jehovan todistajille kyssä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sontapostia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja RPM:
No mä en halua että mun lapset "kärsii" mun vammasesta kasvatuksesta, mun mies esim. ihan uskoo että jumala on olemassa mähän en voi yksin MEIDÄN lapsia "opettaa"...

Entäs jos kertoisitte lapsillenne että on monia uskontoja ja kun he ovat vanhempia voivat kaikessa rauhassa etsiä sen mihin ITSE uskovat?
Varsinkin kun vanhemmat uskovat eri asioihin.

Siis joo hyvä idea...enkä siis todellakaan aio mitään uskonvalistusta kotona pitää...ajattelin että kouluikäinen sitten vois jo jotain tajuta kun uskonnontunnit alkaa...eikä meillä jouluna /pääsiäisenä mitään raamatullista taustaa selitellä, jouluna saa lahjoja ja pääsiäisenä suklaamunia ja sillä siisti...lähinnä tässä tulevaisuutta olen pohdiskellu mutta sit toi mun äitiki sekottaa asioita kun salaa "sarnaa" tolle pojalle niitä jt juttuja...

Alkuperäinen kirjoittaja hei haloo:
No jos antaa lasten mennä uskonnon tunneille koulussa...mitä siellä sitten opetetaan...mähän EN VOI tietää kun en oo koskaan ollu...!!!!

No justhan sä kirjotit et haluut itse antaa lapselle usk. kasvatuksen. Se on eri asia, ku uskonnon tunnit koulussa. Miks haluut opettaa lapsilles jotain mihin et itsekään usko?

Ok se on sitte eri asia, selvä...mutta mä haluan kuitenki että ne saa tietää nää asiat...

Tietää vai uskoa? Siis meinaatko opettaa että se on yksi ja ainut totuus, vai että se VOI OLLA yksi ja ainut totuus?

Alkuperäinen kirjoittaja täh?:
No mä en halua että mun lapset "kärsii" mun vammasesta kasvatuksesta, mun mies esim. ihan uskoo että jumala on olemassa mähän en voi yksin MEIDÄN lapsia "opettaa"...

No silti kuitenkin ITSE HALUAT antaa usk. kasvatuksen?

Mitä nyt sitten on uskonnollinen kasvatus? Se että ylipäätään puhutaan uskosta ja Taivaan Isästä jotain joskus ei minusta ole pahalla tavalla uskonnollista kasvatusta. Lapsen kannalta uskon, että maltillinen uskonnollisuus on parempi kuin mikään äärivaihtoehto, ääriateisimi mukaan lukien.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:
Se sama saatanan roskalappu tuli meillekin. ONNEKSI lapset ovat vielä turhan pieniä ymmärtämään. Mutta kieltämättä tuli mieleen, että onko toi oikeasti LAILLISTA jakaa moista maailmanlopunpaskaa ihmisten laatikkoihin...???

Mä uskon ennemmin maailmanloppuun kuin vaalimainoksiin, mitä paskaa! Ja laillista on jakaa ja laillista on valehdella!

Mieletöntä. Siis että on laillista jakaa kotitalouksiin esitteitä, joissa sanotaan maailmanlopun tulevan ja kerrotaan miten selviytyä siitä. Minä osaan kyllä käyttää paperinkeräysboksia, mutta joku pieni koululainen saattaa tippua persiilleen ja repiä melkoiset painajaiset haettuaan postin ja löydettyään moista shaibaa.

no niin meille kävi..
just kun keväällä lapsi oppi/uskalsi kulkea suht luottavaisin mielin koulumatkansa yksinkin. pelkää kaikenlaista, että tuuli kaataa puun niskaan, että jalka katkeaa tmv. ja on oikaesti tosi pelokas luonne ollessaan yksin. niin koko eilisen illan ja tän aamua kysellyt multa maailmanlopusta, loppuuko kaikki, miten selviää, eikö sit ole enää mitään.. yms. yritin selittää että se oli jonkun tyhmä pilailu-lappu, mutt kun se maailmanloppu jäi päähän niin se jäi.. tosi hienoa!!

