Jippii, mikä joulu tulossa =(

• Viestiketjun aloittaja "Daniella"
  • Ensimmäinen viesti
fssa
Ei se joulu lahjamäärästä ole kiinni. Meillä ainakin lapset hyvinkin tyytyväisiä aika pienestä. Itselle tärkeimmät joulumuistot lapsuudesta olivat, kun koko perhe oli koolla, eikä äiti ja isä sinä päivänä riidelleet ja kotona vallitsi rauhallinen ja ihana tunnelma. Olihan se kiva availla pakettejakin, mutta nyt muistoissa aivan eri asiat kuin ne lahjat. Joten koittakaa siitä huolimatta viettää lämmin ja rakas joulu :)

Alkuperäinen
Mä ymmärrän ja silti saan luvan tunkea palautukset perseeseeni. Tekeekö mun enää mieli ymmärtää.
Siis nämä palautuksillaan leuhkivat sais tunkee ne sinne.. (En tarkoittanut nimenomaan sua)

Enkä tod. ole kateellinen palautuksien saajille, itse ovat ne ansainneet tottakai!
Leuhkiminen v*tuttaa..

Ei joulu yllättänyt, mutta ylinmääräiset menot kylläkin.

Eihän tod. muilla lapset sairasta, koneet joskus hajoa tai tule muita yllättäviä menoja..

hjgjng
Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen;27649164:
Joo, anteeksi että olen olemassa ja puran pahaa oloani täällä.
Ärsyttää vain tuollaset ihmiset, jotka täällä/muualla leuhkivat, että sain veronpalautuksia näin ja näin paljon, mitäköhän niillä tekis..
Tunkekoot vaikka hanuriinsa!!

Siis en ole varmastikkaan ainoa, jolla tulee olemaan ns." köyhä" joulu, joten ei ehkä ole mukavaa heistäkään..
No en minäkään palautuksia saa eikä jouluun ole ylimääräisiä rahoja, mutta ei mua kyllä harmita kenenkään palautukset. Eihän kenenkään palautukset ole minulta pois, olisinhan voinut ajatella fiksummin ja nostaa veroprosenttia isommaksi.

"vieras"
Meitä on 5 henkeä ja meillä koko joulu ruokineen, lahjoineen ym. kustantaa ehkä 150€. Veronpalautuksia tuli kivasti ja muutenkin on säästössä rahaa, mutta silti meidän joulu tulee tuolla 150€:lla. Meneeköhän lopulta edes niin paljoa... Vaikka rahaa olisikin, niin ei kaikki silti halua parin päivän takia säästöjään törsäillä. Eikä se joulun tunnelma kyllä sillä rahalla tule muutenkaan...

Alkuperäinen
Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen;27649276:
Siis nämä palautuksillaan leuhkivat sais tunkee ne sinne.. (En tarkoittanut nimenomaan sua)

Enkä tod. ole kateellinen palautuksien saajille, itse ovat ne ansainneet tottakai!
Leuhkiminen v*tuttaa..

Eihän tod. muilla lapset sairasta, koneet joskus hajoa tai tule muita yllättäviä menoja..
Eikä juuri tässä ketjussa ole leuhkittu, mutta miks ylipäätään pitää ja kehdataan leuhkia???

Joops, mutta täytyy lähteä keittelemään makaroonia..

"Sanna"
Minä ostin lahjoja lapsille jo viime joulun alennusmyynneistä. Autotallissa ovat odottaneet tätä joulua. Ruokaa on pakastin täynnä, joten mitään katastrofia ei meille pääse syntymään näiden asioiden suhteen jouluna.

Miuski harmailee
Toivottavasti jaksat pitää yllä joulumieltä kodissanne. Se on se asia, jonka lapset muistavat: jouluperinteet ja miten teillä on asiat tapana tehdä. Se, mitä pöydässä notkuu ja montako pakettia kuusen alta löytyy, on sivuseikka, jos tunnelma on kotona hyvä. Ihan oikeasti!!!

