Jasmine84, oletko lestadiolainen?

• Viestiketjun aloittaja hui
  • Ensimmäinen viesti
jadal
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja Ewi:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
itte LESTIS SUKUA ja ylpeä siittä :wave: sit olin vaan jehova-------->>> nyt potkut molemmista------ en sovi muottiin???
Lestat ei kyllä anna mitään potkuja yhtään mistään..
kyl ittelle sanottii ihan noin että saat potkut ku menin jehovasta kertoo...... niitten oville ja seuroissa koitin kans........ piti valita lestikset tai jehova............... jehovat halus mua enemmän
No se on kyllä todennäköisesti hyvin huono idea mennä evankelioimaan Jehovasta Rauhanyhdistyksellä.
:LOL: :LOL:
ai miten niin :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Jasmine84:
Onko sulla Jasmine ammattia?
Ei ole, oon kotiäitinä ollut, mutta parin vuoden sisällä lähden opiskelemaan :p
Mitä meinaat opiskella? Onko sulla saman miehen kanssa kaikki lapset? Hienoa jos näin :)
Lähihoitajaksi haluaisin.
Yksi poika ei ole oikeasti mieheni, mutta pitää häntä silti omana poikanaan :ashamed:

Jässi
Alkuperäinen kirjoittaja Ursus maritimus:
Uskomaton ketju jälleen kerran...

On minuakin lestaksi luultu mutta sentään uskottu kun olen sanonut...

Käsittämättömiä ajatusmaailmoja joillain :whistle:

Siksipä täällä voi aina toisinaan käydä itseään "sivistämässä", sillä kyllä aukkoja muodostuu, ellei pääse käsitykseen valitsevasta todellisuudesta.

Arvatkaapa mitä kuvaa äitiydestä antaa sekin, että äidit ottavat jotkut toiset silmätikuikseen juuri lasten määrän vuoksi. Esiintyyhän tätä ilmiötä muuallakin (=irl), eikä vain palstoilla. Pidetään aivan mahdottomana, että joku haluaisi lapsia ja olisi itseensä tyytyväinen lasten äitinä (siis ilman mitään uskonnollista ulkopuolista pakotusta, mikä ajatus pitää sisällään vakaumuksen, että eihän kukaan tervejärkinen muuten useita lapsia "tekisi".)

Loppukaneettisi on siis perin totta, mutta realismia, joka on hyvä tiedostaa jo yleisen ihmistuntemuksenkin pohjaksi.

Mitä meinaat opiskella? Onko sulla saman miehen kanssa kaikki lapset? Hienoa jos näin :)
Yksi poika ei ole oikeasti mieheni, mutta pitää häntä silti omana poikanaan :ashamed:
..miehes tietää ja hyväksyy asian täysin..? ..ei oo pakko vastata, mutta.. olitteko yhdessä tuolloinkin, vai oliko suhde tilapäisesti katkolla?

Ja ihan tällanen yleismaailmallinen kysymys, että ootteko tosiaan ollu tuon koko 11v ihan yhtäsoittoo yhdessä, vai oottako harrastelleet ON/OFFailua?

Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
..miehes tietää ja hyväksyy asian täysin..? ..ei oo pakko vastata, mutta.. olitteko yhdessä tuolloinkin, vai oliko suhde tilapäisesti katkolla?

Ja ihan tällanen yleismaailmallinen kysymys, että ootteko tosiaan ollu tuon koko 11v ihan yhtäsoittoo yhdessä, vai oottako harrastelleet ON/OFFailua?
Tietää ja hyväksyy.. no, turhaan sitä kiertelemään, petin miestä ja tulin raskaaksi kun ehkäisy petti :/ Oli meillä tuolloin iso riita päällänsä, mutta yhdessä oltiin silti.

Koko aika oltu yhdessä, mieheni on minun ensimmäinen mies :)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Tietääkö poika, ettei ole miehesi lapsi?
ei tiedä, eikä kerrotakkaan, koska mies pitää häntä täysin omana lapsenaan.
Vielä aikaisemmin olis näin:

Tietää ja hyväksyy.. turhaan sitä kiertelemään..
Nyt kyllä menetit useimpien silmissä luottamuksen juttuihisi.
No ootko ite vähän pudonnut kärryiltä. Jasminehan tarkotti tuolla "Tietää ja hyväksyy" että mies tietää lapsen alkuperän ja hyväksyy tämän.

!!!"!
Siis minusta tämä jasmine kuulostaa taas joltain hyväuskosten palstamammojen viihdyttäjältä. Joltain jolla on vähän tylsää jne.. Siis en usko nyt ollenkaan tää on tekastu persoona!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja !!!"!:
Siis minusta tämä jasmine kuulostaa taas joltain hyväuskosten palstamammojen viihdyttäjältä. Joltain jolla on vähän tylsää jne.. Siis en usko nyt ollenkaan tää on tekastu persoona!
Antaa toisen viihdyttää.:D

suututtaa tuollainen
Sairasta tuollainen salailu! Kyllä lapsen pitää tietää mistä on tullut ja kuka on biologinen isä!