Soita niille ja sano, että paras olla viiminen kerta, tai varmistat henkilökohtaisesti, ettei yksikään kotipaikan jehovoitsijoista pääse paratiisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja täh?:

No silti kuitenkin ITSE HALUAT antaa usk. kasvatuksen?

Mitä nyt sitten on uskonnollinen kasvatus? Se että ylipäätään puhutaan uskosta ja Taivaan Isästä jotain joskus ei minusta ole pahalla tavalla uskonnollista kasvatusta. Lapsen kannalta uskon, että maltillinen uskonnollisuus on parempi kuin mikään äärivaihtoehto, ääriateisimi mukaan lukien.

Mitähän on ääriateismi? :D Sitä että ei ollenkaan kerrota uskonnoista? :D

Jehovat saavat minun kotini ovelta aina äkkilähdöt ja aina ne idiootit tulee vaikka olen sanonut nätisti ja rumasti toivottanut ne helvettiin asti mutta aina ne tunkee nenänsä tänne:(Kai niille täytyy antaa kompassi käteen että osaavat sinne helvettiin :laugh:
Itselläni alkoi kunnon jehova viha noin 12vuotiana kun avasin oven ja jehovat koitti väkisin työntyä sisään,alkoi paasaamaan minulle ja kehotti minua nyt heti pelastuksen tielle kun kohta tulee maailman loppu. Onko muuten sallittua alkaa pelottelemaan vieraita LAPSIA?!?ja vielä kehottamaan lapsia kääntymään heidän uskontoon ilman omien vanhempien lupaa/suostumusta.
Ei muuten ole näkynyt paljon puhuttua maailmanloppuakaan,kuka jehova osaa kertoa minkänäköinen se maailmanloppu on :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja ateisti:

Mitä on sitten kun kuolee?
Ei mitään
Eikö mitään?
Ei yhtään mitään, sitä vaan häviää ja kaikki ajatukset lakkaa
??
Niin ja ruumis mätänee hiljalleen. Madot syövät sen ja se muuttuu mullaksi.

Mitä on sitten kun kuolee?
Ei mitään
Eikö mitään?
Ei yhtään mitään, sitä vaan häviää ja kaikki ajatukset lakkaa
??
Niin ja ruumis mätänee hiljalleen. Madot syövät sen ja se muuttuu mullaksi.

Mitä sitten on kun kuolee?
Miksi tähän kysymykseen pitää vastata mitään? Kuka OIKEASTI voi TIETÄÄ mitä sitten tapahtuu? Miksi ei voi kertoa että joku uskoo näin ja joku näin. Ja mikä vika tuossa mainitsemassasi vastuaksessa on? Ruumishan mätänee ja muuttuu mullaksi uskoi ihmisen hengelle (onko sellaistakaan) käyvän mitä hyvänsä.

Miksi tähän kysymykseen pitää vastata mitään? Kuka OIKEASTI voi TIETÄÄ mitä sitten tapahtuu? Miksi ei voi kertoa että joku uskoo näin ja joku näin. Ja mikä vika tuossa mainitsemassasi vastuaksessa on? Ruumishan mätänee ja muuttuu mullaksi uskoi ihmisen hengelle (onko sellaistakaan) käyvän mitä hyvänsä.

No, mulle ei koskaan tuotu esiin, että olisi edes sellaista mahdollisuutta, että olisi ns. jotain muutakin kuin vain tämä elämä. Joo, jotkut uskovat Jumalaan mutta se on satuolento, sanottiin. Kai sitä lapselle jotain vastaa kun se kysyy; en tiedä olisikin parempi vaihtoehto. Minua nuo ajatukset onnistuivat ahdistamaan.

No, mulle ei koskaan tuotu esiin, että olisi edes sellaista mahdollisuutta, että olisi ns. jotain muutakin kuin vain tämä elämä. Joo, jotkut uskovat Jumalaan mutta se on satuolento, sanottiin. Kai sitä lapselle jotain vastaa kun se kysyy; en tiedä olisikin parempi vaihtoehto. Minua nuo ajatukset onnistuivat ahdistamaan.

Ai mainitsemasi mätänemis-ajatukset?

