järkyttynyt..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minniliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä sanoisin isälleni, että ei tarvi tulla salarakkaidensa kera. Oman vaimonsa kanssa saa tulla, mutta mitään salarakkaita meille ei tarvi tuoda/esitellä.

Tosin... Mun isä teki aikoinaan vähän samalla tavalla. Se oli n. 46 tms. kun alkoi seurustella 20 vuotiaan kanssa (kun oli naimisissa mun äidin kanssa). Siitä seurasi lopulta ero mun äidistä sekä pariksi vuodeksi myös meistä lapsista. Itse en nähnyt tai jutellut sen kanssa moneen vuoteen, sisaruksetkin piti parin vuoden tauon. Tapasin kuitenkin tämän salarakkaan siinä vaiheessa, kun menivät naimisiin oltuaan 7 vuotta yhdessä ja kun tämä salarakas, siinä vaiheessa vaimo odotti lasta. Lapsen syntymän jälkeen olivat vielä pari vuotta naimisissa, sitten erosivat. Nyt olen tämän naisen kanssa tekemisissä väkisinkin aina välillä, sillä hän on nyt sisko(puole)ni äiti.

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
:hug: ymmärrän tunteen..
siskon eksä deittaa 19v pikkupimua(ite 40v)..ei siinä mitään mutta kun sen vanhempi poika on 17v ja tyttö 15v :o |O

Mun vanhin siskoni oli 17, täyttämässä 18, kun mun isäni alkoi seurustella 20 vuotiaan kanssa.

Miehet on välillä käsittämättömän kuvottavia.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Mä sanoisin isälleni, että ei tarvi tulla salarakkaidensa kera. Oman vaimonsa kanssa saa tulla, mutta mitään salarakkaita meille ei tarvi tuoda/esitellä.

Juuri näin minäkin sanoisin.
Ikäeroon en ottaisi kantaa. Kunhan ihmiset on molemmat täysi-ikäisiä ja suhteessa mukana vapaasta tahdostaan, asia ei kuulu mulle.

Mulla tulee vaan mieleen, et millähän asialla se tyär on. Että noinko vain on 19.vee tytsikkä ihastunu yli viiskymppiseen ukkomieheen? :whistle: :x

Ja todellakin, antaisin isäukon kuulla kunniansa, jos KEHTAIS YRITTÄÄ tuoda meille jonku salasussun, iästä viis.

Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Siis pettää vaimoaan??
Mä en suostuisi moista pikkuhutsua tapaamaan!! :kieh: :kieh:

Olipa rumasti sanottu...

Juu, tiedän!! En vaan ymmärrä noita varatun matkaan lähteviä!!
...enkä kyllä hyväksyä isäukon temppuakaan...

En ymmärä minäkään, siis kumpaakaan. Mutta ei ole muiden asia tuomita tai nimitellä.

Siis pettää vaimoaan??
Mä en suostuisi moista pikkuhutsua tapaamaan!! :kieh: :kieh:

Olipa rumasti sanottu...

Juu, tiedän!! En vaan ymmärrä noita varatun matkaan lähteviä!!
...enkä kyllä hyväksyä isäukon temppuakaan...

En ymmärä minäkään, siis kumpaakaan. Mutta ei ole muiden asia tuomita tai nimitellä.

Samaa mieltä!

No tässä on kyse siitä että hakee hyväksyntää teolleen .... ja kun jää kiinni niin pääsee sanomaan että kyllä tämä on ollut tiedossa muillakin ja ollaan kyläilty 19 veen kanssa sielä ja sielä :/

Jotta ei muuta kun suorat sanat isukille kyläilystä ja siitä mitä ajattelet .... tosin jos jo eronnut vaimostaan niin eihän siinä sitten mitään ... heh ... viidenkympin villitys taitaa isukkia vaivata ;)

No appiukko teki melkein vastaavan keikauksen. Ei se uusi tyttöystävä nyt ihan noin nuori ole, mutta sillä ja miehelläni on vähemmän ikäeroa kun mulla ja miehelläni.
Mä sanoisin, että en halua tavata tätä uutta tyttöystävää ja teksin isälle selväksi, että (jos oikein käsitin) vaikka nykyinen vaimo ei biologisesti lastenne isoäiti olekkaan, hän tulee aina olemaan lastenne mumma ettekä tarvi ketään uusia tuttavuuksia. JOs välimatkaa on paljon ja näette harvoin, ei tarvi tuommoisessa tilanteessa velvollisuudesta tulla toimeen ja sen kiukun saa kyllä isällekin näyttää.

