jenkkeihin 11kk lapsen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matkakuume
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

matkakuume

Vieras
Edessä olis matka jenkkeihin 11kk vanhan lapsen kanssa. Miten sujuu pitkät lennot 11kk lapsen kanssa?Miten varautua pitkiin lentoihin, kun lapsi konttaa/kävelee? Aikaeron vaikutus? Kokemuksia ja rohkaisua lapsen kanssa matkustamiseen kaivataan...

Mulla taas erilainen kokemus noista lennoista lasten kanssa kuin jollakin edellä joka ei lasta lennolle ottaisi.
Meillä tosin on jenkkeihin lennetty vasta tuossa 4-5 vuotiaana mutta sen voin sanoa että lapset on aikaeroon tottuneet paljon helpommin kuin aikuiset. Heti ovat olleet paikallisessa rytmissä kun taas minä olen tapellut jet lagia vastaan.
11 kk ikäinenhän nukkuu päiväunet ja päiväunilla useammillahan voi yrittää rytmittää päivää jo lentokoneessa. Ja eiköhän noihin laajarunkokoneisiin saa samalla tapaa sitä vauvapaikkaa "sänkyineen" kuin muihinkin koneisiin. Ja jos tilaa on niin antaahan ne aikuisenkin vaihtaa paikkaa jotta pääsee pitkäkseen vaikka useammalle penkille. Minulla on tuo onni kahdella lennolla kohdannut eli lentoemo on lapsellisille matkustajille eka ehdotellut useamman paikan paikkaa.
Eri juttu sitten miten lapsi viihtyy pitkän lennon, mutta eiköhän se mene jos jotakin lelua mukana on ja seuraako jo piirrettyjä vähän aikaa? Nykyäänhän koneissa on ne omat telkkarit kullekin siinä edessäolevassa selkänojassa. Ja lapsen kanssa voi kävellä ympäri, suositellaanhan sitä reippailua aikuisellekin.
Ja kun ottaa omat eväät mukaan niin ruokaakin on tarjolla kun ei sitä muuten taida olla istumapaikattomalle alle 2 v.
Eli ei kun hyvää matkaa!! Ja perillä on hyvät lastenhoitomahdollisuudet ja vaipanvaihtopaikat vessoissa yms.

Moi!

Meidän ykkönen oli vajaa 1½ kun ekaa kertaa kävi Jenkeissä. Lentokone kun nousi -poika nukahti, kun kone laskeutui - poika heräsi :laugh: Kakkonen oli seitsemän kuukautta vanha kun kävi Jenkeissä ekaa kertaa ja taas meni matkat tosi hyvin, ei sentään ihan niin hyvin kuin ykkösen kanssa :p Paljon ollaan reissattu, jopa 11½ tunnin lento lasten kanssa koettu ja suht hyvin menny. Näin meidän lasten kanssa - ei varmasti kaikkien kanssa. Eikä varmasti oltais reissattu näin paljon jos meiän muksut ei ois noin helppoa matkaseuraa kuin ovat.

Aikaeroon sopeutuminen on ollut lapsille aina tosi helppoa, meille 'vanhuksille' paljon vaikeampaa :o

Toivon teille oikein onnistunutta matkaa! Nauttikaa :wave:

minä itse oon ollut jenkeissä, kun olin n.2v ja hyvin meni. Nukuin koko matkan ja touhusin kiltisti omiani....Lapset sopeutuu helpommin aikaeroon ja pienelle lentokone on tietysti tilavampi kuin aikuiselle :) Mutta aika yksilöllisiähän nää on. Toiset huutaa koko matkan ja toisen on superkiltisti...Kyllä mulla on aikomuksena viedä tuleva lapseni sitten muutaman vuoden päästä (tai heti kun on rahaa) jenkkeihin....

Mä olen lentänyt kaverin kanssa Amerikoihin ja tällä oli vajaa vuoden ikäinen lapsi. Nukkui suurimman osan matkasta kahdella vierekkäisellä tuolilla, kun oli koneessa vajaata. Lentoemännät antoi myös lapselle katseltavaa. Poistullessa oli kone täysi, mut äitinsä sylissä enimmäkseen nukkui ja vain pientä kitinää oli ajoittain.
Aikaeron kanssakaan ei ihmeempää ongelmaa.

C´moon, se on 10-14 tuntia se matka, enkä usko kaatavan kenenkään lomaa vaikka lento aiheuttaisikin pientä hermostumista! Ja välttämättä mitään ihmeempiä probleemia ei edes tule.

Yhteistyössä