Järki lähtee, miehen vanhemmat meillä juhannuksen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miniä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei saatana. Jos on selvinnyt hengissä seitenkymppiseksi kun ikänsä on töitä painanut (saattanut olla vähän erilaista työnteko 50 vuotta sitten kun ei ollut nuita tietokoneitakaan joka työpöydällä...), kotia (varmaan jossain vaiheessa veden ja puun kantamista myöten) ja lapsia hoitanut, ja vielä selvinnyt niin että pysyy omilla jaloillaan eikä kivut ole petiin kaataneet, niin eikö jo perkele saisi ihan vaan OLLA!!!??? Mikä pakko se on hosua ja heilua ittensä sairaaksi ennen kuolemaa?!

Kyllä se pitää paljon terveempänä istua hetki raikkaassa kesäilmassa kuin kyyköttää tv:n edessä 24/7. Ja jos puoli tuntia pihakeinussa istumista tarkoittaa sulle "sairaaksi heilumista" niin mitä kävely vessaan, jääkaapille ja sohvalle sitten on? Tai kaukosäätimen napin painaminen? Liekö on jo kohta kuolemaksi...

Ymmärrän ap:ta, meillä appivanhemmat alle 60v ja sama tv-linja heilläkin. eivät ole kyllä työnrasittamia, pitkäaikaistyöttömiä kumpikin. Kyllä minä ajattelisin että talo elää tavallaan ja vieraat kulkee ajallaan. Kyllä mulle tulis vaivaantunut olo jos muu perhe nauttis kauniista juhannusilmasta ja illasta ulkona grillaten ja pelaten, yhdessä aikaa viettäen ja vieraat istuis sisällä. Mulle tulee omien vieraitteni kohdalla olo,, että eikö mekään voida tehdä mitään muuta kun istua sohvalla, kun tuntuu kohteliaisuussyitä että ei olis hyvä hylätä vieraita... mut kun ei viitsis pilata lasten riemua ja tohinaa kun odottavat jotain toimintaa. Jokaisella on oikeus omaan elämäntyyliinsä mut en ymmärrä sitä että ollaan niin pinttyneitä omiin tapoihin että ei kyetä koskaan niistä irrottautumaan ja kokeilemaan muuta.

Noh, ei huolta, viihtyvät sitten vanhainkodissa varmaan mainiosti kun eivät odota sitä ulkoilua, vaan tv riittää ja ruoka viihdykkeeksi! Meidän naapuri 75v tekee vielä puunsa itse, hakee metsästä jne, lumityöt ja hirveen määrän muuta fyysistä työtä mitä ei kaikki edes 30 viitsi/jaksa tehdä. Ei se ole iästä kiinni. Tuskinpa tuo edes omistaa töllöä. Pitää sitä luultavasti laiskojen ihmisten aparaattina. Vietätte ap mukavaa juhannusta, pyytäkää mukaan rientoihin ja jos eivät lähde, menette sitten itse hyvällä omallatunnolla.

On ihmisiä, jotka 30-40 vuotta voivottelevat itseään, vaikka ovat perusterveitä, terveempiä ja parempi kuntoisia kuin moni 30-40v.

siis esim. että kun jäädään eläkkeelle, perusterveenä 60v,ei voida enää koskaan soittaa kenellekään, kun odotetaan että kiireiset ja työn ja lsten rasittamat omat lapset soittavat, ollaan NIIIIIIN vanhoja. kuitenkin eletään hyvässä lykyssä vielä 30-40 vuotta ja koko ajan kehutaan lapsille ja lapsenlapsille miten kohta "minua ei ole" ym. säälinhakua. Ei hoideta lapsenlapsia vaan soitellaan omia lapsia töihin, vaikka rahaa tilillä paljon, hyvät eläkkeet, pääomatuloja jne. Eli odotetaan vaan omilta lapsilta, jotka velkaisia, joilla palkkatyöt, joilla lapset hoidettavana, ja rasitetaan näitä vaikka itsellä kaikki asiat hyvin. Sitten vielä muristaan lisäksi miten oma lapsuus oli sellainen ja tällainen, eli kadehditaan niitä omia lapsenlapsia, jiolla vanhemmat eivät hakkaa lapsiaan vaan rakastavat näitä ja haluavat viettää heidän kanssa aikaa. Koko ajan huudetaan että lapset hoitoon jne.

Ei vanhuus ole kauneutta vaan useinkin rumuutta ja katkeruutta.

en oikeasti jaksa ainakaan vielä ymmärtää, mutta ehkä sitten 20 vuoden päästä olen kuitenkin itse samanlainen.

Alkuperäinen kirjoittaja mirre:
Noh, ei huolta, viihtyvät sitten vanhainkodissa varmaan mainiosti kun eivät odota sitä ulkoilua, vaan tv riittää ja ruoka viihdykkeeksi! Meidän naapuri 75v tekee vielä puunsa itse, hakee metsästä jne, lumityöt ja hirveen määrän muuta fyysistä työtä mitä ei kaikki edes 30 viitsi/jaksa tehdä. Ei se ole iästä kiinni. Tuskinpa tuo edes omistaa töllöä. Pitää sitä luultavasti laiskojen ihmisten aparaattina. Vietätte ap mukavaa juhannusta, pyytäkää mukaan rientoihin ja jos eivät lähde, menette sitten itse hyvällä omallatunnolla.

Juurin näin. Vanhainkodissa onkin sitten aikaa katsoa töllöä. Ja siitä hyvä juttu että ap:n ei tarvitse vaivautua heitä sinne katsomaan kun heillä on siellä niin paljon muutakin puuhasteltavaa.

