V
vierailijan ajatuksia
Vieras
Saan vain hoitovapaaseen kuuluvia tukia, en ansiosidonnaista ole edes hakenut. Olen ajatellut, etten halua joutua työkkärin pakottamaksi tehtävään, joka ei kiinnosta tai liity alanaani. Lisäksi en ole varsinaisesti edes ollut kunnolla töitä hakemassa vaan lähetellyt tosi harvoin just tällasiin uran kannalta sopiviin paikkoihin. Olin itse ajatellut, että alan oikeasti töitä hakemaan vasta vuoden vaihteessa, jolloin ilmottautuisin työkkäriinkin, koska olisin valmiimpi menemään töihin ja säästöt olisivat varmasti huvenneet. (Lottovoittajana olisin ehdottomasti vain kotiäiti ja heitäisin urankin kankkulan kaivoon.) En halua kuluttaa ansiosidonnaista hoitovapaaseen, mitä jos sen jälkeen olisi tuki käytetty eikä töitä löytyisikään. Nyt sitten vaan tämä yksi tehtävä tärpännee yllärinä "liian aikaisin".
Määräaikaisuus olisi vuoden, mahdollisesti jatkuisi sen jälkeenkin. Tehtävien hallitseminen vie useita kuukausia, joten tuskinpa minua odottelisivat. Mies kolmivuorotyössä, jossa öisin/viikonloppuisin ollaan yksin päivystämässä, osittainen hoitovapaa on mahdottomuus. Kesällä mies jättäisi työnantajan pulaan, jos jäisi hoitovapaalle, syksyllä se olisi mahdollistakin. Mutta meillä minä akateemisuudestani ja uramietteistäni huolimatta haluaisin olla kotona edes vuoden vaihteeseen, kotiäitinä olo lapseni kanssa on ollut elämäni parasta aikaa tiukasta rahatilanteesta huolimatta, uran kannalta tilaisuus taas olisi arvokas. Miltei harmittaa koko hakemuksen lähettäminen alun alkaen (ja järki huutaa takaraivossa että älä hulluja puhu). Mikään ratkaisu ei ole hyvä, mutta sen kanssa on elettävä...
Täältä tulee sympatioita! Nää on hankalia asioita... Mut ehkä voi olla niin, että sun ei tarvii tehdä ratkaisua? Jos siis työantaja päättää puolestasi
Viimeksi muokattu: