jätin tärkeän tentin väliin, koska minulle ei ole annettu aikaa lukea!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rva hillevi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rva hillevi

Vieras
siis tiesin 5viikkoa aiemmin kokeen päivämäärään, mutta mieheni ei järjestänyt minulle yhtään lapsi vapaata jotta olisin voinut lukea(ja laskea),joten en mitenkään päin olisi päässyt edes läpi kokeesta saati sitten että olisin saanut hyvän numeron.

Mä oon niin pettynyt mieheen, mikä siinä on niin vaikeeta mennä parina iltana lasten kanssa mummolaan, senkus ois vaan soittanut sopinut ja mennyt.

minun suvun puolelta ei oo oikein ketään, tai siis sellasta ainakaan joiden kanssa mies tulis toimeen(eikä kukaan heistä ota kahta lasta kerralla ja jos toinen lapsista ois kotona niin se on ihan turha yrittää keskittyy mihinkään). mutta miehen puolelta suvusta löytyy mummo ja pappa molemmat jotka pysyy hoitaa, tai johon ois voinut mennä kylään... mut ei niin ei.

Et sitten illalla voinut lukea/laskea kun lapsi nukkuu tai päiväuniaikaan?

Jos ei ihan vauvasta ole kyse niin olisin tohon käyttänyt lapsenhoitovälineeksi myös jotain uutta lelua tai dvd:tä.

No mä en olisi jäänyt odottamaan sitä aikaa kun kerran mies ei saanut aikaiseksi parissa viikossa sitä järjestää, olisin lukenut sitten vaikka yöllä siihen tenttiin, vähän kerrallaan.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Newsflash: minä käyn kokopäivätöissä ja opiskelen yliopistossa opintokokonaisuutta, jonka työnantajani minulle henkilöstökoulutuksena hankkii. Niin: minulle ei kukaan järjestä opiskeluaikaa sen kummemmin töissä kuin kotonakaan. Ihan itse pitää osata irrottaa arjesta vartti silloin , puoli tuntia tuolloin. Ja vielä viisi viikkoa on ollut aikaa vatuloida...

se vaan että mitä hyötyä on lukea yöllä, mikä pysyy päässä jos on puoli kuollut=hyvin väsynyt. yleensä nukahdan kun saan viimesen ipanan nukkumaan eli siinä 21.30. ei siihen aikaan jaksa alkaa miettii kovin haastavia, vaikka olis näköjään pitänyt.

en tiedä mitä sitä tekisi, en mä jaksa tota kouluu jos pitäs yöllä alkaa lukee yms, mutta ei toi ukkokaan varmaan tapojaan paranna. plaah

Itsekin opiskelen työn ohessa amk:ssa. Minulla ei ole koskaan käynyt edes mielessä, että mieheltäni tuollaista vaatisin! Kerran olen vienyt lapsen äidilleni, koska minulla oli kotitentti ja mies oli töissä.

Luet illalla / yöllä. Niin "joutuvat" muutkin tekemään. Onneksi en tarvitse paljoa unta ja yöt ovat pitkiä...

:laugh: Mä toivon että tämä on provo, eikä tuollaista marttyyri-äitiä ole oikeasti olemassa...
Mutta, miksi et kerännyt kamojasi ja mennyt kirjastoon, kahvilaan tmv. paikkaan lukemaan? Miksi et lukenut illalla kun lapset oli nukkumassa? ja kaikkein tärkein, miksi ihmeessä miehesi pitäisi olla vastuussa sun opiskelusta?
Jos et pysty opiskelemaan niin lopeta se koulu, ei ole vaikeaa!

se vaan että mitä hyötyä on lukea yöllä, mikä pysyy päässä jos on puoli kuollut=hyvin väsynyt. yleensä nukahdan kun saan viimesen ipanan nukkumaan eli siinä 21.30. ei siihen aikaan jaksa alkaa miettii kovin haastavia, vaikka olis näköjään pitänyt.

en tiedä mitä sitä tekisi, en mä jaksa tota kouluu jos pitäs yöllä alkaa lukee yms, mutta ei toi ukkokaan varmaan tapojaan paranna. plaah

Kuulehan; mulla oli lapset 6v, 3v ja 1v kun mä aloin opiskella. Lisäksi hoidin muiden lapsia, omien lisäksi. Mies teki vuorotyötä. Miehen vapailla en todella aina hennonnut heittää häntä ja lapsia ulos kämpästä ett saisin opiskella vaan vietettiin vapaat yhdessä. Tottahan se kostautui sitten niin että tehtävät tehtiin ja tentteihin luettiin yötä myöten, puolikuolleenakin. Moni lapsetonkin jätti kesken, minä en, ja valmistuin vielä suunnitellussa ajassa. Kummallisesti sitä pystyy kyllä tiristämään aikaa tentin lukuun viidestä viikosta. ;)

• Tykkää
Reactions: Sadana
Kaikki ei todellakaan pysty opiskelemaan illalla kun lapset on nukkumassa. Ei mullakaan aivot toimi enää siihen aikaan. Ihmisiä on erilaisia. Mut tosiaan toi kirjastoon/kahvilaan meno kun mies kotiutunut ois ihan fiksu ajatus. Vai eikö se miehelle sopinut?