Koko kuolemisen konsepti. Katoaminen olemattomiin, ajatusten, kaiken loppuminen. En muista että mätäneminen olisi ollut kuitenkaan mikään ykkösongelma.

Ketä tahansa se ahdistaa jossain vaiheessa. Miksei ahdistaisi. Miksi se pitää jotenkin peittää uskottelemalla, että voi tietää varmasti että kuoleman jälkeen on elämää?

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Minoon ihan sitä mieltä että kaikki uskonnot on ihan samaa skeidaa.. Joka uskontoon riittää ne ihan omat höyrypäänsä ja sekoilijansa.

Niinpä. Nykyihmiset on pakenijoiden jälkeläisiä. Se selittää uskontojen tarpeen ja alkuperän mielestäni paremmin ku hyvin...

Koko kuolemisen konsepti. Katoaminen olemattomiin, ajatusten, kaiken loppuminen. En muista että mätäneminen olisi ollut kuitenkaan mikään ykkösongelma.

Ketä tahansa se ahdistaa jossain vaiheessa. Miksei ahdistaisi. Miksi se pitää jotenkin peittää uskottelemalla, että voi tietää varmasti että kuoleman jälkeen on elämää?

Yritin tuoda esiin sitä, että maltillinen lähestymistapa olisi parasta. Se voi olla sellainen, ettei tiedä, tai minun mielestäni sellainenkin, että jos itse uskoo johonkin, tuo sen maltillisesti esille joskus.

Mutta minusta ei ole hyvä pelotella helvetillä/gehennalla, mutta ei myöskään se, että liian jyrkästi lähdetään sille linjalle että mitään ei sitten ole ja that's it.

en ole jehovan todistaja, mut eikö tuo pelottelu ole aika vanhanaikaista, luulisin että ne opettaa pikkusen eri tyyliin... mä luulen että ne hyvät puolet siinä on paljon suuremmat ja niitä korostetaan paljon enemmän opetuksessa kuin mitään maailman loppua. Kaikki Jehovat on hyvin tasapainoisia ketä minä tunnen, elävät ns. onnellisina Raamatun oppien mukaan.

en ole jehovan todistaja, mut eikö tuo pelottelu ole aika vanhanaikaista, luulisin että ne opettaa pikkusen eri tyyliin... mä luulen että ne hyvät puolet siinä on paljon suuremmat ja niitä korostetaan paljon enemmän opetuksessa kuin mitään maailman loppua. Kaikki Jehovat on hyvin tasapainoisia ketä minä tunnen, elävät ns. onnellisina Raamatun oppien mukaan.

Uskonnot on vanhanaikaisia. Helvetillä pelottelu ei ole hävinnyt mihinkään.

Mistä lähtien Jehovan todistajat on jakaneet lappuja postilaatikoihin? :O
Ei täällä ole niitä lappuja koskaan postilaatikosta löytynyt.
Eilen viimeksi kävi vanha papparainen tuossa ku oltiin pihalla, mutta sanoin että ei kiinnosta ja lähti pois. Ei edes yrittänyt tuputtaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Systeri:
Eilen viimeksi kävi vanha papparainen tuossa ku oltiin pihalla, mutta sanoin että ei kiinnosta ja lähti pois. Ei edes yrittänyt tuputtaa...

Lieneepi joku höyrypää.. joita kaikkiin uskontoihin riittää yllin kyllin..

Ei oo munkaan luukusta tai laatikosta koskaan tungettu yhtään Jehovan Todistajien lappua. Ev.lut. seurakunnan lehti kyllä tulee.. ja jotai muita lippusia..

Alkuperäinen kirjoittaja No niin...:
No minua voi sanoa Jehovantodistajaksi. Itse en kyllä ole lapsiani "pelotellut" harmagedonilla tai muullakaan... Monien muiden uskovaisten lapsia pelotellaan helvetillä. Tämä on mielestäni paljon pahempaa, JT:thän eivät edes usko helvettiin.. Tuossa "Kirjani Raamatun kertomuksia"-kirjassa kyllä osa kuvista ja kertomuksista on sellasia, etten kyllä ihan pienille lapsille niitä kaikkia lukisi.

