Jättäisittekö... (lapsista kyse)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Avemaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Avemaria:
Vajaa 2v nukkuu päiväunia. Jättäisittekö lapsen nukkumaan ja 9v:n vahtimaan ku menette haravoimaan takapihaa? Isompi vois tulla sanomaan jos pieni herää unilta.

No kyllä mä voisin jättää, jos 9v on tarpeeksi vastuuntuntoinen ja keskittymiskykyinen. Eli ei uppoudu liikaa omiin juttuihinsa. Ja tietysti vaikuttaa myös se miten villi/rauhallinen 2v on.

Näin mäki ajattelin että voisin ihan hyvin jättää mutta jotenki oon kuitenkin epävarma. No ei sit muuta ku ulos haravoimaan ja nauttimaan kauniista ilmasta. Pientä ei kuitenkaan voi ottaa ulos mukaan ku on ollu eilen kuumeessa.

Mä olen jättäny noi omat mukulat nukkumaan itsekseen milloin pihalle ja milloin sisälle. Itkuhälyttimet (niin ja ne isoveikat) on kai alunperinkin keksitty nimenomaan tällaisia tilanteita varten. ;)

Kyllä mä uskon, että voisin jättää... Meillä 2- ja 8-vuotiaat, mutta en kyllä vielä kertaakaan ole heitä kahden jättänyt. Isoveli kyllä oma-aloitteisesti kovastikin katsoo pienemmän perään, mutta ei ole tullut vaan itsellä mieleen vielä heitä jättää.

Toisaalta mä luulen, et jos vastaavassa tilanteessa tekisin noin ja menisin ulos haravoimaan niin isompin haluais hetken päästä itse ulos, joten se "ilo" loppuis lyhyeen ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Avemaria:
Näin mäki ajattelin että voisin ihan hyvin jättää mutta jotenki oon kuitenkin epävarma. No ei sit muuta ku ulos haravoimaan ja nauttimaan kauniista ilmasta. Pientä ei kuitenkaan voi ottaa ulos mukaan ku on ollu eilen kuumeessa.

Mistä se kummallinen ajatus oikein tulee, että kipeenä ei saa olla ulkona? Raitis ilma tekee ihan hyvää, kunhan on sopivasti päällä. Kipeenä ei tieteskään riehua kannata, mut ton ikänen vois hyvin nukkua päikkärinsä pihalla. Itellä poika 1v10kk ja nukkuu pihalla vaunuissa aina, paitsi vatsatautisena. (tukehtumisvaaran takia, vaikee valvoa)

Voi toki jättää 9-vuotiaankin valvontaan, jos kerran omassa pihassa pysyttelet. Kyllä sen ikänen osaa tulla sanomaan, millon pienempi herää.

Yhteistyössä