Jeesuksen pelastustehtävä ettei yksikään hukkuisi eli painuisi syvyyksiin hämärään ja pimeään

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Jeesuksen pelastustehtävä ettei yksikään hukkuisi eli painuisi syvyyksiin hämärään ja pimeään


Hukkuminen pimeyteen ja kiirastuli

Kiirastuli polttaa puhtaaksi, sitä kuumemmalla liekillä mitä enemmän sielulla on tauhkaa, kun se ymmärtää eli kokee tekojensa seuraukset. Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle, ja koska Henki on Yksi, sen te olette tehneet itsellenne.

Tämän ymmärtäminen eli tajuaminen eli kokeminen on se helvetti "mitä minä olen tehnyt".

"Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan."

Pimeys ei tahdo paljastua.

Tietämättömyys, pelko, häpeä..


Opetus ja varoitus ettette tekisi sielullenne vahinkoa

Aivan kuin ymmärtämätöntä lasta varoitetaan rangaistuksesta opastettaessa parempaan käytökseen, kristillisyys opastaa ymmärtämättömiä kuin pikkulapsia näiden omaksi parhaaksi jotta kehittyisivät ja kasvaisivat oikeaan suuntaan. Lapsilla on lapsen mieli, ja heitä puhutellaan sen eli ymmärryksen mukaan.

Jeesus tuli pelastustehtäväänsä, että hänen opastuksellaan ihmisillä olisi mahdollisimman vähän tätä pahaa "karmaa", eikä kenenkään tarvitsisi hämärässä syvyyksissä piilotella ja pakoilla, silloin kun kaikki tulee julki.

Johannes 3:16-17
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi."

Pelastustehtävä ettei kukaan hukkuisi eli painuisi syvyyksiin hämärään ja pimeään etäälle Jumalan valosta ja rakkaudesta.


"Anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä he tekevät"

Hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, armoa armon lisäksi.

Lain välitti Mooses, armon ja totuuden toi Jeesus Kristus.

Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt.
Ainoa Poika, joka itse on Jumala
ja joka aina on Isän vierellä,
on opettanut meidät tuntemaan hänet.
 

Yhteistyössä