Itse omista lapsuuden jouluistani muistan hyvin sen, kun äitini mielestä joulu oli tyhmä ja turha juhla. Hän ei halunnut juhlia, mutta "lasten takia" väkisin jotain väänsi. Oli kurjaa!!!! Aikuistuttuani en ole yhtään joulua viettänyt omien vanhempieni luona. Omille lapsilleni olen halunnut laittaa kivan ja lämpimän joulutunnelman. Välillä rahaa on ollut enemmän ja välillä vähemmän, mutta väitän, etteivät lapset ole tuosta tienneet yhtään mitään. Nälkä heillä ei ole ollut ja aina on paketteja jokunen tullut. Ja ennenkaikkea - ihana joulu yhdessä oman perheen kesken!

Ärsyttää vain tuollaset ihmiset, jotka täällä/muualla leuhkivat, että sain veronpalautuksia näin ja näin paljon, mitäköhän niillä tekis..
Jokaisella kansalaisella on oikeus nostaa veroprosenttia sen verran, että tulee veronpalautuksia. Ei ole meidän muiden syy, ettet ole sitä tajunnut.

plm
En tunge palautuksia hanuriini enkä muitakaan rahojani. Ne olen itse omalla työlläni kaikki ansainnut.
Enkä mä ymmärrä sitä miten se on joku maailmanloppu jos ei saa viimeisen päälle joulua. Yhdessäolo on se tärkein vaikka meillä vara ruokaa ja lahjoja onkin ostaa.

No, joulu nyt tulee joka hemmetin vuosi ihan samaan aikaan ja veroprosentinkin voi ihan itse määrittää sellaiseksi, että tulorajat ei ylity jolloin jää saamapuolelle eli saa palautuksia.

Harmi toki sun kannalta, mutta ei tuo nyt luulisi aikuiselle mikään uutinen olevan, että joulu tulee joka vuosi ja veronpalautukset on ihan itse ansaittuja. Ei niitä verottaja hatusta vetele että annetaas tuolle tonni ja tuolle ei mitään...

voihan veronpalautus!

Siis en ole varmastikkaan ainoa, jolla tulee olemaan ns." köyhä" joulu, joten ei ehkä ole mukavaa heistäkään..
Me saatiin yhteensä veronpalautuksia n.1700€ ja kävin ne äsken siirtämässä pois käyttötililtä kun en niitä mihinkään nyt tarvitse ja en tykkää käyttötilillä ylimääräistä "turhaa" rahaa seisottaa... Ärsyttääkö?

vinkuvinku
"Joulu tulee joka vuosi.." Plaaplaaplaa! Kyllä me kaikki sen tiedämme!
On se ny perkule kun ei saa purkaa tunteitaan, vaan tarttis hissutella ja hyssytellä ettei vaan palsta älähdä kun pistää äänijänteet ja turhautumiset ja vitutukset ilmoille!
Kyllähän mekin viljellään ärräpäitä jos jokin turhauttaa tai ärsyttää lähipiirille, mut ei ne oo heti jakelemassa viisauksiian. "Mitäs mää sanoin, ihan niiku joka vuosikin. Ja oisit tehnyt sitä ja tätä ni ei tarttis nyt kituutella!"
Ootta te hyvinki putkinäkösiä ja ette elä yhtään tunnelmissa!
Kyllä mä ymmärrän että sapettaa kun joulu tulee taas. Meil on muutenki tiukkaa, saatikka sit kun tarttee ostella lahjoja, vaikka olisi kuinka pienellä hinnalla. Kun sillä rahalla vois vaikka katastaa auton. Perse auki on paha nyhjästä extraa!
Ja kyllä, mulla ei ole ollut varaa koko VUOTEEN tehdä mitään ylimäärästä, kaikki mikä tulee menee myös ihan normaaliin asumiseen ja elämiseen. Sairaslomalla, hyvinkin pitkällä on paha viljellä sitä rahaa, kun ei tulevasta tiedä!

