jatkuva makean himo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut

Vieras
Löytyykö kohtalotovereita?Mun tekee jatkuvasti mieli makeaa. Ensin ajattelin, että se on tämä raskaus, sitten että tämä imetys, joka saa mut himoitsemaan mm.suklaata.

Vauva on kuitenkin nyt jo 8kk ja vaikka imetän niin onko tässä kyse jostain muusta? Olen aina ollut hoikka ja vaikka nyt herkuttelenkin tosi paljon, olen edelleen (toistaiseksi ainakin) hoikka. Pelkään mitä tapahtuu, kun imetys loppuu. Vai voiko joku sairaus saada aikaan makeanhimoa?

Tänäänkin olen syönyt mm. omenapiirakka, yhden suklaapatukan ja äsken hiukan lakuja ja päivä on vasta puolessa välissä.

Kuin meikäläisen elämästä tuo. Jos löytyy hyviä vinkkejä vieroitukseen, mitkä oikeesti toimii, niin otetaan vastaan. On kokeiltu hedelmät, porkkanapalat ja totaalikieltäymykset ja aina olen lopulta palannut samaan. :(

Sama täällä. pakko syödä joka päivä irtsareita ja jos niitä ei niin vaikka palasokeria. Olen aina ollut hoikkaja ihmettelen et miten mä voin nykyisin syödä näin kamalisti makeaa lihomatta, aina en ihan näin kamala makeanälkäinen ole ollut.

Hei miten sun verensokeri?
Itsellä kun oli diabetes enkä tiennyt siitä vielä niin vedin koko ajan makeaa.
Kun sain lääkeet, ei tee yhtään mieli mitään makeaa missään muodossa mieli.

no verensokeria ei ole mitattu sitten raskauden. Silloinkin kyllä söin makeaa, mutta kaikki arvot olivat aina hyvät. En tosin missään sokerirasituskokeessa käynyt.

Ala karppaamaan! Itse olen myös pahasti sokeririippuvainen ja ainut mikä siihen auttaa on hiilihydraattien vähentäminen. Nyt kun syön rasvaista ja vähähiilarista ruokaa on makeanhimo (ja jatkuva nälkä) poissa ja verensokerit pysyy tasasena.

kyllä yritän syödä säännöllisesti.
Aamulla syön yleensä jugurttia ja täysjyvämysliä ja marjoja sekä kahvia
lounas: edellispäivän tähteitä tai jos niitä ei ole pari voileipää
välipalaksi: usein jotain makeaa ja kahvia
päivällinen: teen aina kunnon kotiruokaa ja syödään sitä koko perhe
iltapala: vaihtelee, mutta usein voileipää ja jugurttia tms. Lapsille keitän puuroa. Itse en syö puuroa.

Löytyy!

Minullakin alkoi raskauden aikana ja jatkuu tälläkin hetkellä. Vauva on nyt 2 viikkoinen. Kääks, tämä siis voi kestää ja kestää... Hyvästi vaan laihdutus! :D

Minä en edes pitänyt ennen makeasta!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mitä tarkoitat syö paljon rasvaa? Oma ruokavalioni on kyllä hiilihydraattipainotteinen ja en syö punaista lihaa. Mistä tuota rasvaa sitten saa?

www.karppaus.info

Tuolta löytyy tietoa. Karpata voi myös ilman punasta lihaa. Rasvalla tarkotan esim. voin ja kerman käyttöa. Itse syön aamupalaksi munakkaan jossa kermaa ja juustoa.

Karppauksen ideana on korvata hiilarit rasvalla, ja kaikki hiilarit mitä sä saat ni sä saat vihanneksista.

Yhteistyössä