Jatkuva vittuilu, kuinka lopettaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Eli miten vastata takaisin?
Olen kai aina ollut aivan liian kiltti, ja on parikin ihmistä jotka tuntuvat suorastaan nauttivan siitä että mulle saa vittuilla.

Ja ei, kyse ei ole siis mistään pienestä kuittailusta, jonka voisi ohittaa olankohautuksella. Kommentit vaan pahenee ajan mittaan:(

Ja näitä kommentteja saatetaan vielä kivasti laukoa isonkin porukan kuullen, kun tiedetään että oon huono sanomaan takaisin:(

Vinkkejä, miten opettelen näpäyttämään takaisin jotta saan tämän loppumaan?

Näpäyttäminen harvoin toimii, jos se ei tule luonnostaan. Herkkyys kuultaa läpi ja se on kuin heittäisi bensaa liekkeihin. Vittuilijat eivät ole tottuneet suoraan (tunne)kommunikaatioon ja heille sellainen voi näyttäytyä häkellyttävänä ja vahvana. Eka on tehokkain, toimii kuin häkä.

"Mikä sinua harmittaa?"
"Miksi puhut minulle noin ikävästi?"
"Minusta tuntuu pahalta kun sanot noin."
"Voisitko puhua asiallisesti tai olla hiljaa?"
"Osaatko ajatella miltä minusta tuntuu kun puhut minulle/minusta noin?"

Kuittailua voi todellakin opetella. Omituiselta kuulostaa, mutta voit etukäteen miettiä tilanteita ja tehdä ajatusleikkejä siitä kuinka ja millä sanoin voit kyseiselle ihmiselle vastata hänen vittuillessa. Tunnet hänen tapansa sanailla ja voit miettiä sopivia vähäeleisiä, puolihuolimattomasti lauottuja vastauksia.

Kukaan ei ole täydellinen, jokaisesta löytyy niitä pieniä epäkohtia joiden julkituominen sivaltaa miekan lailla ja uppoaa ikävästi.

Paras ja tehokkain tapa on itse pitäytyä asiallisessa puhetavassa, ei loukata röyhkeästi vaan tehdä toisen sanat mitättömiksi ja näyttää, etteivät ne vaikuta sinun tunnetilaasi sillä hetkellä millään tavoin. Voit omassa rauhassa sitten itkeä ja raivota loukatuksi tulemista.

Tälläinen päänaukoja hakee reaktiota ja saa mielihyvää sinun mielipahasta. Kun hän ei saa vastakaikua ja mitätöit vittuilun olankohautuksella tai sanoin, ei hän kykene jatkamaan yksipuolista sanailua.

Henkilökohtaisuuksiin menevillä kuittailuilla saattaa saada itkupotkuraivarit toiselle, joten niitä kannattaa säästää suuremman yleisön kuultavaksi.

Herkkäkin ihminen oppii vastaan sanomisen, mutta myös reaktiota toisen vituilulle voi opetella hallitsemaan.

Olen itse todella herkkä ottamaan itseeni vähäisetkin vinoilut. Ennen parahdin helposti itkuun tai jäin sanattomaksi kuunnellen yltyvää vittuilua. Helppo kohde ja kaikkien pahinta oli suuressa porukassa yrittää kestää muiden säälivät katseet.

Elämä opetti, keräsin mieleeni muiden epäkohdat ja kävin mielikuvaharjoitteita eri tilanteista läpi. Kovetin mieleni ja pyrin pitämään itseni kasassa hankalissakin tilanteissa. Vuosi, kaksi kului ja huomasin etten ollut enää pilkan kohde samalla tavalla. Nyt tilanteet olivat rauhoittuneet ja jos kuittailua tuli, se jäi tasavertaiseksi sanailuksi jättäen lopuksi leppoisan ilmapiirin ilman pahaa oloa.

Nyt elämään on tullut uusi ulottuvuus, anoppi! Hänen sanansa pysäyttää ja tuo taas herkän puolen vahvasti esille. Nyt saatan alahuuli väpättäen kuunnella vittuilua ja oven sulkeuduttua hänen perässään itken omaa heikkouttani. Joudun tekemisiin ihmisen kanssa, joka on osa mieheni elämää ikuisesti, se on pulmallista se :whistle:

• Tykkää
Reactions: Elena777
Mä olen nyt alkanut saamaan kommenttia ulkonäköäni kohtaa haukkuneet minuema homoksi ja shemaleksi. Välillä tekee kovaa mut voitoksi kääntynyt kun heittänyt kovan servauksen "oon bi-seksuaali kiitos kysymästä eikä siinä mitään ongelmaa oon saan ainaki tuplasti enemmän ku sinä"

Vittuilun motiivi pitää tunnistaa. Usein se on huumoria eikä pahantahtoista. Näin ainakin kaveriporukassa. Silloin tilanteen ratkaisee parhaiten se, että tekee selväksi kokevansa olonsa kiusatuksi ja ryhmän ulkopuolelle jätetyksi.

