Jeesukseen uskomisesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

juu

Vieras
Mietin että mistä tulee se pelastuksen tunne, se hyvä vapautunut olo, se vakuuttunut olo Jeesuksen parantavasta voimasta?

Onko se sitä että Jeesus ihan aikuisten oikeasti on Jumalan poika ja se pystyy mihin vaan

VAI sitä että

haluat uskoa tähän viimeisenä oljenkortena ja sillä on psykologinen vapauttava vaikutus?

Onko sillä loppujen lopuksi merkitystä??? (On, haluan uskoa niin)

Olen rukoillut tämän asian toteutumista kohdalleni, pyytänyt Jeesusta elämääni ja olo on ollut helpottunut. Vanhan analyytikon tavoin aloin tätä miettimään, ei kai sen väliä, mutta tuli vaan mieleen :)

Kun uskoo että synnit on anteeksi annettu ja pelastuu yms, nakkaa sen huolikuorman pois, niitä on tarpeetonta enää kantaa mukana. Se tulee uskomisesta, lähtee jokaisesta itsestään.

Ja siihen ei välttämättä tarvi Jeesusta. Muissakin uskonnoissa ja ilmankin uskoa siihen voi päästä. :) Ei ole kristinuskon yksinoikeus.

No mä olen uskossa ja tullut uskoon "puun takaa" ja hyvin epäilevälläkin mielellä. Sydämessäni rukoilin, että jos sä Jeesus oot oikeest totta, niin näytä mulle se. Ja sitten annan elämäni sulle. Ja siinä hetkessä se tapahtui. kaikki taakat otettiin pois ja rauha tuli sydämeen. Ja oon ollut uskossa yli 10 v. Ja siinä ajassa olen tullut vakuuttuneeksi, että Jeesus todella on Jumalan Poika. Orion muuten, se usko nimenomaaan Jeesukseen EI tule itsestä vaan Jumala antaa sen uskon, kun vilpittömästi pyytää.
Se ero elävällä uskolla ja uskonnoilla on ;).

Alkuperäinen kirjoittaja jeesus on jees!:
No mä olen uskossa ja tullut uskoon "puun takaa" ja hyvin epäilevälläkin mielellä. Sydämessäni rukoilin, että jos sä Jeesus oot oikeest totta, niin näytä mulle se. Ja sitten annan elämäni sulle. Ja siinä hetkessä se tapahtui. kaikki taakat otettiin pois ja rauha tuli sydämeen. Ja oon ollut uskossa yli 10 v. Ja siinä ajassa olen tullut vakuuttuneeksi, että Jeesus todella on Jumalan Poika. Orion muuten, se usko nimenomaaan Jeesukseen EI tule itsestä vaan Jumala antaa sen uskon, kun vilpittömästi pyytää.

niin mikä on siis elävä usko?

kun uskottelee itselleen että jokin jumalolento auttaa juuri sinua, saa aikaan ylemmyydentunteen itselleen. asiaa auttaa vielä se että uskontojen pyhissä kirjoissa pakanoita yleensä mollataan, jos ei suoraan kehoteta tappamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja dechs:
kun uskottelee itselleen että jokin jumalolento auttaa juuri sinua, saa aikaan ylemmyydentunteen itselleen. asiaa auttaa vielä se että uskontojen pyhissä kirjoissa pakanoita yleensä mollataan, jos ei suoraan kehoteta tappamaan.

mutta ylemmyydentuntoa tämä ei todellakaan ole...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ylemmyydentunteella ei ole asian kanssa mitään tekemistä

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

noh, voi siinä kai olla sekin että kuvittelee jonkun auttavan päivittäisissä askareissa, niin ei stressaa niin paljoa niistä. vähän niinkuin olisi mielikuvituskodinhoitaja.

Ook sää se tuulimyllynlämmittäjä turpajurpo?

Alkuperäinen kirjoittaja jeesus on jees!:

Ihan sama mistä se usko tulee, mutta kun uskoo oikeasti että "synneistä" ei kanneta kaunaa ja uskoo että pelastuu helvetiltä jne, nii silloin sen rauhan saa. Ihan sama onko "apuvälineenä" Jeesus tai Jumala, vai ei kukaan. Rauhaan ja vapauteen ei tarvita välttämättä Jeesusta. Jeesus oli kyllä hyvä opettaja.

Yhteistyössä