Jippii, mikä joulu tulossa =(

• Viestiketjun aloittaja "Daniella"
  • Ensimmäinen viesti
"Daniella"
Eipähän tarvitse paljoa lahjoja lapsille miettiä, kun ei ole varaa niitä laittaa..
Jouluruoatkin taidetaan jomman kumman vanhempien luona käydä syömässä, kuusi hakea lähimetsästä.. Että näin!!

Sitten v***tu joku kehtaa täällä leuhkia piip.. veronpalautuksillaan ja kysellä mihin ne käyttäis, ARG!!
Joo, olen suoran sanottuna kateellinen!!!

miunmau
Lahjat ostettu hyvissä ajoin pitkin vuotta ja muuta jouluista ei tarvitse ostaa.

Viime viikkoina pamahtanut erilaisia laskuja yli tuhannella eurolla. Ne saatiin kyllä maksettua (sinne meni veronpalautuksetkin), mutta sinne menikin kaikki rahat. Onneksi sain eilen seurakunnalta 120€ ruoka-avustuksen, joten nyt on meidän perheen joulu pelastettu :)

dfgjl
kamalaa :eek: Pääsikö joulu yllättämään :( Nyt annan vikiksi että kannattaa seurata sitä almanakkaa hiukan paremmin, tai parempi vinkki.. kun kesä loppuu ja joudut pukemaan päällesi enemmän vaatetta niin alappa jo pikkuhiljaa katselemaan alekoreja tai laittamaan viimeistään rahaa syrjään ;)

Alkuperäinen
No miten sitä laittaa, kun on laskuja maksettava, lasten harrastus, ruokaakin pitäis joskus syödä, lapset tarvii vaatetta.
Itse en ole itselleni laittanut rätin rättiä, käynyt omalla rahalla kampaajalla,(lahjakortteja saanut) ei ole harrastuksia johon tarvis rahaa, ja aina laitan lapset etusijalle, jopa ruoan suhteen.

Säästänyt toki olenkin, mutta yllättävän menon vuoksi jouduin säästöt käyttämään..
Laps kun ei katso rahatilannetta sairastuessaan..

hellsbells
Ei vitsi, mä en vaan tajua sinunkaltasia ihmisiä, joille joulu tulee yllätyksenä.
Tiedän, ettei kaikilla ole kauheita varoja siihen heittää, ja mun mielestä ei ole tarviskaan. Satasellakin saa jo ihan hyvän joulun, ja sen ei pitäis kenellekään olla liikaa säästetty. Vaikka kuinka eläis vuodesta toiseen sossun rahoilla. Sitäpaitsi, sinullakin on ollut mahdollisuus hakea ties ja mitä hyvän mielen kortteja jnejne.

Alkuperäinen
Noh, jospa sitä selvittäisiin joullun yli vähän vähemmälläkin..
Jotain pientä olen onneksi saanut lapsille laitettua, mutta näyttää olevan että mitä isommiksi lapset kasvavat, sen "kalliimpia" ja hienompia lahjoja haluavat..

Kaippa sitä pitää kirpparit vielä käydä koluamassa..

Alkuperäinen
Joo, anteeksi että olen olemassa ja puran pahaa oloani täällä.
Ärsyttää vain tuollaset ihmiset, jotka täällä/muualla leuhkivat, että sain veronpalautuksia näin ja näin paljon, mitäköhän niillä tekis..
Tunkekoot vaikka hanuriinsa!!

Siis en ole varmastikkaan ainoa, jolla tulee olemaan ns." köyhä" joulu, joten ei ehkä ole mukavaa heistäkään..

ulapalla
meille kans tulee köyhä joulu. lapsilisistä ostamme jouluruoat ja onneksi on muovikuusi.
joululahjoihin ei ole paljoa laittaa. emme osta kuin omille lapsillemme. muuten saa taas velaks elää ens vuonna maksellen joululahjoja.

hellsbells
Varmastikaan ei kaikille tule palautuksia, joilleen jopa mätkyjä,
mutta kyllä ihan oikeesti isolla osalla ihmisiä on älliä säästää sen kinkun ja parin laatikon verran ( 20-40 e ), ja jos nyt kuvitellaan että sinullakin olisi kaksi lasta, niin heille molemmille parit kympin paketit.
Mun mielestä joulu ei tarvitsekaan muuta, PAITSI sen ASENTEEN ja ilon. Joulupukin kuumaa linjaa, hyvää leffaa, kinkkua ja suklaata ( 3 euroa ),
pulkkamäkee jne.