Mä olen kans pettämisen tulos ja pidin omaa isää isänäni, kunnes hän kuoli. Sitten selvisi, etten ollutkaan isäni lapsi. Katkaisin välit äitiini, koska hän pimitti arvokasta tietoa. Myöhemmin sain selville biologisen isäni, eikä hänkään tiennyt olevani mun isä. Biologiseen isääni on nyt erittäin läheiset välit, kun taas äitini saa nyt kärsiä että vaikeni totuudesta, en anna hänelle ikinä anteeksi!

Alkuperäinen kirjoittaja suututtaa tuollainen:
Sairasta tuollainen salailu! Kyllä lapsen pitää tietää mistä on tullut ja kuka on biologinen isä!

Mä olen kans pettämisen tulos ja pidin omaa isää isänäni, kunnes hän kuoli. Sitten selvisi, etten ollutkaan isäni lapsi. Katkaisin välit äitiini, koska hän pimitti arvokasta tietoa. Myöhemmin sain selville biologisen isäni, eikä hänkään tiennyt olevani mun isä. Biologiseen isääni on nyt erittäin läheiset välit, kun taas äitini saa nyt kärsiä että vaikeni totuudesta, en anna hänelle ikinä anteeksi!
No lapsen biologista isää ei voisi vähempää kiinnostaa, olisi halunnut että teen abortin. Sanoi, ettei koskaan halua olla lapsen kanssa tekemisissä. En ole 3 vuoteen koko tyyppiä edes nähnyt

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
itte LESTIS SUKUA ja ylpeä siittä :wave: sit olin vaan jehova-------->>> nyt potkut molemmista------ en sovi muottiin???
kyl ittelle sanottii ihan noin että saat potkut ku menin jehovasta kertoo...... niitten oville ja seuroissa koitin kans........ piti valita lestikset tai jehova............... jehovat halus mua enemmän
No se on kyllä todennäköisesti hyvin huono idea mennä evankelioimaan Jehovasta Rauhanyhdistyksellä.
Jehovan todistajat on Sellaisten ihmisten maailmanlaajuinen kristillinen seura, jotka antavat toimeliaasti todistusta Jehova Jumalasta ja hänen ihmiskuntaa koskevista tarkoituksistaan. He perustavat uskomuksensa yksinomaan Raamattuun

Ewi
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
Jehovan todistajat on Sellaisten ihmisten maailmanlaajuinen kristillinen seura, jotka antavat toimeliaasti todistusta Jehova Jumalasta ja hänen ihmiskuntaa koskevista tarkoituksistaan. He perustavat uskomuksensa yksinomaan Raamattuun

ekaks= ne ei tunne raamattuu pätkääkää???? niillä o oma
käännös ja omat harha-opit-----aivo pesua ja bisnestä?????? itte jouduin uskonnon uhreihin?????????? :headwall: tou

naapuri
Miksi jehovalaisuus ei sitten kuulu kristillisiin uskontoihin?

Ewi
Alkuperäinen kirjoittaja naapuri:
Miksi jehovalaisuus ei sitten kuulu kristillisiin uskontoihin?
pari kohtaa====

esim uudessa testamentissa jumalasta jehovat siis käytetää nimee jehova...vaikkei siel puhuta yhtään jumalan nimestä sielä oikeessa käännöksessä....... niiiku vtssä taas on jumalalle se nimi minkä jehovat vääntäneet jehovaks ja tunkeneet sen myös uuteehen

sit se et ihminen pelastus...........takeena vaan kuuliaisuus tähän jehova järjestöön????????? = esim lestiksillä taas ainoostaa jeesuksen kautta pelastuu.......... ei kuulaisuudesta??? paitti oon kuulu et joku vanha suunta on joka sanos et vaan niitte kautta pelastuu= myös lestiksissä??

sit raamattu sanoo et ei voi tietää millon jeesus tulee takas......... jehovilla ollu monta laskelmaa ja kaikki menny pieleen????????

kaikki ei tuppisuita
Jos luulette, ettei uskonnosta voi saada potkuja, niin googlettakaapa vanhoillislestadiolaisuus ja hoitokokoukset. 70-luvulla varsinkin, mutta vielä nykyäänkin sieltä tosiaan erotettiin porukkaa, kun eivät eläneet sääntöjen mukaan. On kyllä nykyisin paljon harvinaisempaa.
Googletin ja tällanenkin löytyi. Että on siitä purnattukkin, lehtien palstoillakin. Tämä on julkaistu Kotimaassa.

