talo maalla/korvessa ehkä järven rannalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muutto edessä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muutto edessä

Vieras
Niin kannattaako pienten lasten kanssa muuttaa alueelle, josta on useampi, olisko 5km kilometri pieneen keskustaan ja asuinalueelle ehkä kolme kilometriä. Ja talo vielä järven rannalla. Mitä hyviä ja huonoja puolia on? Kun mietitään nyt tällaista, kun olis tarjolla. Ja meillä siis 1v ja 3 vuotiaat lapset ja suunitelmissa vielä yksi vauva. Naapureita parin kilometrin säteellä joitakin, mutta lisää varmaan jossain vaiheessa tulee. Jos joku rakentaa talon.

Kenellä kokemusta tuollaisesta? Mitä pitää ottaa huomioon? Viihdyttekö?

Mä oon asunu lapsuuteni ja nuoruuteni maalla, n. kolme kilometriä kylän keskustasta ja mä koin asuvani ihan korvessa. Lasten harrastuksiin menee paljon enemmän aikaa kun ne harrasteet parhaassa tapauksessa on siellä kylällä, pahimmassa tapauksessa lähikaupungissa. Voisin itse muuttaa sinne kylän keskustaan mutta en yhtään pitemmälle. Jokaisella aikuisella pitää olla auto, muuten ootte jumissa siellä jossain. Mut tää on niin henkilökohtainen asia et jokaine päättäköön itse. Kerroin kuitenkin omat mietteeni kun kysyit. =) Ai niin, siellä on nyt ja joka syksy PIMEETÄ, eli lapsia ei moniin vuosiin voi päästää yksin vaikka naapuriin iltaisin, tai siis ne ei suostu kulkemaan pimeessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Makika:
Mä viihtyisin aika varmasti, mutta lasten kannalta asia mietityttäis. Miten kouluun kulkemiset, missä kaverit, miten päästä kavereita tapaamaan, onko harrastusmahdollisuuksia..

Ei elämä sen vaikeampaa ole.

5km on todella lyhyt matka, toi ei ole korpea nähnytkään :)

Lasten kannalta varmasti todella hyvä paikka, ei kaikkien tarvitse asua kiinni toisissaan eikä kavereita tarvitse pystyä näkemään joka päivä koko ajan, tai sitten voi isompana pyöräillä muutaman kilsan tms, vanhemmat kuljettaa..

Te joudutte varmasti kuskaamaan jonkun verran, kuten myös olemaan tarkkana veden kanssa, mutta en ymmärrä miksi tuollaisessa paikassa ei voisi lasten kanssa asua. Itse muuttaisin heti, ikävä vaan ettei tältä seudulta millään järkevällä hinnalla löydy mitään tuollaista :(

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Alkuperäinen kirjoittaja Makika:
Mä viihtyisin aika varmasti, mutta lasten kannalta asia mietityttäis. Miten kouluun kulkemiset, missä kaverit, miten päästä kavereita tapaamaan, onko harrastusmahdollisuuksia..

Ei elämä sen vaikeampaa ole.

Ei olekaan, itsekin olen lapsuuteni hieman syrjemmässä viettänyt, mutta lähinnä vaan tarkoitin, että tällaisia asioita on kuitenkin hyvä miettiä etukäteen. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minkä ikäisiä pitää vielä vahtia järven takia?

Lähin koulu on jotain neljä kilsaa, koulukyyti siis järjestetty pienille.

Tyttöjä ei tartte vahtia sen jälkeen kun ymmärtävät puhetta. Poikia täytyy vahtia iästä riippumatta. Aatteles syksyä ja kevättä ja heikkoja jäitä. :o

Itse viihtyisin.
Mutta..
Millaisia te itse olette?
Viihdyttekö vaikka viikon pari keskenänne, tarvitsetteko harrastuksia, kyläilyjä ja kahvitteluja?
Kannattaa miettiä sitä omaa elämäntyyliä, mikä teille sopii.
Jos haluatte mennä salille ja jumppaan, lapset harrastavat aktiivisesti (jos ei nyt, mutta toivoisitte heidän harrastavan joskus tulevaisuudessa) , ette kestä viikkojen perheen kesken olemista vailla kavereita aikuisille saati lapsille, ei paikka ehkä sovi teille.
Jos taasen ette kaipaa kovin järjestettyä aktiviteettia, sosiaalista elämää jne, paikka on ihanteellinen!
Tuo kouluasia on tietenkin ajattelemisen arvoinen, ja jossain määrin vanhempien työ/työpaikat.

Me ollaan asuttu melkoisen landella nyt pari kuukautta ja hyvin ollaan viihdytty. Talvea odotellessa.. :whistle:
Itse muuttaisin välittömästi jos olisi tuollainen mahdollisuus, olettaen että perheestä löytyy kaksi autoa ja ajokortit :)

Yhteistyössä