin siitä aletaan odotella niiden jälkeisiä menkkoja, jotka sitten ilmeisesti menee sinne (jos vanhat merkit toteutuu) 4 viikon päähän, tammikuun alkupuolelle. Ja taas sitä joutuu pelkään niinkun aina lamautusten jälkeen, että ne tulee jotenkin ihmeelliseen aikaan, tai ei ala sillon kun pitäs, ja hoidon alotus viivästyy siitä aiotusta! Mutta kaipa siellä tiistaina jotain selviää, ja lääkäri(t) on tänkin mahdollisuuden huomioinu suunnittelussa...
Eiks ne zumenonit oo estrogeeneja jotka vielä paksuntaa limakalvoo entisestään?


).( Ällöä kuvausta nyt, mutta ihmetyttää vaan että semmosia lieviä menkkatyyppisiä jomotuksia ollu ja kauheet venyvät "ovis"- limatkin tuli vessassa.. ettei vaan ois ny "ehkäsy" pettäny :LOL:
 
risupesä, musta on tosi kiva, että täällä on jo hyvinki tuttu kaveri mukana!
Ja siis juu, menkkojen tultua procrenin jälkeen alkaa puregon. Mua hirvittää kans kuin käy, lääkäri sano, että n.vkon päästä menkat alkaa, mutta oon jo menny googlettamaan netin ympäri ja tuntuu olevan melko yleistä, että pocren-kierto venyy pilviin :headwall:

Mulla ei näissä ivf:ssä ole ollut mitään häikkää limakalvon kanssa, mutta onko se sitten yleistä pitkissä kaavoissa? Että siihen tarkoitukseenko zumet määrätään, limakalvon parantamiseen?
Mutta eihän ne ehi edes vaikuttaa jos siirto on kolmantena päivänä punktiosta ja alkoi kiinnittyy siitä n.4 pv eteenpäin niin ei siinä olla montaa pilleriä ehitty napata.
Piti kysyä tuosta sillon suunnittelukäynnillä, mutta empähän muistanu. Seuraava käynti on vasta kun puregonia on jo piikitelty useempi päivä. :ashamed: Kauheesti mietityttää jo nämä "joutavanpäiväset" asiat, pitäs antaa vaan olla vielä :ashamed:
 
Toivorikas, meillä kans meni oikein hyvin siirto, yks hyvä nelisoluinen siirrettiin ja viis pikkuisen huonompaa + 1 hyvä meni pakkaseen. Taisitte sit olla just ennen meitä, meil oli kymmentä vaille ykstoista aika ja päästiin melko tarkkaan niihin aikoihin sisään. Pidän siitä siirron tehneestä lääkäristä, se oli meillä viime keväänäkin sekä punktiossa että siirrossa. Tosi topakan oloinen, ja varmasti osaa asiansa, kun on oikein dosentti. Oliko teilläkin se kotkalainen hoitsu seuraamassa toimenpidettä?
PP0 siis täällä, ja testipäivä (verikokeesta) 9.12. eli tekeekö se sit PP12?
Risupesä, viittitkö päivittää mulle (ja Toivorikkaalle) että piinailut on alkaneet! :D
 
Heippa teille kaikille jo kokeneemmille konkareille! Jotenkin tuntuu hieman haikealta jättää juuri teidät, koska teihin olen kokenut voivani samaistua kaikkein paremmin. Tiedän tunteen kun katselee siirto toisensa jälkeen muiden plussaamista ja omaa epäonnistumista. Tällä kertaa olinkin ihan valmis jo pistämään pillit pussiin ja hautaamaan haaveeni. Mutta kai se nyt 13 sulatetun-siirretyn alkion jälkeen on aika todeta että raskaana sitä ollaan. Sen todisti HCG joka oli tänään 590 (viitearvo tälle päivälle 60-500). Nyt vaan täytyy nauttia tästä hetkestä ja siitä että ollaan päästy näin pitkälle, tuntuu mailmaan SUURIMMALTA IHMEELTÄ. :)

Toivon niin kovasti plussia teille kaikille!! :heart: :heart: Älkääkä antako periksi vaikka välillä tuntuisikin epätoivoiselta. Itsestä tuntuu että tämä on ainakin osalle meistä kestävyyslaji, mitä parhaimmalla ja odotetuimmalla palkinnolla. :heart:

Plussatuulia toivotellen Sebu :heart: :heart:
 
Kirma: Zumenon on estrogeeniä jonka tarkoitus on ylläpitää/kasvattaa kohdun limakalvoa. Minulle määrättiin punktion jälkeen zumenonit lugejen lisäksi koska sain irroituspiikin tilalla Decapeptyliä joka lamaa oman hormonitoiminnan ihan täysin. Jos olisi tärpännyt niin noita olisi sitten pitänyt jatkaa 9 viikkoa... Nega siis kuitekin paukahti (testattu pp14 ja pp15) ja kunhan vuoto alkaa niin pitäisi kuulemma aloittaa zumenonit uudestaan juurikin tuolla 3 pilleriä/pvä annoksella (viimeksi oli vain 2/pvä) . Niillä siis kasvatetaan limakalvoa PASsia varten kun sitä omaa hormonitoimintaa ei vielä ole.
 
Meilläkin on sitten yksi alkio siirretty ja testipäivä olisi 10.12. Pelottaa jo etukäteen, tuntuu että mahikset onnistua on ihan olemattomat, meidän hyvä tuuri on ollut hukassa jo niin pitkään että miten se nyt yhtäkkiä meille tiensä löytäisi... Toisaalta onhan se ihana päästä pitkästä aikaa hieman taas toivomaan plussaa. En tiedä jääkö meillä pakkaseen mitään, todennäköisimmin uusi stimulaatio luvassa taas keväällä.
 
