Jeesus ei syntynyt jouluna.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Öööh, pitäisikö joulu nähdä sellaisena, miten sen itse viettää, ja pilkata muita tapoja?

Jos, niin kaikki, jotka tuhlaavat jouluna aikaa muuhun kuin syömiseen, ovat umpitolloja. :xmas:

Siis oikeasti:minkä takia jos joku sanoo eriävän mielipiteen joulun vietosta tai sen tarkoituksesta niin heti se koetaan loukkaavana?Enhän minäkää jokaiseen jouluviestiin huuda : tuo loukkaa minua ! Pelkäättekö että tuo illuusio ihan oikeast särkyy kun sitä noin ärhäkästi puolustatte?

Olinpa nyt sitten pakana tai kristitty, mulle joulussa tärkeintä ovat läheiset ihmiset, kiireetön yhdessäolo, välittäminen. Tärkeää on myös valo pimeässä, ennen muuta konkreettiseti. Natsaa kai aika hyvin kristinuskon perussanoman kanssa? Mä en juhli Jeesusta henkilönä, vaan mulle on tärkeää tuo sanoma. Siksi mulle on ihan yhdentekevää se, onko Jeesus syntynyt jouluna vai kesällä ja minä vuonna. Ihmiset ottaa Raamatun ihan liian kirjaimellisesti, jälleen kerran.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Öööh, pitäisikö joulu nähdä sellaisena, miten sen itse viettää, ja pilkata muita tapoja?

Jos, niin kaikki, jotka tuhlaavat jouluna aikaa muuhun kuin syömiseen, ovat umpitolloja. :xmas:

Siis oikeasti:minkä takia jos joku sanoo eriävän mielipiteen joulun vietosta tai sen tarkoituksesta niin heti se koetaan loukkaavana?Enhän minäkää jokaiseen jouluviestiin huuda : tuo loukkaa minua ! Pelkäättekö että tuo illuusio ihan oikeast särkyy kun sitä noin ärhäkästi puolustatte?

Mä en puolusta, en usko Jeesukseen jumalallisena olentona.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:

Mä en puolusta, en usko Jeesukseen jumalallisena olentona.

Joo, no munkaan alkuperäinen pointtini ei ollut arvostella kenenkään syytä. ...vaan huomauttaa, että on olemassa muitakin ihan päteviä (?) syitä viettää joulua kuin Jeesuksen syntymäjuhla. ...tai muistojuhla.

Kuten jo alussa sanoin, mua ei haittaa se syy. ..tahdon vaan minäkin saada rauhassa viettää jouluni siitä syystä kuin minä tahdon ilman vietto-oikeusarvosteluja. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Olinpa nyt sitten pakana tai kristitty, mulle joulussa tärkeintä ovat läheiset ihmiset, kiireetön yhdessäolo, välittäminen. Tärkeää on myös valo pimeässä, ennen muuta konkreettiseti. Natsaa kai aika hyvin kristinuskon perussanoman kanssa? Mä en juhli Jeesusta henkilönä, vaan mulle on tärkeää tuo sanoma. Siksi mulle on ihan yhdentekevää se, onko Jeesus syntynyt jouluna vai kesällä ja minä vuonna. Ihmiset ottaa Raamatun ihan liian kirjaimellisesti, jälleen kerran.

Tapakristittynä voin sanoa, että Tämä oli hyvin kirjoitettu. Sanoma on tärkeintä.

Mitä sillä on väliä koska on oikeesti syntynyt? Me sentäs joka vuosi juhlitaan Jeesuksen syntymää aina samaan aikaan vuodesta mutta entäs se kuolema?
Mites sit se että pääsiäinen on siirtyvä juhlapyhä?Ja sitä juhlitaan ihan yhtälailla kun jouluakin?Eikä kukaan nipota että voi kun kristityt taas vouhkaa...

Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
Mitä sillä on väliä koska on oikeesti syntynyt? Me sentäs joka vuosi juhlitaan Jeesuksen syntymää aina samaan aikaan vuodesta mutta entäs se kuolema?
Mites sit se että pääsiäinen on siirtyvä juhlapyhä?Ja sitä juhlitaan ihan yhtälailla kun jouluakin?Eikä kukaan nipota että voi kun kristityt taas vouhkaa...

Öhöm... pääsiäinenkään ei ole sen kummemmin vain kristillinen juhla kuin joulukaan. Itse asiassa kaikkien nykyisten kirkollisten juhlapyhien paikalla on alunperin ollut ei-uskonnollisia juhlia ja niiden päälle on siirretty(/keksitty) kristillisiä tapahtumia, koska ..no... niissä nyt on ollut jo valmiina juhlapyhät ja silloin juhlittaisiin joka tapauksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

Öhöm... pääsiäinenkään ei ole sen kummemmin vain kristillinen juhla kuin joulukaan. Itse asiassa kaikkien nykyisten kirkollisten juhlapyhien paikalla on alunperin ollut ei-uskonnollisia juhlia ja niiden päälle on siirretty(/keksitty) kristillisiä tapahtumia, koska ..no... niissä nyt on ollut jo valmiina juhlapyhät ja silloin juhlittaisiin joka tapauksessa.

Juu, näinhän se on.Anteeksi mun moka :ashamed: En siis tarkoittanut sitä asiaa noin, vaan mä keskityin siihen että Jeesus ei syntynyt jouluna vaikka sitä silloin juhlitaankin.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

Niinpä Kalevalassakin on vedenpaisumus kuten monessa muussakin uskonnossa.

Ei kai sillä mitään väliä ole mihin aikaan vuodesta Jeesus on syntynyt. Juhlaa kuitenkin kristityt viettävät Jeesuksen syntymän kunniaksi ja ne ketkä eivät usko, niin saavat viettää joulua juuri niin kuin itse kokevat oikeaksi tai olla viettämättä, jos ei joulusta piittaa.
Onko täällä joku sitten kieltänyt joulun vieton muilta kuin kristityiltä?

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Äh.

Mun kannattaisi olla useammin hiljaa. :ashamed:

Uskotko sitten olevan muita jumalallisia olentoja kuin jeesus?

Öööö. En, kai.

Mutta se nyt on yhdentekevää, ihmisiä mä en loukata halunnut.

Ei tää aihe ainakaan mua loukannut.

Jouluahan vietetään sen takia, että päivät alkavat pitenemään. Ja juhannusta vietetään sen takia että päivä on pisimmillään. Kaikki liittyy aurinkoon ja valoon.
Kristityt sitten varastivat omiin nimiinsä nämä tärkeät päivät, ja uskoivat niin saavansa pakanat jeesustelemaan vaivihkaa.

Hyi hyi kristityt. :(

Tottahan tämä on ja jokaisen peruskoulun käyneen luulisi asiasta tietävän :whistle:
Meille joulu on keskitalven juhla, jota vietetään perheen kesken syöden ja saunoen :p Luukkaan evankeliumin tiettyä osaa ei joulupöydässä lueta eikä kristillisiä elementtejä sen kummemmin joulussamme korosteta. Joululauluja kyllä kuunnellaan, niitä kristillisiäkin, lähinnä niiden nostalgisuuden vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja zizilisko:
Onko täällä joku sitten kieltänyt joulun vieton muilta kuin kristityiltä?

No on, vaikka kuinka monesti.
Lahjojen antaminenkin on kuulemma pelkästään kristittyjen tapa (tosin meidän lapset sai juuri Eid-lahjoja muslimeilta, mutta ne on varmaan kopsanneet idean kristityiltä :kieh: ).

Joulusta todella valaiseva historiallinen paketti http://www.israel-apu.org/kirjoituksia/joulu.html
Jeshua/Jeesus on syntynyt syys-lokakuussa.