Siis nyt vasta mun piuhat johti niin pitkälle, että menikö tämä niin, ettei isäsi vaimo edes tiedä asiasta?
Sitten kyllä ukko seinää vasten: joko hän kertoio vaimolleen tai sinä kerrot. Meillä toi juttu appiukon kanssa meni miltei samalla tavalla; seurusteli nuoren naisen kanssa ihan julkisesti, mutta kun se oli niin julkista, kaikki luuli, että perhe tietää eikä sanonu mitään. Sitten miehen serkulle oli joku hänen kaverinsa puhunu appiukosta ja sen tyttöystävästä ihan normaalina asiana, johon serkku sitten ihan ällikälä oli kysyny jotain täsmennystä ja kaveri oli menny vaikeeksi "no kun mä luulin että te tiedätte...tai siis, kun julkistahan se on ollu ni..."
No joopa! Appiukon sisko sitten otti ohjat käsiinsä ja antoi kaksi vaihtoehtoa: kerrot ite tai hän kertoo.

Iästä viis, mutta en hyväksyisi mitään salarakkaan esittelyjä. Kyllä on vastenmielinen juttu. Ja minkälaisen mallin parisuhteesta sellaisen esitteleminen antaisi lapsillesi. Ihan reilusti voit sanoa, että ei tartte tulla kylään.

Isäsi salarakas on hänen asiansa ja sun asiasi on, ketä kotiisi päästät. Voisit isältäsi kysyä, ymmärtääkö hän lainkaan, miten hankalaan asemaan sinut asettaa, kun kertoi tästä uudesta naisystävästään. Ja mitä hän kuvittelee sinun tekevän ja suhtautuvan äitipuoleesi nyt, kun kerran tiedät tästä salarakkaasta. Ymmärsin, että sinulla on hyvät välit äitipuoleesi ja minä en ainakaan rupeaisi valehtelemaan, jos jossain yhteydessä äitipuoli asiasta jotain kysyisi. Myöskin lapset saattavat lipsauttaa asiasta, jos tämän naisystävän tapaavat.

mä varmaan sanoisin et piä se salarakas salassa, ei tartte tänne tuoda. itse ois tervetullu ja vaimonsa. jo lastenki takia turha heidän ajatuksiaan sotkea.. ja kiva jos sit lapset joku päivä vaimolle sanois et millo pappa tuo taas vaikka "tiina-tätin" kylään??

isä on aina isä ja siis rakas. ei meidän tarvitse kaikkia tekoja silti hyväksyä eikä omaan kotiimme ongelmia ottaa. sano isällesi että on yksin tai vaimonsa kanssa enemmän kuin tervetullut, mutta et halua puuttua siihen. sano että tulet vaimon kanssa hyvin juttuun ja jo nyt on sotkenut sinua liikaa salarakas hommaan.

Voi itku, on siulla kyllä inhottava tilanne :hug: En ihmettele, jos aluksi tuommoiseen ei ossaa sannoo juuta eikä jaata, tahi ajatella yhtään mittään.

Ihe ehkä pyytäisin isää kunnioittammaan itteäni, perhettäni ja nykyistä vaimoaan kasvattamalla selkärangan, selvittämällä asiat naistensa kanssa. Kotini on rakas paikka, sitä ei tärvätä salarakkailla.

Tuo ikäero lienee murheista pienin. Harvoinpa niitä henkkareita kahellaan, kun johonkuhun haksahdettaan - eikä tuossa tilanteessa ois syytäkään kun ihan lain rajoissa ovatten.

Yritähän jaksoo!

Yhteistyössä