V
"vieras"
Vieras
Oon nyt 16.viikolla raskaana ja tunteet heittelee ihan laidasta laitaan. Ollaan naimisissa, just saatiin ihana rivarikämppä ja elämä tuntuu olevan kaikin puolin kunnossa. Välillä oon tosi onnellinen. Mut sitte välillä masentaa ja pelottaa. Pelottaa jos tää onni ei kestä, jos mies lähtee kävelemään kun hermostuu muhun tai lapseen, tai hänelle tulee alkoholiongelma tai mä sairastun tai mies kyllästyy muhun ja löytää nuoremman, kauniimman ym. Pelkään että mun lapsi huostaanotetaan. Taustoista sen verran, että mun äiti ja isä eros kun olin 5v. Isä oli (on vieläkin) alkoholisti ja petti äitiä jonkun nuoren naisen kanssa. Myöhemmin äiti sairastui psyykkisesti ja 13-vuotiaana mä jouduin lastenkotiin...
Ainoa ehjä perhe jonka tunnen, on mun miehen perhe ja yksi mun ja miehen ystäväperhe. Moni kaveri on eronnut kun lapsi(a) on tullut. Tosin suurin osa kavereista on tullut raskaaksi heti seurustelun alussa tms, minä ja mieheni ollaan oltu yhdessä yli 9v. Onko kellään muulla ollut tällaisia pelkoja raskaanaollessa? Kaikki joille oon näistä puhunut, on vaan toistelleet "Sun pelko on aiheeton" ja "Teillä on paremmat lähtökohdat ku sun vanhemmilla" ja "Et sä oo yhtään samanlainen ku sun äitis" ja "Sä oot pärjänny elämässä muutenki paremmin ku äitis" mut ei noi lauseet lohduta yhtään! On mun äidilleki varmaan noita hoettu. Äidin äiti oli sairas ja äidin isä on alkoholisti. Nyt kun mulle on lapsi tulossa, niin mä yritän kaikkeni että mun lapsella olis kaikki hyvin! Joskus tuntuu ettei mun äiti tarpeeks yrittänyt, eikä äidin äiti...
Tää ei todellakaan ole provo! Jos olis, niin en varmaan itkis...
Suurimman osan ajasta oon kyllä onnellinen, mutta välillä nää pelot nousee...
Ainoa ehjä perhe jonka tunnen, on mun miehen perhe ja yksi mun ja miehen ystäväperhe. Moni kaveri on eronnut kun lapsi(a) on tullut. Tosin suurin osa kavereista on tullut raskaaksi heti seurustelun alussa tms, minä ja mieheni ollaan oltu yhdessä yli 9v. Onko kellään muulla ollut tällaisia pelkoja raskaanaollessa? Kaikki joille oon näistä puhunut, on vaan toistelleet "Sun pelko on aiheeton" ja "Teillä on paremmat lähtökohdat ku sun vanhemmilla" ja "Et sä oo yhtään samanlainen ku sun äitis" ja "Sä oot pärjänny elämässä muutenki paremmin ku äitis" mut ei noi lauseet lohduta yhtään! On mun äidilleki varmaan noita hoettu. Äidin äiti oli sairas ja äidin isä on alkoholisti. Nyt kun mulle on lapsi tulossa, niin mä yritän kaikkeni että mun lapsella olis kaikki hyvin! Joskus tuntuu ettei mun äiti tarpeeks yrittänyt, eikä äidin äiti...
Tää ei todellakaan ole provo! Jos olis, niin en varmaan itkis...
Suurimman osan ajasta oon kyllä onnellinen, mutta välillä nää pelot nousee...