järven rannalla asuminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muuttaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muuttaja

Vieras
Asuuko kukaan täällä pienten lasten kanssa järven rannalla? Miten olette kokeneet järven rannalla asumisen lasten kanssa, siis sen ikäisten jotka eivät vielä tajua järven vaaraa? Onko raskasta, joutuuko vahtimaan paljon enemmän? Mitä pitäisi ottaa huomioon tai miettiä, jos ostaisi talon järven rannalta. Vai onko tyhmä idea?

Alkuperäinen kirjoittaja muuttaja:
Asuuko kukaan täällä pienten lasten kanssa järven rannalla? Miten olette kokeneet järven rannalla asumisen lasten kanssa, siis sen ikäisten jotka eivät vielä tajua järven vaaraa? Onko raskasta, joutuuko vahtimaan paljon enemmän? Mitä pitäisi ottaa huomioon tai miettiä, jos ostaisi talon järven rannalta. Vai onko tyhmä idea?

Itse olen kanssa haavellut ja miettinyt tuota samaa. Meillä olisi jo tonttikin valmiina omistuksessa. Varmaan pitää ainakin tiettyina vuodenaikoina vahtia enemmän ja ei niin helposti uskalla silloin jättää yksin pihaan kun ovat piempiä.

Tosin itse asuin koko lapsuuteni isohkon lammen rannalla, jossa oli vielä paljon lähteitä. En muista että lammen kanssa olisi ikinä tullut mitään vaaratilanteita ja jäälle menin kyllä kiltisti aina vasta sitten kun olin luvan saanut. :) Tällä hetkellä en asu veden äärellä ja kyllä sitä jotenkin kaipaa. Oli se niin kaunis maisema. Hyvinkin todennäköistä on, että vielä se talo sinne rakennetaa. :)

Ite oon ollu perheessä soitamassa laspsia ja niitten talo oli aivan järvenrannalla. Lapsia oli viisi ja nuorin 9kk:tta ja vanhin 10 vuotta ku menin. Ikinä ei ollut mitään ongelmaa. Lapset oli opetettu, et rantaan ei saa mennä ilman lupaa, ei edes isommat uimaan. Joten oli helppoa. Mutta kai se on, kun olivat siinä ikänsä asuneet niin niin tuttu kuttu, et ei ollut semmosta uutuuden viehätystä, kuin jos oisivat asuneet jossain muualla eli ei järvenrannalla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No meillä on 50 metriä rantaan ja ei ole ollut ongelmia, mutta minä oon kyllä vahtinutkin lapsia silmä kovana:)

Onko teillä minkäikäisiä?

Mutta tuo kuulostaa melko stressaavalta, että koko ajan pitää vahtia, mutta niinkai se on. Eikä lapseen kuitenkaan voi luottaa, että vaikka sanoisin että älä mene järven rantaan niin eihän ne välttämättä usko vaikka kuinka muuten tottelisi ja uskoisi.

Ehkä pitää vain miettiä vielä pari vuotta ja sitten ottaa asia uudelleen käsittelyyn, kun lapset menevät kouluun.

Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
Meillä on riittänyt se "itsestäänselvä" sääntö ettei rantaan mennä ollenkaan jos ei ole aikuista tai vähän varttuneempaa seuraa mukana.
näin meiilläkin. lapset kyllä näkyy ymmärtävän sen. tietty se lisää paljon vahtimistakin, ihan pienempien kanssa, jotka ei vielä kieltoja ymmärrä. mutta he nyt ei ole ilman valvovaa silmää ulkona missään muuallakaan

Yhteistyössä