Jotkut toki tuhlaa vaikka kymppitonninkin, mutta mun jouluni ei ole mikään kulutusjuhla, vaan yhdessäolon ja rauhottumisen aikaa.

:(
Ap, ei täällä kato ihmiset ymmärrä, että elämässä voi tulla eteen tilanteita, joihin ei todellakaan ole voinut etukäteen kunnolla varautua. Kaikki osaa niin hienosti ennakoida kaiken, eikä kukaan jää yt:ssä työttömäksi, ei tule ylläriremppaa, lapset ei sairastu... Se on niin kovin idyllistä kaikilla.

hehjuu
Jospa et olisi kateellinen toisten veronpalautuksista! Nehän ovat itse ansaittuja. Saimme 1600 euroa yhteensä ja ihan tarkoituksella pidetty veroprosentteja vähän ylemmällä. Tosin ne rahat meni melkeinpä eläinlääkäriin, kun kissan hampaat piti hoitaa mutta viis siitä. Jokainen käyttäköön ne miten tykkää. Nosta omaa prosenttiasi niin sinäkin saat niitä kadehdittavia palautuksia.

Meilläkin pienet tulot nyt, kun olen hoitovapaalla mutta olen kesästä lähtien ostanut tytölle lahjoja ja kymmenisen pakettia saa. Järkeviä ja kivoja. Kestäviä ennenkaikkea. Ne saa myöhemmin annettua/myytyä seuraavillekin. Köyhän ei kannata ostaa halpaa, kuten sanotaan eli ei heti hajoavaa krääsää. Myös kirpputoreilta voi tehdä uudenveroisia löytöjä ja huutonetistä.

Turhaan valitat!

"vieras"
JIPPII!! Onko tämä palstan eka "joulu yllätti" viesti? :)
Miksi se on niin vaikea ennakoida että joulu tulee joka vuosi, vuoden viimeisenä kuukautena?
Vinkki: ala suunnitella ensi vuoden joulua jo tammikuussa. Rahaa säästöön vaikka muutama euro kuukaudessa ja lahjoja aleista.

"äitix6"
Me maksettiin juuri 8 500 kerralla lainoja pois, pakko oli. :( Kyllähän tuo harmitti kun ois ollu rahalla muutakin käyttöä. Eiköhän siltikin ihan mukava joulu saada.

Ap:lle... onnellista joulunaikaa teille joka tapauksessa! Muista ettei se tavara yms tee sitä joulua kuitenkaan, ja mikäs siinä jos mummoissa käytte syömässä, sehän kuulostaa mun korvaan oikein mukavalta. Ja kuuseen ei muutenkaan kannata liikoja tuhlata jos löytyy edullisemminkin :)

N.O
Entäs isovanhemmat ja kummit ostaavatko lahjoja? Ei se mailma kaadu jos ei teiltä juuri sitä lahjaa saa. Ens kesänä alat vähitelle ostella/säästää niin sit parempi joulu tiedossa :)

hehjuu
ainiin ja monet paketit ovat maksaneet max 20e kpl eli ei mitään satojen lahjoja. Meillä ei muut kuin me itse osteta. Tuossa on ehkä muutama liikaakin eli vähemmälläkin pärjää.

Kyllä ne isotkin lapset tyytyy vähempään, kun ei opeta siihen että tulee kymmeniä lahjoja tonnitolkulla...

Puuroriisipussi, muutama litra maitoa, kinkku (myö ostettiin 1,99 e/kg), porkkanoita/lanttuja/perunoita, pari prk kermaa, pkt voita, pakastepiparitaikina (halvempi kuin prk siirappia), korppujauhoja, luumusosetta (maksoi 59 snt prk lidlissä), torttulevyjä (eilen ostin 1,69 euroa per kg), muutama etikkapunajuuri, omena, suolakurkku... Oliskos kallista? Kalliimpaa kuin arkiruoka?

Yhteistyössä