Todellakin tuntuu, että joillekin elämä on liian vaikeaa. Kylllä sitä on pystytty lukemaan, hoitamaan lapset ja käymään vielä osa-aikatöissä. Luettu ja tehtäviä on tehty yöllä ja jokaisena vapaana hetkenä. Taitaa vain olla asenne kateissa. Jotta elämässä pystyy jotain saavuttamaan se tarkoittaa myös uhrauksia ja työtä. Voi olla, että kaikki eivät pysty opiskelemaan, mutta syytä pitää silloin hakea itsestä.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Hetkinen, kukaan ei järjestä sinulle aikaa töissä tai kotona? Meillä töissä projekteihin OTETAAN aikaa, ts. ne merkitään varatuiksi kalenteriin. Kotona se aika edelleen otetaan itse. Vaikka niiden kirjojen kanssa vessaan, ovi lukkoon ja tulpat korviin. Tietenkin silloin kun mies on kotona niiden lasten kanssa. Jos ei siis käy mikään muu järjestely (mies lähtisi lasten kanssa jonnekin tai sinä lähdet jonnekin).

Mä oon hoitanut tuon asian niin, että kerron miehelle, että esim. seuraava viikko on vähän kiireinen koulutöiden suhteen ja olen ajatellut mennä kirjastolle lukemaan sinä ja sinä päivänä. Ei sitä omaa aikaa kannata kummemmin kysellä tai anoa tai odottaa toisen antavan, se pitää vain ottaa. :) Miehet osaa sen taidon yleensä paljon paremmin.

noi asiat on mulle aika vaikeita, el iei auta jos mulla on 15-20min sieltä täältä epäsäännöllisesti aikaa,ei auta jos koetan niitä väsyneenä puurtaa. pakk oolla skarppi ja mielummin useampi tunti hiljaisuudessa aikaa jotta voin tajuja noi asiat ja oikeasti opiskella. Kyllä mä oon opiskellut yhden lapsen yh äitinä joskus mutta silloin ala oli sellanen että tartti kerran lukee ja se oli siinä.

Nyt täytys osaa laskee hapetuslukui, reaktioyhtälöitä, normaalipotentiaaleja. pitäs osaa tasapainottaa rektioyhtälöt. osaa kaikki alkuaineet, ymmärtää mitä muodostuu kahdesta alkuaineesta. muistaa kemialliset sidokset ja osaa antaa esimerkkei. yms.yms.yms

ei mee mun järkeen tosta noin vain, vaan oikeesti pitäs tehä töitä että tajuaa ja osaa ja muistaa noi.

Mä veikkaan että kovin moni ei tajuaisi noita juttui ihan *naps* vaan

Mut ei tietenkään miesten tartte ajatella muita sehän on akkojen tehtävä ymmärtää ja tukee ukkoi, ukot tekee sit mitä lystää. se on se tämän palsata mielipide.

ps. Mä en ala soittelee millekkään anopille/apelle... ei ne oo mulle mitään sukua tai mitenkään läheisiä!

Ok.

No ymmärrän sitten kyllä. Tietenkin on kiinni opiskelujen vaikeusasteesta miten tuo yhdistäminen onnistuu.
Ei kyllä oikeasti vaikeita asioita opi niin että joku keskeyttää kymmenen minuutin välein vaan on oltava mahdollisuus uppoutua asiaan kunnolla.

Jospa vaan keskustelet sen miehesi kanssa ja sovitte yhdestä illasta viikossa jolloin saat ainoastaan opiskella. Teet silloin vaikeimmat työt ja loput sitten teet päikkäriaikoina ja muina vapaahetkinä.

noi asiat on mulle aika vaikeita, el iei auta jos mulla on 15-20min sieltä täältä epäsäännöllisesti aikaa,ei auta jos koetan niitä väsyneenä puurtaa. pakk oolla skarppi ja mielummin useampi tunti hiljaisuudessa aikaa jotta voin tajuja noi asiat ja oikeasti opiskella. Kyllä mä oon opiskellut yhden lapsen yh äitinä joskus mutta silloin ala oli sellanen että tartti kerran lukee ja se oli siinä.

Nyt täytys osaa laskee hapetuslukui, reaktioyhtälöitä, normaalipotentiaaleja. pitäs osaa tasapainottaa rektioyhtälöt. osaa kaikki alkuaineet, ymmärtää mitä muodostuu kahdesta alkuaineesta. muistaa kemialliset sidokset ja osaa antaa esimerkkei. yms.yms.yms

ei mee mun järkeen tosta noin vain, vaan oikeesti pitäs tehä töitä että tajuaa ja osaa ja muistaa noi.

Mä veikkaan että kovin moni ei tajuaisi noita juttui ihan *naps* vaan

Mut ei tietenkään miesten tartte ajatella muita sehän on akkojen tehtävä ymmärtää ja tukee ukkoi, ukot tekee sit mitä lystää. se on se tämän palsata mielipide.

ps. Mä en ala soittelee millekkään anopille/apelle... ei ne oo mulle mitään sukua tai mitenkään läheisiä!

Mikset mene kirjastoon opiskelemaan ja komenna miestä katsomaan lapsia sillä aikaa?

Ihan mielenkiinnosta, mitä sä opiskelet?

Yhteistyössä