Jauhelihan sulatus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tietämätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tietämätön

Vieras
Elikkä siis, miten olis parhainta sulattaa pakastimesta otettu, suojakaasuun pakattu jauheliha?

Jääkaapissa hiljalleen? Vai mikrossa sulatusteholla? Suoraan jäisenä pannuun?
Mulla on usein käynyt niin, että kun liha on sulanut, olen huomannut sen olevan pilaantunutta... Siksi haluaisinkin tietää, että miten se sulatus kuuluu tehä oikein :)

Konstit on monet sano mummo ja niin edelleen. Itse olen sulattanut jääkaapissa (edellisenä päivänä ottanut sulamaan), huoneenlämmössä (aamulla ottanut pakastimesta niin ruoanlaittoaikaan mennessä aika lailla sula), mikrossa (päällymuovi pois ja sulatuksella tai täydellä teholla, sama sille) ja pannussa (pienellä lämmöllä antanut hiljalleen ruskistua ja kaapinu ja käännelly välillä).

Tätä ei kyllä kysytty, mutta joskus neuvottiin ottamaan kaikki lihat pois noista suojakaasupakkauksista ennen pakastamista.
Mie pakastan jauhelihan pakastepusseissa "levyinä", laitan siis jauhelihan pakastepussiin, ja painelen ohuehkoksi levyksi, pussi kiinni ja pakkaseen.
Jäätyy nopeasti ja sulaa pannulla nopeammin kun isompi köntti.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Tätä ei kyllä kysytty, mutta joskus neuvottiin ottamaan kaikki lihat pois noista suojakaasupakkauksista ennen pakastamista.
Mie pakastan jauhelihan pakastepusseissa "levyinä", laitan siis jauhelihan pakastepussiin, ja painelen ohuehkoksi levyksi, pussi kiinni ja pakkaseen.
Jäätyy nopeasti ja sulaa pannulla nopeammin kun isompi köntti.

Tällaista en tiennytkään! Pitääpä kokeilla seuraavaks kun on ajankohtaista :)
Itse sulatan jauhelihan yleensä jääkaapissa (otan sen sinne sulamaan edellisenä iltana) tai jos on kiire, niin heitän suoraan pannulle.

Yhteistyössä