Jätevesimaksusta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja J-t harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vierailija";23199425]Kerran vuodessa on muuten liian harvoin, yksi sakokaivo liian vähän ja saostuskenttä-määritelmää ei ole olemassakaan.[/QUOTE]
Kyllähän siitä ajan mittaan tulee "saostuskenttä" jos yhden sakokaivon läpi ajetaan koko vuoden kurat. :D

[QUOTE="vierailija";23199425]Tottakait saostuskaivo täyttyy nesteellä&kiinteällä (muutamassa päivässä) mutta siitä myös lähtee putki ulos joko suodatus tai imeytyskenttään, ojaan tahi niinkuin alkuperäisellä kysyjällä, kunnan verkkoon.
Kerran vuodessa on muuten liian harvoin, yksi sakokaivo liian vähän ja saostuskenttä-määritelmää ei ole olemassakaan.[/QUOTE]

Vai on liian harvoin??? Kuka on sanonut että montako sakokaivoa meillä on? Tietääkseni kaksi on minimi oli talo sitten minkä kokonen tahansa. Tämä talo tässä seisonut satavuotta ja kerran vuodessa on tyhjätty niinkauan kun kaivot ovat olleet, juu viimevuonna tuli ilmoitus että pitää tyhjätä vähintään kaksi kertaa vuodessa, mutta mun puolesta sinun kaltaiset hmm talutusnarussa juoksevat voivat tyhjätä kaivonsa vaikka kerran kuussa, meillä se ei täyty yhtään sen nopeampaa kuin tähänkään saakka, meillä riittää kerran vuodessa tyhjäys, en ole rahoittamassa sen enmpää paikallista jäteyhtiötä nyt enkä tulevaisuudessa.

[QUOTE="vierailija";23199425]Tottakait saostuskaivo täyttyy nesteellä&kiinteällä (muutamassa päivässä) mutta siitä myös lähtee putki ulos joko suodatus tai imeytyskenttään, ojaan tahi niinkuin alkuperäisellä kysyjällä, kunnan verkkoon.
Kerran vuodessa on muuten liian harvoin, yksi sakokaivo liian vähän ja saostuskenttä-määritelmää ei ole olemassakaan.[/QUOTE]

Meillä on kolme kaivoa (en tiedä sitten minkä nimisiä mut paskakaivoiksi mä niitä sanon) tyhjennetään max 1xvuosi (4hlöä) ja näiden kaivojen jälkeen nesteet imeytetään imeytyskenttään (siellä on useampi kerros erillaisia maa-aineksia ja jonkun sortin kemikaalijuttu) Kelpaa tämmöisenään myös jätevesiuudistuksen jälkeen.

Naapurissa on umpikaivo ja sitä tyhjätään 2-3kk välein.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;23199468:
Kyllähän siitä ajan mittaan tulee "saostuskenttä" jos yhden sakokaivon läpi ajetaan koko vuoden kurat. :D

Onpa triplaisällä taas housut tippuneet nilkkoihin. Etkö sinöäkään tiennyt että minimi on kaksi sakokaivoa ja kuten itse olet nyt monta päivää höpöttänyt, niin eikös sinne kenttään, oli nyt sitten mikä hyvänsä, mene se neste? Koko vuoden kurat jäävät sinne sakokaivon pohjalle ja paskaauto sen sitten käy sieltä imasemassa sisuksiinsa.

[QUOTE="vieras";23199493]Onpa triplaisällä taas housut tippuneet nilkkoihin. Etkö sinöäkään tiennyt että minimi on kaksi sakokaivoa ja kuten itse olet nyt monta päivää höpöttänyt, niin eikös sinne kenttään, oli nyt sitten mikä hyvänsä, mene se neste? Koko vuoden kurat jäävät sinne sakokaivon pohjalle ja paskaauto sen sitten käy sieltä imasemassa sisuksiinsa.[/QUOTE]
Jepjep, tiedetään. Meillä on kolme sakokaivoa peräkkäin.
Se mistä sinä tässä olet vääntänyt on se ettei sakokaivo mukamas täyty muutamassa päivässä. Kun loka-auto sen imaisee tyhjäksi niin sen jälkeen se todellakin täyttyy muutamassa päivässä ylivuotoputkeen asti josta sitten pinnalla oleva selkeämpi neste valuu seuraavaan sakokaivoon ja kiinteä aines saostuu pohjalle. En tiedä etkö ymmärrä termiä "täyttyä" vai mikä oikein mättää?
Käyppä huviksesi kurkkaamassa sinne kaivoon ja tule sitten raportoimaan mitä siellä on. Voit yllättyä ettei kaikki neste olekaan imeytynyt mihinkään vaan kaivohan on lähes täynnä.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;23199571:
Jepjep, tiedetään. Meillä on kolme sakokaivoa peräkkäin.
Se mistä sinä tässä olet vääntänyt on se ettei sakokaivo mukamas täyty muutamassa päivässä. Kun loka-auto sen imaisee tyhjäksi niin sen jälkeen se todellakin täyttyy muutamassa päivässä ylivuotoputkeen asti josta sitten pinnalla oleva selkeämpi neste valuu seuraavaan sakokaivoon ja kiinteä aines saostuu pohjalle. En tiedä etkö ymmärrä termiä "täyttyä" vai mikä oikein mättää?
Käyppä huviksesi kurkkaamassa sinne kaivoon ja tule sitten raportoimaan mitä siellä on. Voit yllättyä ettei kaikki neste olekaan imeytynyt mihinkään vaan kaivohan on lähes täynnä.

