Järjetön raskaudenpelko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apua"

Vieras
Tää on ihan raivostuttavaa.. järkihän tässä kohta lähtee! Minulla on tosiaan tilanne, että olen aivan täysin varma että olen raskaana vaikka faktat puhuu sitä vastaan. Eli jos oisin raskaana, oisin jo viikolla 17. Olen tehnyt 5 negatiivista raskaustestiä, menkat ovat tulleet joka kuukausi ja kävin jopa gynekologilla sisätutkimuksessa (ilman ultraa) ''raskausviikolla 14''. Gyne sano että en mitenkään voi olla raskaana, mutta voisiko kuitenkin olla että vko 14 on vielä liian aikainen..? Joo tiedän, kuulostan ihan hullulta.

Syyt tähän miksi olen ehdottoman varma että olen raskaana:
1. Yleensä erittäin runsaana tulevat menkkani ovat niukentuneet huomattavasti ja lyhentyneet pariin päivään (esim. se aamuinen tulva on kokonaan hävinnyt)
2. Mahassa muljahtelee ja nykii, ihan kuin sielä vauva heiluttelisi jäseniään.
3. Iltaisin ilmavaivat, tukkoisuutta, hurja väsymys..
4. Ennen en ole ollenkaan krapulaa potenut, mutta nyt juhlailtojen jälkeen pitää olla ämpäri vieressä koko ajan...

Kertokaa nyt te jotka olette raskaana olleet että miltä viikolla 17 tuntuu! Joko maha näkyy? Onko tullut vielä kuukautisia? Nyt olen nimittäin huomannut että vatsa on kasvanut omituisesti..

Kyllä tässä pitää vissiin kohta jostakin lähteä pääkopalle apua hakemaan.. ja ei tarvitse tulla sanomaan että älä harrasta seksiä jos raskaus noin pelottaa - uskokaa pois, sen päätöksen tein jo ihan itsekin! Tämä selebaatti loppuu kun olen vähintään 30! :D

Huh, tuon minä lähinnä halusinkin kuulla, että huomaako vko:n 14 raskauden jo varmasti. Raskaus olisi vaan mulle tänä elämäntilanteeseen niin kamalaa, että varmaan siksi oon tästä asiasta nyt hirveän stressin itelleni kehittäny.. mielessä ei pyöri mikään muu!

Oletko joskus ollut raskaana? Silloin on ihan normaalia tuntea "haamupotkuja". Ja siis voi niitä tuntea, vaikkei olisi ollutkaan raskaana, jos pelkää raskautta tai on ollut raskaana, suoliston muljahtelut ja ilman kulkeminen tuntuu hätkähdyttävästi vauvan potkuilta :D Itselläni on noita "potkuja", menkat niukentuneet ja tullut pientä välivuotoa... arvaa teinkö monta raskaustestiä? :D Gynellä käynti kyllä poisti itseltäni raskausepäilyt, ja sain kuukautishäiriöön pillereitä... :)

Sun vaan täytyy luottaa ja uskoa siihen ettet oo raskaana, teet vaikka joka kuukausi testin. Jos noi ajatukset ei ala vähenemään ni taitaa mennä jo pakkoajattelun puolelle ja sen vaivan kanssa on varmasti raskasta elää.

Jos ei muuta niin yksityiselle ultraan tai verikokeisiin niin sillä siitä epätietoisuudesta päästään. Itsellä pulpahti maha esiin kummaltakin vasta rv 25 jälkeen. Potkut tunsin molemmilta jo rv 15. On olemassa naisia joilla ei vaan HCG erity virtsaan. Oisko mahdollista et on jotain muuta hormoonihäiriötä? Sekin saattaisi selvitä ultrassa kun vois pois sulkea PCO:n yms.

En usko, että olet raskaana, mutta jos oikeasti pelkäät tuolla neuroottisuudella asiaa, niin hae apua. Ei siitä ainakaan haittaa ole.

Ja voithan vielä yksityisellä varmistaa asian 100 % varmaksi. Mutta ei noin myöhäisellä viikolla gynekologi kyllä jätä huomaamatta raskautta.

Yhteistyössä