Jos taas vittuilu on selvästi pahantahtoista, asiasta valittaminen voi vain pahentaa tilannetta. Sellaisessa tilanteessa ainut toimiva keino on valitettavasti se perinteinen: väkivalta lopettaa vittuilun.

Huh, onko pakko edes olla sellaisten kans?
Joskus on, esimerkiksi työelämässä. Kaverillinen puolin ja toisin vinoilu on hauskaa mutta uusien ihmisten kanssa välillä raja voi olla häilyvä. Eli kannattaa tehdä selväks se ettet pidä siitä ja että se ei sinusta ole hauskaa, ystävällinen hymyily ja naureskelu antaa väärän kuvan. Tokaset vaan totisesti et voitko lopettaa? Tai Mua ei sitten sun vittuilus kiinnosta. Jos homma jatkuu niin sit ei auta kun opetella sivaltaan takasin, yleensä kun onnistut muutaman kerran sivaltaan tarpeeksi syvältä, vittuilu loppuu koska kuka nyt haluaisi itseään nolattavan moneen kertaan. Ja jos menee työelämässä täysin kiusaamiseks niin ilmoitusta pomolle.

Vittuilun motiivi pitää tunnistaa. Usein se on huumoria eikä pahantahtoista. Näin ainakin kaveriporukassa. Silloin tilanteen ratkaisee parhaiten se, että tekee selväksi kokevansa olonsa kiusatuksi ja ryhmän ulkopuolelle jätetyksi.

Jos taas vittuilu on selvästi pahantahtoista, asiasta valittaminen voi vain pahentaa tilannetta. Sellaisessa tilanteessa ainut toimiva keino on valitettavasti se perinteinen: väkivalta lopettaa vittuilun.

Jos motiivi on 100% varmuudella pahantahtoinen (eli nolata toinen ryhmässä täysin) niin ottaisin näihin tilanteisiin mielellään ns yleispäteviä ohjeita/lauseita vastavittuiluun.

Väkivalta ei ole ns mun juttu ja olen liian kiltti, mutta yksi tuttu jota joudun valitettavasti näkemään pitäisi saada hiljaiseksi..

No kyllä se on sitten tuo ensin ehdotettu:
Onko sulla joku huonosti kun olet noin ilkeä?
Kukas sun muroihin on kussu?
Eikö vaimo aamulla antanut vai miksi on paha mieli?
Jäikö lääkkeet ottamatta?
Oonko tehny sulle jotain pahaa?
Saatko sä jotain tyydytystä tuosta kun olet noin ilkeä?
Eikö aamulla ottanut eteen vai mikä noin harmittaa?
Onko sulla hiekkaa p****ssa vai mikä harmittaa?
Joku niin terävä kuitti ettei enää sen jälkeen viisastele. Joku semmonen joka voisi oikeasti olla totta hänen elämässään.

Voi kertoa, että sanat satuttavat. Kukin puhuu omasta sivistystasostaan käsin. Osa ei ole ehkä koskaan kuullut kohteliasta puhetta. Puhetavasta huomaa nopeasti ihmisen koulutustaustan , moukkamaisuutta on vaikea piilottaa.

Voi kertoa, että sanat satuttavat. Kukin puhuu omasta sivistystasostaan käsin. Osa ei ole ehkä koskaan kuullut kohteliasta puhetta. Puhetavasta huomaa nopeasti ihmisen koulutustaustan , moukkamaisuutta on vaikea piilottaa.
Salli minun nauraa :LOL:

Koulutus ei takaa käytöstapoja ja kohteliasta puhetapaa. Sivistyksestä puhumattakaan.
Tärkeä tilannetaju on joskus myös professoreillakin kateissa, jolloin.katoaa tavat ja kohtelias puhe.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Joskus on, esimerkiksi työelämässä. Kaverillinen puolin ja toisin vinoilu on hauskaa mutta uusien ihmisten kanssa välillä raja voi olla häilyvä. Eli kannattaa tehdä selväks se ettet pidä siitä ja että se ei sinusta ole hauskaa, ystävällinen hymyily ja naureskelu antaa väärän kuvan. Tokaset vaan totisesti et voitko lopettaa? Tai Mua ei sitten sun vittuilus kiinnosta. Jos homma jatkuu niin sit ei auta kun opetella sivaltaan takasin, yleensä kun onnistut muutaman kerran sivaltaan tarpeeksi syvältä, vittuilu loppuu koska kuka nyt haluaisi itseään nolattavan moneen kertaan. Ja jos menee työelämässä täysin kiusaamiseks niin ilmoitusta pomolle.
Missä sun palkkatyö? Oletko vaihtanut?

Yhteistyössä