Järvenpää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TitsuLiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

TitsuLiina

Jäsen
16.06.2007
681
0
16
Minkälainen paikka on Järvenpää ajatellen lapsiperhettä?
Onko keskusta minkäkokoinen,löytyykö palveluita,entäs puistot,koulut,harrastusmahdollisuudet?
Ja mihin kaupunginosaan ET missään nimessä muuttaisi? Miksi?
Nyt kaikki tärkeä tieto Järvenpäästä esiin,kiitos! ;)

Oon ite asunut siellä ja on ihan ok paikka. Löytyy kaikkia palveluita kyllä, keskusta on aika pieni mut sieltä löytyy kauppakeskus, pankkeja, vaatekauppoja yms En muuttais Loutin enkä Jampan kaupunginosiin. Niin ja stadiin (Hesaan) junalla noin 30min

Alkuperäinen kirjoittaja Vierailija:
Oon ite asunut siellä ja on ihan ok paikka. Löytyy kaikkia palveluita kyllä, keskusta on aika pieni mut sieltä löytyy kauppakeskus, pankkeja, vaatekauppoja yms En muuttais Loutin enkä Jampan kaupunginosiin. Niin ja stadiin (Hesaan) junalla noin 30min
Kiitti! Joo,Jampasta olen ennenkin kuullut negatiivista. Tunnetko Sorto tai Pajala nimisiä paikkoja? Ovatko ok?

Noi noissa on paljon kaupugin vuokra-asuntoja. Pajala ei ainakaan ole mikään puistoihme, lähinnä kerrostaloja. Kirjasto on kyllä sit lähellä. Kai ne ihan ok alueita on, mutta ei ensimmäisiä vaihtoehtoja lapsiperheen kannalta.

höh, mun vastaus katosi.

riippuu tietysti hieman katuosoitteesta, mutta itse asuisin EHDOTTOMASTI mieluummin jampassa, kuin pajalassa. (sauvakatu pajalantie) kartanonseutu ihan ok, ei ihan lähellä kylläkään mitään palveluita. keskustaan ei kyllä mikään mahdoton matka, sekin tietysti riippuu vähän, että mihin on tottunut..

lapsiperheiden palvelut ja harrastusmahdollisuudet on ihan ok, vaikea näin yleisellä tasolla määritellä.

minkä ikäisiä lapsia sulla on?

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
höh, mun vastaus katosi.

riippuu tietysti hieman katuosoitteesta, mutta itse asuisin EHDOTTOMASTI mieluummin jampassa, kuin pajalassa. (sauvakatu pajalantie) kartanonseutu ihan ok, ei ihan lähellä kylläkään mitään palveluita. keskustaan ei kyllä mikään mahdoton matka, sekin tietysti riippuu vähän, että mihin on tottunut..

lapsiperheiden palvelut ja harrastusmahdollisuudet on ihan ok, vaikea näin yleisellä tasolla määritellä.

minkä ikäisiä lapsia sulla on?

Lapset ovat 8,7,5 ja 1
Onko asemalle kuitenkin kävelymatka?

sulla on koululaisia, niin kyllä Satukallio olisi paras :) Oinaskadun koulu on ihanan pieni koulu, Kyrölässä on sentään aika paljon väkeä. Mut Kyrölä on kyllä hyvä. H-junakin pysähtyy siellä...

Alkuperäinen kirjoittaja TitsuLiina:
Lapset ovat 8,7,5 ja 1
Onko asemalle kuitenkin kävelymatka?

osoitteesta riippuen, sauniksen asemalla on kilsan verran matkaa. keskustaan/järvenpään asemalle n. 2,5km.

kouluikäiselle ainakin jo ihan kivasti harrastusmahdollisuuksia. pienille sit esimerkiksi avoin päiväkoti keltasirkku (parin kilsan matka) ja tietysti perhekerhoja, sekä esim jampassa leikkipuistotoimintaa.. kouluja ja päiväkoteja on kyllä sen verran tässä kylässä, että niihin tuskin ikinä kovin pitkää matkaa on.

Jamppa on paljon rauhoittunut ja sielä asuu paljon perheellisiä. Jampassa on pieni metsänhenki tunnelma kun maastossa liikkuu paljon oravia ja jänöjä. Pöytäalho on kiva alue sopivan matkan päässä keskustasta ja apteekki ja isot kaupat vieressä. Kinnari ja Kyröllä on myös ihan hyviä alueita. Loutilla on turhan huono maine esim. vihtakadun seutu ja vuoritie ovat loistavia paikkoja. Pajalaan en muuttaisi ainakaan uimahallin taakse.

