järkyttävät vatsakivut rv 18+1, apua!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huili
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huili

Vieras
Eilen illalla saunasta lähtiessä alkoi uskomattoman kovat vatsakivut.
Kävellessä kramppasi ja kouraisi vatsaa niin pahasti ettei pystynyt kävelemään vaan oli pakko jäädä aloilleen odottamaan että se menisi ohi. Yöllä en herännyt kipuihin mutta aamulla vatsassa tuntui polttava ja pistävä kipu, ja yskäistessä vihlaisi terävästi navasta alaspäin. Nyt on kokoajan jomotellut alavatsassa ilkeästi.
Miten kovat vatsakivut on normaaleja raskaana ollessa, ja missä vaiheessa tulisi huolestua ja mennä lääkäriin. Esikoista odotan rv 18+1

Onko sulla supistellut muutenkin useasti? Voisiko olla ennenaikaisia supistuksia, minulla alkoi esikoisesta noilla viikoilla ja kerran olin sairaalassakin kovien kipujen takia.

Ja lisään että ne kivut olivat niin kovia että itku pääsi lopulta. Mitenkään päin ei voinut olla, sellaista menkkamaista mutta kovaa jomotusta joka ei lakannut.

Jos mulla olis raskausaikana niin kovia vatsakipuja että itkettäis, niin menisin heti päivystykseen. Kyse voisi olla jopa istukan irtoamisesta tai muusta vakavasta. Kipu on normaalia, kova kipu ei. Näin sanoisin yhdeksän raskauden kokemuksella.

Mulla oli samanlaista kipua ja kouristelua (josta seurasi verenvuotoa) alkuraskaudessa. Gynekologi tutki ja huomasi hematooman kohdussa + 1 tyhjä raskausontelo +1 elävä alkio jolla sydän löi. Syyskuussa syntyi pieni suloinen tyttö <3
Suosittelen soittamaan neuvolaan kuitenkin.

Vaikuttaako nuo krampit sitten supistuksilta? Ei ole ennen ollut kyllä tuommosia vaikka millon mitäkin lievempiä kipuja on ollut pitkin raskautta.. Huoli vaan heräsi kun ei mennytkään ohi nuo kivut.
kärsiikö tässä vielä kuulostella että hellittääkö vai pitäisikö soittaa päivystykseen? Neuvolan soittoaika on vasta 12 eteenpäin.

kyl mie soittasin,mielummin tarkistaa et kaikki ok,kun pelätä kotona pahinta. Ja kyl se täti varmasti vastaa soittoajan ulkopuolellakin....Ainaki toivonmukaan. Itse en raskaana ollessa kuuntelis kipua noin pitkälle.

no äkillinen uusi vatsakipu on syy mennä päivystykseen ilman raskauttakin. Tottakai kipu voi johtua raskaudesta, olla em. keskenmenon eka merkki. Mutta se vo iyhtälailla olla vaikka tulehtunut umpilisäke tms.

Hiivatulehdus? Mulle oli ylläri ekassa raskaudessa että sekin voi aiheuttaa just tollasta menkkamaista kipua, luulin itse niitä ihan supistuksiksi. Hiivatulehduksia mulla ei muuten ollut koskaan ollutkaan, mutta raskausaikoina ovat jyllänneet. Toisesta jo tiesin kun alkoi jomottaa alamahaa, muuten ei oireillut kutinana tai kirvelynä, mutta lääkärin tsekkauksessa näkyi sitten. Eli neuvolaan mars! :)

Yhteistyössä