Jehovan todistajien kyky lukea raamattua on hiukkasen rajallinen...Sanonta "lukee kuin piru raamattua" pätee taas tähänkin. Huvikseen vissiin on raamattuun laitettu helvetistä asiaa ja kuvauksia, millaista siellä on.
Muistakaa nyt jehovat, että teidän lahkonne perustaja oli huijari ja roisto, jonka juttujen seurauksena jehovat erotettiin kristinuskosta.
Jeesus on raamatun koko pohja ja perusta ja sen te olette jättäneet myös pois alentamalla Jeesuksen Jumalan pojasta enkelipojaksi.
Ilman uskoa Jeesukseen ja myöntämällä Jeesus Jumalan pojaksi ei taivaaseen ole asiaa.

Jehovan todistajien kyky lukea raamattua on hiukkasen rajallinen...Sanonta "lukee kuin piru raamattua" pätee taas tähänkin. Huvikseen vissiin on raamattuun laitettu helvetistä asiaa ja kuvauksia, millaista siellä on.
Muistakaa nyt jehovat, että teidän lahkonne perustaja oli huijari ja roisto, jonka juttujen seurauksena jehovat erotettiin kristinuskosta.
Jeesus on raamatun koko pohja ja perusta ja sen te olette jättäneet myös pois alentamalla Jeesuksen Jumalan pojasta enkelipojaksi.
Ilman uskoa Jeesukseen ja myöntämällä Jeesus Jumalan pojaksi ei taivaaseen ole asiaa.

No raamattua nyt voi tulkita ihan kuka vaan ihan miten vaan. Samoten ku voi itte valkata että mihin "uskoo" ja mihin ei..

Alkuperäinen kirjoittaja Systeri:

näköjään eilisetä lähtien. ei meillekkään kukaan tarjoutunut sisään/ovelle!
siinä oli mm. joku kokouskutsu jonne pitää mennä jos haluaa pelastua maailmanlopulta, pakkakuntia oli helsinki, oulu ja tampere, että täältä itä-suomesta olis vaellettava päivän matka pelastukseen..

Alkuperäinen kirjoittaja No niin...:
No minua voi sanoa Jehovantodistajaksi. Itse en kyllä ole lapsiani "pelotellut" harmagedonilla tai muullakaan... Monien muiden uskovaisten lapsia pelotellaan helvetillä. Tämä on mielestäni paljon pahempaa, JT:thän eivät edes usko helvettiin.. Tuossa "Kirjani Raamatun kertomuksia"-kirjassa kyllä osa kuvista ja kertomuksista on sellasia, etten kyllä ihan pienille lapsille niitä kaikkia lukisi.

Mehän emme tarkkaan ottaen tiedä kuinka dogmaattisesti oikein pitää ihmisen opin olla, jotta hän pääsisi taivaaseen/paratiisiin, vaikka lähtöoletukseksi otettaisiinkin Raamatun kuva Jumalasta. Mutta Jehovan todistajien opinmuodostuksessa on toki kritisoitavaa. Ilmeisesti sekä viimeinen kommentoija että Jehovantodistajat edustavat tietyssä mielessä vain Raamattu -periaatetta uskossaan. Raamattu ei kuitenkaan pudonnut sellaisenaan taivaasta, vaan koottiin kirjoituksista, jotka koettiin kertovan oleellisella tavalla Jumalasta, ja jotka jo siinä vaiheessa olivat tärkeä osa kirkon traditiota. Erityisesti Jehovan todistajien kannalta on kuitenkin ongelmallista, että se Kaanon, jota Jehovan todistajat pitävät "The Raamattuna" on lyöty lukkoon jopa hieman myöhemmin kuin oppi kolminaisuudesta. Mielestäni jos pitää nykykaanonia oikeana, koska sen ajan kirkkoisät niin päättivät, täytyisi pitää kolminaisuusoppiakin. Loogista olisi hylätä/hyväksyä molemmat tai esittää ainakin jotain ulkopuolisia perusteita juuri tietylle kaanonille.

Yhteistyössä