"Hoitokokoukset pitää selvittää

Arvoisa SRK, Suomen paikalliset rauhanyhdistykset sekä rakkaat uskonsisaret ja -veljet!
Pyydän, mitä hartaimmin, että vanhoillislestadiolaisuudessa 70-luvulla tapahtuneet hoitokokoukset selvitettäisiin mahdollisimman pian. Omalle uskonelämälleni kokisin sen olevan jopa ihan välttämätöntä, ainakin mikäli haluaisin jatkossakin katsoa kuuluvani liikkeeseen.
Olin itse lapsi silloin, kun hoitokokoukset tapahtuivat. Tein silloin seurakunnan edessä parannusta kososlaisesta hengestä, josta en ymmärtänyt silloin "hölökäsen pölläystä", enkä ymmärrä edelleenkään.
Tämä olisi juuri se asia, mihin lähinnä haluaisin selvitystä, koska en löydä siihen asiaan vastauksia Raamatusta enkä Lutherin kirjoituksista. Muistan, että jos hoitokokouksessa ei tehnyt pyydettäessä parannusta tuosta hengestä, joutui sidotuksi eli uloslempatuksi liikkeestä.
Muistoni hoitokokouksista ovat karmivia: ihmisiä seurakunnan edessä anelemassa syntejään anteeksi - niitä kuitenkaan anteeksi saamatta, ristikuulusteluita, kyykyttämistä, syytetyn puolustuspuheenvuorojen nurinniskoin kääntämistä ja niin edelleen. Oliko se ihan oikeasti kristityn ihmisen toimintaa? Minusta ei.
Sanoudun irti 70-luvulla vanhoillislestadiolaisuudessa tapahtuneista hoitokokouksista tällä kirjoituksellani.

Vuokko Ilola"

"öö"
Täällä kehutaan ja taputellaan päähän kun kouluttamaton ihminen hankii kuusi lasta. On maailma mallillaan taas.
Kouluttamaton? No hänhän on menossa kouluun?!?!? Eli käytännössä ihan sama asia kun olisi kouluttautunut ennen lapsia. :D
Olin minäkin "kouluttamaton" ennen lapsia mutta lasten jälkeen kävin yliopiston.
Parempi niin päin ettei tule uraputkeen katkoksia. :)
Mitä järkeä on ensiksi opiskella, saada lapsi ja vasta sitten töihin? Jos siis haluaa lapset nuorena niin noin päinhän se ehdottomasti kannattaa hoitaa, että ensiksi lapset ja sitten vasta opinnot.

Koulu menee siinä missä työkin lasten ohella (ja itseasiassa helpommin)

Jos haluaa lapsia vasta yli 30v niin sitten toki on ihan hyväkin opiskella ensiksi ja olla töissä :)
Kukin omaa tietänsä.

Ihan jännä
Googletin ja tällanenkin löytyi. Että on siitä purnattukkin, lehtien palstoillakin. Tämä on julkaistu Kotimaassa.

"Hoitokokoukset pitää selvittää

Arvoisa SRK, Suomen paikalliset rauhanyhdistykset sekä rakkaat uskonsisaret ja -veljet!
Pyydän, mitä hartaimmin, että vanhoillislestadiolaisuudessa 70-luvulla tapahtuneet hoitokokoukset selvitettäisiin mahdollisimman pian. Omalle uskonelämälleni kokisin sen olevan jopa ihan välttämätöntä, ainakin mikäli haluaisin jatkossakin katsoa kuuluvani liikkeeseen.
Olin itse lapsi silloin, kun hoitokokoukset tapahtuivat. Tein silloin seurakunnan edessä parannusta kososlaisesta hengestä, josta en ymmärtänyt silloin "hölökäsen pölläystä", enkä ymmärrä edelleenkään.
Tämä olisi juuri se asia, mihin lähinnä haluaisin selvitystä, koska en löydä siihen asiaan vastauksia Raamatusta enkä Lutherin kirjoituksista. Muistan, että jos hoitokokouksessa ei tehnyt pyydettäessä parannusta tuosta hengestä, joutui sidotuksi eli uloslempatuksi liikkeestä.
Muistoni hoitokokouksista ovat karmivia: ihmisiä seurakunnan edessä anelemassa syntejään anteeksi - niitä kuitenkaan anteeksi saamatta, ristikuulusteluita, kyykyttämistä, syytetyn puolustuspuheenvuorojen nurinniskoin kääntämistä ja niin edelleen. Oliko se ihan oikeasti kristityn ihmisen toimintaa? Minusta ei.
Sanoudun irti 70-luvulla vanhoillislestadiolaisuudessa tapahtuneista hoitokokouksista tällä kirjoituksellani.

Vuokko Ilola"
SRK:n uusi pääsihteeri ole ole kuullu juttuukaan.
Hän sanoo vaan että Mene hoitoon!

Yhteistyössä