Jos itse menen kylään jonnekin ja siellä on järjestetty jotain tekemistä niin pitäisin aika epäkohteliaana ilmoittaa että ei kiitos nyt istuisin mielummin persiilläni.

eikä minua haittaisi vaikka tykkäävät katsoa telkkaria vaikka ovat kylässä.

Mutta jos yleinen asenne on se että nyt olen vanha ja minä saan tehdä mitä haluan ja sanoa mitä halaun ja siinäpä vaan kestät minua kun piereskelen sohvalla. ja nämä 60-vuotiaat muistelevat käytösmalleja jostain omasta lapsuudesta, millaisia iisovanhemmat silloin olivat, vaikka silloin kuoltiin monta kymmentä vuotta aikaisemmin, eikä ollut nykyistä terveydenhoitoa, ja vanhukset olivat köyhiä ja toisten armoilla, eivätkä oikeasti voineet auttaa ketään. vaan tarvitseivat itse apua kun eläkkeitä ei ollut. nykyään varakkaat vinkuvat köyhiltä lapsiltaan samaan tapaan elättäjää kuin ovat nähneet omassa lapsuudessa vaikka tuolloin rahatilanne oli toinen. keski-ikäisillä oli maat ja rahat, vanhuksilla ei mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja mjää:
Alkuperäinen kirjoittaja meme:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mua alkaa muuten nyt jo ahdistaa ajatus, että vielä 70 veenäkin pitäisi riekkua jossain reissuissa ja tapahtumissa lasteni ja heidän perheidensä kanssa. Ou mai gaad....paljonko maksaa erämaamökit Itä-Siperiassa?

Tähän täysin sama. Eiköhän tuossa iässä saisi jo istuskella sohvalla ja katsella sitä hiton emmerdalen sadatta uusintaa.

Kaikenlaista..

Aivan, eiköhän he ole omat "työnsä" jo oman elämänsä osalta hoitaneet! Hieman KUNNIOITUSTA pyydän...

No 70 ei ole vielä kovin korkea ikä...Mun vanhemmat ainakin painelee vielä minkä kerkee

Ja ap sai... kuten aina tällä palstalla... oikein säkillisen paskaa niskaansa. Mutta älä välitä ap. Täällä 1 joka ymmärtää täysin millaiset fiilikset sulla on vaikka mulla ei ole vastaavaa kokemusta. Se minua jaksaa aina ihmetyttää miten heikkoa palstalaisilla on asettuminen toisen asemaan noin vertauskuvallisesti. Eikö kukaan tosiaan YMMÄRRÄ mitä ap tarkoittaa kirjoituksellaan? Eihän hän toivoisi kuin PIENTÄ aktiivisuutta miehensä vanhemmilta. Ei hän ole raahaamassa heitä pitkin maita ja mantuja, hänelle riittäis vähempikin. Esim se perseen nostaminen sieltä sohvalta, pieni osallistuminen, edes johonkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ymmärrän yskän:
Ja ap sai... kuten aina tällä palstalla... oikein säkillisen paskaa niskaansa. Mutta älä välitä ap. Täällä 1 joka ymmärtää täysin millaiset fiilikset sulla on vaikka mulla ei ole vastaavaa kokemusta. Se minua jaksaa aina ihmetyttää miten heikkoa palstalaisilla on asettuminen toisen asemaan noin vertauskuvallisesti. Eikö kukaan tosiaan YMMÄRRÄ mitä ap tarkoittaa kirjoituksellaan? Eihän hän toivoisi kuin PIENTÄ aktiivisuutta miehensä vanhemmilta. Ei hän ole raahaamassa heitä pitkin maita ja mantuja, hänelle riittäis vähempikin. Esim se perseen nostaminen sieltä sohvalta, pieni osallistuminen, edes johonkin.

Äläpäs nosta itseäsi muita korkeammalle. On meitä monta muutakin, jotka olemme ymmärtäneet, miltä ap:sta tuntuu.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Ymmärrän yskän:

Äläpäs nosta itseäsi muita korkeammalle. On meitä monta muutakin, jotka olemme ymmärtäneet, miltä ap:sta tuntuu.

Empäs nostakaan. Mutta suurin osa heitti paskaa niskaan ja takerruin heihin.

ajattelistko toisin jos sinun vanhemmista olisi kyse?nythän on kyseessä appivanhemmat.....
kyllä varmaan 7kymppisillä(kin)alkaa olla omat *rutiininsa* =) ja miksi ei saisi olla,kuka kieltää?
ja mikäs teitä estää omia juttujanne menemästä/järjestämästä? :|
kerro ikäsi,myö sitten muistutetaan :D ....vielä piti kysymän,monta lasta teillä on ja minkä ikäisiä?

Alkuperäinen kirjoittaja meme:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mua alkaa muuten nyt jo ahdistaa ajatus, että vielä 70 veenäkin pitäisi riekkua jossain reissuissa ja tapahtumissa lasteni ja heidän perheidensä kanssa. Ou mai gaad....paljonko maksaa erämaamökit Itä-Siperiassa?

Tähän täysin sama. Eiköhän tuossa iässä saisi jo istuskella sohvalla ja katsella sitä hiton emmerdalen sadatta uusintaa.

Kaikenlaista..

Peesi! Ei maksamallakaan lähtis johonkin massatapahtumaan juhannuksena...huoh... Eikö ihmiset osaa enää vain olla?