Jihaa!! Tampereelle tulee lastevaatteiden secondhand liike!

  • Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
Vieras
Mua niin harmitti kun Napero lopetti toimintansa, mutta onneksi joku on lähtenyt jatkamaan samaa linjaa! Pitänee käydä heti avajaispäivänä tsekkaamassa... :) http://www.rouvapoppanen.fi
 
ohis
Hyvä homma! Mä kävin siellä Naperossa pari kertaa ja pakko sanoa, että oli kyllä just niin huonokuntoista kamaa kuin kirppikselläkin... Toivottavasti täällä on nyt sitten oikeasti lupauksien mukaan hyväkuntoista tavaraa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ohis:
Hyvä homma! Mä kävin siellä Naperossa pari kertaa ja pakko sanoa, että oli kyllä just niin huonokuntoista kamaa kuin kirppikselläkin... Toivottavasti täällä on nyt sitten oikeasti lupauksien mukaan hyväkuntoista tavaraa.
Toivotaan. Mä oon käynyt siellä lastenkirppiksellä (Pikkukirppu?), mutta en viitsi enää mennä sinne kun se on niiiiiiiiin täynnä kamaa ja ahdas ja likainen. Ja ne hinnat on aivan käsittämöttämiä... :eek:
 
jihuu
Joo se pikkukirppu on kyllä aika ahdas. Jos on kahdet vaunut samaan aikaan, niin kolmas ei enää oikein mahdu. Sääli kyllä, muuten kiva paikka ja välillä sieltäkin tekee löytöjä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja jihuu:
Joo se pikkukirppu on kyllä aika ahdas. Jos on kahdet vaunut samaan aikaan, niin kolmas ei enää oikein mahdu. Sääli kyllä, muuten kiva paikka ja välillä sieltäkin tekee löytöjä.
Juu, niin tekee jos jaksaa penkoa. Mua alkaa aina vaan ahistaa se tavaranpaljous ja just se, että ei mahu rattailla sisään. Kaksostenrattailla ei ole mitään toivoakaan... Yhden muksun kanssa tulikin vielä enemmän kirppiksillä kierrettyä ja tongittua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Noh:
Varmaan ihan kiva käydä shoppailemassa, mutta myyntiin en tuonne kyllä veisi, Rva Poppanen ottaa esim. lastenvaatteista ja -kengistä provikaksi 50%.
no kun se on liiketoimintaa kumminkin..
just tuon takia nuo liikkeet ei kovin helposti pärjää, kun kateelliset asiakkaat ei vie tavaraa myyntiin/ tee ostoksia.. kurjaa, koska mäkin kaipaisin siistin tavaran lastenvaatekirpparia ehdottomasti =)
 
Noh
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
Alkuperäinen kirjoittaja Noh:
Varmaan ihan kiva käydä shoppailemassa, mutta myyntiin en tuonne kyllä veisi, Rva Poppanen ottaa esim. lastenvaatteista ja -kengistä provikaksi 50%.
no kun se on liiketoimintaa kumminkin..
just tuon takia nuo liikkeet ei kovin helposti pärjää, kun kateelliset asiakkaat ei vie tavaraa myyntiin/ tee ostoksia.. kurjaa, koska mäkin kaipaisin siistin tavaran lastenvaatekirpparia ehdottomasti =)
Kateelliset asiakkaat? Jos mieluummin itse varaa kirpparipöydän tavaroilleen ja saa enemmän omistaan takaisin niin mitä kateellista siinä on? Yleensä se kate myytävistä tavaroista on kuitenkin pienempi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Noh:
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
Alkuperäinen kirjoittaja Noh:
Varmaan ihan kiva käydä shoppailemassa, mutta myyntiin en tuonne kyllä veisi, Rva Poppanen ottaa esim. lastenvaatteista ja -kengistä provikaksi 50%.
no kun se on liiketoimintaa kumminkin..
just tuon takia nuo liikkeet ei kovin helposti pärjää, kun kateelliset asiakkaat ei vie tavaraa myyntiin/ tee ostoksia.. kurjaa, koska mäkin kaipaisin siistin tavaran lastenvaatekirpparia ehdottomasti =)
Kateelliset asiakkaat? Jos mieluummin itse varaa kirpparipöydän tavaroilleen ja saa enemmän omistaan takaisin niin mitä kateellista siinä on? Yleensä se kate myytävistä tavaroista on kuitenkin pienempi.
hmmm.. kuinkahan paljon sä tiedät tuosta alasta? jos hän ostaa käytetyn paidan sisään kahella eurolla ja myy sen 4e+22%alvia niiin... ei musta paha hinta hänen tekemästään työstä ja liiketilan ylläpitämisestä?
 