Terveisin: 29- vuotta Järvenpäätä koettu

Järvenpää on ihan kiva paikka asua. Muutin tänne perheineni muutama vuosi sitten Helsingistä enkä enää muuttaisi takaisin. Täällä on paljon pienen paikkakunnan mittakaavaetuja esim. julkisten palvelujen suhteen esim. neuvolan tädit muistavat ja tuntevat asiakkaansa ihan eri tavalla kuin Helsingissä. Kaupoissa saa parempaa ja iloisempaa palvelua, pienellä paikkakunnalla yrittäjillä ei ole varaa huonoon maineeseen. Junalla (tai omalla autolla) pääsee tarvittaessa Helsinkiin puolessa tunnissa.

Kaupunginosien osalta suhtaudun aika varauksella ihmisten kommentteihin. Täällä pidetään pikkukaupunkimaisesti hyvin tarkasti kiinni vuosikymmenten takaisista ennakkoluuloista esim. Jampan kaupunginosaa kohtaan. Kun itse muutin Jamppaan, olivat järvenpääläiet ystäväni (jotka eivät koskaan olleet Jampassa asuneet/käyneetkään) kauhuissaan alueen vanhan hurjan maineen vuoksi. Maine johtunee siitä, että Jampassa on samat ongelmat kuin vuokrataloyhtiöalueilla yleensäkin kaupunginosasta tai kaupungista riippumatta. Kun mennään ostarin ympäröivältä ydinalueelta hieman kauemmaksi reuna-alueille, tullaan mukaville pientalo/rivitaloalueille, jotka ovat lapsiperheiden suosiossa mm. alueen hyvän hinta-laatusuhteen vuoksi. Oma rivitaloyhtiömme on kuin herran kukkarossa, metsän siimeksessä eikä koskaan ole ollut mitään järjestyshäiriöitä, ilkivaltaa, automurtoja tms, johon esim. Helsingissä ns. hyvällä alueella asuvana sai tottua. Alueella ei todellakaan asu sen enempää rupusakkia kuin muuallakaan, vaan ihan tavallista koulutettua työssäkäyvää väkeä.

Me muutimme Jampan ja Sorron rajoille ja olemme olleet äärettömän tyytyväisiä tähän alueeseen. Ostarin läheisyys kieltämättä vaikuttaa enemmän pulipuolelta, mutta samoin Jarvenpaan keskusta. Muutamaa kaljakassia lukuunottamatta ihmiset todella ystävällisiä ja tunnelma kuin pikkukaupungissa.En pelkäisi muuttaa Jamppaan, kiva Maahisen puistokin siinä.

mitenkä nuo järvenpään mestariasuntojen asunnot? Onko niissä "kunnollista väkeä" Vai ovatko vuokra kasarmeja? Katsoin ttä paljonrivarita heillä. Uudet talot jotka Haarajoelle tulvat kiinnostais, mutta mietin leimaantuuko siellä vuokrataloissa?

itse asun tässä pajalassa ja olen tykännyt paljon. tässä on päiväkoti ihan vieressa, MLL:n avoin päiväkoti ja puistojakin löytyy. Uimahalli ja koulu ovat kivenheiton päässä. Kirjastoon ja asemalle noin 1,5kilsaa. Olen asunut järvenpäässä 24 vuotta ja olen tykännyt :)

me asutaan Haarajoella vuokralla omakotitalossa, esikoinen syntyy näinä päivinä. ei täällä kukaan mitään varmaan aattele. :D tai noh, semmosen käsityksen minä olen saanu :D en sitten tiiä. kiva kun on nuo lähikaupat/posti tuossa ihan vieressä, siwakin JOKA päivä auki. mutta mistä kukin tykkää. osa naapureista välillä vähän "kyyliä" mutta johtuu varmaan meijän suht nuoresta iästä, ei olla annettu sen häiritä.

laitoin hakemuksen Haarajoen uusiin vuokra omakotitaloihin. toivotaan, että tärppää. Onko se kovin suosittua aluetta, mietin kuinkakohan paljon hakijoita asuntoihin on.

no mun tietääkseni täällä on kyllä aika paljon lapsiperheitä ja tulee koko ajan. meidän naapuriinki just rakennettiin uus talo missä on lapsia. kyllä sinne saattaa muutama hakia olla. senverran rauhallinen alue kuitenki.

Yhteistyössä