Katsoiko kukaan kakkoselta n. tunti sitten tullutta tansakalaisdokumenttia (Vanhemmiksi mihin hintaan tahansa tms.) aiheeseen liittyen? Yleensäkin oon kurkkua myöten täys lapsettomuusaiheisia ohjelmia, kun sitä "saa" miettiä omassa elämässäkin ihan riittämiin, mutta tää oli mun mielestä sikäli hyvä ettei se antanut turhan "sokerikuorrutteista" kuvaa hoidoista, joissa aina lopuks onnellinen pari on synnytyssalissa jne., vaan kertoi myös ettei hoidot/raskaus aina nekään onnistu.
 
Sarma
Hitsi et jännittää huominen lääkäriaika.. Mua niin pelottaa, että kaikki arvot on niin perseellään, että lääkäri sanoo että turhaa edes yrittää mitään..

Viime viikolla kävin polilla ja tammikuussa on laparoskopia. Lääkäri oli hyvin toiveikas, että sieltä ei löytyis mitään, mutta totesi kuitenkin, ettei sitä koskaan kuitenkaan tiedä.. Eli sen jälkeen sitten varmaan vasta se icsi.. Helmi-maaliskuussa kai. Pitkä aika on odottaa. Jotenkin on kuitenkin alkanut tuntua siltä, että miten sitä uskaltaa taas lähteä siihen hoitorumbaan ja miten sitä taas kestää kaikki ne pettymykset.. Toisaalta odotan hoitoa kovasti, mutta vielä enemmän pelkään aloittaa sitä, nurinkurista.
 
No niih-taitaapi olla kohdallani hoitojen määrä suoraan verrannollinen tähän palsta-aktiivisuuteen->mitä enemmän sitä vähemmän! Tosin, lukemassa käyn useastikin ja mielessäni olen onnellinen milloin kenenkin puolesta ja milloin vuodatan krokotiilin kyyneliä jonkun epäonnelle...Ruudulle asti en vain tunnelmia saa, siitä sorit :ashamed:

Vähän kuitenkin päivitystä nyt...
Meillä tosiaan ollee nyt sit ihan vimppa hoito omilla soluilla tuossa tammi-helmikuun vaihteessa-aloitus joulukuun menkoista sumuilla-itse olisimme ehkä ottaneet jo vaik "fiftisixti" noit simppoja tähän hoitokiekkaan, mut syystä tai toisesta se ei taida käydä... :x Siitäpä tuleekin mieleeni, että mahtaako kukaan olla tehnyt ko.tavalla(siis puolet luovarei, puolet omia) IFV/ICSI-hoitoa tai tietääkö kukaan ketään, jolle olisi näin tehty?

Meillä nyt sit hoidos uutena mukana se thyroxin(joka nyt tauolla)ja kortisoni, droppina taitaa olla edelleen pääasiallisesti Pergoveris ja sit tykitetään mahd.siirron jälkeen vähän enemmän crinonea(=lugea). Kyl tää alkaa jo pahasti puuduttaa, mut ei ME LUOVUTETA :headwall: vaik tält tuntuukin....!

Jaksamusta kaikille!Nauttikaa toisistanne ja kynttilän valosta-sen voinee aikas moni tehdä!? Palaillaan sankarisiskot :saint:
 
Hei kaikki kokeneet,

mina olen lukenut tata ketjua koko ajan, mutta en ole saanut kirjoitetuksi, koska oma hoito on venynyt. Olimme lomilla ja kierto on myoskin heittanyt haranpyllya.

On aivan taivaallisen ihanaa huomata etta kylla niita plussia maratonilaisillekin tulee! Kaikille plussanneille ja tietty plussaamattomillekin paljon onnea!

Itse ei jaksa uskoa ihmeisiin, mutta pakko se on vain yrittaa eteenpain. Ja tietysti nuo teidan plussat saa hieman toivoa peliin! Eipa sita lasta haikara taida tuoda, se on jo nahty!

Mina odotan ovista etta paastaan PAS siirtoon. Oviksen pitaisi tulla ensi viikolla joskus, ja siirto sitten 5 paivan paasta oviksesta. Klinikkani on pakastanut alkiot 1. paivana ja he kasvattavat niita 5 paivaa plastocystiksi.

Kayn myos talla hetkella vaihtoehtoishoidoissa kiinalaisen laaketieteen alaisuudessa, eli juon kiinalaisia laakkeita ja kayn akupunktiossa. Voi olla huuhaata, mutta mita sita ei tekisi vauvan saamiseksi!

Toivon siis etta paastaan siirtoon asti. Minulla on kilpirauhasen vajaatoimintaa ja sita laakkeilla yritetaan saada ihannelukemiin. Akupunktuurilaakari (joka on siis IVF laakari myos ja ollut minun klinikallani ennen IVF laakarina) sanoi tosin etta tuhra on edes sulatuttaa alkioita jos kilpirauhasarvot eivat ole ihannelukemissa. Menen nyt mittauttamaan ne arvot talla viikolla ja katsotaan sitten ensi viikolla etta mita tehdaan. Thyroxinia siis otan kilpirauhaseen...

Luonnolliseen kiertoon tama PAS pitaisi tehda, menen siis ultraan TO talla viikolla.

Paljon tsemppia kaikille!

Minut voi paivittaa etta siirto viikolla 50/51.
 

Yhteistyössä