Jo 12 000 mamua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hra Majuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Missäpäin te oikeen asutte, kun niin kamalasti puhutte niistä mamu-sossupummeista, mutta täällä meilläpäin niitä ei ole näkynyt? Vai johtuuko siitä kun mä en asioi sossun luukulla? Työkkärissä olen kyllä nähnyt useita mamuja. Täällä on ihan erikseen työvoimapalveluita maahanmuuttajille ja kulttuurikeskus jossa työskentelee paljon maahanmuuttajia.

[QUOTE="vieras";24274006]Missäpäin te oikeen asutte, kun niin kamalasti puhutte niistä mamu-sossupummeista, mutta täällä meilläpäin niitä ei ole näkynyt? Vai johtuuko siitä kun mä en asioi sossun luukulla? Työkkärissä olen kyllä nähnyt useita mamuja. Täällä on ihan erikseen työvoimapalveluita maahanmuuttajille ja kulttuurikeskus jossa työskentelee paljon maahanmuuttajia.[/QUOTE]

Minäkin juttelen lastenpuistossa somali-äitien kanssa, heiltä jos kysyy, missä mies on (ei nyt noin suoraan tietty), niin töissä he ovat. ( Juu juu, joku kohta sanoo, että tietysti valehtelevat!)

[QUOTE="niinpä";24274036]Minäkin juttelen lastenpuistossa somali-äitien kanssa, heiltä jos kysyy, missä mies on (ei nyt noin suoraan tietty), niin töissä he ovat. ( Juu juu, joku kohta sanoo, että tietysti valehtelevat!)[/QUOTE]

Päiväkodeissa on muuten tosi paljon somalinaisia harjottelijoina ja miehen duunissa somalimiehiä...:xmas: Jaah, kai ne siellä loisivat sitten?

Jos nyt sitten taas asia kääntyy niin, että loisijoita ovat nimenomaan somalit...:whistle:

Yhdyn täysin aiempaan kirjoittajaan, joka sanoi että ei tunne juuri ketään maahanmuuttajaa, joka EI haluaisi tehdä töitä.

Oma mieheni on asunut Suomessa 12v, painaa töitä todellakin selkä hiessä omalla toiminimellä, mutta niidenkin töiden saamisesta (raskas, fyysinen ala) saa kynsin hampain taistella.

Sosiaalipummeja löytyy toki maahanmuuttajista, mutta yllin kyllin ihan meistä suomalaisistakin. Juuri tänään yksi mahdollinen yhteistyökumppani sanoi, että hänen parhaat työtekijänsä ovat maahanmuuttajia.

Mutta kun asenteet ovat tällaisia ja keskutelun taso tämä, ei olisi yllätys, jos jotain Norjan tapaista tapahtuisi kohta meilläkin.

Ja onpa näitä juttuja ollut lehdissä Afrikasta tulleista ihmisistä, jotka eivät voi tehdä työtä vaikka olisivat sellaisen saaneet koska odottavat päätöstä oleskeluluvasta..ja päätöshän venyy ja paukkuu..

[QUOTE="niinpä";24274036]Minäkin juttelen lastenpuistossa somali-äitien kanssa, heiltä jos kysyy, missä mies on (ei nyt noin suoraan tietty), niin töissä he ovat. ( Juu juu, joku kohta sanoo, että tietysti valehtelevat!)[/QUOTE]

Täällä meilläpäin esim. valtaosa bussikuskeista on maahanmuuttajia ja miehen työkavereistakin n. 20% on maahanmuuttajia. Ihmettelen kyllä missä niitä maahanmuuttaja-sossupummeja on ja jos jotkut niitä paljonkin näkee, niin ilmeisesti sitten liikkuvat samoissa porukoissa.

pojan päiväkodissa on mamuja töissä lastenhoitajina,siivoojana ja keittiössä.
Tytön eskarissa on mamuja siivoojina ja lastenhoitajina.
Lähikaupassa on mamuja postissa ja kassassa töissä.
Kampaajani on mamu....Missä ne lorvii en näe niitä:)

Yhteistyössä