Ei meilläkään ole mitään huipputuloja, itse nautin tällä hetkellä 500€/kk ja miehen tulot vaihtelee joka kk, riippuen paljonko tekee/on tarjolla töitä.Palautuksia sain, mies ei.Ja silti meille tulee joulu, vaikkei siihen mitään älyttömiä summia laitetakaan.

Enkä ole kateellinen tai ärsyyntynyt niille, jotka saavat jouluun uppoamaan tuhansia euroja.En edes halua sellaista joulua viettää, meille riittää että on jouluisia ruokia tarjolla ja muutama paketti lapsille.

"Tii"
Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen;27649276:

Leuhkiminen v*tuttaa..

Sairastaa lapset, koneet hajoaa ja on muita yllättäviä menoja. MUTTA me ollaan varauduttu niihin jo aiemmin säästämällä sukanvarteen.

"mei"
Hei ap,olin samassa jamassa sinun kanssasi vielä pari viikkoa sitten.Näytti siltä että jouluksi ei saada yhtään mitään! laskuja tulee ovista ja ikkunoista..

Sain sitten myytyä erään asian,saan siitä yli tonnin rahaa. Sillä selvitään,ja veronpalautukset menevät laskuihin!
Mielelläni vähän hehkutan,koska oikeasti olen onnellinen tästä tilanteesta,alku kun näytti tosi pahalta...

Ehkä sullakin ois mahdollisuus vielä keksiä jotain?

"Joulu tulee joka vuosi.." Plaaplaaplaa! Kyllä me kaikki sen tiedämme!
On se ny perkule kun ei saa purkaa tunteitaan, vaan tarttis hissutella ja hyssytellä ettei vaan palsta älähdä kun pistää äänijänteet ja turhautumiset ja vitutukset ilmoille!
On sekin minusta vähän kumma ettei saa mistään iloita kun se on heti leuhkimista ja vouhottamista, ja hanuriinne vaan tunkekaa kaikki iloiset asiat.

voi piip
Minä en ymmärrä, että miten se on leuhkimista, jos jossain _eri_ ketjussa joku iloitsee omista palautuksistaan?? Toiset ovat itse omat palautuksensa ansainneet ja saavat todellakin kaikella oikeudella niistä iloita. Jos sinusta on leuhkimista, niin älä hyvä ihminen lue noita ketjuja. Katkeruus ei todellakaan kaunista. Olisiko sinun mielestä oikein, että kun sinulla on kurjaa niin kaikilla muillakin pitää olla? Tuli aika ikävä mieli asenteestasi.

Ken guru

Eihän tuolla tavalla kannata ajatella, ja antaa muiden rahojen suututtaa itseään tuolla tavalla. Jokainen ne veromarkkansa on kuitenkin itse tienannut, ne veronpalautusrahatkin. Sama kun mä alkaisin kiukuttelemaan esim. sulle sun tienisteistä.

Plus että eikös sun kannattaisi ennemminkin olla katkera vaikka Björn Wahlroosille, kun sillä sitä rahaa oikeasti on.

No tuskin se mitään helpottaa että toisten verotukselle hermoilee... Siis oikeesti.
Mä hankin lasten lahjoja pitkin vuotta, kun alessa tulee vastaan ja jouluruoat saa melkein samalla rahalla kuin tavispäivänkin, riippuu mihin tyytyy...
Köyhyys ei ole ilo, mutta on asioita mihin se veronpalutuskaan ei auta....

rietas
En ymmärrä, miksi pitää itse oikein lietsoa sitä joulua, kuinka pitää olla lahjoja ja herkkuja ja ja ja. Jos ihan vaan oman varallisuuden mukaan viettäis sen, eikä kasais mitään paineita ja vollottais sen perään, mitä jollakin toisella on.

"hmm"
Eihän ne veronpalautukset mitään bonusta ole, vaan liikaa maksettua veroa vuoden aikana. Oikeastaan isot veronpalautukset on huonoja sillä näin lainaat valtiolle ilmaiseksi rahaa (joku ihan pieni korko siitä maksetaan, mutta muualta saisi paremman tuoton jos säästäisi mielummin)

Yhteistyössä