Japanin ydinvoimalaräjähdys: Worst case scenario?

  • Viestiketjun aloittaja iuyh
  • Ensimmäinen viesti
iuyh
Mikä on pahin mahdollinen seuraus joka voi seurata Japanin ydinvoimalan räjähtämisestä? Jos voimala todella posahtaa ja säteily pääsee ulkoilmaan? Jos kaikki reaktorit posahtavat?
Ehkä Japaniin tulee uusi maanjäristys mikä johtaa tähän?
Mitä siitä seuraa Japanille, maailmalle, Suomelle?
 
"qAz"
Ai koska sinä sanot niin?
Räjähtämisellä tarkoitan ylipäätään rikki menemistä niin että kaikki säteily ja sulanut ydin paljastuu.
Se on aina vähän kyseenalaista, mitä räjähtämisellä tarkoitetaan. Tsernokaan ei räjähtänyt, vaikka siihen oli mahdollisuus. Tämän tyyppisessä reaktorissa se ei ole edes mahdollista.

Tuskin se välittömiä säteilykuolemia aiheuttaa, eiköhän niihin ole varauduttu. Evakuointi taitaa olla hyvässä vauhdissa. Pahimmillaan se tarkoittaa varsin suurta elinkelvotonta aluetta, joidenkin miljoonien ihmisten uudelleen sijoittamista / asuttamista ja varsin merkittävää eliniän odotuksen alenemista.
 
"minä"
Hs:n mukaan "Japanin ydinvoimalassa jälleen räjähdysvaara". Eli ihan mahdollista on. Ja eikö se ensimmäinenkin onnettomuus ollut räjähdys? Ainakin uutisklipillä näin maallikon silmin siltä näytti.
 
minä vielä
[QUOTE="qAz";23343529]Se on aina vähän kyseenalaista, mitä räjähtämisellä tarkoitetaan. Tsernokaan ei räjähtänyt, vaikka siihen oli mahdollisuus. Tämän tyyppisessä reaktorissa se ei ole edes mahdollista.[/QUOTE]

Eikö Tsernobyl nimenomaan räjähtänyt? Siis nelosreaktori hajosi kappaleiksi ja levisi ympäriinsä?
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja minä vielä;23343548:
Eikö Tsernobyl nimenomaan räjähtänyt? Siis nelosreaktori hajosi kappaleiksi ja levisi ympäriinsä?
Tsernobylissä jäähdytykseen käytetty sula grafiitti syttyi palamaan.

Siis räjähdyksen jälkeen. Ja tuo oli osasyy suurempiin tuhoihin.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"qAz"
Alkuperäinen kirjoittaja minä vielä;23343548:
Eikö Tsernobyl nimenomaan räjähtänyt? Siis nelosreaktori hajosi kappaleiksi ja levisi ympäriinsä?
Perskele kun tuosta on niin kauan aikaa, että ei kunnolla muista.

Se on kuitenkin graffitihidasteinen reaktori ja muistaakseni siellä pääsi käyntiin hallistsematon fissio, joka muodosti vetyä -> vedyn possahdus. -> kannet auki ja hiilipalo, joka tunki taivaalle helvetillisen määrän säteilevää paskaa.
 
JONSERED Karhunkantaja
[QUOTE="Pomm";23343685]Eivät saaneet Tsernobylia sammumaan kun ei ollut kunnon ainetta joka olisi jäähdyttänyt sulaa ainesta joka paloi. Taisi palaa viikkokausia???[/QUOTE]

Yrittivät ensin vedellä, joka höyrystyi ja levitti laskeumaa suuremmalle alalle, siten valoivat sulaa lyijyä koko hoidon päälle.
 
vierailija
Perskele kun tuosta on niin kauan aikaa, että ei kunnolla muista.

Se on kuitenkin graffitihidasteinen reaktori ja muistaakseni siellä pääsi käyntiin hallistsematon fissio, joka muodosti vetyä -> vedyn possahdus. -> kannet auki ja hiilipalo, joka tunki taivaalle helvetillisen määrän säteilevää paskaa.
Areenalla nyt se jakso mikä tuli tänään. Vaihe vaiheelta näyttivät
 

Yhteistyössä