Noh
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
Alkuperäinen kirjoittaja Noh:
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
Alkuperäinen kirjoittaja Noh:
Varmaan ihan kiva käydä shoppailemassa, mutta myyntiin en tuonne kyllä veisi, Rva Poppanen ottaa esim. lastenvaatteista ja -kengistä provikaksi 50%.
no kun se on liiketoimintaa kumminkin..
just tuon takia nuo liikkeet ei kovin helposti pärjää, kun kateelliset asiakkaat ei vie tavaraa myyntiin/ tee ostoksia.. kurjaa, koska mäkin kaipaisin siistin tavaran lastenvaatekirpparia ehdottomasti =)
Kateelliset asiakkaat? Jos mieluummin itse varaa kirpparipöydän tavaroilleen ja saa enemmän omistaan takaisin niin mitä kateellista siinä on? Yleensä se kate myytävistä tavaroista on kuitenkin pienempi.
hmmm.. kuinkahan paljon sä tiedät tuosta alasta? jos hän ostaa käytetyn paidan sisään kahella eurolla ja myy sen 4e+22%alvia niiin... ei musta paha hinta hänen tekemästään työstä ja liiketilan ylläpitämisestä?
Sivuilta sain käsityksen että mitään kahden euron vaatteita sinne ei hankita. Eli esim. jos veisin uusina 70 euroa maksaneet hyväkuntoiset kengät sinne ja myyntihinnaksi 40e, niin saisin niistä itse vain 20e. Näkyy tuo varmasti tuotteiden hinnoissakin että sekä alkuperäinen myyjä että Rva Poppanen saavat riittävästi katetta.

Tuollahan oli kaksi vaihtoehtoa tuotteiden kanssa, eli juuri myyntitilin avaaminen josta menee tietyt prosentit (20-50%) Rva Poppaselle, tai sitten että Rva Poppanen maksaa heti jonkin sovitun summan tuotteista jotka ottaa myyntiin.


 
vieras
Rouva Poppanen ottaa kaikkien puodissa myytyjen tuotteiden hinnasta välityspalkkiona tietyn prosenttiosuuden itselleen ja loppu tulee lyhentämättömänä myyjälle.

http://www.rouvapoppanen.fi/myyntitili.html

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ohis:
Hyvä homma! Mä kävin siellä Naperossa pari kertaa ja pakko sanoa, että oli kyllä just niin huonokuntoista kamaa kuin kirppikselläkin... Toivottavasti täällä on nyt sitten oikeasti lupauksien mukaan hyväkuntoista tavaraa.
Eikä ollut mitään kovin halpaa.

 
aika jännä että ei ota myyntiin äitiyspakkauksen vaatteita :eek: ne kun monesti on tosi hyväkuntosia... täytyy sitten todellakin olla "perillä" koko ajan, koska välttämättä ei aina erota vaikkapa valkoisesta kietaisupaidasta että onko se äitiyspakkauksen vai normaalin kaupan tuote :saint:
 
Nyt harmaana
Mä olen itse miettynyt vastaavan liikeen avaamista tänne meille päin ja tämä keskustelu osoittaa hyvin sen, mitä pelkäsinkin. Suomalaiset eivät ole vielä asenteiltaan valmiita tällaiseen. Euroopassa tällaisia liikkeitä on pilvin pimein ja esim. Tukholmassa second hand liikkeet ovat arkipäivää. Siellä jopa liike ottaa 60% voitosta eikä kukaan siitä valita, vaan ymmärretään että sen yrittäjänkin pitää saada jotain itselleen, varsinkin kun maksettavaksi tulee verot, palkat, vuokrat, jne. Suomessa ollaan vissiin niin perikateellisia ja ahneita, että kukaan ei saisi hyötyä mistään ja kaikki muiden yritykset yritetään tahallaan polkea maahan ja mustamaalata... :(

Mun mielestä tolla Poppasella on hyvinkin fiksu systeemi ja jotain tuon tyyppistä ajattelin itsekin. Toki jokainen voi halutessaan mennä myymään kirppikselle ne vaatteensa jos haluaa. Itse en ole jaksanut sitä hinnoittelua ja pöydän siistimistä, jne. Jos viikosta saa 130 e ja siitä maksaa pöytävuokran 30 e ja laskee, että hinnoitteluun, tavaroiden siirtelyyn ja pöydän siivoamiseen meni 4 iltaa ja viikon ajan joka päivä noin tunti (yht. 20 tuntia), niin "tuntipalkaksi" jää vaivaiset 5 e. Kyllä mä mieluummin käytän aikani sitten johonkin muuhun, en ihan niin rahapulassa kuitenkaan ole. Mutta tottahan toki jokainen saa kirppiksellä myydä itse jos haluaa. Ja jos kovasti tuntuu epäreilulta, niin saahan jokainen perustaa oman second hand liikkeen ja vetää ne suuret rahat välistä! :D

Suomalaiset on siinä mielessä jännää porukkaa, että täällä ei osata arvostaa työtä ja palveluita kovinkaan korkealle. Ainakaan tällaisissa jutuissa. Mulle esim. on ihan normaalia maksaa 20 e autopesusta, vaikka voisin yhtä hyvin käydä ostamassa 2 euron pesusienen ja pestä autoni itse...
 
ohis
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
aika jännä että ei ota myyntiin äitiyspakkauksen vaatteita :eek: ne kun monesti on tosi hyväkuntosia... täytyy sitten todellakin olla "perillä" koko ajan, koska välttämättä ei aina erota vaikkapa valkoisesta kietaisupaidasta että onko se äitiyspakkauksen vai normaalin kaupan tuote :saint:
Tällehän oli kerrottu ihan syykin: äitiyspakkauksen vaatteille on vähän kysyntää. Ja näkeehän sen kirppiksilläkin, että jokaisessa vauvanvaatteita sisältävässä pöydässä on tasan samat potkarit ja bodyt ja myssyt myytävänä. Eikä niitä määräänsä enempää kuitenkaan osteta kun lähes jokaisen vauvan äiti ottaa kuitenkin sen omankin äitiyspakkauksen. Eri asia olisi, jos äitiyspakkauksissa tulisi jotain tosi kivoja ja erikoisia vaatteita.
 

Yhteistyössä