?
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ne on vanhuksia!:Alkuperäinen kirjoittaja maomao:Itse menen 75-vuotiaan mummoni luo juhannukseksi lasten kanssa, enkä edes oleta tai odota että hän tahtoisi mitään ihmeempiä rientoja. Grillataan kyllä ja lämmitellään saunaa. Vähän kunnioitusta ja ymmärrystä vanhuutta kohtaan; ehkä ei enää ihan samat asiat kiinnosta kuin nuorena. Väsyykin helpommin.
Peesi.
Harva ihminen on vanhana mikään "teräsmummi tai teräsvaari".
Juu tuo on ihan totta, kyllähän niitä teräsmummuja ja vaareja löytyy, mutta harvemmin... Ja eikö sitäkin voisi arvostaa, että yleensäkin tulevat kylään? Kaikki eivät senkään vertaa jaksa.
En minä mitään ihmeitä odotakaan, mutta miten ne pystyvät tänne ajamaan ja matkustamaan, jos ovat niin helvetin vanhoja, että sen jälkeen perse pysyy nojatuolissa, vaikka ovat meillä monta päivää.
Ja joo, en unelmissanikaan menisi tätä heille sanomaan, mutta jotenkin sekin ahdistaa, että he heittävät loppuelämän ihan hukkaan istumalla kotona, kun mikään ei enää heitä kiinnosta.
Ja siis arvostan sitä, että tulevat käymään, mutta surullista tuon katseleminen silti on. Ja minä en ole semmoinen ihminen, että pystyisin lomallakaan istumaan kotona neljää, viittä päivää... Toivottavasti eivät loukkaannu, kun vien lapseni tapahtumaan, jonne he haluavat, vaikka isovanhemmat eivät ole mukaan lähdössä.
Mut tuohan on vaan sun mielipitees siitä mikä on tai ei oo elämää... ehkä he nauttii vaan ja just nimenomaan sisällä olosta ja rauhallisesta telkkarin tapituksesta. Sinä haluat mennä ja olla ulkona ja nautit siitä ja sulle se on elämää.