Joulusta hyvä kirjoitus!

Monet, monet pastorit valittavat sitä tosiasiaa, että joulupukki on korvannut Jeesuksen liian monien lasten ja aikuisten sydämissä tämän päivän Amerikassa (miten Suomessa?). Kun luet tätä vertailua, niin ymmärrät, että tämä korvaaminen amerikkalaisten sydämissä ei ole tapahtunut vahingossa. Pystyt näkemään kuinka Saatana, mestarimarionetti, vetäen naruista maailman yläpuolella, johtaa sekä aikuisia että lapsia pois Jeesuksesta kohti joulupukkia, joka on maailman rakkauden ja kaiken sen ruumiillistuma, mitä maailmassa on.
VERTAILU JEESUKSEN JA JOULUPUKIN VÄLILLÄ
JEESUS KRISTUS: MEIDÄN HERRAMME JA VAPAHTAJAMME RAAMATUN MUKAAN
JOULUPUKKI (SANTA CLAUS): VÄÄRENNÖS IHMISTEN MYYTTIEN MUKAAN
1. Hänellä on villanvalkoiset hiukset (Ilm.1:14) 1. Hänellä on villanvalkoiset hiukset.
2. Hänellä on parta (Jes.50:6) 2. Hänellä on parta.
3. Hän tulee punaisessa puvussa (Jes.63:1-2) 3. Hän tulee punaisessa puvussa.
4. Hänen tulemuksensa hetki on salaisuus (Lk. 12:40; Mk. 13:33) 4. Hänen tulemuksensa hetki on salaisuus.
5. Hän tulee pohjoisesta, jossa Hän asuu (Hes.1:4; Ps. 48:2) 5. Hän tulee pohjoisesta, jossa hän asuu.
6. Hän on rakentaja (Mk. 6:3) 6. Hän on lelujen rakentaja.
7. Hän tulee kuin varas yöllä (Mt. 24:43-44) 7. Hän tulee kuin varas yöllä Vieläpä pääseekin koteihin kuin varas.
8. Hän on kaikkivaltias (Ilm.19:6) 8. Hän on kaikkivaltias - voi jakaa kaikki maailman lahjat yhdessä yössä.
9. Hän on kaikkitietävä (Hepr. 4:13; 1 Joh. 3:20) 9. Hän on kaikkitietävä - tietää oletko ollut kiltti vai tuhma koko vuoden ajalta.
10. Hän on kaikkialla läsnä oleva (Ps.139:7-10; Ef. 4:6; Joh.3:13) 10. Hän on kaikkialla läsnä oleva - Hänen täytyy olla kaikkialla yhtäaikaa, koska pystyy jakamaan kaikki lahjat yhdessä lyhyessä yössä.
11. Hän on ajaton, ikuinen (Ilm.1:8; 21:6) 11. Hän elää ikuisesti.
12. Hän elää ihmisissä (1 Kor. 3:16; 2 Kor. 6:16-17) 12. Hän elää lasten sydämissä.
13. Hän on lahjojen antaja (Ef. 4:8) 13. Hän on lahjojen antaja.
14. Hän on ehdottomasti totta (Joh.14:6) 14. Hän on ehdottomasti tarua - (1.Tim.1:4; 4:7; 2.Tim.4:4)
15. Hän istuu valtaistuimella (Ilm. 5:1; Hepr. 1:8) 15. Hän istuu valtaistuimella.
16. Meitä kehotetaan käymään rohkeasti armoistuimen eteen tarpeinemme (Hepr. 4:16) 16. Lapsia kehotetaan lähestymään hänen valtaistuintaan ja pyytämään, mitä haluavat.
17. Hän kehottaa lapsia tottelemaan vanhempia. 17. Hän kehottaa lapsia tottelemaan vanhempia.
18. Haluaa lasten tulevan luoksensa. (Mk.10:14) 18. Kutsuu lapsia luoksensa.
19. Hän tuomitsee (Room 14:10; Rev 20:2) 19. Hän tuomitsee, oletko hyvä vai paha.
20. Hän on Iankaikkinen Isä (Jes. 9:6; Hepr. 12:2) 20. Hän on Isä Joulu (Father Christmas).
21. Hän on Kristuslapsi (Mt. 1:23; Lk. 2:11-12) 21. Hän on Kris Kringle (tarkoittaa kristuslapsi).
22. Hän on rukousten ja ylistyksen arvoinen (Ilm.5:14 Hepr.1:6) 22. Lapset rukoilevat ja ylistävät "St. Nick'iä"
23. Hän on sotajoukkojen Herra (suomalaisen käännöksen mukaan Herra Sebaot) (Mal.3:5; Jes. 8:13; Ps.24:10) 23. Hän on tonttujen (maahisten) armeijan herra - (Druidi-uskonnossa maahiset, engl. elves, ovat demoneita tai puiden henkiä)
24. Jumala sanoo (KJV-käännöksen mukaan), "Ho, ho ... (Sak. 2:6) 24. Santa (pukki) sanoo englanniksi, "Ho, ho, ho ..."
25. Hän on Rauhan Ruhtinas, Jumalan kuva (Jes. 9:6; Hepr. 1:3) 25. Hän on maailmanrauhan symboli, joulunajan kuva
Huomautus: Tämä vertailu on otettu julkaisusta "The GOOD NEWSletter", by Former Catholics For Christ, Oct/Nov/Dec, 1997.
Tästä voi selvästi nähdä, että joku tarkoituksella loi Jeesuksen maailmallisen väärennöksen, rinnastaen Jeesuksen monia ominaisuuksia joulupukkiin! On liian monia suoria yhtäläisyyksiä, että tämä joulupukin luominen olisi ollut sattuma. Job 1:6-7 sanoo, että Saatana kiertää ja kuljeksii maata, ikään kuin se olisi pieni puutarhapalsta täysin hänen hallinnassaan. Saatanaa voidaan ajatella mestarimarionettina vetelemässä naruja maan päällä. On varma, että näinä viimeisinä päivinä Saatana haluaisi jonkun toisen vetävän lasten huomion, ihailun ja rakkauden pois Jeesuksesta Kristuksesta. Eikä ainoastaan sitä, vaan Saatana olisi halunnut turmella lapset jo varhain tuolla kaikkein tuhoisimmalla hengellisellä sairaudella, rakkaudella aineellisiin asioihin ja rakkaudella itseensä, kun pitää saada niin paljon lahjoja kuin mahdollista! Joulupukin (Santa Claus) luominen ja mainostaminen taatusti toteuttaa kaikki nämä tavoitteet.
Muista, että yksi Jeesuksen lopun ajan profetia oli, että ihmisten sydämet tulisivat hyvin kylmiksi Häntä kohtaan. "Ja sen tähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus." (Mt.24:12)
On varmaa, että lapsia kehotetaan tulemaan väärälle lähteelle pyytämään lahjoja, heitä rohkaistaan oikeaan käytökseen läpi vuoden, mutta vääristä syistä ja heitä opetetaan rakastamaan aineellisia asioita ennemmin ja enemmän kuin Jumalaa. Tästä tulee mieleen eräs toinen lopun ajan profetia. "Mutta ymmärrä tämä, että viimeisinä päivinä on tuleva vaarallisia suuren ahdingon ja murheen aikoja, vaikeita selviytyä ja kestää. Sillä ihmiset ovat itserakkaita ja äärimmäisen itsekeskeisiä, rahaa rakastavia ja heitä ajaa kohtuuttoman kiihkeä halu rikastua . He rakastavat aistillisia nautintoja ja turhia huvituksia enemmän ja ennemmin kuin Jumalaa. .

Kuumimmat

Yhteistyössä