Kuten jo aikaisemmin sinulle samasta asiasta huomautin, onko se täynnä, puolityhjä vai puolitäynnä? Nyt sinä ilmaisit että se täyttyy ylivuotoputkeen saakka, ei sulta nyt kovin kauan mennyt keksiä oikea termi sinun täyttymisellesi. Ja voin kyllä sanoa että meillä ei tule muutamassa päivässä tyhjäyksen jälkeen täyteen, ei meillä niin paljon ole käyttöä vetellä. En ole katsonut kauanko menee, mutta puhutaan kyllä viikoista ellei jopa kuukausista.

[QUOTE="vieras";23199616]Ja voin kyllä sanoa että meillä ei tule muutamassa päivässä tyhjäyksen jälkeen täyteen, ei meillä niin paljon ole käyttöä vetellä. En ole katsonut kauanko menee, mutta puhutaan kyllä viikoista ellei jopa kuukausista.[/QUOTE]
Veden käyttötottumuksissa on toki eroja mutta keskimäärin vettä kuluu 120-150 litraa/vrk/lärvi. Tällä matematiikalla esimerkiksi nelihenkinen perhe tuottaa noin kuution jätevettä kahdessa päivässä ja jos sakokaivon tilavuus on vaikka 3 kuutiota niin se on täynnä kuudessa päivässä joka voitaneen vielä lukea "muutamaksi".
Mutta kuten sanottu niin kulutuksessa on eroja. Meillä ei ole vesimittaria mutta luulisin että meillä vettä kuluu keskimääräistä enemmän.

[QUOTE="vieras";23199616]Kuten jo aikaisemmin sinulle samasta asiasta huomautin, onko se täynnä, puolityhjä vai puolitäynnä? Nyt sinä ilmaisit että se täyttyy ylivuotoputkeen saakka, ei sulta nyt kovin kauan mennyt keksiä oikea termi sinun täyttymisellesi. Ja voin kyllä sanoa että meillä ei tule muutamassa päivässä tyhjäyksen jälkeen täyteen, ei meillä niin paljon ole käyttöä vetellä. En ole katsonut kauanko menee, mutta puhutaan kyllä viikoista ellei jopa kuukausista.[/QUOTE]

Teillä täytyy olla sitten kymmenien kuutoiten kokoiset kaivot, jos täyttyminen vie kuukausia? Mä olen aina luullut, että sakokaivot ovat n. 2-3kuution kokoiset...
Vertailun vuoksi: meillä 10kuution umpisäiliö, tyhjäys 5-6viikon välein, perheessä 5hlö. Ja meillä menee vettä reippaasti alle keskiarvon.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;23199673:
Veden käyttötottumuksissa on toki eroja mutta keskimäärin vettä kuluu 120-150 litraa/vrk/lärvi. Tällä matematiikalla esimerkiksi nelihenkinen perhe tuottaa noin kuution jätevettä kahdessa päivässä ja jos sakokaivon tilavuus on vaikka 3 kuutiota niin se on täynnä kuudessa päivässä joka voitaneen vielä lukea "muutamaksi".
Mutta kuten sanottu niin kulutuksessa on eroja. Meillä ei ole vesimittaria mutta luulisin että meillä vettä kuluu keskimääräistä enemmän.

Aha joo kuusi on sitten muutama ja mäyräkoira on sitten vissiin vähän enemmän, MIEHET MIEHET!!!!

[QUOTE="mimmu";23199699]Teillä täytyy olla sitten kymmenien kuutoiten kokoiset kaivot, jos täyttyminen vie kuukausia? Mä olen aina luullut, että sakokaivot ovat n. 2-3kuution kokoiset...
Vertailun vuoksi: meillä 10kuution umpisäiliö, tyhjäys 5-6viikon välein, perheessä 5hlö. Ja meillä menee vettä reippaasti alle keskiarvon.[/QUOTE]

Joillakin voi olla vaikka kesämökki jossa vaikka ovat suurimman osan aikaa kesällä. Että eiköhän ne täyty vasta syksyllä kun enemmän tulee vettä käytettyä.

[QUOTE="vieras";23199702]Aha joo kuusi on sitten muutama ja mäyräkoira on sitten vissiin vähän enemmän, MIEHET MIEHET!!!![/QUOTE]
Ei vaan mäyräkoira on vain yksi. Ainakaan meidän naapuri ei kutsu yhtä koiraansa laumaksi tms. Luulisi sen naisenkin tietävän ettei yksi on vähemmän kuin kuusi.

[QUOTE="vieras";23199721]Joillakin voi olla vaikka kesämökki jossa vaikka ovat suurimman osan aikaa kesällä. Että eiköhän ne täyty vasta syksyllä kun enemmän tulee vettä käytettyä.[/QUOTE]

Mun moka, pahoittelen. Pääsi kokonaan unohtumaan sellainen mahdollisuus, että sakokaivo tyhjennetään, jonka jälkeen ollaan 3kuukautta mökillä...... toki, kaivon täyttyminen vie kuukausia :D

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;23199752:
Ei vaan mäyräkoira on vain yksi. Ainakaan meidän naapuri ei kutsu yhtä koiraansa laumaksi tms. Luulisi sen naisenkin tietävän ettei yksi on vähemmän kuin kuusi.

Ok, ei muutaku mäyräkoira mukaan saunailtaan ja vakuuttaa akalle että olen juonut vain yhden!!!! MIEHET, MIEHET!

[QUOTE="mimmu";23199785]Mun moka, pahoittelen. Pääsi kokonaan unohtumaan sellainen mahdollisuus, että sakokaivo tyhjennetään, jonka jälkeen ollaan 3kuukautta mökillä...... toki, kaivon täyttyminen vie kuukausia :D[/QUOTE]
Minä menin samaan jekkuun vaikka tämähän olisi ilman muuta pitänyt osata lukea rivien välistä :D

Yhteistyössä